Přejít na obsah

Rapid nebo Roomster ???


slon100

Doporučené příspěvky

S motorerm ve Felicii byla konstrukčně příbuzná 1,4 8V, co se dávala do FI do roku 2003, ta 1,4 16V pochází původně z Golfa ze 70. let, byť x krát upravována.

Souhlasím, že s TSI se jezdí super. Zase se TSI 63 kW dává do FII 4 roky, tak snad už je to vychytaný a bude tě zlobit maximálně občasné zarachocení při startu.

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ti slone gratuluji :kol-142: . Klidně Ti dám na papíře (s firemní hlavičkou, se svým razítkem a podpisem Vrabčáka :kol-147: ), že na základě zmíněné volby, nejsi tak blbý jak vypadáš :kol-138:. Při vzpomínce na posledních několik měsíců, které jsem musel s Tebou v kanclu protrpět, kdy jsem Ti pořád říkal Rooma, jedině Rooma(na základě toho co jezdíš a k čemu Ti bude) a ty jsi neustále rozváděl své fantasmagorie o nějakých dustrech a ix20(jo, taky přišla na přetřes holobyt Yetina, ale tam jsi brzy pochopil, že nějaká sapácká holota nemůže jezdit autem jako managment první linie :D ), tak konstatuji, že má námaha nešla vniveč a tu láhev si tedy v pondělí zasloužím(snesu i to víno, když teď tak hubneš - s vinotéky, ne s Kaufu!!!).

Myslím si, že volba je dobrá, Rapid je novší a možná hezčí, ale v některých oblastech je ... .

Šťastné kilometry Ti popřeji až při té druhé láhvi, jak auto bude ve stodole. :kol-130:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějaké krabicové snad ve vinotéce seženu....No a jako pokusný psychologický králík jsi jako jediný na ráně... :kol-28: .

Ale o nějakém trpění nemůže být ani řeč.... :excl:

Doma s ženskýma to neprobereš a se zbylým okolím řešíme pouze a výhradně jedostopá vozidla. :scooter:

Škodě zdar... :palec2: ( a Roomsterům zvláště.)

Editováno: , autor: slon100
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jonak rooma v Trumfu pred par mesici zdrazili (v porovnani s Freshem), a co jsem koukal na novej cenik platnej od tohoto tydne tak dalsi zdrazeni, na to ze je to auto z roku 2006 at si ho za tyhle penize uz asi strcej nekam....  v plny palbe s 1,2TSI 63kW za ca 315 litru, to uz je proste moc, maximalne tak 280 jako kdysi, cili at si trhnou nohou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Slone, dodatečně Ti gratuluju k vyběru auta ;)  Dobrý výběr barvy, zelena Jungle je nová, zajímavá a neokoukaná ...  :)

A další Roomster na severní Moravě :) (já už sice pobývám na Rychnovsku, ale jezdim do NJ k rodičům :))

 

Škoda, že jsem tuto diskusi objevil až teď ... taky jsem řešil, jestli koupit Roomster nebo Rapid, ale měl jsem výhodu v tom, že jsem s oběma auty dlouhodobě jezdil.

 

I já zvolil Roomster, snad všechny důvody jsou v tomto tématu už napsané :)

Editováno: , autor: AlesTDI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za pochvalu k výběru. :kol-28:

Čím více koukám na množící se Rapidy v okolí, tím víc mě to utvrzuje, že jsem Roomstera vybral dobře.

Jinak červeným autem jsem jezdil skoro 20 let, tak už to chtělo změnu a zelená jungle metalíza se nám líbila nejvíc.

I právě z důvodu, že ji je jako šafránu.

Jen mě trochu mrzí termín dodání. Skoro 3 měsíce od objednání a nemám od prodejce žádné info. :kol-26:

Editováno: , autor: slon100
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Slon100,řešil jsem před rokem to co ty,roomster se mi nikdy nelíbil,než jsem si ho pořadně prolezl a porovnal ceny s konkurencí.Ve škodovce mi pořád cpali rapida,stačilo mi vyzkoušet nastoupit a vystoupit dozadu a bylo nad slunce jasno,že tudy cesta nevede,nehledě na zpracování interieru.Prostě a jednoduše za rapida chtějí moc i po zlevnění. Nakonec jsme koupili referenčního s 3800 na tachometru za 259000.Je to ambition plus,za ty peníze taková výbava už není.

