Sudetak 72 Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 (edited) Takže potvrzuješ to, na co jsem narazil při výběru auta, že to auto celkem drží, ale odchází ložiska v diferenciálu. Zmiňovali se o tom v jednom článku taxikáři, kde měl G-TEC přes půl milionu km bez vážnějších problémů až na diferenciál. Můžeš popsat jak se vadné ložisko projevovalo a kolik stála oprava ? Edited November 26, 2020 by Sudetak Quote Link to post Share on other sites
ZbynekA 5 Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 On 11/25/2020 at 9:35 PM, Sudetak said: Takže potvrzuješ to, na co jsem narazil při výběru auta, že to auto celkem drží, ale odchází ložiska v diferenciálu. Zmiňovali se o tom v jednom článku taxikáři, kde měl G-TEC přes půl milionu km bez vážnějších problémů až na diferenciál. Můžeš popsat jak se vadné ložisko projevovalo a kolik stála oprava ? Ja jezdim dalky (Hollandsko - Ostrava) a pri jedne ceste sem u Berlina zacal slyset podivne huceni. Myslel jsem ze to je od gum, pac to se mi uz jednou stalo (pilka), ale ten zvuk byl jiny. Nastesti se to cestou nijak nezhorsovalo a dojel sem domu (600km). V servisu mne to stalo 23000korun, nejdrahsi na tom bylo ze menili vsechnu srouby, nejsem si jisty jestli je to nutnost nebo mne natahli. Jen tak mimochodem stalo se mi to v 160000km, tak komu se to jeste nestalo doporucuju menit olej v prevodovce, urcite se to vyplati. 1 1 Quote Link to post Share on other sites
kupony 0 Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 1 hour ago, ZbynekA said: Jen tak mimochodem stalo se mi to v 160000km, tak komu se to jeste nestalo doporucuju menit olej v prevodovce, urcite se to vyplati. Toto je pre mna novy poznatok, ani ma nenapadlo, ze olej v prevodovke treba menit. Najlepsie asi bude v autorizaku, nie? Ci aj obycajny servis to zvlada? Vdaka za info. Quote Link to post Share on other sites
guam 21 Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 Zvládnou to kdekoliv. Náplň je doživotní jen na papíře. Já bych měnil co 5 let nebo 80tkm. Názory se různí. 1 Quote Link to post Share on other sites
ZbynekA 5 Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 7 hours ago, kupony said: Toto je pre mna novy poznatok, ani ma nenapadlo, ze olej v prevodovke treba menit. Najlepsie asi bude v autorizaku, nie? Ci aj obycajny servis to zvlada? Vdaka za info. Ja jezdim porad do autorizaku, ale vymenit by to meli kdekoliv, jen si dej pozor at ti tam daji spravny olej. Quote Link to post Share on other sites
pava 76 Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 Problém Octavií s motorem CNG je v použité převodovce MQ 200, oproti MQ 250, která je použitá v modelech TSi 103, 110 kW. Stejná převodovka je i u 1.2 TSi, které mají podobné problémy s diferenciálem jako CNG, dá se dohledat tady na foru. Co se týče výměny oleje v převodu, mrkněte sem: https://forum.skodahome.cz/topic/146521-výměna-oleje-v-manuáln%C3%AD-převodovce/ Pozor, olej je drahý 1500,-Kč za litr a použít jiný, než originální, raději ani nezkoušejte. 1 Quote Link to post Share on other sites
Sudetak 72 Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 ZbynekA, dík za echo, to mě celkem překvapuje, tedy ta cena, pokuď si dobře pamatuji, tak taxikáři uváděli, že oprava diferenciálu nebyla nijak zásadně drahá. Quote Link to post Share on other sites
guam 21 Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 A kazí se to opravdu nějak ve velkém? Doposud jsem o tom neslyšel a ani Google v rychlosti nepomohl. Quote Link to post Share on other sites
