Přejít na obsah

Výměna oleje a olejového filtru


galaher

Doporučené příspěvky

No nevím proč je tu haněn olej Castrol. Myslím, že do toho nikdo z nás nevidí, jakej olej je dobrej, jakej špatnej. Osobně tam mám prodloužený interval a nalejvám Longlife II. Jelikož už teď nejezdím tolik, tak přejdu na pevný interval a s klidným svědomím budu dávat 5w40 od Castrolu. Co vím, tak jediné dvě firmy, které spolupracují se Škoda Auto jsou Shell a Castrol. Tím neříkám, že ostatní jsou kšunt, to ani náhodou, ale třeba vyznavači amerických bouráků, by vživotě nenalili do auta Castrol, nebo Mogul, každej tam dá Valvoline ;)

Jinak tohle je přesně ta diskuze, kde co člověk, to názor.

nikdo tady castrol nehani. Ja jen rikam, ze ve dvou ruzne drahych flaskach muze byt stejne dobry olej. Navic mnozi z nas vedi ze Castrol nema ani vlastni rafinerii. Asi mas pravdu ze na ustavu Petrochemie a ropy VSCHT nikdo z nas nedela, nastesti ale existuje spousty odbornych clanku. Jestli mas pocit ze z lasky k motoru je nejlepsi castrol, tak ho tam lej.

P.S. uvahu o longlife olejich pro motory PD radsi necham na priste :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím proč je tu haněn olej Castrol. Myslím, že do toho nikdo z nás nevidí, jakej olej je dobrej, jakej špatnej. Osobně tam mám prodloužený interval a nalejvám Longlife II. Jelikož už teď nejezdím tolik, tak přejdu na pevný interval a s klidným svědomím budu dávat 5w40 od Castrolu. Co vím, tak jediné dvě firmy, které spolupracují se Škoda Auto jsou Shell a Castrol. Tím neříkám, že ostatní jsou kšunt, to ani náhodou, ale třeba vyznavači amerických bouráků, by vživotě nenalili do auta Castrol, nebo Mogul, každej tam dá Valvoline ;)

Jinak tohle je přesně ta diskuze, kde co člověk, to názor.

nikdo tady castrol nehani. Ja jen rikam, ze ve dvou ruzne drahych flaskach muze byt stejne dobry olej. Navic mnozi z nas vedi ze Castrol nema ani vlastni rafinerii. Asi mas pravdu ze na ustavu Petrochemie a ropy VSCHT nikdo z nas nedela, nastesti ale existuje spousty odbornych clanku. Jestli mas pocit ze z lasky k motoru je nejlepsi castrol, tak ho tam lej.

P.S. uvahu o longlife olejich pro motory PD radsi necham na priste :)

Tak já bych poprosil úvahu o longlife olejích pro PD. Jinak já zatím Shell 0w30 (506.01) a teď půjde 5w30 (507.00)

Editováno: , autor: lukash
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já bych poprosil úvahu o longlife olejích pro PD. Jinak já zatím Shell 0w30 (506.01) a teď půjde 5w30 (507.00)

Do TDi 66kW myslim, ze lit oleje longlife je pri nejmensim zbytecne. Nejsou tam zadne slozite vstrikovace, ktere by ho vyzadovali, a ostatnim castem motoru tento olej nijak zvlast neprospeje. V pripade turba tyto prodlouzene intervaly spise skodi.Olej je hodne ridky a po nekolika desetitisicich kilometrech najezdenych v nasi prasne zemi musi v sobe nutne obsahovat karbon, ktery vesele brousi ulozeni rotoru turbiny. Piskani turba, ktere je hlasitejsi nez vlastni zvuk motoru a je prvnim znamenim opotrebeni turba, zna hodne z nas. Dovolim si tvrdit, ze po stylu jizdy jsou toho prodlouzene intervaly hlavni pricinou. VW 507.00 oznacuje tzv. Low SAPS oleje u niz je obsah kovu a mineralu velmi nizky tudiz nevznika pri spalovani tolik popilku. Tento olej je spis doporucovan do vykonejsich variant PD (specielne 103kW) Pokud Ti nezalezi na cene nebo musis olej VW 506.01 cas od casu dolit, tak bych presel na 507.00. Jestli ne tak bych zustal u VW 506 a usetrene penize bych nechaval na predcasnou vymenu, kterou prospejes podle meho nazoru motoru vic. Nastesti tribologie udela velky pokrok, tak snad neexistuje na trhu zadny olej, ktery by moderni motor znicil driv nez odejdou ostatni casti auta. Znovu zduraznuju, ze nejsem zadny odbornik. Je to jen ma osobni uvaha, po precteni mnoha clanku. Kdo by si chtel precist o olejich neco odborneho, at zkusi treba http://www.oleje.cz/index.php?left=main&am...vosti_komentare

