Jump to content
Martin F.

Koupit Superb s DSG či manuálem?

Recommended Posts

No startuje to na benzín, ale po pár metrech přepne a jede jen na plyn. NIcméně nafta by byla lepší, ale mám do 10t km za rok a do práce jezdím denně 4km :D Takže bych naftu asi odrovnal a spotřeba by byla určitě větší. Mrknu doma do papírů a napíšu buď večer nebo zítra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl bych jeden dotaz, když nastartuji a stojim na mistě s nastartovanym motorem, tak se asi po minute ozve pipani a neprestane dokud se nerozjedu. Na palubce nic nesviti, mam dojem ze to dela LPG, ale nikde jsem se nedozvedel proc nebo co by to mohlo byt. Na paluboce se nic nezobrazuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, trošku oživím téma o DSG .. . Je zde někdo z okolí Opavy,Ostravy,Hlučíná kdo má supa v benzinu s DSG ?Zajímali by mě reálné zkušenosti a také bych rád auto s dsg vyzkoušel. Mám zkušenosti kdysi jen s klasickým automatem (hydro) a dsg je dost jiné, někomu prý sedne někomu ne. Předem moc díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sice nejsem z okolí ostravska či opavska, ale z vysočiny...

Mám 1.8 tsi v DSG a můžu jenom chválit, jakmile jednou přijdeš na chuť k DSG tak nebudeš chtít nikdy jinak, je to jako droga.

pokud máš na výběr, tak jedině DSG, v benzínu to jezdí neskutečně, není se čeho bát. Navíc si můžeš přepnout na ruční řazení, DSG převodovka je dnes vymakaná a téměř bezporuchová, pokud se k ní chováš tak jak máš. 

 

Prostě bych neváhal. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za info :-) Jde mi hlavně o svezení a pocit. DSG neznám tudíž se ptám (možná hloupě), ale četl jsem názory že není moc plynulá, cuká při popojíždění v kolonách,couvne při rozjezdu do kopce (hydro mi po puštění brzdy držel auto na místě i v prudkém kopci, v mírném nebo na rovině krásně jel dopředu),nekomfortní při parkování a popojíždění ... ?Tak nějak si říkám že to musí být blbost, protože jinak by takový automat postrádal většího smyslu _? 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presne tolko, kolko dostanes pozitivnych nazorov, dostanes aj negativnych. Ale iba tvoja samotna skusenost ta presvedci alebo nepresvedci :) Lepsie sa raz zviest ako sa nejak divat na nazor inych, 100 ludi 100 chuti (a nazorov) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

před 1 hodinou, tomm1k napsal:

Díky za info :-) Jde mi hlavně o svezení a pocit. DSG neznám tudíž se ptám (možná hloupě), ale četl jsem názory že není moc plynulá, cuká při popojíždění v kolonách,couvne při rozjezdu do kopce (hydro mi po puštění brzdy držel auto na místě i v prudkém kopci, v mírném nebo na rovině krásně jel dopředu),nekomfortní při parkování a popojíždění ... ?Tak nějak si říkám že to musí být blbost, protože jinak by takový automat postrádal většího smyslu _? 🤔

Asi takhle, vše co píšeš jsem za 2 roky co auto mám nepocítil, auto jede plynule, rozjezdy jsou OK. Pokud to někdy cukne, tak je to jenom tehdy, když chci rychle akcelerovat, to si spojka podřadí o 2 rychlostní stupně a auto vystřelí, ale to tak prostě je. že by auto cukalo při rozjezdech, tak to taky nechápu, rozjíždím se plynule. Samozřejmě pokud někdo se rozjíždí rychlostí zvuku a hrabačkou, tak auto přeřazuje jednu rychlost za druhou a cukání tam trochu znát je, ale kde by nebylo, že ? je to skoro stejné jako v jakémkoliv autě.

 

Jaká je si to nemůžu vynachválit, 1.8Tsi s DSG prostě paráda. rozjezdy do kopce, jako že by auto couvlo ? - jsem nezažil !

nekomfortní při parkování, tak to trochu je, přeci jenom to je už taková větší loď, ale je to o zvyku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě jeden dotaz ....., je pravda že má superb 1.8tsi s DSG přišrcený krouťák (Nm) právě kvuli dsg oproti manuálu ?A jestli ano, je to nějak u tak těžkého auta poznat na jízdě ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tomm1k Viem ti dat skusenosti s 1.8TSI S2 DSG.

 

Auto vlastnim uz tri roky, spotreba 7,7l/100 a najazdenych 90 000 + km. Kedze je to 1.8 cka, tak DSGcko ma 7 prevodovych stupnov a SUCHE SPOJKY !!! t.j. ziadne vymeny oleja v prevodovke. Jazda  na dialnici je prijemna, cestovanie do cca 150kmph je komfortne, potom uz nie. Auto taha dobre aj ked je plne nalozene. Ked si sam v aute tak sa da aj ponahanat trocha. Celkovo jazdne prejavy su vyborne na cestne pomery na Slovensku a som spokojny s DSG v porovnani s manualom.

 

Avsak, treba brat v uvahu nasledujuce veci

- Reakcie pri kickdowne : das podlahu a 2 sekundy sa nedeje nic a potom to vystreli ako raketa. Treba sa tomu prisposobit.

