Přejít na obsah

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW


Jirka37

Doporučené příspěvky

Takže potvrzuješ to, na co jsem narazil při výběru auta, že to auto celkem drží,

ale odchází ložiska v diferenciálu. Zmiňovali se o tom v jednom článku taxikáři,

kde měl G-TEC přes půl milionu km bez vážnějších problémů až na diferenciál.

Můžeš popsat jak se vadné ložisko projevovalo a kolik stála oprava ?

Editováno: , autor: Sudetak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 11/25/2020 at 9:35 PM, Sudetak said:

Takže potvrzuješ to, na co jsem narazil při výběru auta, že to auto celkem drží,

ale odchází ložiska v diferenciálu. Zmiňovali se o tom v jednom článku taxikáři,

kde měl G-TEC přes půl milionu km bez vážnějších problémů až na diferenciál.

Můžeš popsat jak se vadné ložisko projevovalo a kolik stála oprava ?

Ja jezdim dalky (Hollandsko - Ostrava) a pri jedne ceste sem u Berlina zacal slyset podivne huceni. Myslel jsem ze to je od gum, pac to se mi uz jednou stalo (pilka), ale ten zvuk byl jiny. Nastesti se to cestou nijak nezhorsovalo a dojel sem domu (600km). V servisu mne to stalo 23000korun, nejdrahsi na tom bylo ze menili vsechnu srouby, nejsem si jisty jestli je to nutnost nebo mne natahli. Jen tak mimochodem stalo se mi to v 160000km, tak komu se to jeste nestalo doporucuju menit olej v prevodovce, urcite se to vyplati.

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, ZbynekA said:

Jen tak mimochodem stalo se mi to v 160000km, tak komu se to jeste nestalo doporucuju menit olej v prevodovce, urcite se to vyplati.

Toto je pre mna novy poznatok, ani ma nenapadlo, ze olej v prevodovke treba menit. Najlepsie asi bude v autorizaku, nie? Ci aj obycajny servis to zvlada? Vdaka za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

7 hours ago, kupony said:

Toto je pre mna novy poznatok, ani ma nenapadlo, ze olej v prevodovke treba menit. Najlepsie asi bude v autorizaku, nie? Ci aj obycajny servis to zvlada? Vdaka za info.

Ja jezdim porad do autorizaku, ale vymenit by to meli kdekoliv, jen si dej pozor at ti tam daji spravny olej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém Octavií s motorem CNG je v použité převodovce MQ 200, oproti MQ 250, která je použitá v modelech TSi 103, 110 kW. Stejná převodovka je i u 1.2 TSi, které mají podobné problémy s diferenciálem jako CNG, dá se dohledat tady na foru.

Co se týče výměny oleje v převodu, mrkněte sem: https://forum.skodahome.cz/topic/146521-výměna-oleje-v-manuáln%C3%AD-převodovce/

Pozor, olej je drahý 1500,-Kč za litr a použít jiný, než originální, raději ani nezkoušejte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

11 hours ago, Sudetak said:

ZbynekA,

dík za echo, to mě celkem překvapuje, tedy ta cena, pokuď si dobře pamatuji,

tak taxikáři uváděli, že oprava diferenciálu nebyla nijak zásadně drahá.

Jak říkám mně asi natáhli na těch šroubech, bez nich by to vyšlo na polovinu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, Sudetak said:

To zní dobře, u jedničkové octavie jsem musel dělat kompletní generálku přední nápravy

při 180 tis. km. Takže pokuď to vydrží nejméně do 200 tis. km jako u tebe budu spokojený.

No ten podvozek v Hollandsku diru v ceste nepotkal a v Nemecku taky moc ne... Ty dalky maji urcite vliv i na vydrz brzd.... taky porad puvodni :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Ahoj,zdravím fanoušky CNG,mám Octavii 2014,najeto 360000 km,spotřeba 4kg,z toho já najel 30000 km.Jediný problém byl s kontrolkou motoru.Po výměně lambda sondy před katalyzátorem se rozsvítila znova.Druhou lambda sondu jsem zatím neměnil.Koupil jsem čínskou diagnostiku za 250 kč a občas vymažu chybu.Spotreba pořád stejná.

V 25. 11. 2020 na 21:35, Sudetak napsal:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krásný nájezd, je velká pravděpodobnost, že až vyměníš tu za katem kontrolka zhasne.

