Přejít na obsah

Zadny stierac ano ci nie?


SniperWolf

Doporučené příspěvky

To sice ano,  ale to zadni sklo tam proste nekdy neni a clovek musi dle toho se zaridit. Kdyz tak jezdis denne a couvas xkrat mezi lidma, tak proste mas nejake navyky a pak uz to zadni okno vubec nepostradas. Naopak mam pod kontrolou boky mnohem vice, nez kdybych byl otocen vzad. Senzory jsou pro moje vyuziti mnohem vetsi plus i kdyz uz x let zadni okno mam. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vystřídal jsem více než 10 vozů (řidičák mám od r. 1970). Na kombíku je zadní stěrač nutnost. Byla to nutnost i na krátkém Favoritu, Ladě Samaře nebo krátké Fabii. Na sedanech nikdy nebyl. Oktávku mám už třetí (jedničku dvojku i trojku, vždy liftback) a nijak jej nepostrádám. Možná bych jej někdy použil ale zpětná zrcátka a couvací senzory mi stačí. Naopak jsem si uvědomil, že údržba dalšího stěrače a ostřikovače je práce navíc. Kromě toho se mi už u některých vozů stalo že se nějak ucpala tryska a při pokusu o ostřik se uvolnila spojka a směs z ostřikovačů jsem si napumpoval pod koberec. Nejdřív to voní lihovou směsí, ale pak to v autě dokáže pěkně zesmrádnout. A vysoušet prostor pod koberci je docela vopruz. Když se k tomu přidá, že to není na liftbacku žádná vzhledová paráda a navíc to mírně zaclání při každém pohledu dozadu, tak raději ne.

Editováno: , autor: Vladimír55
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, zwan napsal:

Taky by mne zajímalo jak zacouvete bez stěrače v dešti, nebo když bude snezit ?

Taky je to jen můj názor...

Couvám vždy bez čučení do zadního okna a k otázce jestli zadní stěrač nebo ne? Už jen to, že vznikne takové téma mi přijde ujeté.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U všech aut jsem měl vždycky zadní stěrač, ale ať už to byla Felda, O1 combi, O2 combi tak měl stěrač opodstatnění a já jej normálně používal, teď co mám O3 liftback tak jsem jej za půl roku nepoužil ani jednou a jsem přesvědčen, že ho nikdy nepoužiju. Bohužel byl součástí výbavy, tuším že u kamery je nutnost. Tím že mám RSo tak je alespoň trošku schovanej a nevadí mi tolik, ikdyz to je pořád jako pěst na oko. Pro upřesnění mám na oknech keramiku, takže voda se tam nedrží a navíc mám fólie s 10% propustností.
Můj názor combi rozhodně ano, u liftbacka spíš ne (jako součást výbavy budiž, ikdyz je to ošklivý ale doplácet to jako zvláštní prvek mi přijde zbytečný a raději bych koukal po jiné výbavě)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@headerTDI musim podciarknut a podtrhnut...budem sa opakovat,ale preco kazit ten esteticky vizual spolu s tak dokonalou a cistou liniou liftbacku zbytocnostou akou pre mna predstavuje zadny stietac spolu s antenou.Viem,ze mnohi si ho zhadzuju a zaslepia,len neviem ci s tym potom nemaju problem technici na stk kedze je sucastou vybavy.A preto som vdacny,ze ho spolu s antenou nemam od vyroby.

Screenshot_2020-01-01-08-04-51-791.jpeg

IMG_20190706_124413-01.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 31. 12. 2019 na 20:29, zwan napsal:

Taky by mne zajímalo jak zacouvete bez stěrače v dešti, nebo když bude snezit ?

Taky je to jen můj názor...

V dešti: pokud se člověk o auto alespoň minimálně stará, pak se za deště na zadním okně tvoří kapky, přes které je normálně vidět. Ne ten jednolitý šlem, který vzniká na autech nemytých měsíce a který značně stěžuje průhled. A i v tom případě se dá zcela bezpečně a pohodlně parkovat za pomoci kombinace bočních zrcátek a senzorů.

