Přejít na obsah

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW


Jirka37

Doporučené příspěvky

Ahoj mám v rodině 2 auta na cng. První citigo a druhé právě O3. Olejem  jsem se dlouho zabýval od té doby co skončila záruka a přestal jsem jezdit do autorizáku.  Pročetl jsem toho opravdu hodně a závěr je takový: když to měníš co 10k tak je celkem jedno jestli tam dáš 5w40 502 00 lowend nebo značkový.. nejdůležitější je dodržet specifikaci. U mě autorizák dával 5W-40 Shell Helix ... a někomu dokonce Castrol jsem se dočetl. Co jsem se tak načetl od lidí co se opravdu o auto starají tak pro CNG dávali RAVENOL VST SAE 5W-40, Valvoline SynPower 5W-40, Valvoline MaxLife Synthetic 5W-40 . Já jsem se rozhodl pro poslední zmíněný  Valvoline MaxLife Synthetic který mi vyšel nejlépe cena/výkon . Nic se nezměnilo akorát teplota oleje. Při stejné trase, ustálená rychlost 100-130 na rovince tak jsem měl teplotu oleje 84-88C  a ted mám 93-98C takže asi je olej hustější, sám nevím proč se teplota zvedla...  Filtr mám Mahle tam toho moc vymyslet nejde. Při 180km/h cca 20min vkuse jsem měl teplotu 110C ale to jsem jel na benzín a ještě to byl ten původní olej Shell. Jinak oleje by se mělo vlézt do 4l mi vlezlo přesně 4 a měl jsem to na horní hranici rysky. Do nového motoru se myslím vejde 4,5l ? Olej jsem nikdy nedoléval za 120k. Jenom ted od 100k tak za 20k jsem dolil 1l chladící kapaliny, nejspíše se někde strácí ale nemůžu přijít kde.. Jinak ten MOL žádná výhra není, ale  jestli to budeš měnit co 10k tak je to jedno...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nežere ani neteče sám nevím, jezdím jezdím drží se a najednou chybí půl litru, doliju a jezdím jezdím, kontroluju průběžně a za 10K zase chybí půl litru. Emulze se netvoří, barva a konzistence se nemění, zatím to drží od dolití... Jinak všechny vady co se mi projevily po 120k. Vrzání přední nápravy v zimě, při plném rejdu to trochu lupne, vibrující palivové vedení okolo 1800-2000 otáček, v 98k špatná lambda za katem, jinak v pohodě :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Dablas2 napsal:

nežere ani neteče sám nevím, jezdím jezdím drží se a najednou chybí půl litru, doliju a jezdím jezdím, kontroluju průběžně a za 10K zase chybí půl litru. Emulze se netvoří, barva a konzistence se nemění, zatím to drží od dolití... Jinak všechny vady co se mi projevily po 120k. Vrzání přední nápravy v zimě, při plném rejdu to trochu lupne, vibrující palivové vedení okolo 1800-2000 otáček, v 98k špatná lambda za katem, jinak v pohodě :D

Hm, super ok. Co se teda vad týče, tak O3 bude teď v záruce poslední asi 4 měsíce. Nestálo by za to zkusit si nechat něco vyměnit? Nebyly na to nějaké svolávačky? Ptam se takhle proto, že občas se člověk musí s něčím připomenout, protože když se to neposere samo od sebe, tak se na to nepřijde. No a později, už zas nebude záruka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 47 minutami, Dablas2 napsal:

Co jsem se tak načetl od lidí co se opravdu o auto starají tak pro CNG dávali RAVENOL VST SAE 5W-40, Valvoline SynPower 5W-40, Valvoline MaxLife Synthetic 5W-40 . Já jsem se rozhodl pro poslední zmíněný  Valvoline MaxLife Synthetic který mi vyšel nejlépe cena/výkon . Nic se nezměnilo akorát teplota oleje. Při stejné trase, ustálená rychlost 100-130 na rovince tak jsem měl teplotu oleje 84-88C  a ted mám 93-98C takže asi je olej hustější, sám nevím proč se teplota zvedla...  Filtr mám Mahle tam toho moc vymyslet nejde. Při 180km/h cca 20min vkuse jsem měl teplotu 110C ale to jsem jel na benzín a ještě to byl ten původní olej Shell. Jinak oleje by se mělo vlézt do 4l mi vlezlo přesně 4 a měl jsem to na horní hranici rysky. Do nového motoru se myslím vejde 4,5l ? Olej jsem nikdy nedoléval za 120k. Jenom ted od 100k tak za 20k jsem dolil 1l chladící kapaliny, nejspíše se někde strácí ale nemůžu přijít kde.. Jinak ten MOL žádná výhra není, ale  jestli to budeš měnit co 10k tak je to jedno...