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja se pridam s nazorem na ten LongLife...Podle me neni nic horsiho,nez nechavat olej v motoru po dvojnasobne dlouhy nabeh km.Vemte si,ze klasika u VW je 15 tisic..Kdyz vypustite po 15-ti tisicich olej,je to heges..Nechtel bych videt LongLife po 30(nebo 50-ti)..Zas tak moc se motor konstrukcne od ostatnich slabsich variant nelisi..Beru,ze 507 je jiny nez oleje specifikace 506,ale az tak jiny byt nemuze.Stale se jedna o ten samy zakladovy olej a lisi se jen aditiva.A nahnat aditivy 15-35 tisic na vymenach je nesmysl...Resp ne nesmysl,ale znacny hazard..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale pokud by to byl takový hazard jak popisuješ? Tak proč by to výrobce připustil? Asi blbá otázka... jinak může mi tu někdo věci znalý říct rozdíl mezi QG1 a QG2 - jestli to je jenom administrativa nebo technologická změna. Předpoklad pro QG1 je samozřejmě předepsaný olej a tak :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale pokud by to byl takový hazard jak popisuješ? Tak proč by to výrobce připustil? Asi blbá otázka... jinak může mi tu někdo věci znalý říct rozdíl mezi QG1 a QG2 - jestli to je jenom administrativa nebo technologická změna. Předpoklad pro QG1 je samozřejmě předepsaný olej a tak :)

Protoze vyrobce predpoklada,ze do konce zivotnosti auta(4 roky)to motor vydrzi..A pak je to jedno ne? :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale pokud by to byl takový hazard jak popisuješ? Tak proč by to výrobce připustil? Asi blbá otázka... jinak může mi tu někdo věci znalý říct rozdíl mezi QG1 a QG2 - jestli to je jenom administrativa nebo technologická změna. Předpoklad pro QG1 je samozřejmě předepsaný olej a tak :)

Protoze vyrobce predpoklada,ze do konce zivotnosti auta(4 roky)to motor vydrzi..A pak je to jedno ne? :palec2:

Mno je fakt, že máš sice záruku mobility - ale když se ti něco vysere, tak to stejně drsně zacvakáš. Tak jo, už nad tím nebudu špekulovat, půjde tam ten 507 a po 15t zase ven :) Díky chlapci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale pokud by to byl takový hazard jak popisuješ? Tak proč by to výrobce připustil? Asi blbá otázka... jinak může mi tu někdo věci znalý říct rozdíl mezi QG1 a QG2 - jestli to je jenom administrativa nebo technologická změna. Předpoklad pro QG1 je samozřejmě předepsaný olej a tak :)

Protoze vyrobce predpoklada,ze do konce zivotnosti auta(4 roky)to motor vydrzi..A pak je to jedno ne? :palec2:

Mno je fakt, že máš sice záruku mobility - ale když se ti něco vysere, tak to stejně drsně zacvakáš. Tak jo, už nad tím nebudu špekulovat, půjde tam ten 507 a po 15t zase ven :) Díky chlapci.

:palec2: :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak u Felicie 1.6, tak potom u octavii 1.9SDi a 1.9TDi jsme tam vždy dávali Castrol Softec TXT+ (plná syntetika 5W40) a všechny auta spokojeny jak želvy, žádnej problém s výkonem, žádnej problém s ubýváním oleje, spotřeba ok, výkon taky. Pravdou je že ten olej stál někde okol 450Kč za litr, ale vyplatil se. Takže já bych doporučoval Castrol Softec TXT+ (v Pardubicích dokonce jeden z nejvetších servisů škodovky přešel na Castroly ze Shellu). Já osobně mám teď v O1 1.6 shell longlife, ale změním to hned jak to půjde. Tím nechci říct že shell je špatnej, jen mám prostě víc zkušeností a pozitivních ohlasů na castrol. Jo a další věc je dolejvání (i když to se mě zatím netýká), kdekdo vám (bohužel někdy i v škoda servisech) bude tvrdit že na dolití stačí téměř cokoliv, já tvrdím, že je lepší si při výměně oleje dokoupit 1L láhev stejného oleje a ten vozit s sebou. Podle mě když se potká víc druhů oleje v motoru tak to může dělat problémy.

