Přejít na obsah

Spotřeba 3,6 FSI


Doporučené příspěvky

V 25. 2. 2019 na 15:10, acesky napsal:

Šumava - Písek (24.12.2018)

 

Průměrná spotřeba 6,7 l/100 km

Doba jízdy 43 minut

Průměrná rychlost 65 km/h

Ujetá vzdálenost 47 km

 

Podle profilu se to nahnalo na začátku jízdy, jelo se z kopce ... :t

1.thumb.jpg.7771be4ed18eaf29b10e9944979a83e7.jpg

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... ale hoši :lol: ...

 

... o pár řádků výše uvádím dlouhodobou spotřebu zhruba 10 l/100 km. Mimochodem název tématu je "Spotřeba 3,6 FSI", tudíž vše o spotřebě :D

Příspěvek jsem nahodil jen pro zajímavost, jelikož předpokládám, že snad každý z nás vlastníků této motorizace je srozuměn s dlouhodobou průměrnou spotřebou pohybující se okolo 10 l/100 km. Nicméně můj příspěvek splnil očekávané a to diskusi nad mnou zveřejněnou spotřebou :kol-135:.

 

Jezdit se dá samozřejmě s různě těžkou nohou na plynu. Pokud bude řidič s 3.6-kou absolvovat trasy zpravidla mimo obec, tak při dodržování pravidel silničního provozu se bez problémů bude pohybovat okolo reálné průměrné spotřeby 8 l/100 km. Samozřejmě, že pokud mu padne cihla na nohu a bude využívat výkonové rezervy, tak se dá s přehledem jet průměrně za 20 l/100 km. Osobně jsem v režimu sport dosáhl s využíváním výkonového potenciálu motoru průměrné spotřeby zhruba 23l/100 km na plnou nádrž.

 

Všem přeji mnoho bezpečně najetý kilometrů :)

Editováno: , autor: acesky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný, musí se zohlednit vše, přeci jenom, ten obsah je třeba krmit i při klidné jízdě a takovou spotřebu bys v opačným směru asi opravdu docílil jen stěží.

Ale i tak, když to jde a není třeba spěchat, tak jet na spotřebu je fajn i s touhle kubaturou, a je vidět, že to lze :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V opačném směru byla průměrná asi 8,1l. Nicméně jako důchodce jsem nejel. Styl jízdy byl svižné dosažení povolené rychlosti a její udržování místy i spomocí tempomatu.

Přesná trasa byla Písek - Dobev - Strakonice - Volyně - Čkyně - Dvorec

https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=13.9518669&y=49.2151601&z=11&rc=9fYvzxT47W9fyMBx8W-d9gMZTkOh&rs=ward&rs=muni&rs=muni&ri=9072&ri=872&ri=860&mrp={"c"%3A111}&rt=&rt=&rt=&xc=[]

 

Na spotřebu jsem tuto trasu tzv. z "kopce" :kol-48: zkusil také a spotřeba pak po dojetí byla 6,3l B)

Vyskovy profil trasy.jpg

Editováno: , autor: acesky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono čo si budeme hovoriť , tá trasa o ktorej píšeš je úplne na pohodu , ja som takú na tom motore asi ani nešiel , tých 8-8,5 na dlhú sa dalo spraviť u nás ale cez Tatry a pod. kde je to vždy o nejakom tom horskom prechode a podobne ... Ale napríklad aj do Podebrad som šiel na pohodu a nedal som to pod 10L

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Určitě to musí být zábava jezdit s 3.6, ale představa že s tím autem jezdím dennodenně deset let mě přijde celkem dost šílená. Při mém nájezdu 500 k za deset let dám za naftu 1 míč, 2 míče u 3,6 mě přijde jako sakra rozdíl. Když bych sečetl nájezd všech aut v rodině od roku 2000 na O1, 2xF1,Yeti, T4 a Corsa C (všechno v TDI tak jsme víc jak na 2 mil. km. To už by bylo ušetříno na 4 nové Superby :-D 

To že to je bezúdržbový motor podle mě ve výsledku nákladů nehraje roli. 

To radši budu poslouchat každý den traktora. Pokud vím, tak se na autech měnilo akorád 1x turbo. (Spojky, a části podvozků nepočítám) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To že to je prakticky bezúdržbový motor právě ve výsledku hraje sakra roli... Ale tak jasně - pokud to spocitas na 10 let rozdíl tam bude. I po 5 letech. 3.6 si nekoupí někdo kdo chce náklady na pohonné hmoty příliš počítat [emoji4]
 
