Jump to content
Jirka37

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW

Recommended Posts

V 4. 12. 2019 na 14:07, Argon napsal:

Ceka me servisni prohlidka po peti letech provozu kombika Octavia III s CNG. Najeto mam 67tis. Nevedel by prosim nekdo, jake jsou tam ukony a priblizna cena v autorizovanem servisu? Nasel jsem si predepsane ukony, ale nejak mi to nekoresponduje s cenou navrzenou servisem, tak nevim jestli jsem to nenasel blbe. Diky moc predem.

Napiš si do dvou, tří škoda servisů v Tvém okolí. Každý ti odpoví trošku něco jiného. Je to nejlepší způsob, jak si křížově udělat přehled o tom co a jak... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 minutami, Citi_goGOgo napsal:

Určitě svíčky ty už 7 tis přejíždíš. Nepozoruješ cukání? 
CNG soustavu stejnak kontrolují jen vizuelně pohledem - dle toho co vím já. Ale až budeš v servisu, schválně se zeptej jakým konkrétním způsobem, jako jaký je přesný postup a dej vědět. Brzdovku a chladíci po 5 letech bych vyměnit nechal, někde jsem četl, že chladící může u tdi nějak houstnout. Schválně se na to zeptej. Každopádně tu brzdovku oni nějak měří, jaké má hodnoty a měli by to měnit až podle toho, jak to vyjde. 

Vzduchový filtr a kabinák si zvládneš udělat sám podle youtube a dáš za to třetinu co v servisu, tak to je na zvážení. A asi bych si nechal vydesinfikovat klimošku.

 

Jestli to máš stále v záruce, tak mi tady ostatní radili, abych si nechal vyměnit ošoupanou řadící páku. Ale ještě jsem se k tomu nedostal. 

 

Tu reklamaci může člověk uplatnit kdekoliv, nebo v domovském servise co se vyplňuje při koupi škodovky (byl to bazar škoda plus).

 

Vymena svicek je predepsana po 4 letech nebo po 60tis., takze ty mam nove. Tim spis nevim, za co mi chteji uctovat 11tis. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

S vymenou svicek neotalet a doporucim udelat samo domo, s trochou sikovnosti a par kousky naradi to lze. Ja to nechal na "odbornicich" z autorizaku a dopadl jsem...

 

Pred par dny pri navratu z roboty najednou jedu na benzin misto na plyn, rozsvicena kontrolka zavady motoru. Chcipnu, nastartuju, vse ok. Dojedu domu, napichnu diag a chyba zapalu 1 valce. Druhy den sundam civku, spodek gumove izolace na hadry, vyndam svicku a vnitrni elektroda vcetne keramiky je fuc. Pred demontazi jsem si poznacil na klici jeho pozici smerem k sacim ventilum a jake bylo moje prekvapeni, kdyz jsem svicku vyndal, byla pretazena o 90 stupnu doprava, nez udava pozadavek vyrobce-z duvodu chlazeni elektrody. Vyndal jsem i ostatni a do povolenych 30 stupnu tolerance se vesla pouze jedna. Po vymene maji svicky najeto cca 7000 a predpokladam, ze prasknuti izolatoru elektrody a i vnejsiho izolatoru zpusobilo ono pretazeni. 

 

Ted mi ceka inspekce kamerou, pak zmerit tlaky a budu doufat, ze to bude v pohode, jinak rozhozeni motoru, vybrus, pist... A Autostope Rakovnik, tes se na moji navstevu, prijemne to rozhodne nebude!

 

Pro ilustraci prikladam snimky, jak byly svicky namontovany, vsechny mely byt v zakrytu s cervenou carou na klici +- 30 stupnu, oblouk spodni elektrody smerem od cary.  

20191226_120102.jpg

20191226_115903.jpg

20191226_120024.jpg

20191226_093701.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak by som si kupoval vlastny olej - ktory je vhodny? Pozeram na faktury zo skoda servisu, a najprv mi tam davali shell 5w-40, ale posledne dva roky mi tam leju castrol 5w-40. Pojdem posledny krat k autorizakovi na vymenu oleja (kedze sa blizim k 100tis km) - potom si uz olej budem kupovat sam. Pozrel som na castrol web - a tam je doporuceny bud 0w-40 alebo 5w-40. Je v tom nejaky rozdiel? Asi ked mi tam od zaciatku skodovaci davaju 5w-40, asi by som v tom mal pokracovat, nie?

