Jump to content
Deny1988

Vzadu Bubny/kotouče, proč?

Recommended Posts

 Když už je koroze kotouče hloubková nepomůže nic, už se to neobrousí, nejlépe je kotouče sledovat od novoty, jak začnu sledovat co běžné brždění neobrousí tak tomu ručkou pomohu, tím mi kotouče vzadu vždy vydrželi v dobrém stavu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, tak nějak jsme to myslel, že když budou "jemné letokruhy", tak obrousit, samozřejmě pokud to bude už zažrané, tak se nedá nic dělat :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Někde v jiné sekci fóra jsem pár dní zpět četl, že s tím má co dočinění vosk při mytí auta - možná vytváří na kotouči/destičkách nějakou vrstvu, která se pak prohlubuje. Jinak s tou ručkou to není špatný nápad, to můžu zkusit z většího kopce. Otázkou je, co to udělá, protože už mám ty "letokruhy" docela citelné při pojetí prstem na nich. Ještě dodám, že u nás se i dost solí, hlavně u fabriky, tu se solí šíleně, leckdy mám i bílé boty a nohavice ze soli v zimě.

Bratr to má méně na F3 combi, tam mu v servisu ŠA řekli, že se to dá vzít brusným kotoučem a zahladit to. Za jeden kotouč chtějí ale 600 - to si raději koupím nové. 

Btw, napadla někoho varianta, že destičky nedoléhají dobře na plochu kotouče ? 

Edited by Durannn

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 1 hodinou, Durannn napsal:

Wittemanne, máš někde fotku svých zadních kotoučů ? Zajímalo by mě to pro srovnání. 

nemám a vzhledem k tomu, že mám ještě zimáky na plechu to ani ne vyfotím. Na STK se mi ale ty kotouče vždycky dívají z druhé strany, když je auto na jámě a tam je to ještě o level horší - hlavně ve předu. Zvenku se kotouče lesknou jak psí koule, ale zevnitř je cca 1/4 rezavé mezikruží. Očividně mám zatuhlé třmeny. Nicméně protože na STK jen remcají a nekonají, tak to také neřeším :D

Myslím, že orezlé zadní kotouče jsou úplně normální jev a je to důsledek toho, že auto na zadek prakticky nebrzdí - ono to vlastně ani moc nejde, neboť vlivem setrvačnosti jsou zadní kola odlehčená a auto se na nich tím pádem ani moc zastavit nedá.   

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 7 minutami, Durannn napsal:

napadla někoho varianta, že destičky nedoléhají dobře na plochu kotouče

ono je to tak, že na kotouči se udělá rez - ta vybrousí destičku a ta tím pádem v daném místě nedoléhá a tak to rezne ještě víc....Jak je psáno výše běžným provozem se to nedá srovnat. Musel by jsi tam mít nějaké tvrdé destičky - těmi to sice vyleštíš, ale povrch pak bude zvlněný.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentálně zadní mám v tomhle stavu, občas ručku použiju, jinak už by byli rezavé 

IMG_20180410_2050071.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wittmanne - to chápu jak se tohle děje. Zároveň by se měla ale ta rez zbrousit, když člověk každý den jezdí a občas dá brzdám pokouřit. No, ale asi to nebude tak moc, jak by to chtělo. Škoda že mě v zimě nenapadlo tahat to i za ručku tu a tam, z kopce např, ať ten brzdný účinek jde jen na zadek. 

Petrzi - to máš úplně v pohodě.:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo jo, to je překvápko, jak člověk má plechy a nevidí to, viď ? :huh: Taky jsem docela zíral u sebe, jak jsem sundal plechy (14tis km, 1 rok). Bratr se strašně divíl, když na své F3 před rokem sundal plechy, že tam měl 3 malé proužky po zimě na skoro roku starém voze... 

Edited by Durannn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najeto cca 113.000km a zadní kotouče ještě původní, za stavu cca 75.000km provedena roční prohlídka v AS spojená s výměnou  předních brzdových destiček a kotoučů a výměnou zadních brzdových destiček.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 8 hodinami, Twisted napsal:

Tak mi to nedalo a taky jsem je zkontroloval. 5 tisíc km a půl roku. :huh:

20180410_232757.thumb.jpg.e29351c2e6c7cf2d790af2b985aaff25.jpg

Takle by vypadaly ty moje kdyby jsem tu ručku občas nepoužil, tohle by ještě mělo jit.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ručkou lze docílit většího tlaku destiček na kotouč než klasickým hydraulickým brzděním? No možná to má vliv asi to, že v ten okamžik nebrzdí přední, ale nevím. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano většího tlaku, ten kdo jezdí plynule na brzdy moc nešlape tak ten zadek moc nebrzdí, pak tohle vzniká, ten kdo jezdí pravidelně po dálnici a občas musí jít razantněji na brzdy tak kotouče bývají OK 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte

 

Po výmene plecháčov so zimnými gumami som sa nestačil diviť, ako dopadli moje zadné kotúče :(

 

Na aute po 3 rokoch a cca 50.000 km by takto asi vyzerať nemali :

IMG_20190426_174126.thumb.jpg.ecd804e68936d227f2e09db5c500e64e.jpg

 

Druhá strana je o trocha lepšia - "iba" ryhy, nafotím a dám foto večer.

 

Ako reklamácia mi to asi neuznajú - či ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

těžko, je to tím, že málo brzdíš, respektive, že v minulosti jsi málo brzdil

Ještě zkontroluj čepy třmenu, jestli náhodou nejsou zakouslé.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Já jsem zadní kotouče musel vyměnit na 43 000 km byli orezlé jak prase. Bylo to už i cítit při brždění (vibrace). 

Problém je, že jezdím hodně často na služební cesty jiným autem a Rapid mě pak stojí třeba dva týdny venku a kotouče vesele reznou.  Zadní se už nestíhaly obrzdit. 

Edited by Lusta17

Share this post


Link to post
Share on other sites

z kotoučů nejsem nyní nijak nadšený, na všech mých nových autech jsem měl vždy jen provozně velmi spolehlivé levné jednoduché bubny. Neměl jsem nikdy s nimi problémy a to jsem tahal i těžké vozíky, na abs jsem nikdy nečekal a občas mi protestovalo jen u felicie combi, kde už náklad dřeva čí písku byl silně za hranou :D. Nahoře čtu, že na stk remcali ke zrezlým kotoučům a proč by měli :D, zajímá je jen souměrnost účinku. A že by zadní kotouče prakticky nebrzdily zatím nesouhlasím, po 2.500 km mám zadní liťáky špinavé od prachu z brzd skoro jak vpředu takže asi něco provádí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten zadek prostě brzdí míň než rezne.

Není pravda, že STK řeší jen souměrnost, pominuli házivost, tak je ještě zajímá brzdná plocha, která může klesnou maximálně o (tuším) 25 procent. Takže ty rezavé prstence nevidí úplně rádi. Ale vždycky měli ve finále pochopení. Ono se to nezdá, ale zdánlivě neškodný prstýnek při obvodu klidně může udělat 1/3 plochy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak tu plochu 25% prosím tě změří a zváží :D? Navíc za plecháči prd vidí a stejně tak zevnitř. A měří házivost čeho a jak? Jedu tam za týden, rád se nechám poučit :o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když chtějí, tak vidí i na plecháči a i zevnitř. Nepotřebují vidět celou plochu. Taky jsem měl jednou něco napsané o brdíci ploše, ale jen v malých závadách. Ty kotouče jezdím do teď. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 6 hodinami, ben06 napsal:

a jak tu plochu 25% prosím tě změří a zváží :D? Navíc za plecháči prd vidí a stejně tak zevnitř. A měří házivost čeho a jak? Jedu tam za týden, rád se nechám poučit :o.

no je vidět, že jsi tam ještě nikdy nebyl 😀. Házivost (zvlnění) kotouče se pozná podle toho, že ta ručička ukazující brzdný účinek kolísá (jakmile kotouč štrejchve o destičku, tak to měřák pozná). A na tu plochu stačí - jak píše McMatěj - vidět jen malou výseč. Teď jsem koukal B je už od koroze na 20 %

http://www.stk-opava.cz/images/selection3.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 6. 5. 2019 na 14:34, pobr74 napsal:

Na aute po 3 rokoch a cca 50.000 km by takto asi vyzerať nemali :

IMG_20190426_174126.thumb.jpg.ecd804e68936d227f2e09db5c500e64e.jpg

To je teda katastrofa. Nemám zatím s kotouči vzadu příliš zkušeností, ale tohle je normální i u jiných značek? Přece nebudu jezdit brzda-plyn jen proto, aby se mi obrzdily kotouče...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je teda katastrofa. Nedávno jsem měnil po 6letech a 100tis. a oproti tomuhle vypadaly ty moje jako funglovky z fabriky.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měli jsme několik aut s kotouči vzadu (i koncernových, ze současných třeba OIII), ale tak jak to rezne u Rapidu/Fabie III jsem se s tím nikdy nesetkal.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...