Přejít na obsah

Klima - netesný spoj


libelius

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Nevim proč to tady autor vymazal, ale nechci zakládat nový téma, tak to napíšu sem. Chystám se měnit kondenzátor klimy (chladič). Je v něm díra a ucházelo to navíc i u obou spojů k němu. A to mě zajímá. Když si koupim originál chladič, budou u něj i O-kroužky (těsnění) k těm spojům? Pokud ne, jaký jsou jejich rozměry, abych je dokoupil? Díky za info. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 10 měsíců později...

Tak jsem téměř po roce od výměny kondenzátoru klimy zpátky. Bohužel se něco nepovedlo, ale nevim co. Chladivo uchází v obou spojích a ještě rychleji než předtim. Netušim čim to je. Myslim si, že jsem to tam dal dobře, i kroužky jsem tam dal co tam maj bejt. Dal jsem je do toho dolíku přesně jako je na fotce. Neví někdo, kde by mohl bejt problém? Chladič je značky Nissens.

 

http://img1.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/5318/5318718-hadice-na-klima-skoda-vw-audi-2.jpg

Editováno: , autor: SpeederBB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi debilní otázka, to to neutíkalo při zkoušce tlakování a vakua při plnění chladicím médiem?

 

Pokud jsou rovné dosedací plochy na trubce i chladiči je to divné.

 

Několik možností - špatný průměr otvoru v kondenzátoru u klimy, máš tam na těch trubkách i ty pružný kolíky co středí ty trubky na kondenzátor? Jestli se ti to vybracema nepovolilo.

 

Víš co znamená tušírování, lícovaní  nebo zkoušení na barvu?

Editováno: , autor: Combi2002
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten starej chladič mírně foukal u těch spojů, ale měnil jsem ho kvůli tomu, že měl díru i na žebrech. Při vakuování to podtlak drželo, ale víme, že tahle zkouška je dost k ničemu. Já myslim, že to má těsnit na tej trubce na o-kroužku a na dosedacích plochách až tolik nezáleží ne? Kolíky tam jsou. Auto od nova nemám, ale jsem si téměř jist, že bouraný nebylo a trubky měněné nevypadaly. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mě pěkně děsíš. Mě ta výměna čeká taky. Mám na ploše chladiče (kondenzátoru) cca 4 fleky. Jinak to klimuje jak blázen bez jiných závad (climatronic).

 

Podle mne je důležité mít čisté i ty dosedací plochy, musí to sednout po celé ploše a tím zatlačit ten kroužek do správné pozice (můj názor).

 

Jinak až to budu dělat tak vše očistím vizuálně zkontroluji a "O"kroužky namažu olejem na klimu.

 

Smontuji a doufám že bude těsnit. :kol-32:

Editováno: , autor: Combi2002
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

těsní to tím kroužkem (zmáčkne se v takovém konusovém vybrání), na těch dosedacích plochách skutečně zas tak moc nezáleží - nicméně dosedat by to mělo rovnoběžně a neměla by být patrná škvíra. Jde spíš o to, jestli ten "nátrubek" s O kdoužkem není nějak deformovaný či prasklý. Divné je, že to utíkalo a teď to utíká opět - takže buď mimořádná smůla, nebo ty trubky. A ty trubky se nezničí samy od sebe... ostatně ta díra na žebrech se taky neudělala z dlouhé chvíle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díra na žebrech chladiče předpokládám vznikla stářím a možná nějakým kamínkem. V tom bych neviděl nic divnýho. Možná jsem podcenil očištění těch nátrubků. Vzpomínám si, že na nich bylo ztvrdlý chladivo. Holt se na to budu muset podívat znova a dát si záležet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Koukám, že jsem se do toho pustil až po dvou letech.:mellow: Tak moc se mi nechtělo s tim dělat. Je to šílená rozborka. Jediný štěstí, že od loňska máme jako náhradní vozidlo Favorita z pozůstalosti. Tentokrát jsem sundal úplně celou chladičovku. Čekal bych u těch spojů, že kousek půjdou rukou a pak bude třeba je dotáhnout a ten kroužek jakoby zmáčknout tim šroubováním. Ale ono to tam jde až na konec hodně volně. Přijde mi, jako kdyby ta díra na spoji na straně kondenzátoru byla nějaká větší a nedojde tam k tomu správnýmu utěsnění. Spojený to bylo asi dobře, nikde nic křivýho. Žeby Nissens dělal šméčkový kondenzátory? Myslim si, že když to tam dám znova se stejným kroužkem, budu na tom stejně. Rozměry originálního kroužku jsou 10,8x1,8mm. Napadlo mě sehnat třeba 2mm silnej. Koukám, že se dělaj 10,5x2, to by asi šlo použít. Otázka je, z jakýho materiálu je ten původní a co by to udělalo s jiným materiálem. Nebo neexistuje nějakej silikon například nebo jinej materiál, kterým se daj tyhle klimaspoje utěsnit? 