 

(planujem potom teda kupovat tento: https://www.amazon.de/Castrol-EDGE-Motoren%C3%B6l-5W-40-5L/dp/B008KU72XU/ )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozdil mezi 0w a 5w je v teplotnim rozsahu viskozity smerem k minusove teplote (pominu moznost, ze 0w zrejme bude mit jine zakladove oleje a aditiva, aby si zimni cislo udrzela co nejdele). Vlastnosti 0w se projevi pri studenem startu odhadem pod -10 stupnu. Kdybych to chtel hodne zjednodusit, 0w 40 zima 5w 40 leto.

 

Daleko dulezitejsi je dodrzet normu predepsanou vyrobcem nez znacku. Kdyz je napr. vyrobcem pozadovana norma vw 502.00, tak pokud ji olej splnuje, neudelas chybu. 

 

Sveho casu jsem mel fiata, kde byly predepsany oleje Selenia, predrazene az hamba. Opel montoval do svych aut stejne motory od fiatu a olej byl predepsan GM za tretinu ceny a svete div se, splnujici fiatackou normu. Fiata jsem prodal s necelymi 300tkm a pokud vim, stale vrci, opravdu to neni o znacce oleje, spis o intervalu (30tkm longlife olej = motorova smrt) a dodrzeni norem. 

 

Do sveho povozu leju dle normy GM Dexos 2 za cca 450,-/5l, ale muzu tam dat i olej original VAG za 1100. Olej menim po 10tkm, coz pri mem najezdu dela rocne jen na oleji cca 3000,-, pokud bych to porovnal s cenou oleje v autorizaku, byla by to sumicka blizici se 20000,-.

 

Jen bych se vyhnul sirokorozsahovym olejum typu 0w 50, takoveto vlastnosti olej nebude mit dlouho..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím,

 

Rád bych se Vás tu zeptal, zda byste mi nedali radu, an co si dát při koupi 1.4 tsi cng pozor. Rád bych si tento vůz pořídil s nájezdem cca 70k km a vůbec nevím, na co bych se měl zaměřit při jeho prohlídce.

 

Děkuji za Vaše reakce :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Předem upozorňuji, že toto je motorová sekce a téma o konkrétním motoru, takže sem nic jiného nepatří.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informace nebo varování: pokud se snažíte jezdit pouze na plyn.

 

Nedávno se mi rozsvítila žlutá kontrolka poruchy motoru, jen vymazání z registru závad nepomohlo, bylo to sice bez vlivu na provoz, vše jinak fungovalo, ale i tak jsme to nakonec dali na autorizáku na kontrolu. Auto má najeto za 3 roky cca 75.000km, tzn. 25.000 ročně, z toho 96% najezdilo na CNG.

 

V servisu konstatovali, že systém hlásí závadu na vstřikovacích ventilech, nicméně jsou funkční, tak jen přehráli software, a doporučili více jezdit na benzín …

 

Dosud jsem to dělal tak, že jsem vozil plnou nádrž benzínu, tankuji pouze ten lepší od OMV, a 1x ročně jsem benzín skoro všechen vyjel a dotankoval zase do plna. Takže podle servisu a systému auta je to asi málo.

 

Díval jsem se do CNG dílenské  dokumentace Škodovky, a tam se zmiňuje jen to, že při provozu na benzín jsou vstřiky chlazené benzínem a při provozu na plyn ne.

V návodu k použití je u CNG jen uvedeno „Pro správnou funkci palivového systému vyčerpejte každých 6 měsíců palivovou nádrž na benzin až do rozsvícení kontrolního světla“, ale není tam nic o tom, kolik je optimální poměr nájezdu na plyn a na benzín.

 

