Jump to content
Clint

DSG vs manuál

Recommended Posts

Daleko horší kurvítko s vlivem na prodejnost ojetiny než DSG je 1,2TSI EA111 (s pohonem rozvodu údajně celoživotnostním řeťázkem) - ty převodovky se (zatím) serou daleko míň a jeví se tak jako daleko spolehlivější ve srovnání s tolik reklamou vychvalovaným "úsporným maloobjemovým turbomotorem"... Bejt vyznavačem automatu bych se DSG bál daleko míň než toho downsizovanýho agregátu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono by chtělo občas se smířit s faktem, že někdo holky někdo vdolky - a to nejen v této diskusi. Někteří musí totiž za každou cenu tlačit svou pravdu...

 

Mě třeba DSG zatím nějak neuchvátila (ano, opravdu jsem jezdil autem se současnou generací DSG), rozhodně ne za ty peníze, ale uznávám, že zvlášť po městě a v kolonách bych ji ocenil. Čili u mě to je spíše o ceně vs co za to dostanu - a to, co dostanu, se mi zdá prostě hrozně málo. Být to za jiné peníze, viděl bych to asi jinak.

Další úhel pohledu je k čemu to auto používám - pokud jezdím A>B jako teď a auto je spotřební věc, DSG bych ocenil (opět platí, že za jiné peníze). Pokud by ale šlo o auto na použití řekněme sportovní, volnočasové apod, potom bych chtěl určitě manuál - prostě proto, že chci auto ovládat já a ne aby mi do toho kecala převodovka resp. její sofware.

 

Uznávám ale názor, že někomu DSG plně vyhovuje a nic jiného by nechtěl a je ochoten za to zaplatit

 

Poradím ti jednu věc. Projeď se někdy "volnočasovým, sportovním" autem např. RS3, nebo aspoň S3 s automatem a pak něco napiš o tom že chceš aby si ovládal auto ty a né aby ti do toho kecala převodovka a její soft....... Nechci tebe ani nikoho podceňovat, ale nejsi schopen řadit líp než ona. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale počkej, tys to nepochopil - tady nejde o to jestli převodovka umí řadit např. rychleji - to dozajista umí. Jenže pořád řadí kdy chce ona a ne kdy chci já a jakkoli to moje řazení nemusí být super optimální a nejrychlejší a já nevím co ještě, pointa je v tom, že to nechci. Chápeme se ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když budeš chtít můžeš řadit i tam manuálně......ale nebudeš chtít, to ti garantuju ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

S DSG jsem nejel, s převodovkou ZF poměrně často. ZF mě nijak nenadchla a její význam mimo město a kolonu postrádám. V čem je oproti ní DSG lepší nebo uživatelsky jiná? Můj příspěvek nemá provokovat, ptám se těch, co mají zkušenosti. Nikomu nic nevnucuju, tak prosím, aby se někteří zdrželi mouder typu "automat nechce ten, kdo na něho nemá" apod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bojler: koukni na můj příspěvek str. 4 dole. je tam odkaz na PDF o automatech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S DSG jsem nejel, s převodovkou ZF poměrně často. ZF mě nijak nenadchla a její význam mimo město a kolonu postrádám. V čem je oproti ní DSG lepší nebo uživatelsky jiná? Můj příspěvek nemá provokovat, ptám se těch, co mají zkušenosti. Nikomu nic nevnucuju, tak prosím, aby se někteří zdrželi mouder typu "automat nechce ten, kdo na něho nemá" apod.

 

Tohle speciálně píšou ti, co mají auta jako služebáky a těch je zde většina. Normální vydělávající rodina při dnešním rozpočtu na bydlení a průměrných výdělkách na oktávku nemá, koupí Rapida. Oktávek a to právě TDI je hromada služebních.

 

Já osobně, jak jsem psal výhody DSG vidím ve městě. Ale mimo bych to nechtěl. A já mimo jezdím. A neříkám, 50tis je za pořízení ranec a člověk může mít spoustu jiných věcí, nebo další výbavu v autě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 tisíc si opravdu dokážu představit investovat jinam než do automatu, avšak pokud by mne osobně nic navíc nestálo tak s radostí uvítám :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na druhou stranu, spousta lidí kupuje ojetinu a tam se ten cenový rozdíl ztrácí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hojte, pořídil jsem 1,8TSI DSG7 rok starý vůz, najeto 21 000 km. Původní cena 861 a nějaké drobné, cena po roce 539 000 Kč je tam +- skoro vše krom Columbusu traveler a line asistentu přepínaní světel. Takže spokojenost, žádné cukání nebo škubání při rozjezdu jsem nezaznamenal a nevím o něm bydlím v kopci, takže každodenní rozjezdy jsou samozřejmostí. Jinak jak jsem psal, je to o tom kdo za volant usedne. I s automatem se dají dělat psí kusy stejně jako s manuálem jen jsi ušetřen spojkového pedálu. 

