Přejít na obsah

Rozšiřovací podložky pod kola


Sanek81

Doporučené příspěvky

ja som sa vysmykol? Tak dobre ty chytrak ked tu pises o hmotnosti,rozvoz kolies a pod:1hmotnost:myslim ze napr15 kolesa menej vazia ako take 17.

2 rozvoz:ked si kupis kolesa s et 54 a kolesa s et 35 tak asi nebudu rovnako siroke napravy a nebudu skovane .tak ked chces niekoho poucovat tak sa zamysli co si napisal.a je mnoho zakonou ktore nieco hovoria ale nezakazuju,takze ked mam nejaku vec ktora ma certifikat takza je homologovana nikto mi nemoze zobrat technicak!!!!podobne priklady:svietenie hmlovkami cez den,modre ziarovky s homologovane a ked mas take znalosti v zakonoch tak nechapem preco sa zapajas do tejto debaty ked to nejde za ziadnych okolnosti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co jsem si dohledal, v Rakousku a SRN se tuningové díly zapisují do TP, tedy nestačí homologace daného výrobku, že splňuje požadavky na bezpečný provoz na komunikacích

Ano,ale nedá se to říci obecně o všech dílech.Například tuningová světla ,nebo světla pro denní svícení a celá řada,respektive většina dílů se nezapisují,ani u nás,ani nikde jinde.

Zápisu do TP podléhají díly,které při použití na vozidle změní údaje stanovené technickým průkazem,jak už jsi zmínil na řešených podložkách.

 

 

A to je celkem logicke, protoze to, ze je podlozka homologovana, jeste nezanamena, ze bude 100% "fungovat" na kazdem aute. (Napr. by mohla byt moc siroka a pneumatiky by drely o podbehy.)

Tak takhle se to říci nedá.To,že díl disponuje protokolem o provedené zkoušce TUV,právě znamená,že na vozidle lze daný díl použít,aniž by to mělo nějaký negativní vliv na provoz,ALE za splnění podmínek montáže,které jsou v TUV uvedeny a které MUSÍ zkontrolovat akreditovaná zkušebna státu,kde se o zápis žádá.Pokud montáž vyhoví,zkušebna vydá podklady pro změnu údajů v technickém průkazu.

 

to mas pravdu ale aby ich zapisali do tp musia mat certifikat podla ktoreho splnaju kvalitu materialu a pod!logicky ich vyrabaju vo viacerych hrubkach aby ti nedreli.

Protokol TUV o zkoušce dílu určitě nezakládá právo díl namontovat a používat na veřejných komunikacích.

Tento protokol Ti pouze umožňuje postupovat dále ve schvalovacím procesu,který je pro zapsání nutný.To jak píšeš o materiálu je irelevantní a snad se v protokolu ani neuvádí.Je na každém výrobci z čeho si díl vyrobí,podstatné je,že obstojí u zátěžové zkoušky v akreditované zkušebně,která předchází vydání posudku TUV.

 

ja som sa vysmykol? Tak dobre ty chytrak ked tu pises o hmotnosti,rozvoz kolies a pod:1hmotnost:myslim ze napr15 kolesa menej vazia ako take 17.

2 rozvoz:ked si kupis kolesa s et 54 a kolesa s et 35 tak asi nebudu rovnako siroke napravy a nebudu skovane .tak ked chces niekoho poucovat tak sa zamysli co si napisal.a je mnoho zakonou ktore nieco hovoria ale nezakazuju,takze ked mam nejaku vec ktora ma certifikat takza je homologovana nikto mi nemoze zobrat technicak!!!!podobne priklady:svietenie hmlovkami cez den,modre ziarovky s homologovane a ked mas take znalosti v zakonoch tak nechapem preco sa zapajas do tejto debaty ked to nejde za ziadnych okolnosti

Kluci Ti to píšou správně,tak snadné jak píšeš to není,bohužel.

Tady mícháš dohromady dva různé případy,jak už jsem psal výše.Kola a světla .Jenom pro upřesnění a doplnění,u dílů,které se nezapisují do TP,tedy většina,např.zmíněná světla není ani třeba žádný protokol o zkoušce vlastnit.Zde platí jedinná povinnost a to,že díl musí být dle zákonem stanovených pravidel označem homologační značkou."E" s označením státu kde ke schválení došlo,včetně všech číselných znaků,které právě obsahují čísla schvalovacích protokolů

klid prosím, v TP máš jasně napsány mezní hodnoty, když se zamyslíš určitě ti dojde že i každý řidič jinak váží před jídlem a po jídle, jde o celkovou technicky přípustnou/povolenou hmotnost, (slovo přípustná a povolená je myslím jasné), která nesmí být překročena, podobně jde o provozní hmotnost a největší technicky přípustnou/povolenou hmotnost na nápravy

