Přejít na obsah

Pružiny - výměna, problémy


fifa

Doporučené příspěvky

Nazdar,

výška auta zavisí iba od pružín, od tlmičov vôbec nie. Tento typ tlmiča je v podstate iba piest ktorý tlmí kmity, to je všetko. Pružina sa prakticky ani nemôže unaviť. Jediná vec čo sa môže stať, tak keď sa poruší medza pružnosti materiálu. To je niečo podobné, keď natiahnete pružinku z pera. Takéto poškodenie je ale pri jazdení prakticky nemožné, pretože pružina sa pohybuje len vo vymedzenom intervale danom konštrukciou podvozku. Jedine, že pri nejakom servisnom úkone ju niekto poškodil, čo sa mi ale zdá nepravdepodobné. Skôr by ich niekde v servise vymenili, lebo mohli byť prasknuté a dali tam iný typ. Ja som takéto pružiny kúpil, ktoré mali zaručene byť na moje auto a keď som ich namontoval, tak auto bolo nízko. Došlo to až tak ďaleko, že som kúpil pružiny v Škodovke podľa VIN a bolo to OK. Čo môžem doporučiť, tak ísť do škodováckeho servisu, podľa VIN zistiť farebné označenie pružín a presne taký typ niekde zohnať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

měnil jsem teď zadní pružiny na Fabii I Combi 1,4 74kW, ještě původní s označením oranžová - žlutá - žlutá - oranžová. Pravá praskla, předtím už byl zřejmě kousek ulomený, ale to jsme nezaregistrovali. Teď se odlomila větší horní část a to už nešlo přehlédnout :) Btw ta druhá je k dispozici.

 

V Auto Horák na Hradecké v Brně mi tam dali Kayaba KYB RH6086 á 800 Kč + 0,5hod práce za 200Kč. Když jsem viděl, jak tam s tím mladej kluk, možná učeň, zápasí páčidlem, pak se jeden pověsil na nápravu, aby ji stáhl dolů a on zas páčidlem pokračoval a bojoval s tím tak asi 40 minut, tak už jsem byl dost nervózní a ptal jsem se chlapů za pultem, jestli nepoužívají stahovák. Prý vždycky nejde nasadit a pak ten mladej mi řekl, že je to s ním pomalé. Tak nevím.

Tu 0,5hod práce asi účtovali, protože si byli vědomi, že se na tom ten kluk učil.

I s výměnou oleje (3,5l Mobil Super 2000 X1 10W-40 + filtr) komplet za 2708 Kč.

 

Akorát mě štve pískání po opravě alternátoru co mi tam dělali loni, jde to někde od klínového řemenu, teď tam zkusil ještě někam stříknout nějaké mazání a je to ještě horší. Ale to je na jíné vlákno.

post-50426-0-13628900-1459412221_thumb.j

Editováno: , autor: ropman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj,

nechci zakládat zbytečně další téma. Rychlej dotaz: čím může být způsobeno, že na pružině u PP kola je poslední závit spíš do tvaru elipsy než kruhu?

 

Nevím, zda-li to je na fotkách níže alespoň trochu vidět:

post-97718-0-48321200-1463644037_thumb.j

post-97718-0-94573100-1463644050_thumb.j

Editováno: , autor: Koltmen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
  • o 1 rok později...

Ruplo mi zadní pero vlevo, přesněji poslední závit na něm.

Chystám se pero vyměnit, mám stahovák na pera, .....

 

 

No nic no ono občas je leší nedívat se do dílenské příručky a použít hlavu, stahovak není potřeba stačí povolit tluimič a pustit napravu o trochu niž pero pak jde vyndat viz třeba zde

 

 

 

 

 

Editováno: , autor: Hans11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,

 

mám na fábii 1 combi 1.4 16V 59kW podle VINka tam jsou pružiny 6Q0 511 115 N. Ale nikde je nemůžu najít. Resp jen na skoda-dily je originál za 2tis. Jinak žádná náhrada za nějakou přijatelnější cenu. V ETKA jsou uvedeny další 6Q0 511 115 M nebo 6Q0 511 115 P atd...
Našel jsem na https://mlparts.cz/vyhledavani?search=6Q0+511+115+M pouze ty s "M" na konci. "N" ani "P" verze tam nejsou. Ta "M" by byla asi měkčí. Ale o kolik?
Má někdo popis rozdílů v zatížení podle těch koncových písmen?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravim, presuvam sem otazku, na ktoru som nedopatrenim zalozil novu temu (sorry @Ondra16V)

 

Chcel by som sa spytat - ake su priznaky vadnych zadnych pruzin na F1 Combi (2006, cca 145k km)?

 

Stala sa mi totiz taka vec - auto v Decembri dlhsie stalo a potom, ked som sa nim bol previest, bol zadok neuveritelne tvrdy a kazdy prejazd cez retartder bol ako kopanec do chrbta. Taktiez som si vsimol, ze zadok bol o par cm nizsie, nez zvycajne. Raz som uz nieco taketo zazil na Felicii a vtedy to boli prasknute pruziny.

 

Avsak po par dnoch (oteplilo sa, zeby nejaka spojitost?) zadok vyliezol na svoju povodnu vysku a ani jazda uz nie je taka hrozna, ako predtym; tj. lepsie to peruje a prejazd cez retarded je zrazu "komfortny".

 

Skutocne nerozumiem, ako sa to mohlo takto "samoopravit". Dal som auto na hever, zhodil kolesa ale nevidel som nic, co by indikovalo nejake poskodenie pruzin - vid foto -, takze rozmyslam, ze iba (preventivne) vymenim zadne tlmice (zatial stale povodne) a pruziny necham povodne.

IMG_3075 Large.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Příznak vadné pružiny je ten, že auto je nahlé na jednu stranu a může to kovově klepat. V podstatě jediný defekt, co může být na pružině (pokud nepočítám její únavu) je prasknutí. Ale to jsi zkontroloval. Takže pružiny jsou v pořádku. Problém bych spíš hledal v tlumičích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, oživí tohle vlákno - měl bych dotaz. Potřebuji vyměnit zadní pružiny na F1, dle VIN mám mít typ 6Q0 511 115 N (oranžová, 3x žlutá), označení na pružinách již nyní čitelné, takže nemohu potvrdit. Jde o sedan s motorem 2.0 MPI. Mohou tam přijít pružiny 6Q0 511 115 M (oranžová, 2x žlutá, oranžová)? Případně jak velký je mezi nimi rozdíl? Děkuji za každou radu a pomoc!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...