No tak to to máme úplně stejně, hehe.

 

Citigo před FL 2015, teď má najeto asi 112 tis, motor a vše v pořádku. A O3 2015, kupováno teď bazar 85 tisíc km, ještě v záruce.

 

S motorem nic, zatím jen výměna svíček. Ohledně ojlů jsem se tím také "docela" dost zabýval - jako na normální poměry běžného smrtelníka. Vyzkoušel jsem leccos, no a nepozoroval jsem žádný rozdíl. Teda ono jde reálně pozorovat asi jen spotřebu a teplotu ojlu, která je u citiga odskokovaná po 5C a pak se sekne na 90C a nic víc už to pak dál nedělá. Takže tím "pozorování" končí. A do motoru nevidím, že. Citigo jezdí dost dálnice, takže kolem těch 8-10 tis sem dolíval tak půl litříku, což považuji za normální.

 

To, že jste tam měl rozdíl může být dáno teplotní vodivostí daných olejů. Jsou tam různé přísady kovů, takže pak by to znamenalo, že to lépe vede teplo z válců a tím pádem se to i méně bodově přepaluje. Ale ano, pak je teplejší. A zas se i rychleji prohřeje. Otázka je pak co to s ním dělá při těch 110C. U citiga jsem pozoroval začínající karamelizaci tak kolem 6-7 tisíc. Prostě když se začne ta medová barva měnit na nahnědlou.

 

Měl jsem tam Mobil1 5w30 ESP, Mobil1 5w50, Mol essence 5w40, Yacco galaxie GT 5w50. Nej byl asi ten Yacco, ale při tedle intervalech asi zbytečnost.

 

No a aktuálně přemýšlím, jaký olej koupit. Mám předvýbrano tohle. U Ravenolu je plus PAO a to, že je to značka, která se nikomu nějak nevyplatí pančovat. A krom toho ho také doporučovali, stejně, jako vy teď. Teď na to ještě koukám, také dělaj 20 litr, takže za tu cenu je asi rozhodnuto. Ještě jsem jim napsal mejla s dotazem co by doporučili, tak se nechám překvapit a pak to sem ještě hodím

 

https://www.eshop-truck.cz/mobil-1-fs-x1-5w-50-20l.html

https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-5w-40-turbo-vst-20l

https://www.oleje.cz/p/mol-essence-5w-40-1-l-nalevany--17452

https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-rrs-sae-5w-50-20l (nemá normy :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli ji ještě nemáš doma tak určitě zkus jestli ti nevibruje uchycení palivového vedení, vibruje to okolo 1800-2000 otáček na 1,2 a ještě trochu na 3 stupni a zvuku vycházejí od spolujezdce někde od slupku, dveří.. a nech si určitě vyměnit na záruku řadící páku, od 50k se začíná hodně šoupat někomu i dříve, ale nedělají s tím problémy a vymění ji. To vrzání přední nápravy si můžeš maximálně nechat namazat, ale stejně za nějakou dobu to začne znovu vrzat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo citigo mám r.2013  a taky přesně 112k a docela všechno v pohodě akorát taky vrzání ze předu když najedu na nerovnost, hrbol, ale to je asi silentblok převodovky nejsem si jistý a ještě cvakání převodovky, ale beru to tak, že je to je*ka a jezdí zadarmo tak to neřeším a možná ještě divné starty, nechytne to hned a je to docela bomba, nepomohla ani výměna svíček... ale taky to  neřeším to může být tím 3válcem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Dablas2 napsal:

jestli ji ještě nemáš doma...

Wow, tak to dík za super tip. Doma už je. Zkusim co ty vibrace, ale já jsem teda na zimákách nic nepozoroval. Projevuje se to v nějaké rychlosti? To jim leda napsat na servis a nechat si to v rámci záruky prostě dotáhnout i když nic slyšet není, tak to prostě zkusit a říkat " ale pane vy to neslyšíte?! xD

 

Páka je lehce ošuntělá, ale nic se z toho neloupe. Jen kolem té stříbrné lištičky to je mírně omrdané z prava, ale jako proč né. Nová je nová! :))

 

Mimochodem ještě dotaz. Nevíte, jak je to s možností si dokoupit sklopnou sedačku u spolujezdce? U citigo je to praktické je tam páka, octa má takový ten kulokloub. Já jsem obvolal snad 7 vrakáčů, nějaké eshopy škoda s dílama a nikdo nic. A na Jarově mi řekli, že sedačku mají a že v té konfiguraci vyjde na 48 tisíc! Když člověk veze jednou za čas něco dlouhého, tak se to hodí, protože je to praktické a rychlé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Citi_goGOgo napsal:

