Přejít na obsah

DSG vs manuál


Clint

Doporučené příspěvky

před 54 minutami, omicron napsal:

 Když nic jiného, je automat obrovským skokem k bezpečnosti provozu v mnoha ohledech.

 

Nedochází mi, čím k bezpečnosti přispívá. Na počty bouraček, nebo mrtvejch s a bez automatu jsou statistiky? Nikdy jsem o nich neslyšel. 

Navíc, ne každý je fanda do bezpečnosti. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu ? No to je jaksi "proti fyzice:D Ale jo, myslím, že taková diskuze je zcela zbytečná...

Statistiky ? Už před cca někdy 40, možná i více lety byly takové studie udělány v USA, stačí googlit...

A chování řidičů? Nu na každé křižovatce obvykle hned poznám, jestli je přede mnou kvedlačka nebo automat...:wacko:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj dsg je krásne bezpečné , vtedy keď ideš zo 4 obiehať tak v tej chvíli radí 5ku , potom tri sekundy losuje , vrazí tam 2ku na 5500ot , auto pribrzdí , preradí za tri a už obiehaš ... ešte že som mal väčšinou motor ktorý tieto prešlapy tej slávnej prevodovky zvládol a neskončil som niekde v protismere ... na 1,2 TSi by som to zažiť nechcel 

  • Líbí se mi 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jo, nějak podobně to funguje: Rozjedeš se na předjíždění, dojedeš auto před sebou, jenže ještě kvůli protisměru nenastal ten pravý čas, takže mírně ubereš plyn a auto začne řadit nahoru. No a pak na to dupneš a auto nějak není ready a zase kvrdlá dolu - neříkej, že to neznáš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, neznam :D pretoze jazdim tak, aby som videl pred to auto dostatocne daleko a nie nalepeny 2 metre za jeho zadkom. Este sa mi za 24 000km nestalo to, co popisujete. 

 

Este by som doplnil mozno k tej bezpecnosti...urcite je mnoho vodicov a vodiciek, ktori pri krizovom brzdeni spanikaria a dupnu na brzdu bez toho, aby zaroven zosliapli aj spojku. Kazdy si vie predstavit, co sa moze stat, ak zdochne motor...nefunguje posilovac brzd, servo...auto sa stava relativne neovladatelnym.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ikdyž dupne jen na brzdu tak téměř po celou dobu manévru je auto ovladatelné, ten motor chcípne až v posledních okamžicích brždění. Navíc dnešní posilovače si i skrz Start/Stop ještě nějakou dobu udrží tlak. DSG určitě může zmírnit únavu, ale toto si myslím už jsou hodně osobní preference a 100 lidí bude mít 150 názorů na toto, stejně jako to předjíždění, každý prostě jezdí jinak a vyhovuje mu něco jiného (naštěstí ještě nejsme všichni jen naprogramované stroje aby jsme dělali vše stejně :) )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 44 minutami, Wittmann napsal:

Ale jo, nějak podobně to funguje: Rozjedeš se na předjíždění, dojedeš auto před sebou, jenže ještě kvůli protisměru nenastal ten pravý čas, takže mírně ubereš plyn a auto začne řadit nahoru. No a pak na to dupneš a auto nějak není ready a zase kvrdlá dolu - neříkej, že to neznáš

 

před 37 minutami, misor1994 napsal:

Ne, neznam :D pretoze jazdim tak, aby som videl pred to auto dostatocne daleko a nie nalepeny 2 metre za jeho zadkom. Este sa mi za 24 000km nestalo to, co popisujete.

To co popisujou se mi stavalo nez sem si na DSG zvykl, Kickdown je u DSGcka rychlejsi nez kdyz to prekvedlam z 6 na 3 abych mohl zacit predjizdet.

Taky sem se diky ACC naucil dodrzovat vetsi odstup a prijde mi to zcela normalni a i kdyz jedu s manualem drzim se o dost dal. Bohuzel tu mezeru co dodrzuju dost hovad povazuje za mezeru pro ne, vleti tam a ... brzdi ... na coz reaguje ACC tak ze brzdi taky coz se naraznikolepici co chtel taky predjizdet nelibi ...

...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvidíme tie obhajoby automatu po prvých poruchách prevodoviek. -_- Málokto vie, že napr. to  kvaltovanie na semafóre z D do N a zas do D kvalitne odrovnáva prevodovku. Chyby a mylné predstavy, ako jazdiť s automatom podstatne skracujú jej životnosť. Stačí si pohľadať u uja gógleho najčastejšie chyby pri jazde s automatom a mnoho DSGčkárov bude prekvapených. 

Automat riadi jednotka, do ktorej sa zapisujú rôzne dáta. Aké dáta a ako ovplyvňujú správanie prevodovky, to je už na konštruktérovi.  