 

vůbec nejde o to jaká kola si koupíš, ale jaká máš zapsána v TP a rozdílné ET u rozdílných rozměru by měly zajišťovat shodný rozchod nikoli rozvor jak píšeš, ten zůstane vždy stejný, trochu si to asi pleteš, co je rozvor a co rozchod

 

nevím jak je to u vás na východě, ale u nás je to tak jak jsem to napsal a je to vcelku logické, pokud máš jiné zkušenosti neznamená to, že to tak prostě je

Ani na Slovensku se nedá jezdit jenom s TUV,nicméně je třeba zohlednit osobní podíl daného úředníka.Ten je rozdílný i v ČR úřad od úřadu.Dá se tedy říci,že i s pouhým TUV zapíšeš díky blbosti úředníků i hranatá kola,nicméně to neznamená,že to je správný postup,který odpovídá platné legislativě.

Pro zajímavost přikládám v linku protokol TUV pro podlžky HR.Samozřejmě je třeba si k němu pořídit překlad.

http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/12015/1468/132XT0097.PDF

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

alesi u nas na vychode mame razvor a rozvor kolies a prepac trozku som sa pomylil a ak sa chces dalej chytat za slovicka tak mozme ja som stym nezacal,ja som reagoval na danu temu a ake mam skusenosti u nas a co maju v zahranici ja nepoznam dokonale vase zakony.pisal som ktore moze respektive mohli byt na aute alebo zapisat do TP.svetla to bola moja vlastna skusenost s policiou ked mi chceli dat pokutu za modre ziarovky hmlovky tiez to bol priklad.u nas zatial nepoznam nikoho,koho by buzerovali za podlozky pokial koleso nevytrca spod blatnika ale opytam sa znamych co ich maju a dam vediet

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud se ted bavis o bezne kontrole policii, tak ta na 99,9 % podlozky opravdu resit nebude (jako spoustu dalsich veci). Jine to ale muze byt na STK nebo v horsim pripade pri nehode (muze se toho chytnout pojistovna).

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pak si kluci zkuste ještě představit, jaké jsou všechny osy na podvozku a co ty podložky udělají s geometrií vozidla ;-)

 

Určitě každý umí přepočítat jak ji upravit po doplnění podložek ;-)

 

Vlastně ono nikoho netrápí sjíždění kol a citlivost volantu......

 

Vynechám pojišťovnu a to jak se její likvidátoři hojí na nepovoleném rozměru kol a disků. Podložky, které jsou vidět v zásadě na první pohled, jsou pro ně živou vodou ;-) 

 

Geo

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

určitě jiné, je to tam psáno u těch podložek

 

mám:

 

Kolový šroub M14x1,5 x 37 mm, dosedací plocha koule R13, klíč 17, pozink (PDK-S17D37R13)

Rozšiřovací podložka 5 x 112, střed 57,1 šíře 10 mm, sada 2 ks, barva černá (PDK-45524) 

 

jen jsem tím přišel o bezpečnostní šrouby na zadních kolech

 

pokud někdo slevový kupón využijete, dejte mi vědět přes SZ, abych to tu smazal (nechal smazat), ať to tu nestraší

 

Díky za detailní popis, s kupónem to tedy dělá nějaké 2 stovky dolů, což je pěkné... No, za chvíli mě čeká koupě nových zimních gum a přestože se mi podložky líbí a už dlouho o nich uvažuji, odložím jejich pořízení až na jaro spolu s pružinami. Kupón je tedy stále volný ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdarec. Známej mě tlačí do koupě podložek. On by chtěl na rapida 15mm dopředu i dozadu, mě by asi stačilo na Olll jen 15mm dozadu. Ale nejsem pořád rozhodnutej. Je fakt, že zvlášť zadní kola jsou utopený, dost by se jimi zvednul look auta. Na léto mám kola s ET51, na zimu ET54. 15mm by bylo akorát. Načetl jsem si o tom, co se dalo, ale přesto pořád nevím jestli do nich jít. Co vy na to, dali byste si je tam?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Podložky jsem musel taky dát a jelikož jsou originál kola dost pod blatníkem, dal jsem ve předu 15mm, vzadu 25mm. Původně jsem měl vzadu daný klasický, co jde šroub durch do náboje. A většinou po přezutí(sám si nedokážu vysvětlit proč) auto plavalo. Mimo jiné když jsem podložky shodil,tak nebyl problém. Momentálně mám vzadu podložky Eibach(také 25mm) ty jsou našroubovaný do náboje a kolo je našroubované do položek - bez problému. Jak podstatně jednodušší montáž, tak jízdní vlastnosti. Foto na požádání pošlu. Odkaz na podložky je zde: http://www.bsrczech.cz/produkt/eibach-pro-spacer-silver-215s90-7-25-005/skoda-octavia-5e3-2012

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...