Přejít na obsah

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW


Jirka37

Doporučené příspěvky

Spritmonitor Octavia od roku 2015 dál
1.4 CNG 81kW manual 4,21 (103x) nebo 1.4 CNG 81kW DSG 4,26 (47x)
1.2 N95 81kW manual 6,06 (50x) nebo 1.2 N95 81kW DSG 6,50 (16x)
1.4 N95 103kW manual 6,67 (26x3) nebo 1.4 N95 103kW DSG 6,82 (15x)

 

Pokud vezmu 1.2 proti 1.4 GTEC v manualu v cenách od příštího roku (tj. 2020 kdy cng vzroste na cca 27 Kč a neporoste minimálně do konce roku 2022 a zřejmě i dál) 6,06*30 = 1,82 Kč/km ... 4,21*27 = 1,14 Kč/km
rozdíl 0,68 Kč/km tj. při rozdílu v ceně kolem 60t se to vrátí do 100.000km určitě (u ostatních motorů je návratnost rychlejší)

 

Pokud chcete srovnání s diesel 1,6 TDI 85 kW manual 5,35 (193x) Výpočet: 5,35*30 = 1,60 Kč/km
rozdíl 0,46 Kč/km ... vzhledem k tomu že rozdíl v PC nebyl vyplatí se od začátku

 

Argumenty proti CNG:
- výměna oleje po 15t km (kdo má auto rád vymění po 15 i u benzinu nebo dieselu)
- výměna svíček po 60tkm (místo 120tkm) ... OK náklad navíc
- malý dojezd ... v ČR bez problému, mimo ČR zvlášť na východ - pořád ještě máte nádrž na benzin

Argumenty pro CNG:
- výhodnější provoz (podnik neplatí silniční daň)
- stabilita cen (o zvýšení víte dopředu) jinak se ceny nemění

Resume: proti CNG můžete argumentovat různě, ale co se týká finanční výhodnosti, tak tam to nepůjde

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto jsou náhodně vybrané vozy z databáze. Přesně se střední spotřebou. To vyjadřuje reálný procentuální rozdíl daleko lépe, než nějaká snaha o srovnání dvou konkrétních aut, za nikdy ne stejných podmínek.

 

https://www.spritmonitor.de/en/detail/859817.html 4,23 + 0,13

https://www.spritmonitor.de/en/detail/848490.html 5,2

https://www.spritmonitor.de/en/detail/930845.html 6,59

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě co se týká motoru samotného. Včera jsem jel MB GLE 250d, Auto je velmi tiché komplexně, ale prostě ten diesel tam slyšet je + drobné vibrace. Zkuste si sednout do mého Golfa … už dvakrát se mi stalo (motor šel tak potichu při stání), že jsem omylem vypnul motor (v domnění, že startuju). Jinak spotřeba dle dotankování Golf kombi 1.4 TGI DSG léto 4,3 kg a zima 4.5 kg, ale to že je to výše přičíst spíše mému jízdnímu stylu. I svižná jízda brzda plyn to nedokáže dostat nad 5,5 kg. Podobně jsem jel s Golfem 1.0 TSI DSG za 9 a s 1.4 TDI 92kW za 10 litrů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to sorry, ale to jsou hausnumera. Vždycky bude zachován procentuální rozdíl spotřeby. Který činí maximálně 30%. Opticky spotřebu CNG vylepšuje i to, že uživatelé ignorují spotřebu benzínu nebo tvrdí, že na benzín nejezdí. 

Editováno: , autor: guam
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servisní náklady nějaké navíc budou, ale to bych asi moc neřešil. Pokud něco je riziko, pak jsou to závady. Zájemce, který bude vozidlo provozovat i po záruce, by si měl zjistit, kolik stojí díly alternativního palivového systému. A že jich tam je. Další věc jsou některé odlišné díly od benzínové verze. Benzínové vstřiky, turbo, výukový systém, některé motorové díly. Je toho dost a všechno s patřičným příplatkem. Případná závada dokáže smazat i veškeré úspory.

