ranicek Vloženo 12. Únor 2014 Sdílet Vloženo 12. Únor 2014 Zdravím, mám dotaz pro znalejší. Pročítám a hledám informace k motoru 1,4 16v 63kw. Podle všeho by mnělo jít o motor od VW určený hlavně pro Golfa, který se časem modernizoval a výkonově se posunul od 55kw přes 59 kw až k 63kw současnost a je nabízen u nás ve škodovkách snad od počátku výroby fabie (63kw někdy od roku 2006). Procházel jsem modelové řady VW Golfu na cars.cz nejstarší ojetiny z roku 1997 mají v bazarech vozy s motorem 1,4 16v 55kw. Časem to někdy od roku 2003 přeskakuje na motor s výkonem 59kw a tím to hasne. I Golfy z roku 2011 jsou v hojeném počtu v motorizaci 1,4 16v 59kw. Když se člověk koukne pod kapotu, tak tam vidí prakticky stejný motor včetně boxu vzduchového filtru jako u našich fabií. Nevíte někdo, proč nemají vozidla VW rovněž naší verzi 63kw? Nechápu … přepokládal bych, že to bude spíše naopak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 12. Únor 2014 Sdílet Vloženo 12. Únor 2014 Ber to ako JPP, lebo nemám 1.4-ky naštudované, ale čo ja viem, tak 1.4 16V sa robila dokonca aj ako 74 kW verzia už vo Fabii I. Mám taký pocit že aktuálne 63 kW verzie sú tie isté motory, len upravené pre Euro V normu, aj preto ten nižší výkon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 12. Únor 2014 Sdílet Vloženo 12. Únor 2014 Nevíte někdo, proč nemají vozidla VW rovněž naší verzi 63kw? To by mne taky zajímalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 12. Únor 2014 Sdílet Vloženo 12. Únor 2014 (editace) Zeptej se ve Vlkohradu. Faktem je, že tahle 5x uložená "jednačtyřka" už je taky svojí koncepcí stará jak Metuzalém (i když zdaleka ne tak stará, jako "klasická" škodovácká 1,4 MPI OHV s výkonem 40 nebo 50kW, která koncepčně pochází z roku 1935), protože vychází z motoru VW 1300ccm 44kW určenýho do první generace Golfa/Jetty - jeho vznik se datuje do 1. polovičky 70. let minulýho století. A kolega "e1." skutečně nekecá, z jedný verza tohoto motoru, jen s větším průřezem ventilů a kanálů sání i vejfuku a samozřejmě s jiným softem v ŘJ se u prvogenerační fábule "ždímalo" 74kW neboli 101 HP. Vedle týhle nejvýkonnější verze se samozřejmě vyráběly i "klidnější" 55kW nebo později 59kW verze. Jenže ty "stokoňky" se ukázaly jako málo spolehlivej výstřelek - ony ten výkon sice skutečně mají, fábule s tímhle motorem lítá jak čert klidně 200 v hodině (soused ji má), ale trpí na degradaci mizernýho materiálu stíracích kroužků vinou jejich nedostatečnýho chlazení. Ty kroužky jsou kalený a stačí jim, aby se jednou jedinkrát nadměrně ohřály (při nějakým delším podržení v maximálním výkonu) a jejich materiál se popustí, stírací kroužky ztratí pružnost a přestanou těsnit = motor sice neztratí kompresi a tím ani výkon, ale začne žrát olej. Zatímco předtím ten motor mezi výměnama vzal půl decky oleje, po tom nechtěným popuštění stíracích kroužků si vezme klidně i půl LITRU oleje na 1000km - a některý kusy berou ještě víc. Podobnou spotřebu oleje pamatuju leda tak na starý šáde, počínaje favoritem se žádná škodovka k takový mlsnosti nesnížila. Jediná možnost, jak se nadměrný mlsnosti u "jednačtyřky stokoňky" zbavit, je překroužkování - podle slov mýho "dvorního mechanika" jsou už novější sady kroužků vyráběný z lepší oceli a nevadí jim tolik ohřátí, takže by měly bejt i odolnější ve srovnání s originální sadou. Bohužel taková oprava není za pětikačku - musí se shodit hlava, sundat vana, shodit ojniční pánve, vytáhnout písty z bloku, přehodit kroužky, všecko správně natočený a naštelovaný nacpat zpátky, sešroubovat, znovu