Tak ti graruluju a přeju hodně spokojenosti,přijdeš mu určitě časem na chuť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

standavfr, no nevím, můžeš říct že jsem zaujatý jelikož mám objednanýho Rapida, ale nejsem a také jsem přemýšlel o Roomsteru a líbí se mi, ale zvítězilo to, že víc praktický auto zatím nepotřebujeme ( ač Rapid je prostorem na tom hodně dobře ) a chceme auto co bude víc vypadat jako auto. Jinak nevím, kolik si představuješ adekvátní cenu za Rapida, srovnej to s konkurencí levných aut ( Citroen a Peugeot ), ano, je Rapid dražší, ale u těch frantíků je už na první pohled víc poznat, že to je levné auto. btw, zpracování interiéru má Rapid stejný, né - li lepší jak Fabia/Roomster. Má horší použité materiály ( který na první pohled nejsou poznat ) a určitě je palubka hezčí. Zrovna nedávno jsem jel po dlouhé době s pantátovou Fabií 2 a je sice pěkný že má měkčený plasty, plastový kryty sedaček, ale její široký středový panel mě štval daleko víc než neduhy u Rapida... Jinak proti Roomsteru samozřejmě nic nemám...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to srovnávám v rámci škodovky,otevřu u rapida dveře,koukají na mě kolejnice sedaček,sednu si a přijde mi to kolem mě tvarově až moc jednoduchý,sednu si dozadu,lezu ven a břinknu se do hlavy,nevím o kolik by auto prodražilo zakrytí kolejnic,ale určitě by to dost pomohlo.Je pravda,že když jsem poprvý lezl do roomstera,tak jsem se málem propíchl rohem dveří,ale to bylo jen jednou,připadá mi,že roomster je i designově uvnitř hodnotnější,plasty neřeším,širokej panel mi naštěstí nevadí.Na rapida Kabaněmu stačilo pravítko,u roomsteru si s tím interiérem dali přece jen větší práci.No a nakonec z jistejch důvodů potřebuju stopro přístup na zadní sedačky a to hlavně rozhodlo.

Vůbec rapid nechci hanit,ale toledo se mi líbí víc.A je pravda,že srovnávat MPV s normálním autem je blbost,každý má svoje a na nás je čemu dáme přednost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

design je čistě individuální, mě se sice palubka u Fabie/Roomstera líbí, ale je vidět, že to je design palubky malého auta. U rapida vypadá už víc dospěle. Kolejnice jsou vidět, ale pouze když otevřeš dveře... Ale spíš se klaním k názoru, že to byla asi chyba je tam nedat. Jelikož dělám ve ve velké firmě, tak veř že sice by to auto nebylo o tolik dražší, ale firma tím ušetří neuvěřitelný peníze. Tyhle malý položky, pak udělají za rok/pár let šílenou řachu a jsou to položky které to auto neprodávají. Viz neudání motorizace, plasty kolem kolejnic apod. když takových položek budeš mít 10 ( a to věřím že jich je tam víc ) a u každé bude ušetřená položka v průmeru 100Kč, tak si vem kolik ušetří firma při vyrobených 100tis autech. Bu´d se to projeví tak, že může stáhnout cenu auta, nebo se to promítne v jejím zisku. PS: pokud to srovnáváš v rámci Škodovky, tak současná cena Rapida - akčního modelu, mi přijde úplně OK.

