Jump to content
Tomáš Hrábek

Spotřeba 3,6 FSI

Recommended Posts

Tak po krátkém vlastnictví mohu sdělit své zkušenosti se spotřebou. Předesílám, že předchozí motor 2.0 TDi jsem vyměnil za tento motor kvůli absenci turba,filtru pevných částic,těsnění pod hlavou a podobných věcí,které jsem za drahé peníze již dříve musel opravovat.

Také jsem typ člověka,který zastává jízdu se všemi auty ve stylu "ekojízdy" i když občas využiju plný výkon jakéhokoliv motoru.

Po koupi jsem četl různé informace o spotřebě a říkal jsem si, jak na tom budu já. Výsledek je tento.

Spotřeba v Praze průměr 9 litrů. Jízda limitní rychlostí 50/70/80 km/h, klidné, nikoliv plouživé rozjezdy.

Mimo město: Beroun-Lovosice a zpět cca 190 km všední den, předpisová rychlost 50/90/130. Cesta vede po dálnici,mimo obec i v obci. Průměrná spotřeba 7,8 l/100km.

Dálnice: Beroun-Kyjov a zpět cca 600 km všední den, tempomat 120km, 90% dálnice. Průměrná spotřeba tam 7,4 l/100km, zpátky 7,5 l/100km Stejnou trasu na stejnou tempomatovou rychlost jsem jel s 2,0 Tdi za průměr 4,9 l/100 km pneu 195/50/15

Všechny jízdy byly v lednu na zimním pneu 225/40/18. Také jsem porovnával zda je lepší tempomat či já a tempomat i přes mou prvotní nedůvěru, vyhrál co se spotřeby týká.

Jsem zvědavý na léto jak to bude. Zatím u mne spokojenost,jen se musím oprostit od předchzíspotřeby dieslu,která u mne byla vykoupena drahými opravami....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nějaká divná spotřeba.Mám to samé a další známí taky a takovou spotřebu jsem se nedostali

Share this post


Link to post
Share on other sites

..také se mně to zdá být až moc úžasné :) na tyto hodnoty se dostávám spíše za teplého počasí. Odpovídá to i při výpočtu dle dotankování do plné nádrže?

 

PS: jak se vám daří natankovat plnou nádrž 60l...u mě je to teda "porod" :kol-27:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hezký, já měl nejnižší 8,2. Jinak průměr 10,5 - 11,5 lt. podle tankování. Jinak tankování jde většinou dobře, ale už se mě 2x stalo, že to házelo benzín ven. Dal jsem kolečko kolem benzínky a pak v pohodě.

Edited by motosman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám dlouhodobou 10 podle dotankování. Většinou Praha a popojížďky okolo Prahy. Když jedu dálkovou v povolených limitech, padá to k osmi. Nejmíň jsem měl opravdu jízdou na spotřebu s manuálním řazením a podle limitů 7,2. Tankování je taky porod, pistole vypne a pak tam dostanu ještě 5-7 litrů, podle nálady a času, který jsem ochotný tomu věnovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to údaj z palubniho pc. I jsem to počítal dle tankovani, tak to souhlasi a na celou nádrž jsem ujel 600km a ještě nesvitila rezerva,kde by měla stačit na cca 100 km z 9 litru rezervy. Spokojenost za mne veliká.

Nevím jak jezdíte, ale ja fakt ekorallye.... Pro mne spotřeba oproti tdi vyšší. Ale dle vás zase nižší. Četl jsem,ze 7,6litru měl také někdo při klidné jízdě.. ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

možná jsme se špatně pochopili, já jsem myslel dlouhodobou spotřebu, ta je u mně aktuálně na hodnotě 11,7l/100km (jízda hlavně po Brně), co se týče denního počítadla, tak jsem schopen se klidnou jízdou mimo město vcelku bez problému pohybovat na hranici kolem 8l/100km.

 

jsem zastánce benzínových motorů, nafta je mně nepříjemná svým "dunícím" projevem při zastavení na křižovatce...nejraději bych vystoupil :). Uznávám, že na spotřebu TDI se těžko dostaneme, ale toto určitě každý z nás věděl, když si takový motor pořizoval.

 

mimochodem můj švagr se mně vysmíval a srovnával svoji spotřebu s 2.0 TDI Toyota Avensis Verso...pořád říkal 5l/100.....za měsíc přišel s fakturou 45tisíc Kč za opravu vstřiků...od té doby se směju já :kol-46: vždy jsem na autech co jsem měl řešil spotřební věci jako kotouče, destičky, nápravy..benzínový motor mě zatím nezradil..ťuk, ťuk...