A k tomu, či prevodovka rozmýšľa, alebo nie - žena jazdí na automate (nie v Škode) pomaly a rozvážne. Keď si auto zoberiem ja, prvé, čo urobím, je adaptácia plynového pedálu, čím sa vymažú načítané dáta z riadiacej jednotky prevodovky. Keď to neurobím, tak to radí úplne inak, ako som zvyknutý. Keď zas jazdí ona, po čase to je zas automatické, ale nemá to ten športový nádych. :rolleyes:

Editováno: , autor: Jao
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Požičal som si príspevok Rottwa z iného fóra:

Predstav si, ze mas urcite tolerancie, kedy prevodovka pri akceleracii podradi - ak je plynovy pedal stlaceny do 50% jeho drahy, nepreradi, ak viac ako 50%, tak podradi. Ak 99x zo 100 stlacas plynovy pedal do 50% aby prevodovka nepodradovala, ta hranica sa (na zaklade vzorcov na par riadkov) posuva vyssie. Cize na 101. krat mozes sltacit plynovy pedal aj na 60%, ale prevodovka sa uz adaptovala na tvoj styl a nepodradi. To, ze adaptacia plynoveho pedala nema nic s automatom teda nie je celkom pravda, kedze si priamo od jeho pozicie, cez TPS (throttle position sensor) berie potrebnu energiu + vybera ukony, ktoru musi vynalozit na nalezitu akceleraciu. Reset adaptacie znamena vymazanie ulozenych hodnot a navrat ku predpogramovanym tovarenskym hodnotam. Netreba si to mylit s tzv. "teach in" rutinou, ktora sa casto mylne oznacuje za adaptaciu. Tato funkcia trva dlhsie, kde sa prevodovka odznova uci radit, zopinat a rozopinat spojky (okrem ineho) a nastavia sa tym uplne nove predpogramovane adaptacne hodnoty. Prave toto sa odporuca a niekde aj zvykne robit po vymene oleja, zaroven je to nutnost urobit po vymene nejakej casti prevodovky. Dovodom su rozne tolerancne odchylky dielov z vyroby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som na DSg veľa nenajazdil , na svojich autách možno 40tis km , na iných len desiatky a stojím si za svojím ... ako podobné nezmysli že ideš pomaly v križovatke kde na sprostej Felicii pridáš na dvojke a ideš tak toto hobluje spojku a pri prudšom pridaní kde nie je vôbec nutné podradiť to vrazí cez zuby jednotku , podobne 2-3 a 3-2 kde to v 70tke drbne tomu motoru dvojku hodí ťa to na zadné a potom vzápätí trojku , prečo myslíte že veľa tých dsg hlavne na silnejších motoroch pri preradení 2-3 a 3-2 búcha ako bez synchronu ? venujte sa téme ale prosím nehľadajte chybu v tom kde nie je , 99% ľuďom DSG vyhovuje , mne nie , a už som sa v nejakom tom aute viezol , konieckoncov dsg je jedna podstatná vec prečo už nechcem 3,6 fsi v superbe čo je inak super auto vo väčšine iných ohľadov 

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Riadiaca jednotka prevodovky komunikuje s motorovou jednotkou. Keď je softvér rozumne odladený, tak prevodovka by búchať nemala a nesmie dovoliť nezmyselné stavy napr. 3500 ot/min a zaradenú dvojku v 80 km/h aj keď je v manuálnom režime. Bohužiaľ softvér sa robí horúcou ihlou, nie je poriadne odladený a to búchanie 2-3, 3-2 sa samozrejme prejaví. Vývojári už teraz nestíhajú a som zvedavý, ako to bude vyzerať v roku 2020, keď chcú prísť s 20. modelmi -_-. Pri tomto trende ekoterorizmu a šetrenia každého špendlíka budú asi programátorí tretích strán mať čo napravovať a pekne zbohatnú.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budou, protože dělat dvě motorizace znamená dvakrát ladit agregát. Z automatu je narozdíl od manuálu na prodejní ceně v závislosti na modelu zhruba 30-50 tis. Kč bez DPH. I přes započtení zvýšených nákladů na DSG je takováhle částka i několikrát vyšší, než průměrný zisk na jedno prodané vozidlo. Automobilky by byly blbe, kdyby DSG netlacily, jak muzou. A ano, velké většině "pasivních" řidičů DSG bude vyhovovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čo chceš na tom odladiť ? prevodovka nevie čo sa bude diať o sto metrov čo normálny šofér vie .... rozmaznaných učičíkaných nemyslím , myslím niekoho kto šoféruje hlavou a má rozmyslené čo ide urobiť aby šetril auto , spotrebu aj to bolo bezpečné .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nejak.

 

s dsg se clovek musi naucit jezdit. Pomoci plynu jde dsgcku a motoru vysvetlit spousta veci, ze se pak chova zpusobne, a zadne cukani, podrazovani, prerazovani nekona.

 

jen si clovek musi uvedomit a zvyknout, jak se dsg chova a jak mu plynem udelovat pokyny. 

 

Pokud se clovek chova jak s manualem a bude jak zbesilej mackat plyn na podlahu, nikdy to nepojede normalne.

  • Pozitivní 3
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

k tomu nie je čo dodať , resp. to len obhajuje to čo tu tvrdíte stále , a to tá vec že to funguje jedine pri radení hore pri rozjazde , ideálne pomalom ...

 

doporučujem sa niekedy previesť po trase s človekom čo ju dokonale pozná a vie šoférovať a ak nespoznáš rozdiel medzi tým čo robí on a čo by robila DSG tak ľutujem , obhájiť si to treba , však to stálo dosť peňazí , ale že je to inteligentnejší ako normálny vodič ktorý nerobil autoškolu protekčne a má nejaký kilometer na konte tak to prosím nehovorte ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...