Přejít na obsah

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW


Jirka37

Doporučené příspěvky

 a copak v ČR nejezdí autobusy na CNG? kvůli tomu nemusíme jezdit do Thajska... ty bomby mají pěkné kapotované  a pár tahačů u nás také už jezdí.... podobně i dodávek, vozidla PČR a třeba i Městské Policie v Brně.... (O II FL)

Nepsal jsem nic o nějakých kapotách, o tom byla řeč... Ale je to skutku OT, to jen pro upřesnění...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak snad najde škodovka dost testovacich jezdcu na Octavii cng a snad se ji podaři vychytat mouchy ktere neni schopna vyřešit už 4 roky u tovarních Octavii 2 na lpg.Navíc je tam opět nesmyslně omezeno přepnuti cng při teplotach nižšich než -10,pod tuto teplotu to na cng nepřepne stejně jako to nepřepne u Octavii 2 lpg,takže pokud bude kruta zima tak si na cng nezajezdite třeba 2 měsice,možna škodovka spoleha na to že nebude....Navíc ta směšně mala nádrž na cng a hodně skromna sít čerpacich stanic mluvi za vše...Opět odflakly model na alternativni palivo od Škodovky....A to už nemluvim o autorizovanych servisech škoda kde viděli alternativni pohon leda z rychliku,takže zkušenosti opět nulove.

Editováno: , autor: bitttpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

 

to sis mohl opravdu odpustit tu encyklopedii, ale u tebe je to tak běžné, co si pamatuji.... protože toto vlákno není o CNG ani o ničem podobném....  nicméně jak píšeš

 

...Následující část je hlavně pro kolegu Hravce : .... "absorbovat do porézního materiálu", jak si naivně představuješ ...

 

já si nic naivně nepředstavuji! nic takového jsem netvrdil, jen jsem parafrázoval co jsem četl a to v odborném impaktovaném časopise ... něco v té věci se řeší v rámci grantu i u nás na univerzitě...

 

ale je vidět že ty toho o tom víš nejvíc a dovedeš se o tom pěkně rozepsat a odborníci to co píšeš nevědí a snaží se zbytečně  :kol-47: kdyby mi to stálo za to, určitě bych to dohledat, ale nestojí....

 

Nepsal jsem nic o nějakých kapotách, o tom byla řeč... Ale je to skutku OT, to jen pro upřesnění...

 

já jsem také nepasl nic o tom, že jsi něco psal o kapotách - chce to líp číst

 

ale souhlasím, jsme už těžce OT a Pawouk nás brzy vyfakuje!  :kol-33:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... snad se ji podaři vychytat mouchy ktere neni schopna vyřešit už 4 roky u tovarních Octavii 2 na lpg.Navíc je tam opět nesmyslně omezeno přepnuti cng při teplotach nižšich než -10,pod tuto teplotu to na cng nepřepne stejně jako to nepřepne u Octavii 2 lpg...

Navíc ta směšně mala nádrž na cng a hodně skromna sít čerpacich stanic mluvi za vše...

Myslím že odpovědi na citovaný stesky najdeš v mým "románu" (jak kriticky hodnotí hravec) - CNG vzhledem k daleko nižší teplotě varu proti LPG není v autě skladovanej kapalnej, takže při jeho používání odpadá odpařovací fáze s nutným externím zdrojem tepla ("reduktor" běžnej v sadách na LPG), na CNG stačí pouze škrticí ventil snižující tlak v uchovávací nádrži (řádově stovky barů) na tlak používanej pro "vstřik" plynnýho CNG do spalovacích prostorů (řádově bary až desítky barů - podle provedení vstřikování). CNG zůstává v našich zeměpisnejch šířkách za všech běžnejch klimatickejch podmínek v plynný fázi, žádný omezení pro start za nízkejch teplot by proto nemělo nastávat - a pokud tak by měl potřebnej doohřev škrticího ventilu plynu vyřešit malej odporovej článek, protože expanzní teplo stlačenýho plynu (energie potřebná pro udržení nezamrzlýho redukčního ventilu CNG) je řádově nižší než energie potřebná k odpaření kapalný fáze a její přeměnu na fázi plynnou. Fyzikálně se ten rozdíl jmenuje "měrný teplo plynný fáze" a "skupenský měrný teplo výparu" - stačí se podívat do tabulek, hodnoty jsou v kJ na kilogram a Kelvin, dá se to krásně porovnat.

