Přejít na obsah

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW


Jirka37

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás, majitelé Octavie 1.4 G-TEC 81kW a prosím o informace.

 

volnoběh několik vteřin po nastartování za tepla na moment výrazně poklesne - výjimečně i motor zhasne.

Jinak motor při tahu jede normálně, necuká, vše OK.

První nastartování se studeným motorem je taky OK.

 

Je vidět na videu: 

https://youtu.be/LsS0K4XEVGA

 

Nevíte prosím, čím to může být? A dělá Vám to taky?


Děkuji za pomoc!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak moc mi volnoběh zakolísá jen výjimečně. Ale menší kolísání a občasné "zakuckání" je normální. I výjimečné chcípnutí motoru (tak jednou za 2000km).

Jsou to projevy, se kterými jsem se setkával u všech plynových aut. Ať už dvě na CNG nebo předtím dvě na LPG.

Určitě se to dá seřídit, aby regulace byla přesnější. Ale není to na vždy a honba za vyrovnaným během motoru stejně jako běží na benzín je ztráta času a peněz.

 

Toť moje zkušenosti.

 

Takže pokud ti to takto kolísá pořád, tak bych to řešil. Pokud jen občas a jinak méně, nechal bych to plavat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj, přijdou další a z klidu tě vyvedou. Nejvíc v tom budou vidět problém ti, kteří auto na plyn nikdy ani neviděli. Zůstane tak jen na tobě, jak se k tomu postavíš. Jinak můj názor platí pro auto po záruce, jestli je to v záruce, tak bych je nechal ať se na to podívají, to zase ano, ať se snaží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sudetak, guam: V záruce už není. Koupeno je to před týdnem ze Škoda Plus, najeto 82 tis. km - tak jsem si myslel, možná naivně, že to na diagnostiku dali, než to dali do prodeje. 

Jinak za ten týden (najeto cca 400km) to chcíplo jednou na volnoběh a hned samo zase nastartovalo.

Dík za tipy, je z toho zřejmé, že do nějakého plánovaného dalšího servisu to počká... zkusím se jich při té příležitosti zeptat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná hloupě se zeptám, neuraž se, když ti samo nastartovalo, nebyl to náhodou start-stop systém ?

Co se týče kontroly u Škoda Plus, tak na nic nespoléhej, je to bazar jako každý jiný (sám sem tam CNG

auto kupoval), spíš chyby vymažou, aby si nic nezjistil a nad ničím při koupi nebloumal (nechci se nikoho

dotknout).

Editováno: , autor: Sudetak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, ono to opravdu nastartuje, ale ne úplně samo, nýbrž po zmáčknutí spojky tuším. Samo možná s automatem, ten jsem nikdy neměl.

Nicméně při tomto chcípnutí motor opravdu nevypíná start stop. Jednak se to děje jenom při prvním startu po nějaké pauze a to SS motor nevypíná a druhak je to zpravidla doprovázeno zápachem plynu, což opravdu není běžný doprovod normálního vypnutí motoru, ať už SS nebo normálně.

Editováno: , autor: guam
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri automate to naskočí po pustení brzdy, resp. ak je aj kamera na čelnom skle - keď sa auto pred tebou pohne...

Sic som mal /a mám/ LPG, tam mi to robilo bordel pri zanesenom filtri /plyn alebo vzduch/, prípadne pri prdnutej membráne... Raz mi museli štelovať bohatosť zmesi, vtedy auto skapínalo pri akcelerácii...

Neviem ako to je pri CNG...

Môže to byť v lambde...

Editováno: , autor: stafa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sudetak: není proč se urážet, uvítám jakékoliv info a rady. SS je deaktivovaný - někdo ho nechal deaktivovat natrvalo již přede mnou...

Jinak celou dobu jsem měl spojkový pedál zmáčknutý, jinak by to vlastně ani nastartovat nešlo a asi i proto to vlastně nastartovalo samo znovu. 

 

guam: ano, přesně to popisuješ. Jen toho zápachu jsem si nevšiml, protože to udělalo jen jednou a do kabiny nic nedošlo...

 

stafa: uvidíme, dám vědět co mi řeknou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 10. 2020 na 9:06, rubikon napsal:

Zdravím Vás, majitelé Octavie 1.4 G-TEC 81kW a prosím o informace.

 

volnoběh několik vteřin po nastartování za tepla na moment výrazně poklesne - výjimečně i motor zhasne.

Jinak motor při tahu jede normálně, necuká, vše OK.

První nastartování se studeným motorem je taky OK.

 

Je vidět na videu: 

https://youtu.be/LsS0K4XEVGA

 

Nevíte prosím, čím to může být? A dělá Vám to taky?


Děkuji za pomoc!

 

Ahoj, dělat by to nemělo.

Koukal jsem na to tvoje video, a jestli jsi startoval s teplým motorem, má to dost vyskou spotřebu na volnoběh a před zakolísáním mirně kleska na standard..