- pre DSG 7 DQ200 sa robila zvolavacka, kedy menili olej v mechatronike z mineralneho na syntaticky alebo naopak  .. cca 1.7/1.9l oleja. Jedina vymena oleja co sa kedy diala v prevodovke

- Kedze su to suche spojky, tak ak auto jazdi dost casto v meste a je v zapchach, tak sa priprav na menenie spojkovej sady velmi skoro (cca kazdych 50 000 km). Pri kupe auta ked malo 70 000 km sa uz u mna prejavovalo opotrebovanie spojkovej sady (auto triaslo pri dlhodobej prevadzke v meste pri rozjazde z 1 na 2 jku). Momentalne sa sprava rovnako aj v 150 000 km, s tym ze teraz je uz aj vidiet preklz spojky pri radeni (Pri preradeni o stupne hore skocia otacky o 200/300 hore a az potom padnu. Pri coastingu na 70 tke a zaradenej 7micke v manualnom mode, pri akceleracii skocia otacky hore o 200 , padnu a az tak sa zrychluje). Cize 150 000 km a spojky su K.O tak ci tak. Sada stoji tak 600 Euro v autorizaku a robota na 6/8 hodin.

- Kedze sa pytas na 1.8 TSI, tak si poriadne precitaj o neduhoch tohoto motora. Ma v sebe vecicky vdaka ktorym mozes kupovat novy motor (Napinak rozvodovej retaze vdaka ktoremu ti preskoci rozvod a hlava piesty su K.O. , zle dizajnovane piestne kruzky vdaka ktorym mas spotrebu olej aj 2l/1000 km a vedie to k destrukcii motora. Je potrebna generalka za radovo 2000-3000 Euro)

 

Celkovo som teda za tri roky okrem bezneho servisu dal do auta len nove rozvody s napinakom. A teraz spojkovu sadu. Inac slape ako hodinky.

 

Ak budes mat stastie na stav motora, tak je to super povoz.

Edited by Zdens123

Share this post


Link to post
Share on other sites

trasenie z  1-2 bolo materiálom spojky , od cca 2013 už inovovaným a bez problémov , len sa musí urobiť aj základné nastavenie a nový software , nie len výmena spojky ako 90% ľudí a potom nadávať , a takisto vedieť správne vymerať podložky pri výmene spojky --- ako som nachystal všetko na výmenu spojok po 357000km tak to už prestalo aj triasť :D 

 

inak podľa mňa ten motor v určitých režimoch priškrtený je , hlavne v kopcoch v obiehaní pri preradení cítiť slabší krúťák ako pri manuále , ale možno je to len môj pocit násobený kilometrami ale presne tak sa to správa,  v najsilnejšom krúťáku ako by ho brzdilo ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak pod to se můžu podepsat, souhlasím s uživatelem Zdens123, jen podotýkám, že s 1.8 Tsi DSG se nechá v klidu jezdit i pod 6 litrů, běžně tak jezdím. Samozřejmě za předpokladu dodržování předpisových rychlostí a žádná brzda/plyn. Jinak průměrnou spotřebu mám 6,8 litrů.

 

Pokud budeš chtít, aby jsi se vyhnul případným problémům s napínákem a spotřebou oleje, je dobré koukan již na model, který má inovovaný motor. Tam už všechny mouchy byly vychytané a dá se říct, že tento motor patří k těm spolehlivějším, ať si kdo chce říká co chce. .... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JiříCz

Automat je pro ty co neumějí řadit 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mám manuál a uvítal by som som automat. 

Ono keď je človek na diaľnici, tak je mu jedno čo má. 

Je tam permanentne 6ka.

Ale keď je v meste, tak to ide na každej križovatke 1,2,3,4,5.... A to už je masaker. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ber určitě DSG (já si ale nechal hned překodovat převodovku) ono v zhruba 2000 otáčkách už řadí 6tku a to bylo na nervy.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napsat, že automat je pro lidi, kteří neumějí řadit napíše jen naprostý ignorant s minimální nebo žádnou zkušenosti o DSG

... Jinak ber dsg. Samozřejmě důsledná kontrola aby byl meneny olejn po 60tis. Km...

Jinak u auta které bude jezdit jako hlavní, dálnice atd. Určitě doporučuji 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 4. 7. 2020 na 22:46, CentriFUGA napsal:

Jinak u auta které bude ezdit jako hlavní, dálnice atd. Určjitě doporučuji 

tak zrovna na dálniční provoz bych to neviděl jako velkou výhodu... Spíš jak zaznělo o příspěvek výše , spíše do města bych to viděl jako velký přínos co se týče do pohodlí jízdy. A přesně, názor člověka, že automat je jen pro lidi co neumí řadit, neví o čem mluví... Jen bohužel konkrétně s DSG jsme nebyli moc spokojení co se týče do citlivosti rozjezdu především při najíždění na kouli přívěsu to bylo někdy o nervy, cuknout s tím plynule třeba jen o 2cm byl někdy problém a hlavně proti kopci. Soused například po těchto zkušenostech po roce prodal nového Multivana právě s DSG, velké zklamání co se týče citlivosti ale to je dáno hlavně konstrukčně.  V tomhle klasický automat s hydrem je zatím asi nejlepší volbou i co se týče odolnosti a hlavně citlivosti na rozjezd, ale zase je dosti pomalejší při řazení.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...