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cena bych nyní také řekl ok. Víc než šetření na věcech které na autě nejsou mi vadí šetření na věcech, které na autě jsou. Škoda chrlý jeden model za druhým aby byli za Kingy, ale už se to pořádně netestuje, většina dílů je od subdodavatelů různé kvality (škoda už je jen montovna - sama nic skoro nevyrábí). Mám bohužel vlastní zkušenost z Rapidem (řekl bych jeden z prvních majitelů). Auto pro mě dostačují a byl bych 100% spokojen kdyby to auto fungovalo jak mělo a já nemusel furt řešit nějaké reklamace. Již profláklý hromadný problém silentbloku převodovky, odlouplý lak kapoty ze vnitř, klepání v zadních dveřích - nevyřešeno, a nyní se chystám při servisce na vrzání všech dveří - (opět to vypadá na hromadný problém s pryžovým těsnění dveří) a na vytahování ok čalounění sedačky řidiče průlezu pro tyče hlavové opěrky. A nějaké sem tam povrznutí, poklepnutí plastů interieru už raději ani neřeším. Koupil jsem si opět Škodu jako nějakou záruku kvality, bohužel až přílišným šetření a testování aut v podstatě až na zákaznících půjde tímto stylem škoda do prdelky, což mě mrzí, ale může si za to sama. Rapid je jinak dobře vymyšlené auto a je to škoda. A jestli si někdo myslí, že třeba u O3 nebo bud. S3 popř. F3 to bud jiné, tak tomu moc nevěřím, šetří se vždy a všude  a je to čím dál horší. Vše co bylo do 2 ještě bylo k něčemu, vše novější už stojí a nebo bude za hovno.

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

njn, já když neduhy Rapidu porovnám s Fabií co mám teď ( sice mám ročník 2002 kde už je většina problémů vyřešených, ale o těch nejhorších vím ) tak Rapid vychází ještě dobře.

 

Na všech prvních Fabiích se musel po čase měnit stabilizátor - bohužel se to projevilo až po záruce a o dost dražší oprava. ( tady je problém s silentblockem u Rapida prd. )

 

Hodně Fábiíí mělo problém s vadným servem - vyřešilo se to až po 3 letech se servem od jiného výrobce ( zase se vada projevila až po záruce a hodně drahá oprava )

 

Nemalý počet Fábií měl problém s kabelovým svazkem, který se válel v kanálku kde zůstávalo bahno a voda ( zase se vada projevila až po záruce a hodně drahá oprava )

 

U prvních Fábií byl problém s vrzající palubkou za větracími otvory - vyřešeno až po faceliftu ( oprava vyžadovala rozebrat celou palubku a vložit speciální opravný set - výztuhu )

 

Když si vezmu neduhy u Fabie, kde se ještě poctivě testovalo a Fabia je braná jako hodně poctivé auto, tak mi bohužel problémy u Fabie vycházejí o dost hůř a problémy Rapidu nijak nevyčnívají, spíš si myslím, že je na tom lépe jak kdysi poctivá auta...

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel koncern už není záruka kvality,korejci jdou nahoru,srovnejte auta před 10 lety a teď,koncern dolů,to co píšeš se týká fábií do roku 03,dělal jsem tehdá v autorizáku a serva se měnili na záruku běžně,ložiska v kolech tak též a pár palubovek jsme taky rozebrali,pravda je,že po faceliftu to bylo super auto,měl jsem jí tři roky a byl s ní max.spokojenej.Hlavně jízdní vlastnosti byly u kombíka super.Na rapida jsem se docela těšil,myslel jsem,že vskřísí ducha první fabie,bohužel po uvedení první ceny a prohlídce auta jsem byl vyveden z omylu.Jen si představte,jak muselo těch pár lidí co si to koupilo za těch 320 nasranejch,když to do pul roku zlevnili o 50.

Myslím,že základní cena rapida by měla být tak 15 nad cenou fabie kombi,nemyslím,že rapid nabízí kromě prostoru bůh ví jakou přidanou hodnotu proti fabii,pak by to bylo konkurence schopné i jinde v evropě.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, psal jsem že v roce 2002 už byla většina problémů odstraněna.

 

Přemrštěná cena nového modelu je normální u všech značek, výrobce testuje kam může zajít.

