Jump to content
celeston

Alu kola (neoriginál)

    Recommended Posts

    Zdravím.Když si budu kupovat nové ALU (neoriginální) Jak poznám jestli se jedná opravud o ET a profil který uvádí? Musí to být vyražené zevnitř disku?

    Edited by Pawouk
    Upraven název vlákna

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Na každých kolech (nebo alespoň na těch, s kterými jsem se setkal) to je na vnitřní straně uvedeno.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jo jeste dotaz.Ptal sem se prodejce ohledne homologace v CR odepsal mi toto - Disky mají německé TUV homologace, takže jsou v rámci EU schválené pro provoz v ČR.

    Jsou tedy doopravdy homologovane pro CR_?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    a co to je za kola? TUV není homologace ale certifikace...

    Edited by Hravec

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Někde v kole. Ale nemusí to bejt E8, ale třeba E11 nebo E9. Zjednodušeně řečeno E jako Evropa a číslo je kód země kde to bylo homologovaný. A v rámci EU se homologace z jednoho členskýho státu uznává v celý EU.

    http://img833.imageshack.us/img833/8374/1004225.jpg

     

    Mrkni se sem na tu stránku: http://www.topdrive.cz/pr-clanky/denni-sviceni-jak-na-to/

    Je to sice vo denních světlech, ale homologace je tam pěkně popsaná
    Ciituju: .....pod homologační značkou EX xxxx – (kde X je číslo státu kde byla provedena homologace a xxxx je číslo homologačního protokolu, například E4 0027.......

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Pokud je chceš použít u nás tak musí mít schválení KBA pro ČR a Typový list ten TÜV nikoho u nás bohužel nezajímá...:-(

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    a na to jsi přišel jak? nebo si to jen všichni myslíte - přečtěte si co na to Ministerstvo dopravy zde - už se tu o tom psalo! pak nebude prostor pro nějaké dohady....

     

    o "TÜV" konkrétně se píše pod bodem  B) 3) a 4)

    Edited by Hravec

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To je sice hezký, ale tam de o zápis kol do techničáku (i na to tady je téma) Ale policajta nebo STK nebude zajmat canc papíru ať je od TÜV, Dekry, VÚMV. Musíš mít homologační značku na tom výrobku (skla, světla, kola..).

     

    Jak by policajt poznal, že to Prohlášení o shodě je zrovna na to kolo. Polda nepozná jestli to je CMS C12 DMB nebo CMS C4 nebo CMS C10. Bo nemůže znát všechny kola jak vypadaj.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    co to je zase za strašení? možná je potřeba se trochu zapotit u přemýšlení a čtení..  :kol-28:

     

    o tom se tam taky píše... Policajt to na disku neuvidí, neb je to zezadu disku (jen plech to má zepředu), Policajt (v ČR) se podívá online na komplet celý velký technický průkaz, resp. na vše co je v něm uvedeno! tedy včetně alternativních disků a toho co je tam dopsáno dodatečně!

     

    STK vidí velký technický průkaz online - protože ho tam musíš předložit!

     

    mimo to homologační značka bez zápisu ve velkém TP je ti úplně na hov*o!

     

    poslední věta viz výše, tedy Policajt nepotřebuje nic poznávat má online přístup k údajům uvedeným ve velkém TP! a mimo to, když se mu to nebude znát, pošle tě na STK!

    Edited by Hravec

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ale ty se bavíš o rozměru kol. Ale já když si koupím kola rozměru co dal do TP výrobce, ale nebudou mět homologaci, tak sem stejně v ... . A to že si dám na auto kola AEZ se mi do techničáku nezapisuje.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ne, bavíme se oba o tom  stejném... jen ty jsi to úplně nepochopil a trochu otočil a zobecnil, protože dotyčný se ptal na kola 6,5 x 16 ET50 a ty určitě u O III nejsou zapsány v TP !

     

    teď píšeš o to, že jde o kola co jsou zapsány v TP.... ale opakuji ET50 tam nejsou (alespoň né v mém TP), tedy je třeba je zapsat dle toho postupu co jsem dal odkaz... a nikdo ti nezapíše kola, která nemají homologaci, pokud si koupíš kola se správným rozměrem, souhlas je to o homologaci a tehdy se doporučuje si nechat vystavit typový list od prodejce a ten vozit s sebou, na typovém listu je typ kola, nejen rozměr a název a to lze lehce v případě potřeby sidentifikovat s číslem na disku...

    Edited by Hravec

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ale ty se bavíš o rozměru kol. Ale já když si koupím kola rozměru co dal do TP výrobce, ale nebudou mět homologaci, tak sem stejně v ... . A to že si dám na auto kola AEZ se mi do techničáku nezapisuje.

    V tom,že se nezapisuje typ kola do techničáku se mýlíš.Správný zápis musí obsahovat kompletní rozměr ráfku,povolené rozměry pneu,případné omezení a TYP ráfku.