Já proto neřeším CNG z hlediska ekonomiky provozu, to může být příjemný bonus, když se nic extra nepokazí a ceny paliv budou jakž takž příznivé, ale spíše vidím výhodu CNG v ekologii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas - svíčky po 60tkm i u TSI (ověřeno u AS)

Ekologie - souhlas (od příštího roku má CNG dálnice v DE zadarmo)

to guam - proto se snažím auta prodávat, tak rok před skončením záruky (první auto mělo záruku 5/100 takže prodáno v 3,5 letech s 80tkm)

aktuálně mám auto se zárukou 5/150 takže za tři roky půjde … spíš pojede :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ať se na mě nikdo nezlobí, ale kolik stojí ty svíčky? 300kč kus? To je nějaký velký náklad na provoz auta, když musím po 60tis. vyměnit svíčky, které ve výsledku vyjdou s výměnou na odhadem 2 tisíce korun. Pořád menší náklady, než na svíčky v TDi + další věci. A olej u soukromého vyměňuje snad každý po max. 15tis, takže zase u ojetiny mám jakž takž jistotu (teda já to mám podloženo historií ze škoda servisu), že byl olej měněn v krátkém intervalu. My longlife držíme jen na služebních, ale tam jde o to, že to auto najede ten interval min. za ten rok, takže to mi příjde asi košér. Takže jediné, co mě spíš straší, je to, aby mi pořádně vždy po roce prohlédli stav celého CNG systému a pak případně kolik by stála vyměna bomb, i když tam je ten interval tuším 10 nebo dokonce 20let.
Já se tady nechci s nikým hádat a obhajovat CNG verzi, zatím ji máme jako ojetinu krátce, takže všechno ukáže čas. Jako ojetina mi to přijde zajimává volba, protože my jsme ji koupili za 300tis. s nájezdem 90tis. km. Nájezd předpokládám cca 15tis. za rok, takže koupit v této ceně naftu, která je už sama o sobě jako ojetina riskantní, je nesmysl.

Samozřejmě, že pokud bych kupoval funglovku, tak bych si kouknul v rámci úspor a eko ježdění na hybrid, ale jejich ceny jsou pro mě zatím trošku mimo cenový rozpočet. Uvidíme za pár let, ale přeci jenom ne každý kupuje jen funglovky, takže ojetiny tady jsou a budou.