Přesně tak [emoji106][emoji106][emoji106]
Pravdu díš!
[emoji41]
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě to musí být zábava jezdit s 3.6, ale představa že s tím autem jezdím dennodenně deset let mě přijde celkem dost šílená. Při mém nájezdu 500 k za deset let dám za naftu 1 míč, 2 míče u 3,6 mě přijde jako sakra rozdíl. Když bych sečetl nájezd všech aut v rodině od roku 2000 na O1, 2xF1,Yeti, T4 a Corsa C (všechno v TDI tak jsme víc jak na 2 mil. km. To už by bylo ušetříno na 4 nové Superby :-D 
To že to je bezúdržbový motor podle mě ve výsledku nákladů nehraje roli. 
To radši budu poslouchat každý den traktora. Pokud vím, tak se na autech měnilo akorád 1x turbo. (Spojky, a části podvozků nepočítám) 
Apropo ... pokud jde o spotřebu, tak si můžeš koupit elektrovehikl a Tvé náklady na spotřebu a dokonce i údržbu budou ještě daleko nižší [emoji28]

Vše je o preferenci dané osoby.
Někdo se ukájí nad spotřebou, jiný zase nad jízdním požitkem a někdo nad "ekologií". Vždyť se dá jezdit celostátní hromadnou dopravou a nebo i na kole ...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne nadarmo se říká že auto jedna z nejhorších investic. Ale kdo se někdy svezl 3.6 ví... Spotřebu nemá moc cenu řešit, člověk se prostě vozí a užívá si zvuk a výkon. Kdybych měl přemýšlet co všechno jsem si už mohl koupit za peníze co mě Superb stál ať už koupě a nebo pak pojistka, servis a benzín asi mi mrdne :)

 

Editováno: , autor: StibTo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápu, že někdo je na tom tak že nemusí koukat na spotřebu, ale i tak mě pro naše podmínky uniká význam téhle motorizace.

(Pokud s tím někdo netahá auta z Německa)

Výkonová rezerva je podle mě plně dostačující při již +- 100 kw (beru podle sebe u O1, chápu že u superba to bude o něco víc vzhledem k váze) S ohledem na rychlostní limity a důchodce za volantem / na elekrokole. :-D No ale abych se vyžvejkl do 110 km/h jsem schopný předjet jakoukoliv brzdu, (co jede rychle jen po rovince a v zatáčce se vleče) a střelce od 110 km výš už nemám potřebu předjíždět protože bych rychleji už nejel.

Ani kdybychom tu měli neomezenou rychlost na dálnicích, tak by ten výkon neměl smysl, protože hodit tempomat na 200 km/h a kličkovat mezi levoproudařema by byla ještě větší sebevražda než závodit na okreskách.

 

Mě osobně přijde smysluplnější jezdit do fušky s něčím co jezdí za 6 litrů a za nemalý ušetřený obnos koupit na zábavu něco jako je Mazda rx8 a vyrazit na okruh, než si užívat výkon s dvoutunovým korábem, který i přes jeho motor nedokáže porazit fyzikální zákony spojené s jeho hmotností v zatáčce.

(Jen moje teorie, třeba bych po svezení mluvil jinak)

 

Na druhou stranu chápu, že pokud někdo musí kousat denně 200 km do práce a 200 z práce, chce být asi brzo a bezpečně doma, spotřebu s rychlou jízdou neřeší :-) 

 

Neberte mě špatně, uznávám že lepší motor už ve škodě nikdy asi nebude, ale já to auto prostě na jednu stranu nechápu. Kdyby ten motor byl umístěn na nějaké sportovnější platformě (nemyslím kombík v ryze sportovní RS verzi :-D ) ale v něčem co nemá největší kufr na trhu a váží do 1,5 tuny, tak bych 3,6 FSI pochopil. ;-) 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápu, že někdo je na tom tak že nemusí koukat na spotřebu, ale i tak mě pro naše podmínky uniká význam téhle motorizace.
(Pokud s tím někdo netahá auta z Německa)
Výkonová rezerva je podle mě plně dostačující při již +- 100 kw (beru podle sebe u O1, chápu že u superba to bude o něco víc vzhledem k váze) S ohledem na rychlostní limity a důchodce za volantem / na elekrokole. :-D No ale abych se vyžvejkl do 110 km/h jsem schopný předjet jakoukoliv brzdu, (co jede rychle jen po rovince a v zatáčce se vleče) a střelce od 110 km výš už nemám potřebu předjíždět protože bych rychleji už nejel.
Ani kdybychom tu měli neomezenou rychlost na dálnicích, tak by ten výkon neměl smysl, protože hodit tempomat na 200 km/h a kličkovat mezi levoproudařema by byla ještě větší sebevražda než závodit na okreskách.
 
