Přejít na obsah

Kola na letní sezónu


SniperWolf

Doporučené příspěvky

Mám na O2 a O3 najeto asi 450 000 km - obchoďák a na 15 tkách a pak 16 tkách.

 

Pak jsem dostal O3 na 17 a nyní mám Leona nové pneu letní i zimní 225/45/17 a to auto jede daleko lépe.

 

Po dálnici to lépe sedí a třeba při 180 to jede mnohem lépe než na 16 tkách. U O3 bych se k 16 tkám nikdy nevrátil. Naopak 18 tky už asi moc drncaj, ty bych si na auto také nedal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 12. 2022 na 22:20, j57 napsal:

Pneumatiky s vyšším rychlostním indexem používají měkčí směs což má za následek kratší celkový nájezd. V případě O3 mají R18 předepsán rychlostní index Y, zatím co R17 rychlostní index W a R16 dokonce rychlostní index V. Pneumatiky R18 se tak nejen že sjíždí nejrychleji, ale navíc ještě začínají v průměru s nejnižší hloubkou vzorku.

To je spousta nesmyslů! Předně, pneu s vyšším indexem musí konstručně vydržet vyšší zatížení při vyšších rychlostech, na směs styčné plochy pneumatiky to nemá žádný vliv, tedy 16", 17" i 18" stejného typu (byť s rozdílným rychlostním indexem) mají "stejnou směs". Pokud se takové pneu rychleji ojíždí, je to především stylem jízdy a výkonem motoru.

Předepsaný rychlostní index nezáleží na velikosti pneumatiky ale na konstrukční rychlosti auta, u letních nesmíš mít gumu s nižším indexem, než je konstrukční maximálka konkrétního vozu. Pneu s indexem V je tak dostačující pro většinu motorizací OIII, alespoň W nebo Y musí mít RS...

Editováno: , autor: virtual
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A tuto informaci čerpáte odkud? Výrobci i prodejci totiž uvádí pravý opak. Pneumatika určená pro vyšší rychlosti musí při těchto rychlostech rovněž udržet přilnavost a lepší přilnavosti  dosahuje právě měkčí směsí.

 

Co se týče předepsaného rychlostního indexu, ten se zjevně neřídí pouze maximální konstrukční rychlostí auta, protože konkrétní vozidlo má v TP uvedeny různé rychlostní indexy pro různé velikosti pneumatik. Např. motorizace 1.5TSI má v TP předepsán rychlostní index V pouze pro R16 pneumatiky. Nízkoprofilové R17 mají předepsán index W a R18 pak index Y.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@j57 Ano, marketingové oddělení bude klidně tvrdit, že si na svůj rodinný liftback pořizujete technologii z F1. Lepší "přilnavost" se nedosahuje měkčí směsí, a je naivní si myslet, že výrobce míchá pro každý rozměr (zdůrazňuju jednoho typu pneumatiky) jinou směs. Dokazuje to mmj. i výšeodkazované video s porovnáním 16", 17" a 18" Goodyearů. Pneumatiky s vyšším rychlostním indexem se vyrábí pro auta, která jsou schopna dosáhnout vyšší rychlost, tedy mají odpovídající výkon na kolech. Měkčí směs by se akorát přehřívala a v kombinaci s výkonem by takové pneumatiky nic nevydržely. Sám aktuálně "sportovnější" pneu používám a opotřebení nijak nevybočuje, naopak obutí už vydrželo víc než obyčejnější guma z výroby u minulého auta.

Proč by byl vyžadován index Y pro 1,5TSI? Schválený je rozměr a zális ráfku s rozměrem pneumatiky (a rychlostní index podle rychlosti, uvedené v TP), ostatní je uvedeno pokud si pamatuju jako alternativa, tedy můžete mít V, W i Y ve všech uvedených rozměrech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám TP při ruce, ale není tam něco v duchu "rozměr 205/50 R16, alternativně 225/45 R17 a 225/40 R18..."? Vyžadovat vyšší index než je třeba je přeci úplný nesmysl. Nevím, jestli se něco nezměnilo, ale ve vyhlášce o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích bývalo "Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).". Logicky pak trvat na W nebo Y nelze a rozhodující je údaj o maximální rychlosti, nikoliv index u rozměru pneu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, virtual napsal:

Nemám TP při ruce, ale není tam něco v duchu "rozměr 205/50 R16, alternativně 225/45 R17 a 225/40 R18..."? Vyžadovat vyšší index než je třeba je přeci úplný nesmysl. Nevím, jestli se něco nezměnilo, ale ve vyhlášce o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích bývalo "Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).". Logicky pak trvat na W nebo Y nelze a rozhodující je údaj o maximální rychlosti, nikoliv index u rozměru pneu...

 

Ne, mám tam explicitně uvedeno toto: 225/45 R17 91W 7Jx17 ET49. Není tam v tomto rozměru nic na výběr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal s O3 jako obchodák - 360 000 km za 6 let. s O2 cca 200 000 km za 3 roky - Matador, Barum, Uniroal - každé pneu mi vydrželi v 16 tkách 45 000 - 50 000 km. Naposledy jsem měl 17 tky a také stejně, nyní už sedím v kanceláři a nejezdím.

 

To že se 17 tky rychleji sjedou nevěřím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 10 měsíců později...

je tu někdo kdo by měl letní R17(6J)/205/50 ? Koupil jsem místo původních R17(7J), které jsem prodal nové CRYSTALy protože jsme chtěl černé a přehlédnul jsem, že jsou užší a 225/45 na který jsem roky zvyklej tam nepůjdou...tak teď přemýšlím jestli je vrátit nebo koupit pneu205/50 co budou holt o 2cm užší a neřešit to....nejsem žádnej závodník......jde mi o to slyšet třeba jo, jsou taky v pohodě, nemám s nima žádnej problém nebo naopak..je to na Ho..NO nesedí to ani trochu nebo tak něco, tak prosím o odpověď jen někoho kdo má na 17kách taky v létě 205/50....díky 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Taky nejsem závodník, ale po výměně letních z 205 na 225 to auto lépe sedí v zatáčkách a brzdí. Na spotřebu to vliv nemá. Zimní mám taky jen 205 a vždy si musím chvilku zvykat. Mám silnější benzín, tak při předjíždění to lze poznat hlavně při výhybném manévru. Poznat rozdíl lze, ale není nějak rapidní a obvzlášť pokud fakt jezdíš úplně na pohodu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, mám dotaz -  mám zapsaný v TP alternativní rozměr 225/35 R19, kolo 8.5Jx19 ET45, ale zároveň i kód ABE ke konkrétnímu typovému listu jednoho konkrétního druhu alu kola. Chci se zeptat, jestli někdo řeší, pokud bych nasadil kolo třeba stejnýho výrobce, ale jiný model, pokud splním parametry ráfku, co mám dozapsané? Nebo někdo případně kontroluje i ten typový list? Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...