Přesně jak píšeš. Celé je to šaškárna, zakazujem si brčka a plastové příbory, máme Grétu a emisní normy. Ale když mají udělat něco pro lidi, aby je to motivovalo odcházet od nafty třeba k motorům s CNG. Tak co? Milá EU udělá nějakou vyhlášku na srovnání spotřební daně, takže Andrej to pak napálí a teď se má od nového roku preh zdražit o 3.9 na kilo, což je fakt extrém. Těší mě ale premisa, že dřív nebo později si to schytaj i lidi co mají elektromibily. Vždy to tak bylo počínaje Klausem a jeho topením na elektriku, přes solár až po dotace na dešťovku - kdy ty lidi teď platí daň za to, že chytaj dešťovku nebo maj větší stočné. Stát teď zvýhodňuje elektromobili, ale jakmile se projeví výpadek ve spotřební dan, tak nezaváhá a napálí spotřební daň i lidem co jezdí na baterky a začne u firem. Bude na to spešl sazba a klidně se o to vsadím, že do 10 let to tady máme. P.S.: Kde si psát offtopic, ať neprovokujem admina?

 

Kdesi si přišel na zdražení o 3,90 Kč na kilo ? Pokuď jsem četl správně, tak se daň zvyšuje

na dvojnásobek posledního zvýšení a to bylo 1,40 Kč. Takže od nového roku by se zvýšení

mělo pohybovat kolem této částky 1,40.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Dablas2 napsal:

jo citigo mám r.2013  a taky přesně 112k a docela všechno v pohodě akorát taky vrzání ze předu když najedu na nerovnost, hrbol, ale to je asi silentblok převodovky nejsem si jistý a ještě cvakání převodovky, ale beru to tak, že je to je*ka a jezdí zadarmo tak to neřeším a možná ještě divné starty, nechytne to hned a je to docela bomba, nepomohla ani výměna svíček... ale taky to  neřeším to může být tím 3válcem

Tak mě teda nic nevrže a spíš mám pocit, že to jezdí furt jak nový. Je teda fakt, že s tím autem nejezdím furt ja píčus a nebrousím gumy. Ale neříkám, že to občas neříznu. Mám však pocit, že to citigo drží do zatáček líp jak octa, které teda zle ujíždí čumák ven ze zatáčky. Ale možná je to také zimákama. U Citigo jsem to utrhnul jen jednou v dešti asi v 80, ale krásně to ta stabilizace sebrala nazpět. Octu jsem utrh hned první den v zatáčce, ale zas ona jede předvídatelně rovně dopředu po čumáku, takže aspoň člověk ví co přijde. Těším se na zimu. Nejste někdo z Prahy, že bysme zajeli na strahov? :))

 

Jinak teda co se motoru v citigu týče, tak já tam občas dávám takové to WIF aditivum, protože jsem si ověřil, že tomu moc nechutná Andrejův řepkový koktejl. V létě jsem s tím měsíc nejezdil a pak to nechtělo asi 15 minut chytnout. Takže jestli ti to blbě startuje, tak vyjeď benzín do 0 (neboj fakt to má ještě rezervu) a pak tam nalej 100 octan. Případně si to nalej do kanystru a vyjeď to úplně. Startuje to na benzín a jestli jezdíš poctivě na plyn a třeba si víc jak 3-4 měsíce nebral čerstvá benal, tak to máš v nádrži už oddělené a ten líh na sebe bere vodu. Případně si kup něco i na čištění vstřiků, taky jsem to nedávno udělal. Startuje mi to nahned. A wifu jsem dával na hulváta dvě odměrky do toho sto oktanu a nic se nestalo. Od té doby to startuje už dobře. Prostě ten n95 se musí točit, jinak špatné. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty vibrace se projevují jen u někoho a při otáčkách kolem 1800-2000 určitě si toho všimneš na 1 a 2 stupni . Mám výrobu 03/16 myslím a nic se neutahuje co jsem četl, ale dají nový kus. Já jsem to radši neřešil ať to ještě nedo*ebou, zapnu rádio a je to v poho :D. A sedačku jsem neřešil, vím že se to dalo přikoupit v citigu, ale nemám to. A v ovci mám v kombíku tak zase to moc nepotřebuju místa dost. Ani nevím, že by to někdo měl v O3.  Matně se mi vybavuje, že známý to měl v 2 superbu, tak možná budou pasovat, ale fakt nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, Sudetak napsal:

 

Kdesi si přišel na zdražení o 3,90 Kč na kilo ? Pokuď jsem četl správně, tak se daň zvyšuje

na dvojnásobek posledního zvýšení a to bylo 1,40 Kč. Takže od nového roku by se zvýšení

mělo pohybovat kolem této částky 1,40.