 

Malá nádrž je taky daň za tlak - do běžný kastle se prostě větší válce nebo koule dimenzovaný na 300barů nevejdou, aby se vecpaly větší objemy musela by se příslušně navrhnout karosérie už ve fázi základního návrhu skeletu - ty tlakový "flašky" jsou sice těžký, ale kdyby se jejich mechanický vlastnosti využily třeba právě ke zvýšení tuhosti podlahový platformy auta, zabily by se tak dvě mouchy jednou ranou - "mrtvá" konstrukční váha tlakovejch nádob by se jen nevezla jako "mrtvej pasažér", ale sloužila by jako spolunosnej konstrukční pevnostní prvek...

 

A nevím proč by nás měl Arachnoid vyfakovávat - na rozdíl od sorenťáků a hnůjdajáků se pořád bavíme o OIII ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak snad najde škodovka dost testovacich jezdcu na Octavii cng a snad se ji podaři vychytat mouchy ktere neni schopna vyřešit už 4 roky u tovarních Octavii 2 na lpg.Navíc je tam opět nesmyslně omezeno přepnuti cng při teplotach nižšich než -10,pod tuto teplotu to na cng nepřepne stejně jako to nepřepne u Octavii 2 lpg,takže pokud bude kruta zima tak si na cng nezajezdite třeba 2 měsice,možna škodovka spoleha na to že nebude....Navíc ta směšně mala nádrž na cng a hodně skromna sít čerpacich stanic mluvi za vše...Opět odflakly model na alternativni palivo od Škodovky....A to už nemluvim o autorizovanych servisech škoda kde viděli alternativni pohon leda z rychliku,takže zkušenosti opět nulove.

S tou zimou bych to neviděl tak špatně, jedná se o teploty mínus deset ne okolní, ale chladící kapaliny, lpg je minulost...čerpaček bude hodně brzy přibývat... neviděl bych to tak černě ani v servisech, kromě úniku plynu jde poříd o spalovací motor, má to budoucnost, než naftu s problematickým DPF tak raději CNG....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 než naftu s problematickým DPF tak raději CNG....

 

je otázkou času, kdy i zážehový motor bez DPF nebude možné vyrábět! už dnešní zážehové motory produkují víc pevných částic než vznětové s DPF ... a jak už se tu psalo x-krát, DPF není strašák a není třeba se ho bát!

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plyn je budoucnost... "Gaspadín Putin" tohle ví už dávno....  :p  ... a stanic na stačený zemní plyn (CNG) je čím dál víc, počkejte a uvidíte....

 

Počítá se s OIII CNG taky na Export  - např. na východ?

Editováno: , autor: Napalm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajimavý článek o CNG:

 

http://www.irucz.ru/cz/zpravy/1-/102000000000-ceska-republika/000-/102000610000-praha-hlm/209-neuvedeno/25714-v-praze-bylo-zalozeno-cesko/

 

Jinak si myslím, že se CNG opravdu časem rozšíří. Takže ŠA jde správným směrem, když nabízí svůj nejprodávanější model OIII na toto palivo.

 

Na elektriku je ještě pořád brzo, LPG je v podstatě historie a ani ty nejnovější TDI už při zvedající se ceně nafty nejsou tak levné (myslím provozně) jako tomu bylo dříve, navíc ty saze, ekologie atd...

Editováno: , autor: Napalm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celý je to o tom, že xNG (a je jedno jestli CNG nebo LNG = rozdíl je jen ve skupenství) je přírodní produkt, kterej je potřeba pro spalování v běžným pístovým motoru jen mechanicky přefiltrovat = zbavit vody a případnejch mechanickejch nečistot. Zbytek je skoro beze zbytku spálitelnej tak, jak vyfoukne trubkou někde ze země. Naproti tomu všecky kapalný paliva s výjimkou mazutu se musejí rafinovat = destilovat a dál chemicky zušlechťovat, aby se chovaly jak je potřeba pro danou kategorii motorů. Vedlejším produktem rafinace kapalnejch paliv jsou i plyny označovaný jako LPG. Tudíž svět se snaží vynakládat co nejmíň energie a tím i peněz na předběžnou přípravu paliv a naopak sahá čím dál víc po těch, který může využívat v přírodní = NATURÁLNÍ podobě. A vo vo vo vo tom to celý de facto je...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celý je to o tom, že xNG (a je jedno jestli CNG nebo LNG = rozdíl je jen ve skupenství) je přírodní produkt, kterej je potřeba pro spalování v běžným pístovým motoru jen mechanicky přefiltrovat = zbavit vody a případnejch mechanickejch nečistot. Zbytek je skoro beze zbytku spálitelnej tak, jak vyfoukne trubkou někde ze země. Naproti tomu všecky kapalný paliva s výjimkou mazutu se musejí rafinovat = destilovat a dál chemicky zušlechťovat, aby se chovaly jak je potřeba pro danou kategorii motorů. Vedlejším produktem rafinace kapalnejch paliv jsou i plyny označovaný jako LPG. Tudíž svět se snaží vynakládat co nejmíň energie a tím i peněz na předběžnou přípravu paliv a naopak sahá čím dál víc po těch, který může využívat v přírodní = NATURÁLNÍ podobě. A vo vo vo vo tom to celý de facto je...

