Přejít na obsah

Koupit Superb s DSG či manuálem?


Martin F.

Doporučené příspěvky

Chystáme se koupit starší Superb combi 1.8 TSI (rok 2010). S manželkou řešíme "problém" - já chci automat DSG, manželka manuál. Jediné, co řešíme, je vliv typu převodovky na cenu auta. Oba jsme měli možnost automat vyzkoušet ve švárovo Superb I (manželka dokonce mnohem víc než já). Mne to uchvátilo, stejně tak i mnohé mé známe.

Jezdíme především kratší trasy do 20 km (do práce, po městě s cca 20 tisíci obyvateli, na nákupy do většího města). Pokud vyrazíme někam dál, tak do vzdálenosti kolem 200 km. V létě jezdíme na dovolenou i hodně daleko - letos na jih Itálie.

Jaké argumenty jsou podle vás při tomto rozhodování ty nejpádnější?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.8 TSI má 7 stupnové DSG, víc k tomu není co psát: http://www.auto.cz/volkswagen-svolava-1-6-milionu-aut-kvuli-prevodovce-dsg-77831

výměna oleje v DSG něco stojí,tím pádem servisní náklady oproti manualu,u manualu třeba stačí za 100 000km olej nebo za pár let(pokud máš auto na déle a máš ho rád)...

dost informací získáš zde o 7 stupnovym DSG: http://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/opravy-mechatronik-7st-pevodovek-dsg

 

 

Hlavně pokud koupíš 2010 1.8 tsi tak neprodleně vyměn komplet rozvody a hlavně nejnovější napínák.

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=131&t=285942

sice se zakladatel ptá na DSG / manuál u nafty

.... už se perou !

 

EDIT: ještě tady kluci řeší některé problémy s DSG a 1.8TSi

http://forum.skodahome.cz/topic/118668-superb-18-tsi-7dsg-cuk%C3%A1n%C3%AD/

 

jinak DSG 6ti kvalt ("mokrá" převodovka) doporučený toč. moment 350 NM (benzíny 3.6 FSI a 2.0 TSFi, nafty 2.0 TDi)

DSG 7mi kvalt ("suchá" převodovka) doporučený toč. moment 250 NM (benzín 1.8 TSi)

.... já jen kvůli případnému čipování ....

Editováno: , autor: prassat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta diskuze ohledně problémů DSG u 1.8 TSI mne vyděsila. Buď se vzdám "snu" DSG a nebo přehodnotím benzín.

Benzín jsem chtěl kvůli častějším kratším jízdám. Známý mi ale tvrdí, že je to nesmysl, že to TDI nevadí. Jak to je?

Pokud budu shánět 2.0 TDI 103kW v manuálu, je na trhu s ojetinami mnohem větší nabídka a za nižší cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obecně si myslím, že k benzínu je lepší manuál(pokud opravdu budeš často využívat potenciál do vysokých otáček - myšleno kolem 5000). Jak někdo takhle využívá DSG s benzínem

tak problémy přijdou. Nafta je pro DSG správná volba, ale zase filtr pevných částic je problém pro krátké jízdy. Dle mého nafta by měla na každý nastartování ujet minimálně 20 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu mluvit čistě za sebe...

Když jsem se rozhodl že koupím Superb Combi, původně jsem chtěl buď benzín 1.8 TSi nebo jako ústupek ještě uzvažoval 2.0 TDi oboje s DSG. Měl jsem předtím 9 let Passata v automatu a zvykl jsem si na pohodlí. DSG oproti klasickému automatu ve starším Passatu je hodně někde jinde. Navíc pokud je DSG v kombinaci s pádly na volantu, není co řešit. Po přečtení o problémech v Golfech, Passatech a Superbech s DSG v kombinaci s 1.8TSi (u kterého si někteří stěžují na vyšší spotřebu oleje, problematické rozvodové sady) jsem od 1.8 TSi opustil. Nadruhou stranu je i dost majitelů 1.8TSi (a to i s DSG), kteří nedají na něj dopustit a to právem! S autem se dá jezdit lehce pod 9l/100km a i s autem jako je Superb má auto slušnou dynamiku. Navíc né každý má s DSG problémy.