Slyšel jsem to v rádiu a zapamatoval jsem si tohle číslo. Teď jsem se koukal a je to trošku jinak, pardon za mistifikaci.

 

"Stlačený zemní plyn (CNG) by od příštího roku 2020 mohl podražit. Má se totiž zvýšit daň ze zemního plynu. Ta je nyní 1,44 Kč/m3 CNG. V příštím roce ale vzroste téměř na dvojnásobek, tedy 2,80 Kč, což odpovídá asi 3 korunám a 90 haléřům za kilogram CNG. "

 

https://www.autorevue.cz/jezdite-autem-na-cng-od-pristiho-roku-pocitejte-drazsi-palivo-spotrebni-dan-se-zvysi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Dablas2 napsal:

Jenom ted od 100k tak za 20k jsem dolil 1l chladící kapaliny. 

Četl jsem článek, kde bylo, že se to má vyměnit za novou. Protože se může stát, že to nějak zhoustne. 

 

"Choulostivým místem Octavií bylo a je chlazení. Elektrická vodní pumpa se občas zalepí nekvalitní kapalinou a motor se přehřeje. Varování na palubce tak musíte brát vážně a hned zastavit, jinak to uvaříte. Podívejte se před koupí do nádobky s chladicí kapalinou – jestli je hnědá a plná šlemu, bude tu problém."

 

https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetiny-skoda-octavia-iii-2-0-tdi-bude-se-nam-styskat-21002896?seq-no=1&dop-ab-variant=&source=clanky-home

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, Citi_goGOgo napsal:

Slyšel jsem to v rádiu a zapamatoval jsem si tohle číslo. Teď jsem se koukal a je to trošku jinak, pardon za mistifikaci.

 

"Stlačený zemní plyn (CNG) by od příštího roku 2020 mohl podražit. Má se totiž zvýšit daň ze zemního plynu. Ta je nyní 1,44 Kč/m3 CNG. V příštím roce ale vzroste téměř na dvojnásobek, tedy 2,80 Kč, což odpovídá asi 3 korunám a 90 haléřům za kilogram CNG. "

 

https://www.autorevue.cz/jezdite-autem-na-cng-od-pristiho-roku-pocitejte-drazsi-palivo-spotrebni-dan-se-zvysi

 

Přečti si ten článek ještě jednou a sám zjistíš, že se nejedná o zvýšení o 3,90 Kč, ale na 3,90.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Sudetak : To ano, ale pořád to nemění nic na tom, že si člověk pořídí CNG auto v "zeleném" duchu, jak jednak ušetří a pak taky přispěje v boji za ekoaktivismus... aby to ti naši šulibrci ve sněmovně podpořili, tak nám dají levnější dálničku, aby pak za měsíc řekli, že zvýší spotřební daň...

Editováno: , autor: P1azer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ceka me servisni prohlidka po peti letech provozu kombika Octavia III s CNG. Najeto mam 67tis. Nevedel by prosim nekdo, jake jsou tam ukony a priblizna cena v autorizovanem servisu? Nasel jsem si predepsane ukony, ale nejak mi to nekoresponduje s cenou navrzenou servisem, tak nevim jestli jsem to nenasel blbe. Diky moc predem.

Editováno: , autor: Argon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě svíčky ty už 7 tis přejíždíš. Nepozoruješ cukání? 
CNG soustavu stejnak kontrolují jen vizuelně pohledem - dle toho co vím já. Ale až budeš v servisu, schválně se zeptej jakým konkrétním způsobem, jako jaký je přesný postup a dej vědět. Brzdovku a chladíci po 5 letech bych vyměnit nechal, někde jsem četl, že chladící může u tdi nějak houstnout. Schválně se na to zeptej. Každopádně tu brzdovku oni nějak měří, jaké má hodnoty a měli by to měnit až podle toho, jak to vyjde. 

Vzduchový filtr a kabinák si zvládneš udělat sám podle youtube a dáš za to třetinu co v servisu, tak to je na zvážení. A asi bych si nechal vydesinfikovat klimošku.

 

Jestli to máš stále v záruce, tak mi tady ostatní radili, abych si nechal vyměnit ošoupanou řadící páku. Ale ještě jsem se k tomu nedostal. 

 

Tu reklamaci může člověk uplatnit kdekoliv, nebo v domovském servise co se vyplňuje při koupi škodovky (byl to bazar škoda plus).

Editováno: , autor: Citi_goGOgo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...