Shrnuto, podle mne, příliš šetřit na palivu se u tohoto auta asi nedá doporučit, při nájezdu 25.000 km ročně to bude chtít vyjet ročně tak 3-4 nádrže benzínu, tedy okolo 10% celkového nájezdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prvním 1.4 TGI jsem najel 80tkm za 3 roky a nic. Teď mám najeto na další 1.4 TGI 50tkm a bez problému. Cca jednou měsíčně dělám "italskou údržbu motoru" = když je vše zahřáte, tak motor zhruba 5 minut (rychlé jízdy) pořádně točím a zhruba jednou za 3 měsíce toto dělám když jedu na benzín. Tankuju jen Vervu100 a takuju tak třetinu (15 litrů) a pak ji postupně 6 měsíců vyjíždím do 0km :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě bych do benzínu přidával aditivum VIF, mimo jiné zvyšuje mazivost benzínu, což má blahodárný vliv na vstřikovače.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Octavia 1.4 CNG - Taktiež pridávam aditívum a 100 oktán a cca každé dva týždne mam po ceste na východ SK strmý kopec, kde to na 3. stupeň asi 3 minúty vytočím, auto má 70 000km. Zatiaľ bez problémov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrolku som mal.pri 75k aj ja, ale udajne islo o lambdu. Tiez chodim skoro len na CNG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wdog - spis bych se zameril netankovat plnou. Zbytecne tahas kila a i to vyjizdeni je delsi a nakladnejsi. U benzinu jsem ztratil prehled jake benziny jsou bez Buresslozky. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdar borci. Mám najeto 89k km. Teď se mi objevila chyba motoru - oranžová kontrolka. Na diagnostice mě servis řekl, ze je příliš bohatá směs. Nicméně auto měli dva dny a vyměnily lambdu. Po převzetí jsem ujel cca 300km a kontrolka se mi znovu rozsvitila. Jezdím 90% CNG a když benzin tak mám Vervu100. Auto mám sice v tovární zaruce, ale docela mi to vadí. Podle mě v servisu vůbec neví co s tím. Na CNG mám již 2 octavku a nebyl jedinej problém a teď toto. Budu rad za Vaši pomoc. Díky. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je celkem důležité jakou přesně to hlásí chybu, snažil jsem se o tom načíst co se,

kde na netu nachází, a je celkem zřejmé, že odchází lambda sonda za katalyzátorem.

Tady na fóru je několik členů co se o tom zmiňují, dost lidí jsem našel i v různých diskuzích.

Mrkni na fakturu zda měnili lambdu 04E 906 262 E (před katem) anebo 04E 906 262 EC (za

katem).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba motoru u mého auta, o které jsem tady psal 30.7.2020, byla "P2177 System Too Lean Off Idle bank1", neboli, jak jsem si vyhledal, příliš chudá směs. 

Ve značkovém servisu chybu vymazali a doporučili vyjet za sebou 2 nádrže na benzín, a pak průběžné více jezdit na benzín, ne vše jen na CNG.

Pak se kontrolka rozsvítila krátce po sobě ještě asi dvakrát, ale to už jsem chybu vždy jen vymazal přes aplikaci Torque.

Asi po vyjetí jedná a půl nádrže benzínu už se ta chyba (zatím, klepu na dřevo...) znovu neobjevila.

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

To by byla dobrá zpráva, jsem zvědavej zda to pomůže dlouhodobě a kontrolka se

už neobjeví. Kdyžtak po čase resp. po větším nájezdu km napiš zda to funguje (častější

ježdění na benzin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdarec. Auto bylo nakonec dvakrát v servisu. Prvně to psalo příliš bohatá směs a vyměnili lambdu před kat. Ujel jsem necelých 300km a kontrolka vyskočila zase. Tentokrat jsem čekal dva týdny na termín servisu. (Prvně jsem čekal 3 týdny na termín prvního servisu). Auto měli tři dny. (Prvně 2 dny). V den kdy jsem jel podruhé do servisu mě kontrolka začala blikat. Po nějaké době přestala blikat a jen svítila. Nakonec se CNG kontrolka lehce za půlkou nádrže zhasla a auto jelo plynule na benzin. Kvalita CNG na maxidotu byla po dobu svícení kontrolky 80% a v době blikání kontrolky motoru CNG kvalita na maxidotu zmizela. Spotřeba CNG v den jízdy do servisu byla 7,5 kg/100km, dokud se auto nepřeplo do jízdy na benzín. V servisu bylo řečeno ze tam vyběhla jiná závada a vyměnili lambdu za kat. (Chtěl jsem aby to udělali hned, ale odpověď záručního technika byla ze museli udělat to co psala diagnostika, čili první lampdu před katalyzátorem). Nyní jsem s autem ujel zatím 150km a musím říct že auto jede na CNG úplně jinak. Chod motoru je plynulý a dynamický. Motor přestal cukat při 1. a 2. zařazeným rychl. stupněm. Snad je problém vyřešen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak snad budeš mít už pokoj, zdá se, že je lambda za katem u G-TECu nějaká citlivá,

nebo nekvalitní. Třeba se potvrdí to co píše Wdog, že je nutné jezdit delší dobu i na

benzin, sám jsem zvědavej jestli se po čase ozve a potvrdí co mu doporučili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...