 

Přeci jen jsem chtěl mít klidnější spaní a DSG jsem prostě chtěl, tak jsem sáhl po naftě s DSG (s pádly). Nafťáků přeci jen jezdí procentuelně s DSG mnohem, mnohem více a tu a tam se samozřejmě najde někdo, komu DSG zlobí, ale na to kolik těch aut je, jedná se jen o zlomek.

 

U nafty je vhodné sáhnout po novějším motoru - tedy se vstřikováním Common Rail (CR).... ty se ale u modelu Superb Combi (tj. 2010 a novější) snad ani jinak nedělaly. Všechny nafty od 2010 vejš mají DPF filtr a to jediné bych viděl jako problém krátkých tras.

 

Naštěstí u CR motoru už není takových problémů s DPF jako u PD motorů, je stále nutné dát prostor motoru k jeho vypálení (k tomu při krátkých městkých trasách, kdy se motor ani nezahřehje pořádně nedojde..... samozřejmě i zde management motoru provede tzv. aktivní regeneraci DPF, kdy i na poměrně krátké trase dojde k regeneraci) Jako takové minimum, kdy má dle mě smysl uvažovat nad naftou jsou cesty ke 15-20km/jízda. Nebo pokud jezdí často krátké trasy po městě se studenými starty, měl by motor dostat dejme tomu 2x do měsíce i nějakou delší trasu kdy auto jede desítky minut se zahřátým motorem a je tak prostor k regeneraci DPF. Tedy ryze popojíždění po městě na krátkou vzdálenost, časté studené starty a takhle furt dokola = problém s DPF. Kdo jezdí pouze město naftu určitě nedoporučuji

 

Naftový motor oproti benzínu se ohřívá pomaleji. Co se týče topení, tak ale topí hned (el. příhřev mají nafťáky a tak cca 1 min. po nastartování jde na mě už ohřátý vzduch, nicméně motor je několik km studený)

 

Po roce ježdění v naftě s DSG jsme do rodiny pořídili ještě jednoho Superba (tentokrát stačil sedan) u kterého byl předpoklad roční nájezd cca do 10 tis km, časté popojíždění, Max. jednou za měsíc výlet do 100km

Uvažovali jsme tedy nad benzínem a to buď 1.8TSi manuál, nebo ještě 3.6 s DSG a 4x4 .... 

 

Nakonec když už, tak už 3.6ka je standardně s DSG a standardně 4x4, ....uvažovali jsme i o spotřebě, ale ty 2 litry navíc oproti 1.8 TSi je při předpokládaném nájezdu nedůležitá.

Kultivovanost, krásný zvuk a lineární tah bez nějakých turbo kopanců, podvozek, vynikající brzdy dělají z 3.6 vynikají volbu! Oproti tomu je ten naftový dost pozadu.

 

Domluv se s někým a pokud máš jen trochu možnost, s těmi auty s naftou i benzínem, i s DSG se svez ať si uděláš obrázek. To co vyhovuje mě, tobě samozřejmě vyhovovat nemusí.

 

 

 

Jinak co se týká spotřeby (všichni se mnou souhlasit samozřejmě nemusí, záleží na mnoha podmínkách) tak nejčastěji se jezdí za:

2.0 TDi kombinovaná 6-7 l/100km, dálka krásně i pod 6

1.8 TSi kombinvaná 7-10l/100km

3.6 FSI kombinovaná 10-12l / , dálka 8l

 

benzínové auta mají trošku větší rozptyl a jsou choulostivější na styl jízdy.

 

Tak a teď jsem tě vystrašil a nevíš už vůbec co koupit !  :kol-29:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obecně si myslím, že k benzínu je lepší manuál(pokud opravdu budeš často využívat potenciál do vysokých otáček - myšleno kolem 5000). Jak někdo takhle využívá DSG s benzínem

tak problémy přijdou. Nafta je pro DSG správná volba, ale zase filtr pevných částic je problém pro krátké jízdy. Dle mého nafta by měla na každý nastartování ujet minimálně 20 km.

