Přejít na obsah

Obnova lesku paraboly - přední světlomety


Johny86

Doporučené příspěvky

Přátelé,

 

tak jsem se do toho o víkendu dal. Nějaká fotky jsou doma ve foťáku, každopádně asi toho nebude o moc víc, než se dá najít tady na fóru. Myslel sem si, že udělám nějaký manuál, ale to sem ještě netušil, kolik to zabere času. Prostě dělat nějaký návod, u toho repasovat světla s tím, že to musím mít hotový do neděle, je věc skoro nemožná. Nicméně alespoň přinesu pár zajímavých bodů, nebo chcete-li, spíš takové shrnutí, aby se i další, co to budou dělat poprvé, mohli připravit:

 

1, demontáž světel je jendoduchá. Sundat nárazník dle dílenské příručky zvládne i zcela nezručný člověk. Pár šroubů u každého nadkolí, tři před chladičem, na spodní straně povolit spíš "to co zbylo", protože čase tam těch šroubů z logického důvodu jen ubývá. Pak jen vysunout směrem k sobě a je to. Světla drží na 5 ti šroubech, všechny jsou přístupné a viditlené. Pak už jen odpojit hadice na ostřik světel, konektory ke světlům a je to. Celkový čas asi 15 minut. 

2, taková ta morální příprava - jakože oddělat ze světla ostřikovače, blinkr zárovky, packy mezi tělem světla a plexi, včetně pár krytek je i s přestávkou (káva/čaj/tabák dle potřeby) do deseti minut.

3, demontáž plexi. Bez horkovzdušky se do toho ani nepouštějte. Já měl nastaveno něco pod 300°C. Dobrá zpráva je, že plast co tvoří tělo světla, je tvárný, houževnatý a není třeba se bát nějaké větší síly. To stejné platí o plexi, vydrží nestkutečně hodně. Někdy jsem měl spíš pocit, že neoodělávám plexi od světla, ale světlo od plexi. Moje metoda byla hrubá síla a plochý šroubovák. nejdřív sem se snažil velmi opatrně, zalamovacím nožem, vyškrabávat tmel, dělal jsem si různá udělátka z plechu, jel milimetr po milimetru, co kdyby náhodou. Pak sem zjistil, že jsou dvě hodiny v řiti a světlo nenese ani nejmenší náznak toho, že by se co nevidět mělo rozpandout na dvě půlky. Přidal sem tedy na teplotě, síle i ryhclosti. Kde to nešlo silou, šlo to ještě větší. Je pravda, že tvar plastu, který lícuje s plexi, už nevyhraje soutěž krásy. Ale co, tmel pomůže případným mezerám a pod kapotou to nejde vidět. Koneckonců celkově, když vezmu hrubou sílu, horkovzdušku a plochý šroubovák, dají se obě světla rozebrat za 1,5 hodiny. Ruce zničený, prsty otlačený, někdy i pocit zoufalství a nakonec ten pohled na rozebraná světla: "do čeho sem se to, doprdele, za se pustil" :)

4, umýt ruce, ulidit bordel, pauza - 15 min :)

5, výměna parabol s čočkama - čistá práce, stačí jen 4 šrouby zezadu, vypáčit lehce jeden kloubek, odpojit kostru paraboly a napájení elektromagnetu (ovládá clonu - z xenu se pak stane dálkové). Montáž opačně. Za půl hodinky i s kocháním se.

6, čištění před montáží. Tady bych upozornil na něco, so sem se nikde nedočetl. Pozor, pokud se rozhodnete čistit i stříbrnou odrazovou vrstvu pod plexi. Dá se velmi jendoduše demontovat a očistit, ale vrstva toho stříbření je 0,00nic a strašně lehce jde dolů. Mě se to tak stalo a jde to vidět. Takže pokd to nemáte vyloženě špinavé, nebo neděláte "black look", vyprdněte se na to. Maximálně bezkontaktně vypláchnout destilkou (ano, příště už budu chytřejší i já). Jinak utřít čočky (jsou ze skla, takže pohoda) od prachu, mrknout na kontakty, vytřepat nepořádek (zbytky tmelu). 

7, příprava před zalepením plexi. A to považuju za obvzlášť důležité. Než dáte plexi, tak pokud to podmínky dovolují (třeba když stojíte s autem venku), připojit světla a vyzkoušet, jestli vše svítí, jestli se nastavuje výšková nivelace a podobně. Není pak horšího zklamání, než když zatmelíte světla, dáte nárazní, umyjete to a pak něco nefunguje.

8, lepení světel je už hračka, dát tmel, plexi k tělu světla, přisvaknout sponky a dotmelit je cca půlhodinka.

9, montáž nárazníku je opačný bod 1, 15 minutek a je to.

 

Odhaduju, že celkově se to dá, při dobré disciplíně, hodných podmínkách a připravenosti stihnout tak za 4 hodiny. Po těchto zkušenostech bych raději volil cestu koupě druhých světlometů a pomalé repasi po částech. Pokud si koupíte repasované čočky a budete se těšit, že za dvě hodiny super svítíte, tak na to rovnou zapomeňte, nedá se to udělat. Chce to hlavně klid, rozvahu - a nespěchat. 

