Přejít na obsah

DPF (Filtr pevných částic) - problémy


PetrsUL

Doporučené příspěvky

kašlite už na to,kde,kedy,ako a pod. ...jednotka si to ustráži sama,a ak bude problém ona sa ozve ..nebojte sa  :kol-28:

kto sa nepýta - nedozvie sa - kľud Libero :-)

 

mne je úplne jedno či ho vlastne mám alebo nie - DPF.

spotrebu mám priemerne 6,2 l na plnú nádrž a nejako som nezistil, či sa mi regeneruje

alebo či je zvýšená spotreba, alebo slabší ťah.

asi funguje ako má, tak ma to netrápi :-)

 

akurát mám jednu otázku?

správa sa inak auto s DPF u automata a inak s manuálom?

resp. má to vplyv na výkon?

mne to dosť často robí, že medzi dvojkou a trojku /DSG/

sa mi veľakrát citeľne zvýšia otáčky niekedy až cez 3tis. otáčok

a až potom preradí - väčšinou pri studenom motore.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj panove,

 

mam Octavii 1.9TDI r.v. 2009 s DPF dovezenou z Nemecka. Asi rok jezdila v Cechah, pote jsem ji odkoupil ja. Trochu me zarazi, ze jsem si nikdy behem 10tis. km, ktere jsem najezdil, nevsiml, ze by se filtr regeneroval. Zadny bily kour, zvysena spotreba. Jezdim temer vyhradne 2x18km denne po dalnici. Obcas chvili jizda po meste. Nevite, jake jsou presne podminky pro spusteni automaticke regenerace filtru? Cetl jsem, ze otacky musi byt mezi 2-3tis. To po dalnici vzdy splnuju, ale mozna je to jenom kratka vzdalenost na to, aby regenerace zacala. Jinde jsem cetl, ze musi byt zarazena 4ka. Je to pravda? Musim rict, ze vyfuk neni nijak extra cisty. Da se nejak opticky zkontrolovat, ze tam ten filtr skutecne je. Jde mi o to, jestli to predchozi majitel nenechal odstranit. Na diagnostice se to predpokladam uvidi.

 

Diky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj Lovec 

ja som tiež mal octaviu s DPF a nikdy som neriešil či sa regeneruje alebo nie. vždy po zapnutí kľúčika som videl ako sa zasvietila a zhasla kontrolka filtra a za asi 40 tis. km sa mi ani raz nezasvietila počas jazdy. akurát, keď som kúpil auto /tiež z nemecka/ tak po pár km mi zasvietila žltá kontrolka /emisie do dieľne/ - tak som išiel do servisu - vypísalo to cez diagnostiku chybu G450 - Snímač tlaku výfukových plynov. Po výmene snímača sa už ani raz kontrolka nerozsvietila - podľa slov mechanika je tento snímač zodpovedný za včasnú regeneráciu filtra. A preto som to nikdy ani neriešil. Mal som prevodovku DSG a občas počas jazdy som to cítil, že sa filter regeneruje podľa toho, že auto si podradilo bez môjho zasahovania do nižšej rýchlosti a tým pádom sa zvýšili otáčky. ale myslím si že môžeš byť kľudný keď jazdíš väčšinou diaľnice. DPF býva problém ak je už v takom stave, že sa už neregeneruje tak ako treba alebo keď ani cez diagnostiku sa to nedá. /inak cez diagnostiku sa dá zistiť v akom je stave a či sa regeneruje a kedy /pred koľkými km sa naposledy regeneroval/. Ale ak chceš spraviť svoju vlastnu regeneráciu tak to urob ako ja :)) chod na diaľnicu - daj si trojku - a chod rýchlosťou cca 80-100 - tak aby si mal otáčky medzi 3 - 4 tis. prejdi nejakých 5 - 10 km ... filtru neublížiš ... ani autu... a občas pozri počas jazdy do spätného zrkadla či uvidíš kúdol dymu. nech sa darí :-)

Editováno: , autor: kocur.peto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj panove,

 

mam Octavii 1.9TDI r.v. 2009 s DPF dovezenou z Nemecka. Asi rok jezdila v Cechah, pote jsem ji odkoupil ja. Trochu me zarazi, ze jsem si nikdy behem 10tis. km, ktere jsem najezdil, nevsiml, ze by se filtr regeneroval. Zadny bily kour, zvysena spotreba. Jezdim temer vyhradne 2x18km denne po dalnici. Obcas chvili jizda po meste. Nevite, jake jsou presne podminky pro spusteni automaticke regenerace filtru? Cetl jsem, ze otacky musi byt mezi 2-3tis. To po dalnici vzdy splnuju, ale mozna je to jenom kratka vzdalenost na to, aby regenerace zacala. Jinde jsem cetl, ze musi byt zarazena 4ka. Je to pravda? Musim rict, ze vyfuk neni nijak extra cisty. Da se nejak opticky zkontrolovat, ze tam ten filtr skutecne je. Jde mi o to, jestli to predchozi majitel nenechal odstranit. Na diagnostice se to predpokladam uvidi.