Nechceš si do nicku přidat encyklopedie?

Když jsi tak chemicky mazanej, a píšeš tu o rafinaci, malá kontrolní otázka... Proč zrovna benzín? Proč zrovna na ten začala jezdit auta? (Víš to bez Goooglu?)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Hravec - protože to ve svojí době byl pouhej odpad vznikající při destilaci surový ropy, při který se získával petrolej - nejdřív tekla lehká frakce, která byla moc těkavá, ta se nepoužívala, na svícení se používalo to, co se dnes bere jako základ leteckejch paliv a motorový nafty = lehkej minerální olej... Až Karl Benz přišel na to, že ta "zbytečná" a proto laciná těkavější lehká frakce má výhodnej vysokej energetickej obsah a je zároveň snadno zápalná elektrickou jiskrou - takže na ni upravil původní LeNoirův a Ottův motor, do tý doby běžně pracující na dřevo- nebo uhlo-plyn, dneska by se řeklo svítiplyn nebo aspoň "generátorovej" plyn.

 

 

Stačí? Na tohle opravdu Googla nepotřebuju, ani Wikipedii. A dokonce vím, jak vymejšleli prapůvodní "karburátor" = Benz držel u nasávacího hrdla válce na pokusným motoru hrst "pucvolu" a z konvičky sloužící původně k nalívání petroleje do lampy = se zahnutou a zúženou hubičkou na ten pucvol pomalu nalíval benzín. Nalíval, nalíval, přitom mu pomocník setrvačníkem protáčel motor - až to křáplo a vzduchem letěly střepiny roztrženýho válce...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu jsi nepřekvapil, alespoň mě ne, nejen pro to, že to víš, tedy obsahem, ale hlavně formou, neb to šlo napsat jednou větou, snad jen doplním, že na to využití odpadu bylo vypsáno něco jako výběrové řízení či soutěž, řečeno dnešní dobou....

Nicméně škoda, že první otázka zůstala bez odpovédi...

Ale nechme toho, nebo nás fakt Pavouk vyfakuje, protože toto už není O III

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Faktem je, že Ekkar (ač znalec) toho napsal tolik, že ani já jsem neměl tu sílu to číst, navíc řada věcí obyčejného smrtelníka ani nezajímá, mě osobně stačí vědět jaká je spotřeba, kde to můžu natankovat, kolik to stojí a jak moc je to nebezpečné v případě havárie....

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když on ten zemní plyn opravdu není jednoduchá hračka - hlavně proto, že jeho hlavní složka metan je ve směsi se vzduchem výbušnej v rozmezí 4,4 až 15 objemových procent a má velmi snadnej zážeh - jeho iniciační energie je nízká. Jenom pro blbou obsluhu středotlakovýho tepelnýho zařízení používajícího jako jednu složku paliva zemní plyn jsem musel absolvovat týdenní vostrý školení zakončený ouřední zkouškou a vystaveným glejtem - a to se tam jen mačkají knoflíky a odsouhlasuje se celkem 5 kroků pro uvedení do provozu nebo pro ukončení provozu - a ty kroky vykonává a kontroluje automatika... Proto i mne docela udivuje, že fabrika umístila do "CNG octy" tlakový nádrže na CNG právě pod dno kufru ZA zadní nápravou a ne NAD zadní nápravu a(nebo) PŘED ni, kde je v případě nějaký rány zezadu daleko menší riziko kontaktu právě s tou vysokotlakou "bombou".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, tak se nám ta debata o plynu nějak rozjela, ale přád se to týká CNG OIII ....o bezpečnosti tohoto paliva v případě nehody, je několik bodů v tom článku co jsem sem dával odkaz (v podstatě bezpečnější než benzín a nafta).... ale co se týká "výbuchu" natlakované nádodby v případě zadního nárazu, tak to je otázka, co se stane.... :kol-43:

 

Podle fotky od Hravce, je tam tak 10-15cm, takže zase taková petarda to být nemusí, aby se auto za Váma dostalalo do kontaktu s bombou...  

Editováno: , autor: Napalm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...