Přejít na obsah

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW


Jirka37

Doporučené příspěvky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím, nechcem zakladať nové téma, ale zaujímalo ma, či môžem dať do svojho G-Teca olej značky RAVENOL, 5W-40, čítal som že je to trieda kvalitnejších olejov: https://www.filtreaoleje.sk/detail-produktu/ravenol-vmo-5w-40-5l-13496/?gclid=Cj0KCQjwuuKXBhCRARIsAC-gM0ia9Jcye2z51lpfYOujP1s6KqQZHWbIJEiYbpHHsnyhUTiGChwysv8aAryJEALw_wcB 

a splňuje normu VW 502.00,

predtým som tam lial olej od VW - tento: https://www.automoto-eshop.cz/VAG-GS55502M4-Special-G-5W-40-5-l-d10740.htm

Ďakujem za odpoveď
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Poprosim o radu. Mam pocit, ze autu odchadza turbo (cisto amatersky pocit).

 

Rozbiehanie sa mi zda take tazkopadnejsie. Ked preradujem medzi jednotkou, dvojkou, trojkou... tak pocujem ako keby este isiel plyn ked stupnem na spojku proste ako keby zotrvacnostou tam bol este nejaky "medziplyn" (co predtym urcite nebyvalo). Chodim na pravidelne prehliadky do skoda servisu v Breclavi a aj tam menim olej. Naposledy som bol pred mesiacom na rocnej prehliadke aj vymene oleja. Servisak mi povedal, ze je vsetko v poriadku, ze im to nepise ziadnu zavadu. Ked som mu opisal tie moje pocity, povedal, ze to moze byt subjektivne.

 

Vravim, ze okolo 138 km/h som pocul akoby piskanie motora (vacsinou jazdim 130 a tam to nepocujem, rychlejsie idem len ked predbieham). On mi povedal, ze keby to bolo pokazene turbo, ani sa nerozbehnem a zralo by to olej. No... olej to zatial asi "evidentne" nezerie. Ale co sa mi zda, je ze pri rozbiehani a jazde po meste mi palubny pocitac ukazuje omnoho vyssiu spotrebu nez zvyklo. 130tkou po dialnici robim okolo 4.2 kg/100km to mam taky standard tam sa ta spotreba proste na dlhej trati spriemeruje. Po meste si nepamatam kolko normalne robim, ale teraz ako sa rozbehnem tak to vybieha aj na 8-12 kg/100km potom postupne sa to znizi ale kopec krat cez Bratislavu kym poprechadzam vsetky semafory, tak pridem domov kludne aj so 6 kg/100km co sa mi urcite predtym nestavalo.

 

Toto s tou spotrebou plynu sa mi zda od tej servisnej prehliadky (odvtedy som presiel nejakych 1200 km).

 

Auto ma dokopy necelych 140tis km. Uz je 2 roky po zaruke. Za posledny rok som najazdil len cosi okolo 18tis km. Vacsinou po meste a raz za mesiac 900 km po dialnici.

 

Pytal som sa servisaka, ci to nemozem pokazit, povedal mi ze urcite nie. Spomenul aj, ze vymena turba je draha. Tak teraz neviem - skusil som precitat par clankov o tom ale som v tom strateny. Niekde pisu, ze to treba nechat vycistit, lebo sa to moze zhorsit, inde ze vymenit cele. Neviem kolko by to stalo a co s tym, hlavne ak mi priamo v Skodovke povedali, ze auto je ok. Ale oni ho neberu na cestu... prejdu s nim z parkoviska do garaze a potom nazad (pripadne mozno prejdu kusok okolo servisu (to uz neviem ci robia)).

 

Jazdim komplet na plyn, benzin som naposledy tankoval asi na jar - cize auto ide na benzin len po natankovani cng na chvilku. Ale po poslednom tankovani sa mi aj ta benzinova spotreba zdala dost vysoka ale ta je tie 2-3 minuty co to ide na benzin vzdy vyssia, lebo idem cez mesto a troska do kopca.

 

 

Editováno: , autor: kupony
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Po poslednom tankovani cng sa mi rozsvietila oranzova kontrolka Závada řídicí jednotky motoru a ostala svietit. Stalo sa to v sobotu poobede, predo mnou cesta za rodicmi, kde som sa jednoducho musel dostat lebo ich brali do nemocnice, auto nalozene, manzelka nahnevana... pred nami skoro 500 km cesty. Volal som kamaratovi automechanikovi, povedal ze na tom mozem ist ak necitim nejake cukanie motora. Necitil som. Pre istotu som siel na dialnici max 110 km/h na tempomate. V sobotu som vecer proste nemal sancu najst otvoreny servis, a menit auto alebo pozicat sa uz tiez nedalo. Vlakom by som nedosiel. Tak som to riskol a siel som.

 

Spotrebu to auto vykazuje definitivne vyssiu. To som spominal o par postov vyssie pred dvoma mesiacmi, ze sa mi zda vyssia spotreba. Teraz to citit skutocne, ze ta spotreba je vyssia. Po druhom tankovani, ked to islo chvilu na benzin aj tam na tych par metroch to hadze velmi vysoke spotreby, ktore skutocne nikdy predtym neukazovalo. Dokonca som mal pocit, akoby po tom tankovani to auto islo horsie. Potom na dialnici to uz bolo asi ok.

