Přejít na obsah

Vzadu Bubny/kotouče, proč?


Deny1988

Doporučené příspěvky

Rypicong: Effective psal i o zivotnosti... ja teda mam vzadu bubny a nadseny z toho nejsem, ale na vsech mych predchozich autech byly vzadu bubny a krom cisteni pri servisu [ za pakatel ] jsem na nich nikdy nic menit nemusel.

 

ty budiky snad jeste nejakou dobu vydrzi analogove... i displeje [ misto budiku ] v nekterych premiovkach se mi vubec nelibi, nekdy mi to pripada pekne kycovite jak v cirkusu. Klasicky budik obtazeny tim chromovanym krouzkem je proste pekny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a co myslite, z hladiska zivotnosti, su lepsie bubny, alebo kotuce?

 

ja som na aute VW Polo /od nova/ mal problem najskor zo zadnymi brzdami uz pri 55 000km - zablokovavalo sa zadne lave koleso po zatiahnuti rucnej, nepomohlo ani rozobratie zadnych brzd, precistenie a namazanie. Predne kotuce sa ozvali pri 75 000km kontrolkou na pal. doske. Na zadne bubny mi v servise povedali ze maju vydrzat cez 150 000km, u mna nevydrzali pomaly ani tretinu. 

Takze s tym, ze na Rapide su kotuce vpredu aj vzadu som asi spokojny.

 

Btw. ako je to so zatahovanim rucnej? Je rozdiel ak mam vzadu kotuce alebo bubny? Ak je napr. aj zima? Alebo ak zatiahnem rucnu, funguje blokovanie nejak inac ako pritlacenim brzd. dosticiek ku kotucom?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to tu opět, životnost vs spolehlivost - je potřeba to rozlišovat. U kotoučové nejspíš dříve se budou měnit destičky, než pakny u bubnových, ale bubnové jsou dle mého názoru méně spolehlivé - prasátka, ručka, atd. Hlavně, destičky u kotoučů si dokáže vyměnit každý kdo má nějakou hmotu za očima, měnit pakny, prasátka, celý to soustrojí, to už tak lehký není...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Životnost a spolehlivost...hmmm, ale není to vlastně jedno? Výsledek je naprosto stejnej. Buď musím do servisu nebo se v tom budu hrabat. Většina lidí jede do servisu.

 

Vzhledem ke kratší životnosti destiček kotoučů jsou prostě lepší ty bubny. Protože spíš budu řešit výměnu obložení než to, že se mi něco stalo s bubnovou brzdou. 

Editováno: , autor: Effective
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze své zkušenosti bych preferoval kotouče. Co se týče spolehlivosti, tak mám trochu rozepře. Na Š120 jsem bubny v podstatě neřešil krom jednoho prasátka. Naopak na fabii jsou bubnové brzdy utrpení. Lepí se pakny, prasátka tekla, jednou měněny lanovody, žádná změna. Furt se v tom hrabu a už mě to nebaví. Chvilku se to zlepší ale když je nejhůř tak stačí po dešti nebo mrazu tři dny nevyjet a tahám zadek po zemi. Zkušenost s hybridníma zadníma brzdama toyoty (kotouč - hlavní okruh, buben - ruční brzda) nebylo moc co řešit kromě zase těch bubnů. Destičky na kotouči se měnily zhruba s druhou výměnou destiček na předku. Rapida máme rok a měsíc, ale to zatím není relevantní.

Co se týče životnosti paken bubnových brzd, tak jsem nikdy neměnil pakny z důvodu že by byly opotřebované. Někdy jsem pochyboval jestli to vůbec jde :D To se dřiv vylijou prasátka a pakny znehodnotí kapalinou.

Editováno: , autor: Supermarine_Spitfire
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Životnost a spolehlivost...hmmm, ale není to vlastně jedno? Výsledek je naprosto stejnej. Buď musím do servisu nebo se v tom budu hrabat. Většina lidí jede do servisu.