Mě osobně přijde smysluplnější jezdit do fušky s něčím co jezdí za 6 litrů a za nemalý ušetřený obnos koupit na zábavu něco jako je Mazda rx8 a vyrazit na okruh, než si užívat výkon s dvoutunovým korábem, který i přes jeho motor nedokáže porazit fyzikální zákony spojené s jeho hmotností v zatáčce.
(Jen moje teorie, třeba bych po svezení mluvil jinak)
 
Na druhou stranu chápu, že pokud někdo musí kousat denně 200 km do práce a 200 z práce, chce být asi brzo a bezpečně doma, spotřebu s rychlou jízdou neřeší :-) 
 
Neberte mě špatně, uznávám že lepší motor už ve škodě nikdy asi nebude, ale já to auto prostě na jednu stranu nechápu. Kdyby ten motor byl umístěn na nějaké sportovnější platformě (nemyslím kombík v ryze sportovní RS verzi :-D ) ale v něčem co nemá největší kufr na trhu a váží do 1,5 tuny, tak bych 3,6 FSI pochopil. ;-) 
 
 
 
 
 
Škoda Superb II liftback 3.6l má pohotovostní hmotnost 1513 kg. To jen pro upřesnění.

Včera jsem jel s plnou nádrží na výlet do Rakouska. Cesta tam i zpět byla cca 400 km s 15 minutovým stáním na uzavírce silnice v Rakousku kousek za "čárou" a kolonami v Linci. Osazení 3 osobami a pár tašek v kufru. Držel jsem se rychlostně aktuálního provozu a při předjíždění pomalých vozidel a kamiónů jsem využíval výkonného potenciálu motoru.
Výsledná spotřeba po návratu byla 7,3 litru/100km.
Myslím si, že jsou veřejností velkoobjemové motorizace stigmatizovány co se spotřeby týče.

Kdysi jsem měl Mazdu 626, 2.0 diesel s výkonem 101 HP a při předjíždění pomalejšího vozidla mě ego dotyčného řidiče VW Passat málem dostalo do potíží po té, co se rozhodl mi nedat šanci na předjetí, když jsem byl již na jeho úrovni.

Se současným Superbem jezdím zhruba v rámci pravidel silničního provozu a nemám absolutně žádný problém s tím, když mě předjíždí i Škoda Favorit. Nicméně výkonová rezerva mého vozu mi dává jistotu a bezpečí při předjížděcích manévrech, kdy naprosto s jistotou vím, že zvolené vozidlo předjedu s naprostou jistotou a bez zdlouhavého se zdržování v protisměrném pruhu.

Bonusem jest krásný zvuk 6-ti hrnku, absence turba, jakožto možného zdroje závad, možných potíží se vstřiky, absence filtru pevných částic a prakticky nesmrtelné rozvodny řetězem (a to skutečným, ne řetízkem jako u objemu 1.4l)

Za svůj život jsem již vystřídal mnoho vozidel a mohu říct, že radost jako ze Superba 3.6 jsem doposud takovou nezažil. Obrovský prostor pro všechny cestující, výkonnost motoru, levné náhradní díly i servis a k tomu ten krásný zvuk [emoji4]

Píši jen své zkušenosti a pocity a nikterak nehaním ostatní vozidla a preference jejich majitelů.

PS: ani já nejsem z těch, co úplně nehledí na spotřebu. Nicméně "nesmrtelnost" této motorizace a nízké servisní náklady vynahradí vyšší spotřebu oproti dieselu (u jednoho z mých dieselových vozidel jsem musel měnit zadřené vstřiky, vysokotlakou lištu atd. atd.)

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takový motor už škodovka neudělá a každý kdo ho vlastní a nebo ho používá tak ví že mu dokáže pokaždé vytvořit úsměv na tváři a krásný zvuk v uchu a spotřeba je opravdu nedůležitá je to tak super když jedu v Itálii nebo Chorvatsku nějaký tunel a nebo serpentiny v Alpách ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 7. 2019 na 23:30, Tomass44 napsal:

Chápu, že někdo je na tom tak že nemusí koukat na spotřebu, ale i tak mě pro naše podmínky uniká význam téhle motorizace....

 

 

 

 

Superb 3,6 není ani tak o jeho max. výkonu, je to především společník na dlouhé cesty, kde se chová velmi kultivovaně (o hodně tišší než traktorové TDI) a i relativně úsporně vzhledem ke svému potenciálu. V dané cenové kategorii dnešních ojetin nemá téměř konkurenci, co se týče kombinace vlastností, je jasné kdo bude čekat nějaké sportovní chování bude rychle zklamán, možná tak zrychlení v přímce je zajímavé avšak po vjezdu do první zatáčky veškeré počáteční nadšení opadne, prostě to není na okreskové blbnutí, na to si to nikdo nekupuje, na to jsou jiné stroje. Každopádně to pro spoustu lidí význam má, ne každý snese TDI a jiný benzínový motor do superba smysl nemá, 1.8tsi prd jede a 2.0 tsi je se spotřebou srovnatelná, z vlastní zkušenosti, také jsme ho vlastnily, avšak byla potřeba většího vozu, proto šel už do světa, jinak velká spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...