Kurňa, to je román....tak Howgh! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pročel jsem si toto téma a potřeboval bych poradit. Před 2 měsíci jsem zakoupil Octu 1,9 TDI/ 66 KW s čipem na 81 Kw /, najeto poctivých 52.000 km se serviskou. V servisce byla poslední výměna oleje v březnu 2006 při 40.319 km, kdy zde byl dán olej Shell Helix Ultra Long Life 5W30 - na štítku uvedeno další výměna při 90.319 km. Bavil jsem se s různými mechaniky od Škody a ti mi řekli, že olej je dobrý ale každopádně byl ojel měnili po roce provozu nebo po najetých 15.000 km. Jaký máte názor myslíte, že kdyže na oleji není ještě najeto 15.000 km ale tento je tam již více jak rok je potřeba jej měnit. Jaký olej byste mi poradili při takovém motoru a po takovém oleji/ nechci kupovat tak drahý jaký tam byl / . Díky za názory -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

normálně si tam nechej nalít "obyč" pro intervaly 15000km... nebo můžeš koupit Shell Ultra 5w30 (507.00) od Mikiho tady na fóru za nějakých 380,- /l což je fajn cena... no a do servisu si dovezeš vlastní matroš :) pokud ti jde o štempl do servisky...

jinak interval je rok nebo 15000

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak zitra jedu na vymenu,dam tam zase Esso Ultron 5w-40.Na dotaz v servisu (ne Skoda),jestli dat 10w-40 kvuli spotrebe oleje,rekl,ze by ho tam nedaval, ze tenhle je o dost lepsi(nez Esso Ultra 10w-40),a ze pri provozni teplote je to stejne fuk,to pak ma ten olej stejnou viskozitu.Ma pravdu predsedo.A ze s timhle olejem ma nej zkusenosti,ze se stava u Oktavek, ze po nekolika vymenach si to "sedne" a prestane to zrat.Je fakt,ze tohle byla prvni vymena po Longlife,a tim LL si myslim, ze ten motor dostal dost zabrat.Ted je ten Esso o dost cernejsi po 14800km nez byl ten LL , timpadem si myslim, ze rozpustil dost sajrajtu v motoru.Myslim,ze kdyz je olej moc cistej,ze je to spatne a ukazuje to na spatne cistici vlastnosti.No jo,mel jsem ho vymenit driv.Tot nazor laika, kterej o tom dost cte,nekamenujte mne.Pokud se spotreba neustali,vyzkousim tak po dalsich dvou vymenach ten hustsi.Pripominam, ze to sezralo (jsem dolil) na 1.6 75kw LPG cca.1l oleje na 15000km.

Editováno: , autor: milosk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, není tu někde slibované pojednání o oleji do TDI PD? Koupil jsem čtyřkolu a po předchozím majiteli je tam 10W40. Je to problém? Měl bych radši vyměnit za jiný typ?

A jestli můžu ještě se pídím po tom jaký olej a filtr (jestli tam je) patří do haldexu. A teď jsem narazil na ještě jeden problém, kolik toho oleje do haldexu potřebuju?

Díky.

Editováno: , autor: viktor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
Davam 10W-40 Mogul Forte GX-FE Pro

Najeto 10tis.a na měrce žadny ubytek.Normy splnuje a je za krasnou cenu.

Tak nevím je to jen neduvěra v česky nyrobek nebo čím to je že tak malo lidí ho dava?

Taky dávám Mogul Forte GX-FE Pro a naprostá spokojenost. A je fakt docela za dobrou cenu, asi 140,- Kč/l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě bych se zeptal takhle. Už mi tam taky svítí vyměna oleje. Na štítku motoru mám označeno OMV full syntetic. Mám najeto 115 tkm. Může se z plné syntetiky přejít na polo? Vím že jsem někde slyšell že z polo na plnou v pohodě ale že naopak se to nedoporučuje. A teraz mi známej garažmistr řek že má nějakou tabulku od Shellu a že se tam s přibývajicími km i shušťuje olej. Čili že tam klidně teď můžu nalit 10w 40. A k tomu mi přihodil i že mi prodá Shell 10w 40 za 190kč/l

Mohl bych to vzít nebo tam lít raději pořád tu full syntetiku?

Jo a ještě říkal že se tím že tam naliju polosyntetiku tak se stiší hluk motoru, sníží spotřeba a o trošku zvýší výkon.

!!!jen se ptám, nerozumím tomu a tohle téma mi v tom moc nepomohlo!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...