Je to bolest této konkrétní motorizace, naštěstí jednoduše řešitelná. Teda pokuď diagnostika

nevypíše jinou chybu motoru. Po výmazu chyby (když lambdu nevyměníš) chvíli jakoby klid,

ale vyskočí znova, mrcha :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl bych Vás požádat o radu. Už se blíží výměna svíček u mé O3 FL cng. Koukal jsem po originálních které stojí ke čtyřem stovkám a pak jsem také našel Bosch a ty jsou za polovinu!! Máte někdo zkušenosti s Bosch vs originál?? Jestli někdo víte kde koupit originální za lepší cenu tak Vám budu vděčný. Děkuju za radu a pomoc :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 hours ago, Jirka 1985 said:

Chtěl bych Vás požádat o radu. Už se blíží výměna svíček u mé O3 FL cng. Koukal jsem po originálních které stojí ke čtyřem stovkám a pak jsem také našel Bosch a ty jsou za polovinu!! Máte někdo zkušenosti s Bosch vs originál?? Jestli někdo víte kde koupit originální za lepší cenu tak Vám budu vděčný. Děkuju za radu a pomoc :)

Neřeš pár korun a dej tam originál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V novém vydání dílenské příručky (údržba) není konkrétní typ zapalovací svíčky uveden,

odkazuje se na aktuální číslo uvedené v ETKA a ta uvádí číslo 04E 905 602 A "svicka zapalovaci

longlife" NGK - motor CPWA. V starším vydání dílenské příručky je zapalovací svíčka uvedena

konkrétně pod číslem 04E 905 612 a je to BOSCH Y5KPP332GA (ta byla stejná pro motor 1.4

o výkonech 81, 103 a 110 kW). Nyní to vypadá, že pro motor CPWA je extra svíčka pro CNG.

Takže babo raď, ale jestliže motory doteď jezdily i na tu božku OK ...

https://www.originalniautodily.cz/produkty/c-04E905602A.html

https://www.cc-autodily.cz/svicka-zapalovaci-64

Osobně bych volil tu uvedenou aktuálně v ETCE, rozdíl v ceně je znát, ale je to na 60.000 km.

Editováno: , autor: Sudetak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju za vaše rady a pomoc. Koupím ty originál. A nechám si je raději udělat ve znač. servise slyšel jsem že je potřeba dodržet postup při montáži a utahovací moment.  

Napadlo mě nemáte někdo dobrej typ na momentové klíče? Na utahování šroubu  jak v morovém prostoru tak na kola atd. 

Děkuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 26. 10. 2020 na 9:06, rubikon napsal:

Zdravím Vás, majitelé Octavie 1.4 G-TEC 81kW a prosím o informace.

 

volnoběh několik vteřin po nastartování za tepla na moment výrazně poklesne - výjimečně i motor zhasne.

Jinak motor při tahu jede normálně, necuká, vše OK.

První nastartování se studeným motorem je taky OK.

 

Je vidět na videu: 

https://youtu.be/LsS0K4XEVGA

 

Nevíte prosím, čím to může být? A dělá Vám to taky?


Děkuji za pomoc!

Zdravím Vás,

 

tak jsem byl s tímto kolísáním volnoběhu a škubáním v zátahu v autorizáku. Prý měřili lambdu /protože jsem jim říkal, že mám na ni podezření/, celkově to zkontrolovali na diagnostice a prý byla k dispozici aktualizace SW.

Takže to prý jen přehráli a auto mi dávali s tím, že to je opraveno.
Moc jsem tomu nevěřil, nezdálo se mi, že by tohle mělo pomoct. Přece software je pořád stejný, tak proč by škubání, které jistě před pár desítkami tisíc km nebylo, mělo se softwarem souviset?

No nicméně opravdu auto neškube a volnoběh je v pořádku. Již jsem na to najel od opravy cca 3000 km, takže jistě ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel pava máš staré informace, resp. dílenskou příručku, která již neodráží aktuální stav.

Tvé vydání je z roku 2014, aktuální je z roku 2020, kde tabulka co uvádíš již neobsahuje

konkrétní typ svíčky, ale odkaz na ETKU a ta uvádí aktuálně svíčku NGK.

Takže tvé doporučení jistě platí, tabulka už ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...