Přejít na obsah

DSG vs manuál


Clint

Doporučené příspěvky

V 24. 3. 2018 na 22:37, j57 napsal:

Diskuze manuál vs. automat zdá se dopadne vždycky stejně :D

 

Jak to tak vypadá, většina kritiků se s DSG projela 2 dny na testovací jízdě, řadilo to jinak než manuál, takže to bylo automaticky špatně. Spíš by mě zajímalo, zda tady někdo najezdil s DSG alespoň 2+ roky, a má ještě potřebu se k manuálu vracet (včetně zdůvodnění). Jediné zcela zjevné negativum je totiž cena.

 

Ano, diskuse dopadne vždycky stejně, protože se vždy objeví buďto takovýhle příspěvek. Většinou jde ale na tři fáze. V první je vysvětleno, že manuál chce jenom ten, kdo s DSG nejel, popř. s ním nejezdil aspoň čtyři roky. Ve druhé pak, že DSG lidi nechtějí jen proto, že na to nemají. Ti nejlepší z nejlepších pak vykouzlí formulku, že automat přece řadí mnohem rychleji než člověk a dá se řadit pod volantem.

 

S částí lidí se ale diskutovat dá. Třeba jsou schopní pochopit, že automat všem nemusí úplně vyhovovat svým chováním. Protože na D motor převodovka podtáčí a duní. Na S zase drží otáčky moc vysoko. A při jízdě se chová úplně jinak, než by se choval řidič. 90% lidí to neřeší, mně by pak ale řízení nebavilo. Libil by se mně automat, který by prvních 1500km jen sledoval co se děje a pak podle toho jezdil. A neřadil na šestku v 1200 otáčkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pani jsem poridil DSG protoze se pak vice soustredi na provoz a sama jej vyzadovala.

Ja DSG chtel kvuli tomu ze 80% cest mam po Praze a to razeni mne uz proste otravovalo. Manual do budoucna ano, ale jen do vikendoveho auta, do auta na denni jezdeni uz neplanuju manual.

Pokud ale clovek jezdi primarne dalnice, tak je lepsi ten priplatek vrazit do vybavy nez do prevodovky, dle meho nazoru.. :) 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DSG je v každém případě lepší řešení. Já ho u svého auta nikdy nechci z prostého důvodu.

Je mi líto peněz. Kupuji dva roky jetá auta, a když DSG tak jedině v novém vozu, na který ale úplně tak nemám a kupovat ojetý vůz s automatem, může být drahá sranda.

Oprava manuálu vyjde vždy podstatně levněji a mají delší životnost. Koupim vůz co má najeto mezi 50 a 100K km a sjezdím ho na 350k km. V takovém případě by podle mě automat mohl razantně zvedat částku za údržbu vozu. Nehledě na to že  90 % provozu je po dálnici, kde si obvykle vystačím celou dobu s nejvyšším převodem.

Nicméně na druhou stranu kdybych měl automat, tak bych se asi nebál pustit tolik za volant drahou polovičku, která si celkem běžně plete spojku s brzdou a čučí na pedály a páku při řazení... Kdybych neřešil peníze volil bych DSG...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 24. 3. 2018 na 22:37, j57 napsal:

Diskuze manuál vs. automat zdá se dopadne vždycky stejně :D

 

Jak to tak vypadá, většina kritiků se s DSG projela 2 dny na testovací jízdě, řadilo to jinak než manuál, takže to bylo automaticky špatně. Spíš by mě zajímalo, zda tady někdo najezdil s DSG alespoň 2+ roky, a má ještě potřebu se k manuálu vracet (včetně zdůvodnění). Jediné zcela zjevné negativum je totiž cena.

 

Ano jak píšeš, měl jsem tu možnost projet se o víkendu s několika škodovkami (Yeti, OIII + RS / RS 4x4, Kodiaq, Karoq - motory od 1,2 ti po 2,0 tsi + 2,0 tdi) a nikdy mě těch cca. 500 km s každým autem nepřesvědčilo tak, že bych automat chtěl. Prostě mě baví jezdit a nepotřebuji auto které samo řadí, které samo řídí, možná vlastně i brzdí (než se to vychytá)..

Myslím že už mám jako řidič něco za sebou, navíc když bych to měl vztáhnout na práci jezdil jsem s busem kde meziplyn a dvojité vyšlápnutí spojky bylo jasnou nutností - tam automat beru. Jinak ne.

Koupit auto s automatem jen proto, že ti jenž jej mají píšou jak je to super opravdu nemíním.