 

Diky moc.

Ahoj

 

Jestli chceš opravdu zjistit, že máš funkční DPF, tak si nech změřit emise. Musí vycházet do "0", jestliže naměří víc, cca 0.2 a více, tak je buď v horším stavu nebo byl vyjmut. To co jsi četl o otáčkách je pravda, ideál je cca 2,2 - 2.4 ot/min ustálenou rychlostí, ideál je 5 nebo 6 rychl. stupeň.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove, diky za rady. Zkousel jsem o vikendu napojit auto na diagnostiku. Mam nejaky cinsky kabel a nainstaloval jsem si na notebooku VAG-COM. Bohuzel kabel zrejme selhal a auto se nesparovalo. Az budu mit nekdy auto v servisu, zeptam se mechaniku, jak uspesne se mi to vypaluje a zda tam filtr skutecne je:-)

Editováno: , autor: LovecDuchu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím,mám Octavku II 1.9 TDI 77 KW PDF a po každých 300 km se mi rozsvítí žlutá kontrolka filtru,v servisu mi říkali že ten filtr poškozen není,že když prováděli přes diagnostiku regeneraci,že to šlo oproti jiným autům poměrně rychle,už opravdu nevím co stím po chvilce se rozsvítí kontrolky žhavení a porucha motoru a já zase musím na regeneraci a po 300 km opět a zase znova..nemáte stím někdo zkušenosti ? předem děkuji za odpovědi !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolik to má najeto? Na jakých trasách to provozuješ? Zkus jiný servis...

Má najeto poctivých 154 tisíc..přijde mi to celé nějaké divné,snad lambda sonda? opravdu už netuším..teď sem jel do Prahy a zpět..cca těch 300 km stálé jízdy a začlo to svítit,takže jízdou nebo vzdáleností to není 

Editováno: , autor: VNed21
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My absolutně nemůžeme ten problém vyřešit,filtr se mě za jízdy sám neregeneruje,ale když se napichne na diagnostiku a spustí se regenerace a chvíli jezdim tak to zhasne..zoufalost..je zajímavé že když se regeneruje přes diagnostiku tak se dostane až na 0% zaplnění...ale prostě za dalších 300 km rozsvítí znova a já musím na spuštění regenerace přes diagnostiku,za jízdy se mi regenerace nespustí...opravdu už nevím,..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

http://www.dpf-centrum.cz/cenik.php ale umí to i více firem, každopádně pokud bys chtěl dát nový, tak to vyjde na více jak 20 tis a zase může odejít. Já ho zatím vozím ale až se zaplní půjde ven.

Byl jsem u nich 9.března na čištění pdf a řekli mi že je vše v pořádku,dosažení hodnot nového filtru 95% a ted se mi opět rozsvítil pdf,tak nevím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Než si dáte čistit filtr zjistěte jakou metodu dotyčná firma používá. Předem říkám že všelijaké chemie, tlakové čištění vodou nebo zázračná pěna které čistí dokonce bez nutnosti demontáže rozhodně nefungují a když tak na chvilku. Jsou to vyhozené peníze. Dobrý způsob čištění, je zahřívání filru a protisměrné vyfukování popela vzduchem. Tato metoda se jmenuje advanpure a zaručí 90% vyčištění filtru. A navíc není o tolik daržší než chemie a na filtr si následně 100 000km ani nevzpomenete.

Příznivcům chemie dám dotaz. V jaké kouzelné vodě se rozpustí popel aby následně bez problémů ze zařízení jako je DPF vytekl?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na vyčištění od firmyhttp://www.chiptuning.cz/sluzby/nase-sluzby/cisteni-a-renovace-dpf-a-fap  jsem najel 1400km a opět se rozsvítilo PDF,tak jsem ujel určité km jak píšou v obsluze auta a místo aby to zhaslo,tak začlo blikat žhavení.Ale přitom diaknostika píše,že renovace proběhla před 10.km.Ví někdo co s tím???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...