ZbynekA 5 Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 4 hours ago, guam said: A kazí se to opravdu nějak ve velkém? Doposud jsem o tom neslyšel a ani Google v rychlosti nepomohl. Je to prý častý problém Quote Link to post Share on other sites
ZbynekA 5 Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 11 hours ago, Sudetak said: ZbynekA, dík za echo, to mě celkem překvapuje, tedy ta cena, pokuď si dobře pamatuji, tak taxikáři uváděli, že oprava diferenciálu nebyla nijak zásadně drahá. Jak říkám mně asi natáhli na těch šroubech, bez nich by to vyšlo na polovinu Quote Link to post Share on other sites
Sudetak 72 Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 Možná byla u tebe cena adekvátní, zatím jsem nenašel nikoho kdo by konkrétní cenu upřesnil. Napsal jsme dotaz na jednoho majitele na youtube, který ložiska měnil, ale nevím zda se ozve, když tak napíšu. Quote Link to post Share on other sites
ZbynekA 5 Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 No jako na to že mám najeto skoro 200 tisíc a tohle byla jediny servisní zásah mimo servisní plán co sem musel platit tak to není taková hrůza. Spojka, brzdové destičky i tlumiče jsou pořád originální, nic sem tam ještě nemenil Quote Link to post Share on other sites
Sudetak 72 Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 To zní dobře, u jedničkové octavie jsem musel dělat kompletní generálku přední nápravy při 180 tis. km. Takže pokuď to vydrží nejméně do 200 tis. km jako u tebe budu spokojený. Quote Link to post Share on other sites
ZbynekA 5 Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 1 hour ago, Sudetak said: To zní dobře, u jedničkové octavie jsem musel dělat kompletní generálku přední nápravy při 180 tis. km. Takže pokuď to vydrží nejméně do 200 tis. km jako u tebe budu spokojený. No ten podvozek v Hollandsku diru v ceste nepotkal a v Nemecku taky moc ne... Ty dalky maji urcite vliv i na vydrz brzd.... taky porad puvodni :) Quote Link to post Share on other sites
Mira Bečka 0 Posted December 28, 2020 Share Posted December 28, 2020 Ahoj,zdravím fanoušky CNG,mám Octavii 2014,najeto 360000 km,spotřeba 4kg,z toho já najel 30000 km.Jediný problém byl s kontrolkou motoru.Po výměně lambda sondy před katalyzátorem se rozsvítila znova.Druhou lambda sondu jsem zatím neměnil.Koupil jsem čínskou diagnostiku za 250 kč a občas vymažu chybu.Spotreba pořád stejná. V 25. 11. 2020 na 21:35, Sudetak napsal: Quote Link to post Share on other sites
Sudetak 72 Posted December 29, 2020 Share Posted December 29, 2020 Krásný nájezd, je velká pravděpodobnost, že až vyměníš tu za katem kontrolka zhasne. Je to bolest této konkrétní motorizace, naštěstí jednoduše řešitelná. Teda pokuď diagnostika nevypíše jinou chybu motoru. Po výmazu chyby (když lambdu nevyměníš) chvíli jakoby klid, ale vyskočí znova, mrcha :-) Quote Link to post Share on other sites
Jirka 1985 6 Posted December 29, 2020 Share Posted December 29, 2020 Chtěl bych Vás požádat o radu. Už se blíží výměna svíček u mé O3 FL cng. Koukal jsem po originálních které stojí ke čtyřem stovkám a pak jsem také našel Bosch a ty jsou za polovinu!! Máte někdo zkušenosti s Bosch vs originál?? Jestli někdo víte kde koupit originální za lepší cenu tak Vám budu vděčný. Děkuju za radu a pomoc :) Quote Link to post Share on other sites
ZbynekA 5 Posted December 29, 2020 Share Posted December 29, 2020 2 hours ago, Jirka 1985 said: Chtěl bych Vás požádat o radu. Už se blíží výměna svíček u mé O3 FL cng. Koukal jsem po originálních které stojí ke čtyřem stovkám a pak jsem také našel Bosch a ty jsou za polovinu!! Máte někdo zkušenosti s Bosch vs originál?? Jestli někdo víte kde koupit originální za lepší cenu tak Vám budu vděčný. Děkuju za radu a pomoc :) Neřeš pár korun a dej tam originál. Quote Link to post Share on other sites