Já tedy nevím, mě u DSG ve spojení s naftou neustále obtěžuje motor duněním, protože DSG ho posílá do příliš nízkých otáček. Do města kombinace na zbláznění nebo pro hluchého.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nereálné docílit, abys jezdil minimální cesty s naftou 20km, to prostě nejde... stačej couračky po servise, atd atd...

tak dsg musí dělat nizké emise, proto řadí zbytečně dole, to i u 3.6, ale tam to ovšem nic nedělá...

 

on se ti může podělat i manuál, ale furt jich koupíš více za normálnější peníze, než pak měnit DSG nebo si ho nechat upravovat třeba u sixty....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

1.8 TSI má 7 stupnové DSG, víc k tomu není co psát: http://www.auto.cz/volkswagen-svolava-1-6-milionu-aut-kvuli-prevodovce-dsg-77831

výměna oleje v DSG něco stojí,tím pádem servisní náklady oproti manualu,u manualu třeba stačí za 100 000km olej nebo za pár let(pokud máš auto na déle a máš ho rád)...

dost informací získáš zde o 7 stupnovym DSG: http://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/opravy-mechatronik-7st-pevodovek-dsg

Hlavně pokud koupíš 2010 1.8 tsi tak neprodleně vyměn komplet rozvody a hlavně nejnovější napínák.

Kokto vymena oleje v prevodovce nestoji vubec nic, protoze je v 1.8tsi DSG 'suche'
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

brc. majkle, to bych netvrdil - stačí, když si rozklikneš ten druhý koktův odkaz, tak zjistíš, že tam samozřejmě olej je. Suché jsou jen spojky, jinak je tam olejový okruh v převodovce s 1.7 l (1.9 l) oleje, který lze vyměnit a pak další jeden litr v mechatronice. Totéž tvrdí i příslušná učební pomůcka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 6 měsíců později...

Ahoj,

 

tak to tady trochu oživím :-)

 

Jelikož mi rukama prošel SII sedan 103kW s manuálem a nyní SII combi 125kW DSG ...

 

Je to celkem jednoznačné - za mě tedy už jedině DSG :-) Je to hodně pohodlé, má to akorát pár drobností a chtěl bych lidem, co to neznají říct nějaké zkušenosti a možná vyvrátit některé mýty:

 

- na dálku vyšší spotřeba o cca 0,2 litru, takže ZANEDBATELNÁ  (stejná trasa s manuálem 5 litrů a s automatem 5,1-5,3, takže rozdíl minimální)

 

- po městě auto řadí brzy, není problém jet 50 na 5ku a 65 na 6ku -  občas to lehce duní, ale zřejmě to autu vyhovuje a dělá to možná kvůli spotřebě

 

- po městě je spotřeba vyšší tak o 1,5 - 2 litry ! - zde je to znát více, s manuálem jsem jezdil po městě mezi 7-8 litry, zde mi běžně svítí 9 až 10! (zde je rozdíl vyšší, ale je to o tom, kolik po městě člověk najezdí, v kombinaci je spotřeba vyšší o 0,5 - 0,8 litru - za mě to není nic hrozného, tohle auto je stavěné stejně na dálky...)

 

- vyšší nároky na údržbu a tím vyšší náklady - po 60.000km NUTNÁ! výměna oleje a filtru v DSG, kde ve škoda servisu se dostaneme na cenu kolem 5ti tisíc - zase na 60.000km nic hrozného. U manuálu je náplň "doživotní", ale dle mých zkušensotí se rozhodně vyplatí po cca 200.000km vyměnit...

 

- režim SPORT je k ničemu - řadí ve vysokých otáčkách což je u nafťáku k ničemu

 

- řazení pádlama pod volantem omrzí asi po 5ti minutách

 

- nejlepší režim je prostě D a jen jezdit

 

Takže DSG je co do pohodlí uplně bezvadné, ale nároky na údržbu jsou vyšší co do nákladů, ale není to nic drastického, rozhodně se vyplatí co 60tis km vyměnit olej, než dělat pak nákladnou repasi

 

Snad to někomu pomůže v rozhodování, kde já bych, i přes vyšší náklady na údržbu a i vyšší náklady na pořízení, neměnil ani omylem :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