Takže to co tady někteří vyzdvihujete při manálu(podřazení před zatáčkou podřazení při předjíždění atd.) mi přijde úsměvné, protože stejného efektu lze dosáhnout i s automatem u Šade. Pak záleží na motorizaci u mé 1,8 jdu v režimu sport do 6500ot. když mám nohu na podlaze. Když nemám nohu na podlaze přeřadí už při 5000 ot. stejně tak je to v režimu D, když mám nohu na podlaze tak řadí při 4500-5000. Zítra si ještě ověřím to "D" při sešlápnutém plynu na podlaze. 

Takže záleží na síle sešlápnutí brzdy a plynu :) Nevím jak je to u jiných motorizací s DSG.

 

Jsem z Českého Těšína, takže tady ještě tolik O3 nejezdí převážně polepené služebáky. Zatím jsem jich tu viděl opravdu málo (jezdím v okolí Těšína, Třince,  Frýdku, Frydlant, Havířov)a když už ano tak takovou na plecháčích nepěkné barvy 1,2ku nebo 1,4 (usuzuji tak ze zkušenosti u autorizovaného prodejce, který mě nepřímo odrazoval od koupi 1,8ky strašně mi nabízel 1,4ku a při pohledu na pár věcí co jsem tam chtěl se zeptal jestli tam chci ty nesmysly :o ) . Nevím jak je to u Vás ale u nás se dnes a denně setkávám se situaci ve služebním voze O2 FL, že je někdo na mě nalepený a když pak sedím ve své O3 ten pocit sešlápnuti plynu v "S"ku si dopřeji. Takže netvrdím že ujedu všemu, ale myslím si, že minimálně pocit překvapení v autě za mnou na chvíli zavládne  :D   

 

Ono kupovat nový vůz v automatu je na pováženou, každý není ochotný akceptovat cenu příplatku a proto jsem volil rok jeté auto se 4letou zárukou. Každý si to musí zvážit sám. Netvrdím je to o komfortu co si budeme nalhávat, ale tvrdit, že manuál je lepší a víc si jízdu vychutnáš mi nepřijde až tak pravdivé a jak už tady psali kluci přede mnou, záleží kdo sedí za volantem :)   

Za mě tedy automat - větší komfort, více se mohu soustředit na dopravní situaci, jízdní režimy mi vyhovují, takže bych se už zřejmě nevracel k manuálu ;)   

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do automatu bych šel hned bohužel jsem chtěl 2.0Tdi 4x4 takže bohužel mohlo být rsko ale né zas 4x4 a pro mě byl hlavní fakt 4x4.Jinak co se týče automatu tak je to fakt komfortní a hlavně rychlé jestli si někdo myslím že kvedlačkou zařadí dřív tak to ani náhodou a dsg je super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automat je pro debily

Pro lidi s podobným smýšlením měla moje babička velice výstižnej výraz:  NEMRCOUCH.... Nevím jak to vzniklo, ale na každýho na koho to použila to sedělo jako riť na šerbli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli je automat pro debily, tak já jsem v tom případě ultradebil. Šetřím teď na svoji L&K 1.8 TSI DSG (naštěstí už moc nechybí, takže snad bude brzy objednaná)a naskytla se mi možnost chvíli řídit 1.8 TSI DSG v O3 Elegance (příbuzného kup), poprvé déle jak 15 minut a 20 km a musím říci, že 7.st DSG mě teda během delší jízdy dost zklamalo.

 

Chci se proto zeptat, jestli stejný chování pozorujete i vy na svých vozech nebo je chyba ve mě či v převodovce/motoru/jinde v autě. Během jízdy je to vcelku OK. Pokud chci ale přidat, buď auto zrychluje jen celkem neochotně nebo DSG frkne o 1-2 kvalty dolů. Čili nedařilo se mi pružně zrychlit na aktuálně zařazené rychlosti. Dále jsem pozoroval problémy při řazení 3-4 st. Je celkem cítit, že tam dojde přepnutí spojek. Co mě ale nejvíc vytáčí jsou rozjezdy a dojezdy. Rozjezd se mi s tímhle kusem daří buď jen hodně pomaličkej nebo prasáckej s kvílením gum. Dojezd na křižovatku zase doprovází dost velký cukání při řazení 3->2 a 2->N. 