Sudetak 72 Posted December 29, 2020 Share Posted December 29, 2020 (edited) V novém vydání dílenské příručky (údržba) není konkrétní typ zapalovací svíčky uveden, odkazuje se na aktuální číslo uvedené v ETKA a ta uvádí číslo 04E 905 602 A "svicka zapalovaci longlife" NGK - motor CPWA. V starším vydání dílenské příručky je zapalovací svíčka uvedena konkrétně pod číslem 04E 905 612 a je to BOSCH Y5KPP332GA (ta byla stejná pro motor 1.4 o výkonech 81, 103 a 110 kW). Nyní to vypadá, že pro motor CPWA je extra svíčka pro CNG. Takže babo raď, ale jestliže motory doteď jezdily i na tu božku OK ... https://www.originalniautodily.cz/produkty/c-04E905602A.html https://www.cc-autodily.cz/svicka-zapalovaci-64 Osobně bych volil tu uvedenou aktuálně v ETCE, rozdíl v ceně je znát, ale je to na 60.000 km. Edited December 29, 2020 by Sudetak Quote Link to post Share on other sites
guam 21 Posted December 29, 2020 Share Posted December 29, 2020 Pokud se nemýlím, tak pár těch motorů už zakukalo na rozpadnutou svíčku. Ničemu než NGK bych nevěřil Quote Link to post Share on other sites
octavia TDI-81kw 0 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 Ahoj mám dvě auta na cng vw a škoda,svíčky bosch a není problém...Někdy není potřeba rvát předržené věci od škodovky. Jinak zatím s lamdasondama nebyl promlém .... Quote Link to post Share on other sites
Jirka 1985 6 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 Děkuju za vaše rady a pomoc. Koupím ty originál. A nechám si je raději udělat ve znač. servise slyšel jsem že je potřeba dodržet postup při montáži a utahovací moment. Napadlo mě nemáte někdo dobrej typ na momentové klíče? Na utahování šroubu jak v morovém prostoru tak na kola atd. Děkuju. Quote Link to post Share on other sites
rubikon 0 Posted January 8 Share Posted January 8 V 26. 10. 2020 na 9:06, rubikon napsal: Zdravím Vás, majitelé Octavie 1.4 G-TEC 81kW a prosím o informace. volnoběh několik vteřin po nastartování za tepla na moment výrazně poklesne - výjimečně i motor zhasne. Jinak motor při tahu jede normálně, necuká, vše OK. První nastartování se studeným motorem je taky OK. Je vidět na videu: https://youtu.be/LsS0K4XEVGA Nevíte prosím, čím to může být? A dělá Vám to taky? Děkuji za pomoc! Zdravím Vás, tak jsem byl s tímto kolísáním volnoběhu a škubáním v zátahu v autorizáku. Prý měřili lambdu /protože jsem jim říkal, že mám na ni podezření/, celkově to zkontrolovali na diagnostice a prý byla k dispozici aktualizace SW. Takže to prý jen přehráli a auto mi dávali s tím, že to je opraveno. Moc jsem tomu nevěřil, nezdálo se mi, že by tohle mělo pomoct. Přece software je pořád stejný, tak proč by škubání, které jistě před pár desítkami tisíc km nebylo, mělo se softwarem souviset? No nicméně opravdu auto neškube a volnoběh je v pořádku. Již jsem na to najel od opravy cca 3000 km, takže jistě ok. Quote Link to post Share on other sites
pava 76 Posted January 8 Share Posted January 8 V 29. 12. 2020 na 23:21, guam napsal: Pokud se nemýlím, tak pár těch motorů už zakukalo na rozpadnutou svíčku. Ničemu než NGK bych nevěřil Doporučuji řídit se tím, co předepisuje výrobce. Quote Link to post Share on other sites
Sudetak 72 Posted January 9 Share Posted January 9 Bohužel pava máš staré informace, resp. dílenskou příručku, která již neodráží aktuální stav. Tvé vydání je z roku 2014, aktuální je z roku 2020, kde tabulka co uvádíš již neobsahuje konkrétní typ svíčky, ale odkaz na ETKU a ta uvádí aktuálně svíčku NGK. Takže tvé doporučení jistě platí, tabulka už ne. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.