Hlavní problém jsou akční modely, kde je výbava až za 50tis "zdarma"

 

Cena Rapida se nyní nedá moc porovnávat s Fábií, protože ne-akční model dnes koupí opravdu jenom blázen ( i prodejce mi potvrdil že se jiné než akční Fabie neprodávají ) a porovnání ceny ne-akčního modelu a Rapida je OK. Až vyjde F3, bude se moct srovnávat jestli cena Rapida je opravdu OK. Vůči Octavii zatím je OK.

 

Jinak co se týče Korejců, Z hovna na dobrou úroveň se dostaneš snáž než z dobré úrovně na špičkovou. Oni už tak rychle nebudou stoupat. Je to i vidět. Korejci už nejsou tak výhodný jako první i30 nebo Ceed.

 

Šetří se a kvalita upadá snad u všech běžných značek...

 

PS: zapomínáš na jednu důležitou věc. Moje fabia stála cca 320tis a jediná výbava byla 50kW motor, mlhovky a konstruct. Za Rapida nyní dám cca 340 tis. Po 12 letech inflace, větší auto, s min 10x větší výbavou - cena Rapida mi nepřijde nijak strašná, ba naopak... ( vem si, kolik stála Fabia 1 v takovéto výbavě... a to některou výbavu ani mít nemohla )

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já kupoval hned po zlevnění, páč to nikdo nechtěl, tak to zlevnili (to ještě ve výbavě ambition frech byla automatická clima + zadní park. senzory). Pohužel poptávka pak vzrostla a začli s tím dělat čachry machry a najednou je Rapid zase (pokud porovnávám tedy ten svůj ve výbavě) o cca 20tis dražší. navíc je to te´d myslím 2. nebo 3. nejprodávanější vozidlo, tak že slevu čekat opravdu nemůžeme, spíše naopak. No jediné co je oproti té fábii přidaná hodnota (na kterou jsi zapomněl) a pro mě též rozhodující je bezpečnost, zase o dost bezpečnější auto. Dle nových (přísnějších EUNCUP 5 hvězd)  6 airbagu v základu, nejsem si jist jestli toto máš u F2fl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, to jsem bral jako samozřejmost že je bezpečnější :) o homtnosti vím, psal jsme to v jiném vláknu a plno lidí se divilo - řešily se tam brzdy vzadu - bubny a psal jsem, že když to stačí na Fabii, tak na Rapidu který je +/- stejný to musí také stačit...

 

Fabie má navíc pytle pouze za příplatek...

 

Rapid je 2. nejprodávanější a škoda té klimy a senzorů, ale zase mám jiné věci který se mi asi líbí víc :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem v nemocnici na tabletu a ty konfigurace mi to nezvládá.Až budu doma tak to sem dám.Nebo to zkus sám,ten reference je v základu dost slušně vybavenej.Srovnával jsem s neakčním rapidem.

http://www.cb-auto.cz/Novinky/192-Prodeje-SEATu-dale-rostou-Za-prvni-kvartal-v-CR-o-123-procent-

Tak ti nevím,takhle krach asi nevypadá.A když tady čtu na co všechno trpí rapid,tak mi to jako nějaká hitparáda nepřipadá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem potkal poprvé živě Leona ST a padl jsem z toho na prdel. OIII mu nesahá ani po kotníky, ale o to tu nejde. Rapid ač ošizený auto je prostě perfektní auto v poměru cena/užitná hodnota. Pořád nechápu jak může někdo řešit výběr room/rapid. Jediná výhoda roomu je pračka na stojáka, ale to jsem nikdy nevezl a nepovezu, nejsem socka, na tohle jsou firmy. Kufr s malým půdorysem hnanej do vrchu, díky, ale nechci. Větší okna vzadu, lepší výhled pro děcka, si děláte srandu! Míň skla, víc bezpečí a to se neukecá. Nějaký další argumenty pro nákup stroje co se autu nepodobá ani na obrázku? Jo a s měkčenejma plastama běžte něka, to je úchylka z dob FI, která nemá opodstatnění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...