Pokud bych měl jezdit často po městě a v kolonách tak bych asi mluvil jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednoznačně platí (v ČR), že každý, kdo má dostatečně najeto s DSG má i už za sebou minimálně stejně zkušeností s manuálem. Obráceně to však neplatí. Alespoń trochu pořádně zhodnotit převodovku na základě víkendové projížďky moc nejde, jak by to asi dopadlo, kdyby jste posadili na dva dny k manuálu řidiče, který s ním nemá žádné zkušenosti;)

 

Netvrdím, že jedna převodovka je lepší než druhá. Spíš je zajímavé to, že nadšený z DSG po první jízdě není asi nikdo (s velmi podobnými argumenty), včetně těch, kteří jsou později spokojenými řidiči. Jen s tím autem nakonec jezdili podstatně déle než pár dní.

 

Jinak se tu opakuje velmi zajímavý argument. Franta rád řadí, takže preferuje manuál. Ale jen do doby, kdy by jezdil v kolonách nebo po městě, protože by musel hodně řadit:D

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když chceš diskutovat o bezpečné jízdě a rukách na volantu, kde máš uvedenou nemožnost práce se spojkou? Agitku a reklamní letáky bychom si mohli ušetřit.

 

Jinak co se týče chování, jaké otáčky nejčastěji drží DSG u 1.8TSI/132kW v jednotlivých režimech? Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, stanmar napsal:

Dobře, tak mi napiš tedy ty výhody automatu oproti manuálu.

Mě většinou dsg neřadilo v takovém režimu jaký bych si představoval, často jsem musel zasahovat pádly (nebo řadičkou), takže čím bys mě přesvědčil ty abych si jej koupil.

 

Přesvědčovat kohokoli nemá smysl, protože ta zkušenost je nepřenositelná. Nejlepší je s DSG nějakou dobu jezdit třeba ve služebním autě nebo pokud má DSG někdo v blízkém okolí. Mám zkušenosti pouze s 1.8TSI 132kW DSG, jiné kombinace motoru a převodovky neumím komentovat (varianta 1.4TSI 110kW bude asi podobná).  Výhody DSG budou následující:

+ komfort

+ vyšší počet rychlostních stupňů (u DSG7 nižší spotřeba)

+ obě ruce na volantu (bezpečnost)

+ rychlejší a plynulejší řazení

+ couvání do kopce

+ kombinace s adaptivním tempomatem (nezkoušel jsem)

 

- cena a náklady na servis

- nepatrně menší přesnost při parkování na tzv. milimetry

- u DSG6 vyšší spotřeba

 

Jezdím s manuálem i DSG a rozhodně nemám pocit, že bych to řazení k něčemu potřeboval. Jízda s DSG je určitě pohodlnější, chování se dá dobře ovládat plynovým pedálem, kickdown při předjíždění funguje perfektně. Převodovka zmatkuje zcela výjimečně (cuknutí při rozjezdu), statisticky je to ale určitě méně často než řidič s manuálem. Pokud není DSG nějak nesmyslně naladěna, což se dá odhalit ihned při testovací jízdě (např, nějaký eko režim s podtočeným TDI musí být vysloveně peklo), jedinou zjevnou nevýhodou budou vyšší pořizovací a servisní náklady.

 

Asi se opakuji, ale netvrdím, že jedna převodovka je lepší než druhá. Výhody DSG (tak zněla otázka) jsou ale zjevné. Smysluplné je zabývat se především tím, zda vám ten příplatek 50 tis. za to stojí, kolik kilometrů to spolehlivě najezdí a na kolik vyjde údržba v servisu. Všechno ostatní jsou až na výjimky zpravidla pivní řeči.

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám naježděno 30 let s manuálem, posledních 6 let na firemní OIII s DSG7 asi 20 000km.

DSG je nesrovnatelně komfortnější a pohodlnější, to je jasné. Jenže když vidím, jak mi to při 60km/h řadí 7st. apod., dále cena - kolik si za cenu DSG+servis koupím benzínu nebo nadstandardní výbavy, a že mne baví řadit a auto plně ovládat... na novou FIII jsem si koupil manuál. Nejsem z Prahy, takže větší zácpy mne tak netrápí. Zácpy zažívám spíše s tím služebním DSG na D1.

Kdo chce pohodlí a neřeší peníze - DSG.

Kdo zábavu (vč.výbavy), asi bude chtít manuál.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nerad bych aby to bylo špatně chápáno - osobně proti těm jenž chválí DSG nic nemám. Když jsou spokojeni tak je to jedině dobře. Nicméně právě proto, že jsem zkoušel několik vozů není většina z těch věcí níže mnou akceptovatelná a za DSG bych si nepřiplatil, zřejmě bych jej nevzal na milost ani bez příplatku. Mě ruční řazení opravdu neobtěžuje, naopak baví mě.