    Proto se to také jmenuje "Typový list".Správný zápis by měl  tedy obsahovat i číslo KBA(ABE),které je zpravidla poblíž otvoru pro ventilek a hlavně je čitelné bez sundavání ráfku a umožňuje tak naprostou identifikaci ráfku při kontrole a jeho zapsání v TP(pokud je zápis  správně proveden).V neposlední řadě,při destrukci ráfku a následném vyšetřování odhalí přesný původ,eventuálně plagiát,ale to už jsme někde jinde.

    Místo KBA(ABE) čísla je možné zapsat výrobce a obchodní označení ráfku,ale to už jakoukoliv identifikaci komukoli ztěžuje.

    To,že se tak ve velkém měřítku neděje a zápis obsahuje pouze rozměry ráfku a pneu,není dané benevolentností úřady,ale spíš jeho "odborným" povědomím a znalostmi :)

    Tím stačí zapsat jeden ráfek a pokud další stejných rozměrů,byť jiné značky a typu,můžeme na nich vesele jezdit,neb nám to úřední šiml ve své lajdáckosti umožňuje. :)

    A ještě k dohadům KBA(ABE) versus TÜV :)

    KBA(ABE) - protokol o schválení

    TÜV - protokol o zkoušce

    Proto na STK nemusí,(ale MOHOU) protokol TÜV akceptovat,pokud ho akceptovat nebudou,jediná možnost je navštívit akreditované pracoviště ,např DEKRA,TÜV-SÜD a nechat si vystavit protokol o schválení do provozu a s tím jít na STK.

    Typový list sám o sobě není nic,proto je jeho nedílnou součástí KBA(ABE),nebo jeho český ekvivalent,kde jsou uvedeny všechny podmínky pro uvedení do provozu a které by STK měla zkontrolovat.Nekontroluje tedy jenom shodu údajů na TL a ráfku,ale i splnění technických podmínek,např.montáž kovových šroubovacích ventilků,úpravu lemů,typ podvozku atd.,které jsou právě uvedeny v KBA(ABE)Každý ráfek má jiné podmínky,v zásadě obdobné velikosti mají obdobné podmínky.

    Přehled a překlad všech nejčastějších zde:

    http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/F70EEDDE-83FB-4428-819C-EC2502B226B7/0/AlcarBohemiaprekladyTUV_04_06.pdf

    No a ještě zmínka k E  v kroužku.Nemusí být pouze na výrobku ,který je vyroben v EU,ale kdekoliv na světě.Podmínku je pouze ratifikace "Dohody o přijetí jednotných pravidel pro kolová vozidla a jejich části.V pořádku je tedy E8-ČR,E1-Německo,ale i E43-Japonsko,nebo E47-Jižní Afrika

     

     celeston - s ráfky CMS by jsi neměl mít problém,dovozcem je Benet s.r.o a je schváleným malo i vekoobchodním prodejcem ráfků CMS,měl by tedy poskytovat TL+KBA nutné pro zápis do TL. viz příloha

    benet.pdf

    Edited by mikl
    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    pěkně napsané, mám zimní DEZENTy a přesně tak jsem od prodejce vše k zápisu do VTP obdržel....

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemáte zkušenost s neoriginálníma kolama a jejich kvalitou. Například společnost: http://www.racing-line.cz a podobné.

     

    Mám čerstvě O3 s originálními 16'' na zimních pneu a chci si je nechat na zimu a na léto bych chtěl nějaké 18'', ale moc nemůžu na webu nic originálního a jetého (co by se mi líbilo) najít a už vůbec ne v rozumných cenách. Úplně nejlépe bych to chtěl vše koupit s dokladem a možností odpočtu DPH.

     

    Koukal jsem na kola ze Superba II FL, ale podle toho co pročítám, tak tam úplně nebudou sedět.. Proto hledám alternativy u jiných výrobců, ale nemám s tím zkušenosti a spousta lidí tvrdí, že jsou měkká a že často praskají..? díky moc za názory

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravím, potřeboval bych radu - kde koupit litá kola? Sháním Extreme 18´ na Octavii III a nemohu najít originální. Na bazosi pouze nějaké Yakuza Japan model RS, z kterých nevím, jestli nemít strach trochu.

     

    Díky za info

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahoj! 
    Mám takové dilema ohleně nových kol na Octavii III 1,6 81kw, chtěl bych koupit neoriginální RS kola , neboť se mi hodně líbí, ale nejsem si jistý aby to nebylo nějaké bláto.. abych třeba při prvním průjezdem díry v asfaltu, (znáte naše cesty, člověk chvilinku nesleduje cestu a najednou ďura ,že mu to zlomí žebra..) kola nějakým způsobem nepoškodil..

    Máte zkušenosti s neorigo kolama? mam vyhlídnutého tohoto prodejce https://www.rsw-alu-kola.cz/cz-detail-7387-alu-kola-racing-line-gsk516-18x8-5x112-et45-sediva-lesteni.html 

    Mám se raději připlatit za originál nebo si myslíte ,že bych nemusel mít strach? 


    Díky za vaše názory :) 
    Karlos 

    Edited by Ajvo1234
    omylem odeslano

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×