 

https://drive.google.com/file/d/0BxV9SiJtwQwEZ0dRa0lDM2lmeWM/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BxV9SiJtwQwETWJubnc2RDh1aTg/view?usp=sharing

 

EDIT: Koukám, že na to prodávaj nějakej utěsňovač Toralin. Bohužel to stojí 1200Kč. A O-kroužky jsou patrně vhodné z materiálu HNBR. To by se dalo sehnat. Tudy se asi vydám. 

Editováno: , autor: SpeederBB
doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo dával jsem je nový a kupoval jsem je na skoda-dily.cz. Nepřeměřoval jsem je, ale patrně to byly správný. A koukám, že jsem tenkrát objednával 4ks, jenže kdo ví, kde to je. Zrovna je du objednat znova, ale výrobce zkusim Hella. Zároveň jsem u autokelly narazil na kroužky 10,8x2,0, takže ty koupim taky. Prodávaj se sice jen po 20ks a stojí přes 200Kč, ale myslim si, že těch 0,2mm tloušťky navíc by mohlo pomoct. K tomu ty spoje napatlám touhle pastou https://www.aci.cz/ac-5634-tesnici-pasta-na-zavity-na-spoje-okruhu-klimatizace-sealup-tuba-50ml-_d217718.html (ptal jsem se tam, jestli to pomůže i na nešroubovaný spoje a údajně by mělo) a to mi neříkejte, že to pořád bude ucházet. Pak už bych tam musel jedině naprat ten utěsňovač zevnitř. Možná prostě ten vnitřní otvor v chladiči vyfrézovali moc velkej nebo nevim. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty o-kroužky by měly bejt z materiálu HNBR, což je hydrogenovaná nitrilová pryž. NBR je je jen nitrilová pryž a nehodí se úplně do prostředí s chladivem a olejem do chladiva. To byl taky ten problém, když jsem hledal vhodný kroužky, protože v NBR je vícero rozměrů. Nakonec jsem našel zde: https://www.autokelly.cz/Product/DK-O0083/3089573/39849642;38957081;39050954;40137353;40137358;40137177

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes se mi dostaly do ruky všechny díly. Trochu jsem to omrknul a ty kroužky průměru 2mm tam dát nepůjdou. Nečekal jsem, že to bude takovej rozdíl. Zkrátka, musí tam přijít origo rozměr 1,8mm s pastou a hlavně to tam poslat pěkně rovně, aby to správně sedlo. Pak už nevim. Až na to bude celej den, tak se do toho pustim. Zatim jezdim Fáčkem :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem si do fábie dodělával klimu a dovnitř dával elektronickou klimu. Vše jsem očistil a kroužky ( nové) namazal olejem do klimatizace a vše sedlo v poho a těsnilo, díly již jednou použité na nějakém autě, šrouby dotaženy myslím momentem podle DP.

 

Ale taky mě čeká výměna kondenzátoru a taky se mi do toho vůbec nechce, jsou na něm mastné fleky. Ale to musí celý předek ven, světla nárazník, dokud chladí asi tam bude. Ale mám koupený origo kondenzátor, tak snad problémy nebudou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...