 

10, Samozřejmě neděle a seštělovat někde světla, když mechanici odpočívají, se nedá. A moje chyba jako blázen, ani sem se nepodíval jak to svítí a v neděli večer vyrazil na cesty. Koukám před sebe a říkám si "to svítí jako blázen, jůůů". Mno, do té doby, než na mě blikl první, druhý, třetí, dvacátý, padesátý nasraný řidič v protisměru. Dělal sem, že v autě nejsem, výčitky jako prase, protože není nic horšího, když vás oslňuje blbě nebo nijak seštelovaný xenon. Tímto se morálně kárám a všechny co sem oslnil se omlouvám. V cíli své cesty jsem si vzpoměl, že mám v kufru šroubovák a seštěloval jsem světla tak, že očividně svítí hodně do země. Ano, pak sem viděl já skoro prd, ale aspoň ti naproti mě viděli, to co mají. Z toho plyne, že i když se zdá, že se mění "jen" čočky a se zbytkem se nehýbe, je třeba si naplánovat i nastavení na regloskopu. Jak se to našteluje, tak tu bude luxusní, tomu věřím. Rozdíl je obrovský, radost se taky dostavila. Ale ta rozborka, "to je hnus velebnosti".

 

Hezké ondělní ráno! :)

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Take jsem to nedávno dělal. Co se týče toho stříbra, nenapadlo mě nic lepšího (je fakt, že mě do světel teklo a mel jsem tam žabinec), než to dát do myčky. Vysledek? Jedno bílý plast, druhý šedivý plast. Stříbro někde ve filtru... Řešil jsem to černou barvou.

20161204_135505~01.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak bych si zajel někam kde to je trochu benevolentnější. Tohle by nemělo ničemu vadit. Ted jsem byl na STK a mam ve světlech denní svícení. Pásky z Ebay. Jediný co mi řekl že budu muset kuchnout světla a necha si pokovit paraboli protože to svítí mizerně. S čím jsem souhlasil. Jinak to vubec neřešili.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Chapiska, mám takový řekněme problém po repasi světel. Jak už sem psal, měnil jsem paraboly. Poté asutoservis a štelování světel na regloskopu. Nu, sem tam na mě někdo bliknul a tak sem si říkal, že asi něco není úplně v pořádku. Začnu trochu odjinud. Vždy, když sem míval auto s xenonama, líbilo se mi takové to plynulé rozlití světelného toku, žádné "mapy", nevím jestli to pojmenuju správně, ale řekněme taková ta homogenita světelného toku po celé délce i šířce. A teď konkrétněji. Všiml sem si, že právě u mě ta homogenita není. Světla kreslí předemnou jakési dva kužely, s tím, že levý je výraznější a jeho střed je řekněme trochu nalevo a tak 10 metrů před autem. Řekněme, jedu po dálnici v pravém pruhu a nejintenzivnější světelný tok mám na dělící čáře, cca 10-15m předemnou. Je to nepříjemné, začíná mi to vadit a asi přesně to bude ten důvod, proč na mě sem tam někdo blikl. Včera večer sem se postavil před garáž a všiml si, že se světly není něco v pořádku. Ač na úkor "menší radosti" z xenonů, jsem přední levé světlo ručně našteloval trochu dolů. Nikdo už na mě ani neblikne, což je prima, ale onen světelný kužel svítí tak 5-7m před auto. No vypadá to hrozně debilně. 

 

Přikládám upravený obrázek, který jsem našel tady na fóru. Pokud stojím před zdí, tak nad zlomem mám jakoby další světelný zdroj (vyznačeno žlutým kroužkem) a ten tam asi nemá co dělat. Přemýšlel sem, jestli sem nezaměnil levou parabolu za pravou. Staré jsem Satasovi ješte neposílal a tak sem měl možnost se na ně pořádně podívat. Žádný rozdíl mezi něma není. Nicméně si říkám, neudělal jsem při repasi něco špatně? Nepřehlídnul sem něco? Výbojky sem dával úplně nové, klidně dám pak link které sem koupil a zdálo se mi, že tam jsou dát jen jediným způsobem, takže nemám ani pocit z nějakého otočení nebo instalací vzhůru nohama. Blbý je, že všichni mechoši a servisy dávají od toho ruce pryč. Buď slovy "nelze" nebo něco vy stylu "kup si nový světla".

 

Přivítám jakoukoliv připomínku. Díky.

xeny.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak zpět na stromy jak se říká. V sobotu večer nárazník dpolů, světla dolů. Vše jsem zkontroloval, pro jistotu všechny šrouby dotáhl, zkontroloval co se dalo. Pak jsem si dal před auto desky, obkreslil osvětlenou plochu fixou a dal náhradní výbojky. Kromě nepatrných rozdílů nic dramatického. Paraboly od Satase jsou taky v pořádku - měl jsem malilinkaté podrezření, to víte, důvěřuj ale prověřuj - prostě může se stát, že jo. Už sem nikde neviděl problém. Tak sem si v kidu sedl na židli před auto a jen tak tupě zíral na zahsnutá světla. Pak jsem si všiml celkem zásadní věci - že čočka v řidičově světle nějak nelícuje se zbytkem. Kouknu blíž a vidím, jak je čočka vyosená. Takže sem vzal do ruky šroubovák a zkoušel výškové a stranové štelování. Pořád se mi zdálo, že oba šrouby štelují jen nahoru a dolů. Tak sem se "nasral" a šel na to přes akučku s dorzaem na 3NM - co kydby náhodu. Konečně byl vidět rozdáíl stranového nastavení. Nuže, čočku sem teda vycentroval, zatím, jen od oka a konečně to nesvítí do prostisměru dolů. Resumé - ten kdo mi šteloval světla tak: 1, byl unavenej, 2, měl v háji regloskop, 3, neuměl / nechtělo se nebo obojí. 

 

Prostě jen blbě seřízený světla a já se trápím jak malej kluk. Fakt, co si člověk neudělá sám, jako by neměl. Tak, teď sehnat někoho, kdo to opravdu UMÍ seřídit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...