Ad. spotřeba na benzín. To je diskutabilní, dá se jezdit jen na CNG a v pdostatě pokud není pod -5°C, tak auto i startuje na plyn, takže jediná chvíle, kdy jede na benzín, je cca 1km po natankování cng (kontrola kvality plynu). Já předpokládám, že na benzín v podstatě budem jen vyjíždět, aby tam nezůstával dlouho ten starý. A nebo v případě třeba dlouho trasy, kdy budem potřebovat řešit celkový dojezd. Ale i přes to všechno, když si řeknu, že při nájezdu
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešit bomby je irelevantní, za 20 let bude auto shnilé, prodané nebo zakázané. Pokud bomby tak jedině ve významu výbuchu, to až zase taková nemožná záležitost není. Já při tankování vždy vyháním celou posádku a odcházíme. Fáze plnění je nejkritičtější.
Jinak jsou na CNG systému jiné součástky, které se často kazí a mohou promluvit do ekonomické bilance provozu, bomby ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S CNG jezdím v zimě za 4,4 a to jezdím výrazně nad limit všude tam, kde to s ohledem na podmínky jde. Na rovinaté krajině v klidu jde jet i pod těch 3,6. Plyn má rozptyl ve spotřebě obdobný jako benzin, jen při zhruba poloviční spotřebě to není tak vidět jako u benzinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, přečetl jsem si to pořádně až po tom, co jsem poslal ty svoje myšlenky.
Já to prostě pořád beru v tom duchu, že jsem koupil ojetinu a to CNG pro mě může být jen bonus, protože v podstatě ve stejné cenovce jsem mohl koupit verzi bez (ale i tak problematicky, tohle byla spíš náhoda, že jsem na to narazil a ještě to byl člověk ze stejného města).
Na benzín zatím fakt jen dojíždíme nebo jsme vyjeli starý. jen jednou jsme si špatně promysleli trasu a jeli jsme na benzín cca 30km po okresce a dle PP tam bylo spotřeba do 5L, ale to není vůbec směrodatný údaj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta výhoda se může lehce stát nevýhodou, po záruce, no nevím, to se ukáže, někomu se nemusí pokazit nic a někdo si to vyžere.
Pro mě každá cesta do zahraničí směrem na jih, východ i server znamená 50% až 90% kilometrů na benzín. A i když cest není moc, tak se to projeví. Doma je to hlavně o tom, že se nechce zajíždět ke vzdálenější plnící stanici (což samo o sobě je neekonomické). Toto jsou ale celkem detaily. Prostě hlavní nevýhody vidím tři. Potenciál drahých oprav. Zdražení paliva, které je jistotou. A zastavení rozvoje sítě plnicích stanic poté, kdy automobily na CNG přestanou být atraktivní, což jde ruku v ruce s ekonomikou provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak minimálně následujících pár let bych se úplného vymizení nebál, nevím jak v jiných městech, ale v Brně jezdí na CNG minimálně poštovní auta a pak i autobusy MHD.

Tak ale i když by se i u nás dostala cena 1kg CNG na cenu 1L benzínu, tak pořád mám úsporu provozem, ne? 
A o jakých drahých součastkách je řeč? Je pravda, že jsem si nějak moc nezjišťoval, co kolik stojí na tom CNG systému, ale uveď prosím nějaké příklady, abych věděl, čeho se mám případně bát :)

Já chápu, že i u aut trochu platí, že co kus, to svým způsobem originál. Ale když jsem viděl to video s tím TAXI CNG, kde ukazovali a procházeli auto s tímto motorem po nějakých 470tis. km, tak mě to nechává docela chladným. A v podstatě tam majitel mluvil jen o "spotřebních věcech", takže u taxiku ja jasné, že půjde dřív spojka atp., ale prý nic závažného a ani na systému CNG (ano zase zpátky, je to kus od kusu). 

Editováno: , autor: P1azer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ano, pokud bude kilo plynu stát stejně jako litr benzínu, tak to není na zahození těch aut. Podle mě ale vše směřuje k tomu stavu, jaký panuje v zemích bez velkých daňových úlev. Tedy 1kg plynu o 30% dražší než litr benzínu. Ale to je jedno velké IMHO. Čas ukáže.

 

Na CNG autech odchází především ventily všeho druhu, plnící, EM, regulační, redukční,rozdělovače tlaku. Všechno drahé srandy. Výměna jednoho stála lehce pod 15tkč, naštěstí na záruku. Je tam toho samozřejmě navíc daleko více, co se může pokazit extra oproti benzínu, ale ventily na prvním místě a vstřikovače s velkým odstupem na druhém místě, zbytek už je nepravděpodobný.

 

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týká ceny v zahraničí tak okolní státy se pohybují od 1,00 - 1,3 E … záleží na místě atd., což znamená, že cena se dostává na úroveň N95. Ale souvisí to i s konkurencí. Když je v HR plyn za 33 Kč je dáno tím, že širokodaleko není okolo žádná čerpačka. V Německu se dá najít taky CNG pod 1 euro, ale pozor plyn nemusí být tak kvalitní (písmenko "L") jako u nás. My máme výhodu, že ruský plyn je jeden z nejkvalitnějších. Poláci postupně odcházejí od dodávek ruského plynu. Nicméně podle toho co jsem slyšel o vývoji cen ropy, tak ceny CNG a N95 se přiblíží i u nás.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, guam napsal:

Souhlas s rozptylem, je to pořád benzín, jen ta spotřeba je menší o 30% ne o polovinu a vyplívá z toho, že benzín a plyn se udávají v jiných jednotkách.