přisilikonovat vanu, vyměnit těsnění pod hlavou a namontovat z5 hlavu... Doporučuje se při takový "malý generálce" rovnou měnit i rozvodovej řemen a vodní pumpu - pokud jeví známky opotřebování i když ještě neprošla celá doporučená výměnná "lhůta", protože cena se zvedne jen o tyhle položky - pracnost přitom zůstane srovnatelná a motor bude "jako funglovka". Rozvod se potom nebude muset měnit = motor znovu částečně demontovat po dosažení km nájezdu, kdy je doporučovaná první kontrola nebo výměna rozvodu (90000-120000km). Cena za opravu formou překroužkování je cca 10 000,- (plus pokud je měněnej rozvod, tak navíc cena za sadu řemen, kladky a vodní pumpa). No a právě proto, že "stokoňky" se ukázaly jako náchylný k poruchám následkem nastavení na příliš vysokej výkon, koncern sáhnul k omezení jejich výkonu formou opětovnýho zmenšení průřezu průtokovýho profilu a k jinýmu softu. Výsledkem je "kompromisní" verze 63kW posazená mezi původní "slabou" 55/59KW a "přehnanou" 74kW. Kdyby se na dnešní 63kW nasadila "palice", sací a výfukový potrubí ze 74kW a do ŘJ nahrál příslušnej soft, bude z ní stejná "stokoňka", s jakou jezdily ty prvogenerační fábule. Proč tuhle 63kW verzi nedostávaly i auta mateřský fabriky je otázka spíš morální "zastaralosti" motoru než technická - přitom tyhle motory se dávaly i do Seatů (Cordoba, Altea, Ibiza, dokonce i Leon Sport!!!...). Editováno: 12. Únor 2014, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 12. Únor 2014 Sdílet Vloženo 12. Únor 2014 ekkare, klobouk dolů.. jen dopním.. dnešní Tsi si taky klidně papnou pul litru oleje na 1000km... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 12. Únor 2014 Sdílet Vloženo 12. Únor 2014 Jasně pěkně popsané, ale já bych furt rád odpověd na původní otázku, kdyby někdo věděl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 12. Únor 2014 Sdílet Vloženo 12. Únor 2014 (editace) To máš asi tak stejně nezodpověditelný, jako otázku "proč se od nový generace nebude do Supa dávat žádnej 6válec, ale všecky agregáty budou jen 4válce - a to i u nejvyšších výbav". Přitom "pašík" 6vály mít samozřejmě bude. Editováno: 12. Únor 2014, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 12. Únor 2014 Sdílet Vloženo 12. Únor 2014 Jen taková teorie, co mě napadla a není to třeba tak, že u uváděného Golfa z roku 2001 je 1.4 59 kw jakoby ta úplně nejzákladnější motorizace a nemá smysl tam dávat 1.4 63 kw, když se tam dá něco silnějšího (1.6 77 kw). U Fábky byl zas pro změnu 1.4 63 kw takový střed, tak tam to má svoji logiku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 12. Únor 2014 Sdílet Vloženo 12. Únor 2014 V golfu byla 1,4 16V "na programu" ještě v VI. generaci, vyráběný do roku 2012 - a to už se tady dávno 63kW varianta montovala. Ten důvod bude jinej, jak říkám, čuchám čuchám v tom "zásah vyšších kruhů" ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 12. Únor 2014 Sdílet Vloženo 12. Únor 2014 Kde se dělá 63kw ? A kde se dělá 59kw co je v tom golfu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 12. Únor 2014 Sdílet Vloženo 12. Únor 2014 Kdysi jsem se zajímal o motory 55 a 74 kW a při porovnání výkonových grafů mi vycházela asi do 3,5 tisíce otáček výkonnější 55-ka a potom nastupovala 74-ka. Golf (octávie) je větší než fabie a proto si myslím jsou vhodnější motorizace 55 nebo 59 s vyšším kroutícím momentem v nižších otáčkách. