Přejít na obsah

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW


Jirka37

Doporučené příspěvky

Já na náklady hledím vždy pesimisticky, to je základ, :-) , a vychází mi to zcela jinak.

 

Ten důležitý prvek je, že teď odhadujeme budoucí prodejní hodnotu auta po 4 letech, pro diesel, CNG a benzín. Pokud firma jede na operativním leasingu, tak do výpočtu vstupuje odhad leasingovky, za kolik to konkrétní auto za 4 roky prodá (uzavřená kalkulace, tedy pevná splátka). Leasingovka neřeší, kdo co ušetří, ale jaká je očekávaná tržní cena po 4 letech. Zatím u ojetin vítězí diesel, prodává se draho, po 10 letech nevím, asi ho eurokomouši utlučou, ale jaká bude tržní pozice ojetiny CNG oproti benzínové? .... teď je leasingovky oceňují stejně.

Další věc je reálná spotřeba - to je kromě vstupní ceny nového a ojetiny další důležitý prvek. Za tabulkovou hodnotu spotřeby nelze běžně jezdit, ve firemní praxi je průměrná spotřeba mnohem výše. U dieselu máme průměry nějakých 25% nad tabulkovou, u benzínu rozhoduje lehká noha, tam to bude ještě výše.

Atd. ...

Abych to shrnul, mám pocit, že se aktuálně CNG nijak oficiálně nepodporuje, a proti dieslu se vede boj, proto na tom bude CNG asi lépe než diesel, a rozhodně lépe než benzin. Platí pro firemní zákazníky a velké km nájezdy.  

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to tak sleduji, tak jste možná přehlédli či přeslechli důležitou informaci, že se plynaři dohodli se státem na podpoře plynu na dalších 5 let do roku 2025. Takže zvýšení daně na úroveň benzínu či nafty se konat tak rychle nebude. To je pro nás jistě dobrá zpráva. Nicméně pokud se jednou daň dostane na úroveň ostatních paliv tak už ta výhoda CNG bude opravdu tak malá, že se každý vrátí k dieselu nebo elektrice pokud už bude dostupná cenově, dojezdem a nabíječkama. Tož tak borci :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Horynka: Dohodli se jenom na tom, že od 2020 do 2025 by nemělo přijít další zvýšení zdanění. Články o tom informující mají schválně titulky a text psaný tak, aby to působilo na první pohled, že se žádné zvyšování daní konat nebude. Všechno, co jsme tu probírali, samozřejmě platí. První zvýšení zdanění o 100% přišlo letos, další o 100% přijde na začátku 2020. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nedávno jsem natankoval 16,87kg plynu, a to jsem před tím ještě dojížděl na plyn při skoro prázdných nádržích.

To mne udivilo, vím, občas se to někomu přihodí, ale zatím nikdy jsem nenatankoval víc než 15 kg...

Ledaže by ... měli na Benzině na stojanu ... namontované taxikářské turbo !!!    :-)

 

CNG.jpg

Editováno: , autor: Wdog
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octavii G-tec mám teprve měsíc, nicméně najeto má 26.000 km, dosavadní zkušenosti jsou, že se dá natankovat mezi 15-16 kg plynu teď v zimě. Spotřeba se pohybuje při plynulé, nicméně svižné jízdě mezi 3,5-4 kg, při svižné jízdě mezi 4-5 kg, ale na těch 5 už musím mít hodně těžkou nohu. Takže za mě spotřeba super, protože nejezdím zrovna 2x pomalu. Co je nevýhoda, tak určitě váha vozidla a nižší výkon, ale dá se na to zvyknout. Nicméně zase auto pěkně sedí, neplave a netříská od nápravy :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...