 

Vzhledem ke kratší životnosti destiček kotoučů jsou prostě lepší ty bubny. Protože spíš budu řešit výměnu obložení než to, že se mi něco stalo s bubnovou brzdou. 

Je to velkej rozdíl. Řešit opravu vs údržbu.

Destičky si krásně ohlídáš a je to výměna na pár minut a jak už tu někdo psal, vydrží to tak do druhé výměny předních destiček ale nic víc pak u kotoučů neřešíš.

Bubny ti teoreticky vydrží jako je životnost auta, min 150tis. ale to se málokdy stane. Dřív se ti vysere ručka, lanovody, prasátko atd.

A co je lepší řešit, neočekávanou opravu, která je časově náročnější a neplánovaná, nebo plánovanou údržbu, která je za pár minut ?

To nemluvím ani o tom, že za nefunkční, nebo méně funkční zadní bubny, často vyhazujou od STK a dopředu to prostě nepoznáš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Já si taky připlácel za kotouče na zadní kola a jak jsem je teď viděl po první zimě, docela lituji, že jsem si nenechal ty bubny a ještě ušetřil 2000kč. Takhle špatně sjeté a zesrané kotouče, to se jen tak nevidí - mám to jak letokruhy a to se brždění nebojím, někdy schválně jdu až na krev, ať se brzdy trochu prohřejí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když na fóru vidím, jak se zadní kotouče běžně mění do 50 tis. km, tak si říkám, že možná ještě zlaté bubny. Sice mám na Fabii třetí lanovody a v zimě nesmím přes noc použít ručku, ale jinak si nestěžuji. Jenže Rapid je přece jen těžší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Peťo, já jezdím každý den 50km do/z práce a taky mám kotouče pěkně na pytel po roce - hlavně po zimě, před zimou jsem je měl jak zrcadlo. To ještě nepočítám ježdění mimo to. Spíše by mě zajímalo, jak to je s výměnou, jestli mě do toho budou na garančce, STK apod, nutit. Protože to vypadá fakt nepěkně, i když na brzdný účinek to nemá nejspíše vliv.

 

 

Screenshot_20180401-204243.jpg

Editováno: , autor: Durannn
Nahrání fotografie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám 85tis, denně jezdím 40 a mám je ok, i když drobné letokruhy tam jsou také. Toto není důvodem vyhazovu z STK, pokud je naměřený dostatečný účinek na brzdě. Zima tomu dá vždy zabrat. S druhým autem jezdím o dost méně, má bubny, za to přední kotouče mi déle jak 2 roky většinou nevydrží, prostě postupně zareznou, snažím se te´d více střídat abych je zase nemusel za chvíli měnit. Na zadek jde jen 20% brzdného účinku, to je většinou důvodem proč se hůře sjíždějí. taky záleží jestli v zimě jezdíš kde se hodně solí apod. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Petrrr napsal:

Toto není důvodem vyhazovu z STK, pokud je naměřený dostatečný účinek na brzdě

 

to není tak úplně pravda:

Brzdový kotouč s rýhami zjevně přesahující hloubku rýhy 1,5 mm  - B

Brzdový kotouč zkorodovaný poškozená plocha přesahuje 1/5 její šířky - B

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wittmann, ano z tohodle hlediska je to pravda. Ale takové rýhy a nebo poškozená plocha na fotce není.  Kdyby jste viděli co mi prošlo nedávno na předních brzdách právě na tom druhém autě a i tak se to vešlo jen do závad lehkých. Durmannn si dělá zbytečnou hlavu si myslím. Tenhle kotouč je ještě v pohodě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

není? Sečti si plochu těch rezavých kruhů.... A věz, že druhá strana je ještě horší. Mě na tohle upozorňují každou STK, nicméně nikdy mě kvůli tomu nevyhodili. Vždycky napíšou A - tedy korozí zasažená plocha je menší než 1/5, i když je to na první pohled podstatně víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...