Podle mého názoru máš problem s lamdasoudou a pravděpodobně budou špatné obě. Bohužel zatím se nedělají v druhovýrobě a nejsou vůbec levné.

No uvidíš, časem (relativně brzo) by se i měla rozsvítit kontrolka motoru na indikátoru ti klesne kvalita plynu ze 100% na 80-90.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, potřeboval se zeptat na pár otázek ohledně Octavie g-tec. Plánuji koupit ojeté vozidlo ročník cca 2016 a nájezd kolem 150 tkm. Můj roční nájezd je kolem 15 tisíc km. Už jsem tak nějak rozhodnutý pro CNG verzi Octavie. Líbí se mi představa jezdit za 1 Kč/ kilometr. Každopádně chci se zeptat, jestli jsem se rozhodl správně a jestli by pro mě nebyla lepší Octavia na benzín, nebo naftu. Auto budu užívat tak nějak rovnoměrně ve městě, na dálnici i na okrskách. U CNG verze mě zajímají Vaše servisní náklady. A co bych po případné koupi auta měl udělat jako opatření, abych s autem měl aspoň dva roky klid, uvažoval jsem o nových rozvodech.
Děkuji za Vaše odpovědi, rady a různé tipy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nešel bych do toho. Po zvýšení daní na plyn(a naopak snížením cen benzínu a nafty) se CNG už kdoví jak nevyplatí. Jezdím za 1,35Kč a pokud bych jezdil na benzín, tak bych jezdil za 1,6Kč, stejný výkon nabídne 1.0TSI. Servisní náklady CNG verze v ideálním případě nijak dramaticky vyšší nejsou, ale pokud koupíš něco se 150tkm, tak tam už velice reálně hrozí závady na systému CNG a ty umí být pěkně drahé. 

Já beru CNG spíše jako volbu ekologickou, ne ekonomickou. Osobně bych do takové ojetiny šel maximálně s nájezdem do 90tkm, jinak bych dal přednost benzínu.

Editováno: , autor: guam
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za odpověď a názor. No, můj finanční rozpočet je kolem 200 tis. Kč úplný strop je 250 tis. Kč, takže tam bych asi CNG s 90 tkm nenašel. Ale když se dívám teď na nabídku TSI, tak mi to nachází 90% nabídek od dvou největších bazarů, od nichž bych asi nechtěl kupovat auto po tom všem co jsem o nich četl. Kdyby někdo věděl o nějakém autě co splňuje moje požadavky a rozpočet, tak bych byl rád. Děkuji

 

edit našel jsem něco takového v tom CNG a tady se mi líbí i výbava a nájezd sice už 139 tkm, v benzínu se mi něco podobného najít nepodařilo https://auto.bazos.cz/inzerat/127593305/skoda-octavia-14-tsi-cngambiente-plusnavi81-kw.php

Editováno: , autor: Tlisnik12
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ročník který očekáváš a obávám se, že za tyhle penize nic mírně ojetýho nekoupíš (t.j. do max 100 000km (skutečných) ). Nad tyto kilomery to prostě už budeš každe auto z druhé ruky stále nejak lepit - brzdy, čepy, možná spojka atd. a od bazarů které jsi zmiňoval bych taky nic nekoupil, ať by to bylo sebelevnější. Byl jsem se tam podivat a co tam jsem viděl mi uplně stačilo.

Mám najeto teprve asi 65tis. ale řekl bych, že z plynového hlediska s tím nějaké extravelké problémy nebyly, Obecně je tu dost takových, kterým odešla lamda sonda (někdy i obě), mě taky.

Většina lidí tu jezdí okolo 4kg / 100km (kromě guama), já osobně se i do té cca 1kč na km bez problému vejdu město dálnice okresky pruměr 3,7kg. Pročti si toto forum a najdeš tu toho spoustu o CNGečkách.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎07‎.‎11‎.‎2020 na 23:03, guam napsal:

Nešel bych do toho. Po zvýšení daní na plyn(a naopak snížením cen benzínu a nafty) se CNG už kdoví jak nevyplatí. 

....

 

To je pravda, po relativně prudkém poklesu cen klasických paliv se cena paliva na km jízdy u naftové Octavie už dost přiblížila km na CNG. U benzínové Octavie je ten rozdíl ale větší. 

 

Ale, je nutné se zamyslet na budoucím vývojem cen benzínu/nafty. Dlouhodobě jsme nyní ve velkém poklesu, od roku 2005 byly cca tři takové prudké poklesy, ale cena se vždy vrátila nahoru a držela se průměrně mnohem výše - viz. obr. Cena CNG je oproti tomu stabilní, nahoru s ní zahýbalo pouze nedávné zvýšení daně.