 

měl jsem i méně než 8l/100...http://forum.skodahome.cz/topic/84190-motor-36-fsi/?p=1852608

Edited by Bobmaster
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spise bych se bal dsg

 

Ve spojení s tímto motorem bych se ani nebál. U 1.8TSi, tam bych se o DSG bál.

Pokazit se samozřejmě DSG může, ale to i manuální převodovka. A ceny pod fotografiemi v odkazu jsou 15 - 25 tis., takže když se pose*e manuál, tak si nemyslím, že by mi naúčtovali nějak výrazně méně. Každé má své pro a proti.

Zkušenost s pokaženou (vysypanou) převodovkou už bohužel mám .... (manuální VW GOLF IV)

Jinak k tématu:

Spotřeba 3.6 FSi je oproti TDi více závislá na stylu jízdy a trasách po kterých se jezdí, nejčastěji se spotřeba pohybuje mezi 8-15l/100, dlouhodobá pak k 11l

To, že se  s autem dá jet jízda i 7l - ano proč ne, pokud budu opatrný a pojedu trasu mimo město.

Ten krásný sametový zvuk benzínové V6 stojí i za vyšší spotřebu!

 

Jinak Tomáši, dobrý výběr motoru! Protože mám možnost také srovnání 2.0TDi vs 3.6 FSi, tak v prospěch dieslu je opravdu jen a pouze spotřeba, vše ostatní je u V6 prostě mnohem lepší! (žádné starosti s DPF, vstřiky, turbo, dunivý zvuk ve velmi nízkých otáčkách).

Edited by prassat

Share this post


Link to post
Share on other sites

však pokazit se může "vše" o tom žádná...

 

ke spotřebe: je rozdíl jestli máte 17" či 18" a jakou kvalitu... Na 17" Conti T810 winter po výměně sem trasu vyzkoušel za 9,2 litru, na 18" COnti sportcontact z fabriky za 9,8 litru...

pokud pojedeš nějakou ecu jízdu, tak není problém se tam dost, když se zase budeš chtít svést na nějaké okresce tak není problém 14-16 litru...

Škoda, že ukazatel neuikazuje více než 49,9 litru :)

 

Jinak jaký máte názor přepnout ECU na euro4? nyní je nastaveno euro4 plus, na diagnostice mě to jde, akorát se toho bojím. Jde to například i u Tsiček.

Edited by kokta7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo,taky umím za 7 jet,ale dlouhodobá myslím je okolo 10.5 a kdo tvrdí něco jiného,tak si vymýšlí.Rukama mi prošlo už několik V6 a prostě-co válec,to litr navíc.

Měl jsem i Supa 1,8 TSi a tak to přesně sedělo.Dva válce míň,dva litry dole.

Jinak brát 3,6 jen proto,že nechci platit vstřiky u TDi,turbo atd je nesmysl.Znám lidi,co mají na TDI i s DPF najeto 200.000 a neměli problémy.

Já mám na svém Supu najeto 123000.Při 86000 KO lambdy,116000 výměna spojek v DSG a teď čekám na vyjádření škodovky kolik dají na kulanci za výměnu haldexu.Hučí jak sviňa.Závadu na kulanci uznali a dnes by měli říci jaká bude spoluúčast.Co vím o policejních Passatech tak ty samé problémy.DSG-Haldex.

Stará dobrá TDi rotačka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevim co ma za smysl resit spotrebu u tohodle motoru. Vzhledem k ostatnim nakladum je naklad za palivo celkem mala polozka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Příjde mi blbost srovnávat 3.6 fsi 191 kw a 2.0 tdi 125 kw. Vdyt rozdíl výkonu je obrovský. Když už porovnávat 3.6 a 2.0 tdi tak to TDI se 191 Kw též a myslím si že poté ty spotřeby budou úplně stejné :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi 3,0 TDi Allroad jsem měl a nejde to porovnávat.Když chci jet se Superbem palbu,budu u 20litrů,u Audi tak na 14-15 max.

Jde o to,že s naftovým motorem,když se člověk nehlídá,nemá velký rozptyl spotřeby,u benziňáka ano.

Abych jezdil se Superbem ve městě za 10,musím se hlídat,u Audi nemusel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi tady nekdy zaprovokuju :) uz jsem mel jednou na 40 km cesta tam a zpet pod 7:) tak zkusim az bude nalada:-)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...