Přejít na obsah

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW


Jirka37

Doporučené příspěvky

Tak dnes proběhlo dotankovaní i přes to, že tam byla asi 1/4 nádrže a všechno v pořádku. Nokec nám to vyšlo tak, že jsme vzali v Brně u Makro na stojanu Bonett a oproti té CNG stanice u pošty nebe a dudy. Dokonce i manželka, přes to, že měla úraz na dlani, tak v pohodě natankovala se vším všudy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 TGI mám v Golfu Variant DSG a plná spokojenost (Octavii jsem chtěl, ale nemá takové prvky výbavy jako Golf). Nedávno jsem navštívil výrobní závod Škody v MB. A dle informací o průvodkyně, kdy jsem probírali i CNG, tak naznačovala, že 1.5 TGI je pocitově stejně výkonné (točivý moment se nezměnil), ale má vyšší spotřebu než 1.4 CNG. Uvedla kolem 5 kg.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem před koupí samozřejmě procházel diskuze a zkušenosti a hodně lidí hanilo výkon. Je pravda, že jsem neměl nikdy žádné žihadlo auto, ale služebně aktuálně ještě jezdím s 1.6TDi, které má papírově stejný výkon, a rozhodně je ten benzín (tedy CNG) živější a líp táhne (pro mě, jako v podstatě laika je pocitově svezení v cng rozhodně příjemnější i na dálnici).

Takže to, že se někde na brzdě naměřilo +-96kW bych viděl i reálné, nemám problémy s předjížděním ani jízdou na dálnici, kdy i na 6ku konstantně zrychluje a "jde za plynem". 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vás,

Bohužel taky patřím k těm, kterým se cca v 1400-1900 otáčkách při mírném plynu ozývá tíché vysokofrekvenční pískání někde z motorového prostoru.  (probíralo se na stránce 19-20).

Servis to zatim řeší, chtějí měnit redukční veltil, ale celkově vypadají naprosto bezradně.

Podařilo se to někomu z vás odstanit?

Editováno: , autor: Sap22
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas - to pískání je vlastnost … ne chyba. Spousta lidí to neslyší. Plynem to není … co já jsem slyšel, tak je to něco v uložení přední nápravy, ale vada to není … na funkci to nemá vliv.

Teď jsem se vrátil z olejového servisu, vše OK. Jenom jsme se s technikem bavili o tom proč má CNG interval 15t (já bych i u benzinu měnil stejně po 15t). Říkal, že olej je více namáhaný kvůli vyšší teplotě spalování plynu (vyšší než u benzinu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš jako cvakání vysokotlakého palivového čerpadla, někomu cvaká, někomu ne. Stejně to nemá smysl řešit, je to vlastnost a výměna dílu to řeší jen na chvíli. Já bych si kvůli tomu nenechal na auto sahat. Jednu věc opraví a dvě rozbíjí, to nestojí za to, když trvalá oprava není a jde jenom o mírně rušivý zvuk.
Já u jednoho nového zvuk neslyšel a u druhého s 20tkm slyšel, ale já slyším i trávu růst.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ guam, jack znojmo, Ptal jsem se jestli to tiché, ale protivné vysokofrekvenční pískání někde z motorového prostoru při 1400-1900 otáčkách při mírném plynu někdo řešil, případně jak se mu to podařilo odstranit. Podruhé jsem se snažil dotaz ještě raději přeformulovat.  Asi je obtížné tomu porozumět, ale --neřešil a nevadí mi to-- mě nepřijde jako relevantní odpověď.

 

Prosím o odpověď lidi, kteří to již řešili nebo případně jak se jim to podařilo nebo nepodařilo odstranit. Předem velmi děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pořád i po zdražení cng bude úspora, protože to auto jezdí v rozmezí 3,3-4,5kg (co mám zatím zkušenost, tak okresky kolem 3,5kg, dálnice kolem 4kg a město do 4,5kg), na takové hodnoty se s jiným motorem nedostanete. Jako naše jezdí hodně po městě, takže nemít v Brně stanici "na každém rohu", tak bych ji asi taky nevzal. Ale i na trase Brno-Praha se dá natankovat (myslím ve VelMezu je Bonett).

 

Jinak to pískání nemůžu osobně posoudit, protože tam mám furt ty blbý zimáky, který děsně hučí. Už to ten měsíc vydržím a na letních to budu pozorovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, guam napsal:

Až na to, za je to nesmysl. Podle spritmonitoru, kam přispívají především kokenovrti, je spotřeba v průměru 4,5. Což je dneska spotřeba nafty, hybridů a benzín jezdí o litr, litr a půl víc.

 

Proč nesmysl?  Já mám dlouhodobou spotřebu 3,7kg podle palubáku, reálně podle tankování 3,8kg, což může být tak odpovídající tomu co píše P1azer.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jo, možné to je. Mám tchána, který má na OIII 1.4TSI průměrnou spotřebu 4.9 Ale nebudu tvrdit, že je to obecně běžná spotřeba. Smiřte se s tím, že průměrná spotřeba se pohybuje okolo 4,5 při obecně kolenovrtském stylu jízdy, jaký vyznává většina uživatelů spritmonitoru. Pokud se cena benzínu a CNG ještě více přiblíží(což se stane téměř jistě) nebo dokonce otočí, jako je tomu v některých evropských zemích, tak zemní plyn v autech bude jeden velký omyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře, samozřejmě je to hlavně o stylu jízdy. Tchán jezdil s focuse 2 tdci za 6L a já jsem s ním pak jezdil po stejných trasách za 5,3L.

Teď jsem jel Brno-Plzeň sluzebákem, takže za mě srovnání, při tachometrovych 143km/h s tempomatem:

O3 1.6TDi - 5,6L

O3 1.4TSi CNG - 3,9kg

Navíc to CNG je soukromé auto a hodně jezdí a bude jezdit i po městě a myslím, že ve městě ten rozdíl bude ještě větší. To CNG ve městě jede cca 4,5kg, kdežto klasický benzín je tak o 2L výš. 

Je to na každým, já jsem CNG nevyhledaval cíleně, chtěl jsem klasiku, ale když se naskytla možnost, tak jen mi jde o to, že snad nebudu litovat. 

Jinak teda dostanem po kulách, protože tady jsme ve špatné sekci na řešení spotřeby. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...