 

Este mam pred sebou cestu nazad v utorok v noci, auto sa do servisu dostane az najskor v stredu. Zatial odkedy sme prisli tak stoji, radsej beham na rodicovskom. Kamarat hovoril nieco o lambda sonde, ze by to mohla byt ale nakoniec povedal, ze tym ze je to cng, to moze byt vselico, tak radsej nechcel spekulovat. Len ze ked oranzove neblika len svieti a auto ide plynule tak jemnou jazdou ze mozem prejst tych 1000km co som potreboval. Takze nemam momentalne ziadnu ideu, co sa mohlo stat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může to být cokoliv, ale tento příznak - vyšší spotřeba, rozsvícená kontrolka motoru a chod motoru

bez nějakých zásadních problémů je u aut na CNG opravdu typický pro vadnou lambda sondu.

Myslím, že si tím projdou všechny octavie na CNG. Bez diagnostiky nic nezjistíš, chyba lambda

sondy jde většinou smazat, ale po čase se objeví znova.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes rano som to doviezol do skoda servisu, prave mi volali, ze musia vymenit lambda sondu za katalyzatorom. Takze ste mali pravdu. Cenu ze mam cakat okolo 350-400 EUR. Musia to objednat ale ze bud zajtra alebo v piatok to bude spravene. Uff, celkom dost. No ale co narobim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes uz je auto opravene. Vymenili lambda sondu za katalyzatorom.

 

Ked som prisiel do servisu, povedali mi, ze konecna cena je 380 EUR. Spytal som sa, ci uz je v tom aj 20% zlava na lambda sondu zo sekovej knizky (ten kupon som spomenul este vcera pri prijme). Zevraj ano. Hovorim, ze je to nejake velmi drahe, vsak pri prijme mi povedal, ze tak do 200 eur by to mohlo byt. On vravi, ze lambda sonda stala 280 eur. Tak som povedal, ze sa mi to rozhodne nezda, zeby to malo byt takto drahe. Zrazu upravil cenu na 360 EUR. Hovorim, ze aj tak je to prilis drahe, ze pocitam s tym, ze budu mat marzu, ale ze som si pozrel kolko stoji v obchode lambda sonda. Poslal ma zaplatit do do pokladne, kym som prisiel do pokladne (to je u nich vo vedlajsej budove VW servisu) tak nakoniec bola vysledna faktura za vsetko 275 EUR!

 

Na fakture je napisana kyslikova sonda 04E906262EC s 20% zlavou (z tej sekovej knizky) za 151 EUR (uz aj s dph) a teda za pracu a drobny material zauctovali 124 EUR (s dph).

 

Ale keby som sa neozval, tak platim tych 380 EUR co uz mal vytlacenych, Ale ani to nejako nekomentoval, proste zrazu prepisal par veci vo fakture a uz to bolo o 100 eur lacnejsie. Toto neznasam na Skoda servise v Bratislave, ze skutocne tu ma clovek neprestajny pocit, ze ho idu okradnut a priuctovat mu vselico od vymyslu sveta. A hlavne ked sa tomu nerozumiem a neviem celkom co si uctuju a aka by mala byt primerana cena. Vzdy to auto vozim do autorizovaneho servisu a pocitam s tym, ze to je drahsie, ale zas nie extremne. Dakujem, ze ste tu napisali tie priblizne ceny, inac by ma v servise ani nenapadlo sa opytat.

  • Díky 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdraví, pánové! Neřeším Škodovku, ale Caddy 2018 se stejným motorem a dnes mi v autorizáku sdělili nutnost výměny všech 4 vstřikovačů benzínu (nejdřív 2 - vadné již na diagnostice a další 2 po vyčištění ultrazvukem, když chyba motoru nezmizela). To máme 4x8 tisíc plus práce a vypadá to, že druhá Caddy 2019 má stejný problém. 

Prosím, jak doporučujete střídat pohon na CNG s tím na benzín? Mohu předpokládat stejné problémy i u Scal 2020, 66kW? 

Díky moc!

 

Shelby

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ted jsem četl článek, že aktuálně používaný plyn ma trochu jiné složení a u hořáků způsobuje zanašeni.. 

 

https://ekonomickydenik.cz/prechod-od-ruskeho-k-norskemu-plynu-s-sebou-nese-jednu-nevyhodu-sirovodik-ucpavajici-horaky-a-trubky/

 

Myslíte, že to může mít i nějaký vliv na motor? Nebo se plyn ještě nějak upravuje, než jde do čerpačky? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusil jsem se zeptat i na webu cngplus a dostalo se mi odpovědi :

 

 

CNG stanice má na vstupu filtr, při kompresi se odlučuje olej a voda a pak ještě následuje další odvlhčení (plyn prochází granulátem). 

Oproti kotlům tedy plyn nevstupuje neupravený. 

 

.. Takze je ještě otázka, jak se upravuje plyn jinde v Evropě, zda mají stejné čerpačky, jako my. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale do kotlu taky vstupuje vycisteny plyn.. t asira je soucasi plynu, to neni mechanicka necistota.. mechanicka necistota se stane ptrave s reakci medeneho vedeni se sirnatyma slouceninama. poklud nekdo ma po dome medeny vedeni plynu - typicky trubky urceny pro topeni, pak  se mu v nich vysrazi supinky siry a dostanou se az do kolte. Pokud ma O III vedeni CNG z medi, bude to to samy. Ale predpokladam, ze to ma vsechno  z PVC

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...