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 12. Únor 2014 Sdílet Vloženo 12. Únor 2014 V golfu byla 1,4 16V "na programu" ještě v VI. generaci, vyráběný do roku 2012 - a to už se tady dávno 63kW varianta montovala. Ten důvod bude jinej, jak říkám, čuchám čuchám v tom "zásah vyšších kruhů" ... No však jo, to říkám podle mě je potřeba mít v Golgu nějaký základní motor a těch 63 kw je už na základní motor prostě moc, tak se tam dala verze 59 kw Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 12. Únor 2014 Sdílet Vloženo 12. Únor 2014 toto nemůže být důvod. tomu nevěřím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 12. Únor 2014 Sdílet Vloženo 12. Únor 2014 Spíš si myslím, že už je ten motor jako takovej bez rozdílu ve výkonu v koncernu VW "okoukanej" a vedení koncernu ho odsunulo "na vedlejší kolej" neboli "nikoli pro prémiové, pouze pro druhořadý vozy"... Si vemte nabídku motorů - atmosférickej už je akorát HTP a tahle "výběhová" 1,4 - všecko ostatní už je výhradně nafučený TDI/TSI s celkovou životností nula nula hovno... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ranicek Vloženo 13. Únor 2014 Autor Sdílet Vloženo 13. Únor 2014 Jen taková teorie, co mě napadla a není to třeba tak, že u uváděného Golfa z roku 2001 je 1.4 59 kw jakoby ta úplně nejzákladnější motorizace a nemá smysl tam dávat 1.4 63 kw, když se tam dá něco silnějšího (1.6 77 kw). U Fábky byl zas pro změnu 1.4 63 kw takový střed, tak tam to má svoji logiku. Dává to logiku a velkou . V ojetinách Golfu se v roce 2009 objevují motory 1,4 TSI a v roce 2010 1,2 TSI, bylo by nerozumné nabízet 1,4 16v 63kW když se má hlavně prodávat nový motor a 1,4 16v 59kW má skončit. U škodovky došlo k úpravě tohoto motoru asi v oce 2006 pro Roomstra u VW ho dostalo jako lepší motorizaci na chvíli Polo . (možná ještě i jiné vozy VW, ale čerpám jen z nabídky ojetin v ČR) Se v tom vrtám, protože mne nalákala nabídka škodovky na Roomster Trumf v motorizaci 1,4 16v 63kW a tak jsem se byl optat u prodejce. On mi ho v podstatě nechtěl prodat. Nejdříve mne masíroval na 1,2 TSi, dokonce jsem „musel“ podstoupit jízdu Rapidem (údajně podobná hmotnost vozu) v této motorizaci, abych ocenil kvality motoru. Když jsme se začli bavit do detailů a já jsem se začal vyptávat na detaily motoru (životnost, turbo, povinné/nepovinné výměny rozvodů, a výhled do budoucna s ohledem na novou TSi 16v) tak mne dal informaci, že Rapid ještě na chvíli dostane 1,4 16v místo „neprodejné“ 1,2 MPI a jestli bych na něj nepočkal že je to generačně lepší auto, když se mi zrovna 1,4 16v tak líbí. Nahlodal mě, že jsem začal hodně kopat na internetu vše kolem koncernové 1,4. Skoro jsem nabyl dojmu, že se snad dělají dvě verze, kdy 59kW si VW kutí někde pro svoje Golfy . Je ale jasné, že rozdíl mezi 1,4 16v 59kW a 63kW i když se vyráběly pár let současně, je asi stejný jako u 1,2 HTP 40kw a 44kw Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 13. Únor 2014 Sdílet Vloženo 13. Únor 2014 (editace) Jsem si teď všimnul, že mám v tom svém prvním příspěvku překlep místo 2001 tam má být 2010, ale asi vám to došlo, že je tam chyba, jak koukám Editováno: 13. Únor 2014, autor: HjM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kubach Vloženo 13. Únor 2014 Sdílet Vloženo 13. Únor 2014 ranicek: bacha na to porovnání 1.2 TSI 63 kW Rapid vs. Roomster. Hmotnost může být podobná ale projev je naprosto odlišný, díky jinému zpřevodování. V rapidu je projev daleko sympatičtější, včetně spotřeby. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 14. Únor 2014 Sdílet Vloženo 14. Únor 2014 no hlavne 1.4 63kW je naprosto idealni motor na prestavbu na LPG, no a pak te vyjde kilometr na nejaky 1.30-1.40 kc, dle ceny LPG. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.