 

Za sněžení: Pokud nastane okrajová situace, že začne sněžit ve chvíli, kdy je auto ještě promrzlé a sníh tedy okamžitě netaje, jako na vyhřátém autě, pak opět plně dostačuje kombinace boční zrcátka + senzory.

 

Mě by spíš zajímalo, jak vy, kteří se nijak neobejdete bez bezchybného výhledu zadním oknem, zacouváte s plně naloženým autem nebo přívěsem.... To jsou pak ta videa na YT, jak někdo při banálním couvání na parkovišti naboří auto za sebou.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No priznam se bez muceni ze dost blbe, proto mam aspon dodelane neorigo perkovaci senzory uz na 2 aute.

Auta v social vybave nemaj ani vyhrivane zrcatka ani senzory, pripadne vetsi cast zen by nezaparkovala ani s nema.

Zde jakou treba u zasterek se delime na 2 skupiny ktere preferuji vzhled a druha funkcnost.

Tot. vse...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, zwan napsal:

Zde jakou treba u zasterek se delime na 2 skupiny ktere preferuji vzhled a druha funkcnost.

 

Tak to přeci se stěračem není. Pro skupinu majitelů, do který patřím, neznamená (ne)přítomnost zadního stěrače žádnou faktickou změnu pro používání auta (jeho funkčnost).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zadní stěrač mi pomáhá především při jízdě po dálnici. Kdyby to nebylo pro ni, mohl bych situaci za autem ovládat pouze v bočních zrcátkách. Nebylo by to ani pohodlné, ani dostatečné. Při couvání mi postačují boční zrcátka a senzory. Pokud je možné mít zadní stěrač, je lepší mít jeden.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 2. 1. 2020 na 8:37, Bubaq napsal:

V dešti: pokud se člověk o auto alespoň minimálně stará, pak se za deště na zadním okně tvoří kapky, přes které je normálně vidět. Ne ten jednolitý šlem, který vzniká na autech nemytých měsíce a který značně stěžuje průhled. A i v tom případě se dá zcela bezpečně a pohodlně parkovat za pomoci kombinace bočních zrcátek a senzorů.

 

Za sněžení: Pokud nastane okrajová situace, že začne sněžit ve chvíli, kdy je auto ještě promrzlé a sníh tedy okamžitě netaje, jako na vyhřátém autě, pak opět plně dostačuje kombinace boční zrcátka + senzory.

 

Mě by spíš zajímalo, jak vy, kteří se nijak neobejdete bez bezchybného výhledu zadním oknem, zacouváte s plně naloženým autem nebo přívěsem.... To jsou pak ta videa na YT, jak někdo při banálním couvání na parkovišti naboří auto za sebou.....

Jo, dá se jezdit i bez něj, pravidelně sklo umývat a couvat podle zrcátek. Jezdit se dá taky bez parkovacích senzorů, kamery, dešťového senzoru, navigace, LED světel, autoklimy nebo vyhřívaného skla. Ale proč? Chci výhled bez nánosů prachu, vody valící se ze střechy apod., takže je to pro mě jasná volba i pro liftback, i když ho nevyužiju tak často, jako třeba na hatchi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Já auto koupu docela často a reálně jsem ho na jaře/létě ještě nepotřeboval. Vidět přes sklo je a bez stěrače je auto mnohem hezčí. To beru jako velké plus. To sklo se u liftbacku opravdu moc nešpiní. V zimě to bylo jiné kafe. Zasněžené okno, navátý sníh, břečka, sůl, voda z rozpuštěné námrazy atd...