 

Dalším rizikem zdražení paliv jsou podle mne novodobí soudruzi z EU, které by mohlo napadnout podpořit elektromobilitu uvalení zvláštních daní na klasická ropná paliva. Pak by to byl fičák, můžete si představit třeba norské ceny 50Kč za litr nafty apod. Pokud by tomu mohlo něco uniknout, tak CNG.

 

Jsou to všechno nějaká očekávání, ale pokud kupuješ auto třeba na tři roky, a uvažuješ nad cenou paliva na km jízdy, je nutné vztí v úvahu i tohle.

ceny nafty 2005-2020.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, jenže zatím co zvýšení cen kvůli daním je u CNG jisté i do budoucna, u benzínu je to spekulace...i když věru mi přijde reálná, tak jen spekulace. A že by se zvýšila cena ropy a tím i benzínu kvůli poptávce, to je zase naopak krajně nepravděpodobné kvůli nastupující elektromobilitě a ústupu od všeho ropného na vládních, evropských a nově i USA úrovních. 

na opačné straně stojí zemní plyn, poptávka po němž stoupá a stoupat bude, protože mimo obnovitelných zdrojů je to jediný použitelný typ paliva pro nízkoemisní elektrárny. Vyšší poptávka, vyšší ceny.

 

LPG z toho vychází jako jasný vítěz. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I když nerad, souhlasím s guam. Cena benzínu odráží cenu ropy a vzhledem k nastupujícícm alternativám se domnívám, že cena benzínu bude stagnovat v rozmění 25-30 Kč (bude záležet i na dolaru). Ale i dlouhodobě to vidím stabilně. Obecně bych při výpočtu zadával CNG za 26 Kč, benzin za 28 Kč. Porovnám-li spotřebu 4 kg cng a 6 litrů benzinů, pořád tam dlouhodobě zůstáva rozdíl cca 0,5 Kč/km.

Pokud je DSG Octavia 1.0eTSI levnější o 64t než 1.5 TGI, tak se rozdíl vrátí za 120 tisíc km (do toho bych nešel). 2.0 TDI DSG je levnější o 10 tisíc Kč ... spotřeba i emise srovnatelné. U ojetiny kolem 100t km se k tomu přidává riziko oprav, které nebudou kryty zárukou. Takže CNG je podle mně varianta, ale finanční výhody bych v tom asi nehledal. Navrhuji řešeni vzít ojetou 1.4 TSI bez filtru 92 nebo 110 kW a zajezdíte si skvěle se spotřebou do 6 litrů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jenom poslední poznámku k tomu. CNG za 26 jsem naposled viděl dobře před rokem. Všude už beru za cca 28,5Kč a troufnu si říct, že níže už to nepůjde. Tedy ne tam, je už jednou cena stoupla. CNG je v tomto dobře předvídatelné. Ceny jsou nasmlouvané dlouho dopředu 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ako casto menite palivovy filter - ak vobec? A ak ano, aky?

 

Moj g-tec ma 105tis km. Doteraz som ho vzdy servisoval v autorizovanom servise, kde som ho kupil. Teraz pojdem prvy krat na vymenu oleja do neautorizovaneho servisu. Donesiem svoj vlastny olej a filtre. A studujem moje faktury zo skoda servisu za posledne 4 roky a nikde tam nevidim vymenu palivoveho filtra. Robime take nieco pri g-tecu? Ake je odporucanie? Kabinovy/Pelovy a vzduchovy/motorovy filter mi menili parkrat... ale palivovy nevidim na ziadnej fakture.

 

Na normalnu sevisnu prehliadku, pojdem znova v lete to autorizaku... teraz mi len vychadza vymena oleja po 15tis km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 11/7/2020 at 8:58 PM, Tlisnik12 said:

Ahoj, potřeboval se zeptat na pár otázek ohledně Octavie g-tec. Plánuji koupit ojeté vozidlo ročník cca 2016 a nájezd kolem 150 tkm. Můj roční nájezd je kolem 15 tisíc km. Už jsem tak nějak rozhodnutý pro CNG verzi Octavie. Líbí se mi představa jezdit za 1 Kč/ kilometr. Každopádně chci se zeptat, jestli jsem se rozhodl správně a jestli by pro mě nebyla lepší Octavia na benzín, nebo naftu. Auto budu užívat tak nějak rovnoměrně ve městě, na dálnici i na okrskách. U CNG verze mě zajímají Vaše servisní náklady. A co bych po případné koupi auta měl udělat jako opatření, abych s autem měl aspoň dva roky klid, uvažoval jsem o nových rozvodech.
Děkuji za Vaše odpovědi, rady a různé tipy.

Mam G-Teca rv 2014, kupovano s 18000km ted 194000km, celou dobu jen s jednou zavadou - loziska v diferencialu. Mam dokonce jeste puvodni brzdove desticky - jezdim hlavne dalnice a brzdim motorem (G-Tec ma taky vetsi brzdy). Tak muzu doporucit, jen co mne sere je ze to po oprave prahu mirne zacina reznout, ale to je jiny pribeh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...