Přejít na obsah

Dlouhý ohřev motoru 1.8 TSI


hawkehi

Doporučené příspěvky

Mě pumpa odešla v necelých 90tis km.Ráno přijdu k autu a pod ním louže, v nádržce nic.Takže mě čekala výměna.

 

Já bych se,ale zeptal na jiný problém jestli nemá někdo zkušenost.Mě se motor strašně dlouho zahřívá.Na provozní teplotu se dostanu tak cca po ujetí 13-15km při venkovní teplotě cca +2st. Například mi to ukazuje 70st a jedu třeba  volně z kopce dojedu na křižovatku a vidím jak ručička ještě víc klesne. Když už se ale teplota dostane na správnou hodnotu,tak pak už drží a nepadá ani při volnoběhu. V létě je to o něco lepší,ale i tak ta doba zahřívání je podle mě dlouhá. Termostat jsem už měnil,právě z tohoto důvodu,ale dělá to pořád.Diagnostika nic.

Má někdo zkušenost? Jak se vám zahřívá 1,8 tsi ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky teď řeším zahřívání motoru. V posledních dnech kdy jsou takové mrazy se motor ohřeje na +-10km na 75-90°. Si říkám jestli je to v pořádku nebo ne. Když je toplota kolem 5°, tak se mi to na 90° stupňů dostane asi po 6km.

 

Chladící kapalina se mi teď ztrácí taky (cca 2 měsíce než to klesne na minimum), ale zatím neznám přícinu, snad to nebude vodní pumpa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to se ani nedivím, že ti zmizela... běžná věc...jestli máš penízky navíc a chceš investovat do auta, tak ji klidně celou vyměn i brzdovku třeba a třeba i olej v převodovce, nic s tím nezkazíš.

někde tu byl test, třeba tenhle: http://www.auto.cz/test-chladicich-kapalin-g12-musi-vic-nez-nemrznout-78004 a použít tu origuš G13...

doporučují po 5 letech či 250 000km, což fakt odpovídá.. protože po 6 letech začala mizet u scouta...

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se voda neztrácí,to ne,ale ta doba ohřevu se mi nezdá.Navíc jak jsem už psal, než dosáhne těch 90 tak je i vidět jak při menší zátěži teplota spadne a když se tomu trochu přišlápne tak zase povyskočí.Takhle to blbne,když je v háji termostat ne? Ten jsem ale pro jistotu vyměnil a vůbec jsem si nepomohl. Možná zkusím vyměnit ještě tu kapalinu, je to už 6 let ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Moje zkušenosti: 1.8TSI mam 3.5 roku - aktualne mam najeto 117 000km. Zahřivani jak popisujete je normalni. Pokud je např. -2 mam zaple topeni na 22°C tak se mi auto zahřeje třeba až za 10 km. Hodne zaleži na profilu cesty. Před rokem jsem pro jistotu měnil rozvodovy řetěz a napinak (už mi to občas chrastilo) - po vyměně klid. Co se tyče chladici kapaliny, tak se me začla stracet asi při 90tkm. Nejprve se ztracela jen když byla zima a projevovalo se to tim, že ve středu na krytu motoru bylo mokro a potečený blok motoru. Ubytek nebyl velky a proto sem to nechal. Až před 2 měsici se mi ztracela voda cca 2dl na 100km. To byl impulz pro vyměnu vodní pumpy (tyto motory na to trpí). Po výměně vodní pumpy sucho a neztraci se nic. Vodní pumpa neni umistěna klasicky na rovzodovem řemenu (řetězu) ale je asi ve středu motoru pod sáním a je docela drahá - cca 4500kč. Takže pokud mužu doporučit lidem, co maji najeto s motorem BZB kolem 100tkm, preventivni vyměnu rozvodu (napinak musí být typ "K"). Pumpa stači menit až bude tect  hodně. Jinak termostat a čidlo chladící kapaliny je integrován ve vodní pumě a je dost špatný příztup - možna vyměnit už všechno, protože dle me ta pumpa vydrží těsná max 120tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...