 

Proto se chci zeptat - jsem fakt ultradebil že s tím neumím jezdit a nebo by mohla být vada někde v SW či HW převodovky? Když jsem se rozhodoval pro svoji O3, jezdil s předváděčkama nebo zajetými v bazaru. Ani na jednom mi ale netrval rozjezd na křižovatce tak dlouho a cukání při dojezdu jsem nepozoroval. U týhle O3 ale dost výrazné. Auto má ale najeto jen 1100 km, tak jestli i tím to nemůže být. Nevíte někdo, kde by mohla být zrada??? Jízda probíhala vždy v režimu normal a "D".

Edited by matej.vanatko
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

matěji: takhle to běžně cuká i u 6 stupňové a přesně mám dosti podobné výčitky... nic nového pod sluncem dle mého názoru.

furt razím slovo: radši manuál a když už automat, tak staré Hdmko :) a žádný dvojspojkové nesmysly do normálních aut s běžným výkonem... ale pro zákazníky to dělá dobrou reklamu, že mají velký kola a "sportovní převodovku" :D

Edited by kokta7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako trošku mě to štve, protože si DSG chci dát do své nové O3 taky. To auto se mi jinak hodně líbí, je celkem pohodlný, 1.8 TSI když už ho donutím zrychlovat, tak táhle pro moje potřeby dobře, ale tohle DSG mě vyloženě chlapi s...  Když jsem se rozhodoval pro O3, jel jsem jednou půl hodiny s předváděčkou 1.8 TSI DSG a v pohodě. To řadilo parádně, zátah výbornej, rozjezdy ok, dojezdy si nepamatuju, ale myslim si, že taky dobrý. V AAA jsem pak měl zájem o O3 co měla 17 tkm. Nedohodli jsme se sice na ceně (za 550 bez kůže, Kessy, xenonů a za stejný peníze byly auta, co tohle měly), ale motor taky táhl skvěle a tam k žádnému cukání nedocházelo ani při rozjezdu, ani při dojezdu.

 

Tady je to jiný. Cukání 2->3 je tak v 1/2 případů. Co jsem zapomněl zmínit je to (ale to je spíš asi placebo), že když přidávám trochu víc, tak buď mezi 2-3 nebo 3-4 cítím pocitově že prokluzuje spojka. Nemůžu si pomoc, prostě cítím že chvilku trvá, než si ten převod sedne. Daleko víc mě ale štvou právě rozjezdy / dojezdy. Dojezdy jsou defacto pořád stejný. Dojíždím, DSG si kopne D2, auto cukne (občas spadnou otáčky i k volnoběhu nebo lehce pod něj) a pak teprve DSG hodí N. Rozjezdy jsem měl fakt zatím dvojího druhu. Buď sešlápnu plyn hodně, což má za následek za 1-2 sekundy rychlý rozjezd doprovázený kvílením kol nebo sešlápnu plyn méně a trvá 3-4 sekundy, než najedu rozumně do křižovatky. Tak by mě spíš zajímalo, jestli s tím jen neumím nebo by to mohla být signalizace nějakého problému. 

 

Ještě jsem si všiml, že v D režimu ať dělám co dělám (krom kick-down), tak při zrychlování převodovka nepustí otáčky nad 3 000. Napadá mě, jestli tam není ochrana pro motor v záběhu, ale to se mi nějak extra teda nezdá....... Myslíte si, že by pomohl flash SW? Nebo nesetkali jste se s tím taky? Tohle auto sice moje není, ale nerad bych, aby to moje dělalo to samý, protože jinak mě moje bývalá Fabie štvala zbytečně.....

 

Teoreticky by to mohlo být stářím SW. Když koukám na nějaký věci okolo Columba, tak tomu zase chybí automatické ukládání log rozhlasových stanic. V návodu by mělo být v rozšířených nastavení FM ale tam vidím jaksi jen AF a RDS. A tohle třeba v tom autě z AAA fungovalo špičkově

Edited by matej.vanatko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...