V zimě mi prostě chyběl dost, ale asi bych si ho nedokoupil kdybych mohl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

mozno sa budem opakovat, no vcera som isiel  na octavke dlhsiu trasu a prsalo. Neraz som si pocas cesty povedal: zlaty zadny stierac. Na fabii juniorke ho mam a na octavke nie. Kolko krat ked idem na fabii a za mnou nejake faro a viem, ze nema zadny stierac tak si tak na fabii zo srandy pustim zadny stierac a hovorim, ty mas faro ale ja zase zadny stierac, ako hovorim, na octavke aj ked je to mozno skaredsie ale mne tam chyba. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem O3 - 2014 - 1,6 TDI - za 5 let jsem dal 300 000 km. Byl jsem rád, že nám firma zadní stěrače dokoupila - 2 x týdně po D1 - Praha, Brno. Stíral jsem u LIFTback často. Za mě super v dešti na dálnici apod. U combi asi u nutnost, 

Editováno: , autor: ryzen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, nevím, jak pánové jezdíte, ale já mám při jízdě na dálnici v dešti zadní okno úplně suché. Díky aerodynamice na něj přestávají kapky dopadat v cca 60 km/h. A pokud auto předtím stálo na dešti, pak se jízdou po dálnici vysuší za pár minut, zvlášť se zapnutým vyhríváním je to hned. Jedině pokud je jó liják, tak po zadním okně v cca 3/4 jeho šířky na každé straně stéká při dálničních rychlostech čůrek vody ze střechy, což ale nijak nebrání výhledu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, tak si zkus za deště vycouvat z parkoviště. Se stěračem je to jednodušší - u firemního Ambiete bez parkovacích senzorů.

 

Samozřejmě to jde jen podle zrcátek. Prostě za mě stěrač u i sedanu super. A že by byl nevzhledný -)))) Půlka lidí jezdí v zimě na plecháčích a to je pak hnus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že jsem z parkoviště za ten cca půlmilion km v sedanech už párkrát vycouvával ;-) a nedělá mi to žádný problém. Proč by taky mělo :-)? Za deště jsou na zadním okně maximálně tak kapky, přes které je normálně vidět. Plus mám boční zrcátka a senzory. U aut se zadní kamerou je to pak už úplná zbytečnost.

 

Ragoval jsem spíš na to "Byl jsem rád, že nám firma zadní stěrače dokoupila - 2 x týdně po D1 - Praha, Brno.", protože zrovna na dálnici je stěrač na liftbacku díky suchému oknu úplně zbytečný.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna na tomhle je vidět jak lidi s postupem času přestávájí zvládat i ty základní věci (např. parkování)

Neříkám že je zadní stěrač špatná věc, ba právě naopak, ale je to často jen o pohodlnosti.

Není to zas až tak dávno co některá auta nejenže neměla zadní stěrač, ale ani výhřev zadního skla o jakýchsi parkovacích senzorech či dokonce kameře se mohlo řidičům zdát jen v nejdivočejší fantazii.

Kdo jej chce ať jej má , kdo ne ať si jej nedává. To platí hlavně pro liftback, u combi či hatchbacku je lepší jej mít - tam má využití i za jízdy.

Editováno: , autor: stanmar
úprava textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, u kombi a hatche je to bez debat, tam stěrač být musí. U liftbacku je objektivně zbytečný (dvojnásob při té zmíněné jízdě po dálnici), ale samozřejmě nic proti tomu, když si jej tam někdo dá, protože třeba neumí zacouvat podle zrcátek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Bubaq Je to stále dokolečka dokola, zadní stěrač na liftbacku má vždy své příznivce i odpůrce.


Já ho mám, mám i zadní kameru. S autem nejezdím pouze po dálnici (kde se samozřejmě okno velmi rychle osuší, zvláště je-li např. ošetřeno nějakou nano technologií), ale i město. Tam se v hustém dešti/sněhu a silné dopravě zadní stěrač velmi často hodí.  V takových situacích (i v zácpách na té dálnici) ho zapínám na cyklovač, aby výhled přes zadní okno byl nerušený. Zadní kamera se zapíná jen při R režimu, výhled oknem ven dozadu se hodí i v jiných situacích, a to nejen přes zrcátka. Je to důležitý bezpečnostní faktor (zvláště i na té dálnici).

 

Je zbytečné se navážet do jiných, že neumí např. couvat podle zrcátek apod. Prostě někdo stěrač využije, není to o žádné zbytečnosti. Takže jen tvůj subjektivní názor, ne objektivní.

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...