 

taky jsem dlouho přemýšlel jestli naftu, potom jsem naftu zavrhl a přemýšlel nad 3,6 a po roce rozhodování jsem skončil u 1,8 TSI DSG, zatím si auto nemůžu vynachválit, krásně a tichounce jede, když je potřeba tak i předjede. Pro jistotu jsem udělal celkovou údržbu DSG, vyměnil všechny náplně, střiky atd. Jezdím do práce cca 4km, takže benzín byla pro mě jasná volba. Spotřebu mám průměr 8,8, ale neřeším to, auto mám předělané na LPG. Někdo to sice zavrhuje, ale na firmě máme spoustu aut na LPG a nemůžeme si to vynachválí. Třeba nedávno jsem jel do Prahy, od nás cca 220km a cesta mě vyšla ani ne na 2 kila. Na plyn to přepne hned u druhé křižovatky, takže to taky jde. Sice auto, když je po ránu studené a přepne na plyn a musím udělat někde rozjezd, tak zacuká, jde vidět že plyn na málo zahřáté auto nestačí, ale jinak super. Takže zatím musím říct, že 1,8 TSI je za mě super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hanys.cz: To je zajímavé! Jen tak pro info - jaký typ LPG přestavby tam máš? Vidím, že Ti to přepíná, takže ten drahý typ tam nemáš. Celkově jinak spokojenost? Ptám se ze zvědavosti, původně jsem nad tím uvažoval, ale nakonec to zavrhl (ale proti LPG vůbec nic nemám, naopak).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele mám tu verzi že není potřeba příměs benzínu, ale jede to jen na plyn, proto to zapíná tak brzy a ne až po několika minutách, byla o dost dražší, ale ten čudlík co je uvnitř pořád ukazuje kdy jedeš jen na benzín a kdy na LPG. Značka RBC, ty tyhle systémy dělají celkem dobře. I když podělat se tam může kdykoliv cokoliv. Sem to cca počítal a cena na km se pohybuje mezi 0,80-1,1 kč. Podle stylu jízdy. 

 

Mám tam teda dost velkou nádž, cca 70litrů. Díky dvojité podlaze v kufru nádrž přesahuje původní dno a může být větší. Už 4 den mám natankovanou plnou nádž benzínu a ručička se nehla, najeto zatím jen 350km, plynu ubylo necelá polovina. Všchno je to cca, pač ty ukazatele plynu stojí za prd....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu lehce OT a v opozici :-)

 

Když vezmu, že jedeš za v průměru korunu a já s naftou jedu při dnešních cenách 1,40kč, maximálně 1,50/km ...

Pokud vezmu v potaz, že takové LPG stojí cca 35.000,-, tak při úspoře 50halérů na km je návratnost 70.000m - to není málo.

Ano srovnávám naftu a benzín.

 

Dobrá, kdybych vzal, že klasické 1,8TSi jezdí v průměru za 8 benzínu, tak je kilometr kolem 2,10-2,20 Kč/km.

Tam už je úspora na kilometr cca 1-1,2 Kč. To už zní lépe, ale stále je to vlastně návratnost v ceně 35.000kč = 35.000km a to není zase tak málo.

 

Nehledě na další pro mě třeba nepřekonatelný pocit mít pod sebou plyn :-) - ale to je můj osobní problém.

 

Nehledě na to, že možná těch 35.000,-Kč jsem ještě s pořizovací cenou nízko :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu pokračovat v OT, ale on to snad teda pak michal2009 rozdělí a přesune...

 

Hanys.cz: Já znám právě jen ten "hypermoderní" systém Prins, drahý jak pes, ale přímo určený pro TSI a FSI. Tam auto na benzín nejezdí vůbec. A pak jsem myslel, že už je jen "klasika" se startem na benzín a přivstřikem. O tomhle systému, který máš Ty, jsem nevěděl. Díky za info!

 

CentriFUGA: Z finančního hlediska (kde by ten Prins stál asi 50-60 tisíc, ostatní jsem neuvažoval) a taky z nedůvěry (u atmosféry bych se nebál a zafungovalo i pár iracionalit, ty sem tahat nebudu) jsem do toho nakonec nešel, ale je to jen a pouze o nájezdu. U nafty to takové drama není, i když taky je rozdíl značný, ale u benzínu už ano. A pokud máš nějaký rozumný nájezd (ne jako já 12-14 tisíc ročně, kdy se Ti to vrací X let), tak se Ti to vrátí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...