 

 

 

Na benzin jezdím teď v zimě jel asi dvakrát, chtěl jsem preventivně trochu vyjet nádrž. Pokaždé za dvojnásobek než u plynu, tzn. k devíti litrům. Když bych to nehonil, asi by to šlo za 7. Ale stejným způsobem bych jel s CNG za nějakých 3,8-3,9. Můžeme spekulovat nad tím, že bez 150kg balastu by to mělo na benzin spotřebu o něco nižší. A že s vyšší výkonovou verzí by to třeba těch devět nežralo.

 

P.S. Jednotky nám můžou být ukradené. Jestli je za 24,90Kč litr nebo kilo, to je přece fuk. Násobíme cenu spotřebou a z toho máme výsledek.

 

Konkurence samozřejmě vliv má. Pokud jsem v jakémsi pamfletu eurosojuzu našel správně, tak snad v HR ani nemají spotřební daň na CNG. Jde ale o to, že tam je snad jenom jedna plnička, nebo nějaké takové podobné mrzké číslo.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vysvětloval jsem ti, proč má CNG menší spotřebu a menší rozptyl, ne proč platíš méně za jednotku.

Průměrnou spotřebu mám 4,5 až 5,2 kg a nebo 6,5 až 7,5 benzínu. Je to moje druhé auto na CNG s výsledky jsou stejné. Odpovídají fyzikálním vlastnostem. Že by to žralo na benzín 9 a při stejném stylu jízdy na plyn 4,5kg je nesmysl, to se na mě nezlob. Nebo si to nech opravit.

A k tomu balastu 150kg, to je také argument. Jednak to znamená, že čistě benzínové auto bude mít nižší spotřebu, k tomu dále přispěje i ideálnější optimalizace spalování oproti nutnosti přizpůsobení pro dvě paliva. Vyšší hmotnost a především rozložení za zadní nápravu sebou také nese horší jízdní vlastnosti, především trakci přední nápravy, rychlejší opotřebení pneumatik a další drobnosti.

Já mám auta na plyn rád, měl jsem dvě auta na lpg, dvě auta na CNG, ale nemám potřebu je glorifikovat. Pro mě jsou to prostě méně smradlavá auta, vhodnější především do města. Když už na elektromobil nedosáhnu.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdit za 4,5-5,2 na plyn a zároveň 6,5-7,5 benzinu ukazuje, že děláš buď něco blbě a nebo by sis to měl nechat opravit ty. Nad čtyři a půl jsem měl spotřebu snad jednou při popojíždění v koloně.

 

CNG považuju za nesmysl, který existuje jen díky selektivnímu zdanění jednotlivých paliv. Spotřeba jako taková (kterou ale ve skutečnosti stejně neřeším), resp. zvuk motoru oproti naftě jsou pro mě jediné dvě pozitivní vlastnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No myslím, že boiler má minimálně pravdu v tom, že pro uživatele je celkem jedno, jestli je CNG na PP udávání v litrech, kilech nebo m^3.
Jde pořád o to, že 1kg CNG stojí 26Kč a 1L benzínu 95 dejme tomu 30kč, tedy
CNG při spotřebě 4kg/100km jede za 1,04kč/km
Benzín při sptořebě třeba 6L/100km jede za 1.80kč/km
Tzn., že i když by se cena CNG vyrovnala ceně benzínu, tak odhadem na každém kilemetru budu minimálně šetřit 0,5Kč, tzn. při ročním nájezdu 15tis. za rok mi úspora činí 7,5tisíce (při aktálních cenách ještě teda víc, aspoň se zaplatí pojistka na auto :D )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...