Přejít na obsah

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW


Jirka37

Doporučené příspěvky

V 8. 1. 2021 na 11:29, rubikon napsal:

Zdravím Vás,

 

tak jsem byl s tímto kolísáním volnoběhu a škubáním v zátahu v autorizáku. Prý měřili lambdu /protože jsem jim říkal, že mám na ni podezření/, celkově to zkontrolovali na diagnostice a prý byla k dispozici aktualizace SW.

Takže to prý jen přehráli a auto mi dávali s tím, že to je opraveno.
Moc jsem tomu nevěřil, nezdálo se mi, že by tohle mělo pomoct. Přece software je pořád stejný, tak proč by škubání, které jistě před pár desítkami tisíc km nebylo, mělo se softwarem souviset?

No nicméně opravdu auto neškube a volnoběh je v pořádku. Již jsem na to najel od opravy cca 3000 km, takže jistě ok.

Ahoj, dobrá zpráva, můžeš prosím tě pro upřesnění uvést co máš za modelový rok,

respektive datum výroby auta ? Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Sudetak napsal:

Bohužel pava máš staré informace, resp. dílenskou příručku, která již neodráží aktuální stav.

Tvé vydání je z roku 2014, aktuální je z roku 2020, kde tabulka co uvádíš již neobsahuje

konkrétní typ svíčky, ale odkaz na ETKU a ta uvádí aktuálně svíčku NGK.

Takže tvé doporučení jistě platí, tabulka už ne.

Protože s Bosch byly ty problémy, tak už doporučují NGK...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, guam napsal:

Protože s Bosch byly ty problémy, tak už doporučují NGK...

To nevím jestli jde tvrdit s jistotou, G-Tec v Octavii III je celkem už prověřený auto

a některý mají stovky tisíc km za sebou a bez zásadních problémů, ty musely doteď

jezdit právě na bošky. Takže prověřené svíčky to určitě jsou. Ale proč dávají nyní nový

typ je právě otázka, že by úspory ? NGK ale nejsou většinou nejlevnější. Možná vývoj,

který jde s nasazením CNG do dalších nových aut v koncernu ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
V 17. 8. 2020 na 11:17, Wdog napsal:

Chyba motoru u mého auta, o které jsem tady psal 30.7.2020, byla "P2177 System Too Lean Off Idle bank1", neboli, jak jsem si vyhledal, příliš chudá směs. 

Ve značkovém servisu chybu vymazali a doporučili vyjet za sebou 2 nádrže na benzín, a pak průběžné více jezdit na benzín, ne vše jen na CNG.

...

 

 

 

Takže happy-end nakonec nebyl, i když, jak se to vezme. Během dalších cca 10.000 km se ty chyby objevily zase a začaly se stupňovat, včetně ztráty výkonu na benzín, nakonec došlo v autorizáku k výměně všech čtyřech vstřiků. Na plyn to přitom jelo celou dobu bez vad. Takže slabinou CNG auta je paradoxně, že je nutný provoz na benzín. Doporučení ze servisu pak bylo, vždy po vyjetí 2 nádrží plynu jezdit nějakou dobu na benzín.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, já tam od začátku liju jenom Vervu 100, právě proto, že mi to v nádrži leží dlouho - tak třeba to je ta cesta. A zatím s benzínovými vstřiky problémy nemám, 180 tisíc najeto převážně na plyn. V nádrži mám ještě pořád půlku té Vervy, co jsem koupil loni v březnu za 28.50, to jsem asi potřetí za celou dobu koupil plnou, jinak vždycky po 10 litrech  :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 3. 2021 na 12:11, guam napsal:

Na záruku? 

 

Nevím, neplatil jsem to, je to operativní leasing s pevnou splátkou. 

 

Samotnému je mi to záhadné, celou dobu tam šel jen prémiový benzin od OMV (super motion 100plus), dlouhodobý průměrný nájezd na CNG byl cca 93%, takže se tam i nějaký ten benzín otočil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Pánové, jak to řešíte s "povinnou" kontrolou plynového systému co 2 roky a co 4 roky (pohledová kontrola)?

Je tohle nutné mít nějak ofiko zadokumentované např před technickou?

 

Přemýšlím, jestli to vzít do autorizáku nebo k plynaři a či až cca měsíc před technickou nebo už teď, preventivně.

Technickou mám za rok, ale auto jsem pořídil nyní nové, jako druhý majitel. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Nobody.12 napsal:

Pánové, jak to řešíte s "povinnou" kontrolou plynového systému co 2 roky a co 4 roky (pohledová kontrola)?

Je tohle nutné mít nějak ofiko zadokumentované např před technickou?

 

Přemýšlím, jestli to vzít do autorizáku nebo k plynaři a či až cca měsíc před technickou nebo už teď, preventivně.

Technickou mám za rok, ale auto jsem pořídil nyní nové, jako druhý majitel. 

Též jsem zde chtěl napsat stejný dotaz, nyní jsem po servisní prohlídce vč. kontroly CNG

a přemýšlím jak to dělat po ukončení záruky. Pak už neplánuji pravidelně jezdit do autorizáku

co se týče servisu oleje a ostatního. Co dva roky ale nejspíš budu muset s ohledem na CNG.

Na STK to nikoho nejspíš nezajímá, ale v manuálu k autu je to předepsáno.

Při případné bouračce ...

Editováno: , autor: Sudetak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pak aspoň jedna dobrá zpráva, že na STK to nechtějí...

Moje auto má už 5 let a něco, takže záruku už nemá. Ale říkal jsem si, že přece jen asi v autorizovaném servise k tomuhle mají největší zázemí/zkušenosti, když je to systém montovaný z fabriky.

 

Předtím jezdilo na pravidelné servisní prohlídky, ale v servisce mám zaznačenu jen jednu kontrolu CNG systému a to bylo už 2 roky a něco, takže to beru tak, že asi tenhl rok to ještě někde teda dám na kontrolu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jezdím do autorizáku pořád (vyrobeno 9/2014) 190 tis km a nechávám si přes ně dělat i STK. Tak když to potřebuje něco zrevidovat nebo nějaký papír, je to na nich. Posledně jsem si zkoušel, co bych si musel zajistit na STK sám, a rychle mě přešla chuť :-) On způsob péče o auto stylem "ráno cestou do práce ho nechám v servisu a do odpoledne je vyřízeno, nebo mi půjčí něco na cestu domů" má pro mě čím dál větší půvab.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No narazil jsem v zásadě na dvě věci. Jednak že na každé STK neměří emise, resp. neměří emise CNG. A když už, tak druhak po mě chtěli před kontrolou doložit revizi (to je asi jak kde, co jsem pak četl). A vzhledem k tomu, že bych tam navíc musel kus jet, čekat tam a celé to absolvovat, takže nejmíň půl dne v háji (O2 1.6MPI jsem si dělával sám), tak jsem to po asi třetím zjišťovacím telefonátu vzdal a hodil to zas do autorizáku, co mám v docházkové vzdálenosti od práce. Za těch pár stovek, co jim dám navíc za vyřízení, mi můj čas stojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...