 

před 2 hodinami, j57 napsal:

Výhody DSG budou následující:

+ komfort

+ vyšší počet rychlostních stupňů (u DSG7 nižší spotřeba)

+ obě ruce na volantu (bezpečnost)

+ rychlejší a plynulejší řazení

+ couvání do kopce

+ kombinace s adaptivním tempomatem (nezkoušel jsem)

 

 

Spotřebu neřeším, setiny při řazení také ne, 6 r u manuálu, nebo 6/7 u DSG moc neocením pokud jezdím v ČR a dle předpisů je rozdíl v ot. myslím minimální, couvat snad ještě umím a těch prudkých zas tolik není abych kvůli tomu musel mít automat, adaptivní tempomat mě moc nepřesvědčil sám o sobě (ovšem ve spojení s DSG je ideální protože nemusíš nic dělat). Ruce na volantu - když  jsem zvládnul řadit a zároveň řídit i P V3S... :D pokud neřadíš pádly, tak stejně občas musíš dát ruku z volantu na řadičku.

Jak už jsem psal pokud do řazení nesaháš tak je motor často podtočený a když to sešlápneš tak jde zase do červeného pole (a tam už se nic krom hluku neděje). Ano možná se k tomu stavím poněkud humpolácky, ale je to právě z toho důvodu, že mám jiné nároky na jízdu.

Abych si koupil auto s DSG a čekal až si na něj zvyknu to nehrozí. Nemám možnost dlouhodobějšího ježdění, takže mi musí stačit pouze občasné víkendové svezení. A to mě doposud nepřesvědčilo. A když uvážím, že běžná předváděcí jízda je jen pár desítek km...

Ale abych jej jen nehanil - pokud jsem v rozpoložení a jedu klidně a chci jen tak plout tak je DSG to pravé. A máš pravdu jezdit s ním je určitě pohodlné respektive nemusíš nic moc dělat, jen točit volantem a šlapat jednou nohou na pedály.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 3. 2016 na 20:03, Pawouk napsal:

 

Zajímavý článek. Že nemá DQ200 ani šroub na normální vypuštění aleje, protože náplň je přece "napořád", je fakt špatný vtip. Totéž platí o nedostupnosti náhradních dílů.

 

Zaplatit 50tis příplatek za převodovku, kde nejde oficiálně měnit olej (dokonce ani autorizovaným servisům se do toho nechce) a pak doufat, že vydrží deklarovaných 200.000 kilometrů, přestože kromě výměny spojek se nedá oficiálně opravit, se může ukázat jako poněkud špatná investice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co by jsi tam chtěl servisovat?Základ je vlastně převodovka jako každá jiná manuální-tam se olej nemění(podle servisu).

Mechatronika která když se ti posere se vyměnit dá a ta má svoji vlastní olejovou náplň,která se nemění.Samozřejně spec.firmy ji vyměnit umí,škodovka ne.Ono také se chce o to zajímat a dozvíš se,že se dá na tom udělat všechno,jen nesmíš brát v potaz kvákání autorizáku.

Jinak k nám na servis jezdí suché 7 st.DSG na kterém se nedělalo nic a mají 200.000 km.Ale to už jsem psal někde

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 3. 2018 na 21:43, bojler napsal:

Jinak co se týče chování, jaké otáčky nejčastěji drží DSG u 1.8TSI/132kW v jednotlivých režimech? Dík

 

Při pohodlné jízdě s lehkou nohou se otáčky pohybují 1500-2500 v režimu D, v případě režimu S je to o 700-1000 otáček výše. Historky o řvoucím motoru v červeném poli považuji spíše za nesmysly, osobně jsem se s tím nesetkal (vlastně ani v  situaci, kdy sešlápnete pedál až na podlahu).

 

Při plynulé jízdě po rovině s prázdným autem okolo 50km/h převodovka řadí 5 (cca 1500ot) nebo 6 (cca 1250ot). Hodnota okolo 1250ot je nejnižší, kterou jsem vysledoval a motor v tomto režimu pracuje pouze prakticky bez tahu typicky při volné jízdě z kopce. Nikde nic neduní, neklepe, je slyšet jen aerodynamický hluk.

 

Pokud nejedete s lehkou nohou, převodovka drží otáčky výše úměrně sešlápnutí pedálu.

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2,5 roku 62ti km s DSG a maximální spokojenost. ACC plus DSG náviková záležitost. Poruchovost - pokud se k DSGéčku řidič chová normálně není potřeba se obávat poruchy. 7st DSG jak psal Cosby suché spojky + převodovka + mechanotron. Za mě jednoznačně DSG i do příštího auta!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...