Přejít na obsah

Nezávislé přídavné topení


boban1108

Doporučené příspěvky

No právě, mimochodem, není to vůbec nic nového, já to kdysi měl již na konci 90tých let, také v USA ve Fordu Contour (6V 2.5, US verze Mondea), tam to bylo součástí autoalarmu, a byla paráda si na dálku nastartovat s vychlazením auta, např. někde v létě v Arizoně (nebo jinde na středozápadě), kde bývaly teploty přes 40°C běžně...:D
Nevím, co by bránilo legalitě v příp. auta s automatem a správným propojením se zabezpečením...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 9 měsíců později...

Moje zkušenost s NT u OCIII FL, je velmi pozitivní na zimu. Parkuji celoročně venku a v tomto ohledu si to nemohu vynachválit. Interiér příjemně vytopený, bez nutnosti škrábání oken od námrazy a sněhu.

Nicméně se přidám k názoru, že zklamaný jsem z funkce "větrání", což je v současných vedrech aktuální téma, že. A popravdě řečeno je tam trochu příjemněji, ale zase takové terno to není. Stáhnutím oken a rozjezdem v podstatě docílím rychleji vyvětrání interiéru. Nevím proč to nejde spárovat s použitím klimatizace to by byla potom pecka a byl bych maximálně spokojen, ale to je spíš řečnická otázka pro odborníka proč tomu tak není ;)

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Funkce větrání je u NT smysluplná za normálních meteorologických podmínek, a ne za současných tropickych vedrech, to je prostě fyzika. Mám NT již na třetím autě, a ani na tuto funkci si nemohu stěžovat.
Dálkové spuštění klimatizace by muselo být spojeno s dálkovým startem motoru, to bohužel není z mnoha důvodů řešeno, především proto že jsme v Evropě.
Toto řešení jsem měl v autě (Ford Contour) ve Státech již před 20 lety, a musím přiznat že v létě na středozápadě to byla nezbytná vychytávka [emoji106] Byla to funkce autoalarmu.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď úplně nerozumím... Co máš na mysli pod pojmem "nastavený čas odjezdu" ? Pokud NT ovládáš přes plánovač přímo v autě, tak přeci nastavuješ čas zapnutí topení/větrání, a to na přednastavenou dobu trvání. Stejně tak u dálkového ovládání, ať už klíčenkou nebo aplikací.

 

Jinak opravdu v těchto extrémních vedrech větrání s NT moc účinné není, venkovní teploty jsou příliš vysoké, i když to samozřejmě odlehčí prvotnímu vychlazení po nastartování.

A jinak si opět postesknu po O2FL (L&K), kde se mě subjektivně zdála celá větrací/klimatizační soustava o dost účinnější. Climatronic tam měl i dvě různé intenzity účinnosti (to nevím proč zrušili :feve:), aniž bych musel opouštět AUTO nastavení a měnit např. ručně otáčky větráku - to mě v O3FL, stejně jako vrstvená/pokovená SunSafe skla velmi chybí... Přes ta se interiér přehříval výrazně méně (a o venkovním hluku nemluvě) :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U své O III nastavuji čas odjezdu, nikoliv čas zapnutí větrání. Což mi připadá dost nešikovné. 

Jinak si na větrání nemůžu stěžovat. Když jdu třeba nakupovat, nechám před supermarketem auto celou dobu větrat a znát to je. Nebo při příjezdu domů nechávám ještě auto 30min. větrat, aby se vysušil výparník klimy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Clerfayt : Nastavení si děláš v menu kde si zadáš čas zapnutí větrání/topení, žádný předstih není. Pokud si nenastavíš natvrdo v menu tyto časy tak si to dle potřeby zapínáš/vypínáš přes dálkové ovládání, alespoň tak to dělám já. Časy a dny, které mi menu nabízí vůbec nevyužívám, páč nikdy nevím, kde kdy budu odjíždět a vše řeším operativně přes dálkové ovládání

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to ještě v O3FL nenastavoval přes plánovač, používám výhradně dálkové ovládání, takže mě tato změna unikla (u O2 a O2FL to byl určitě čas zapnutí). Předpokládám tedy, že to začne větrat o něco dříve, než kdyby se nastavoval přímo čas zahájení větrání ?
S tou účinností jsem to myslel tak, že to i přesto, že to je samozřejmě znát, není použitelná tak, že bych sedl do auta a hned jel, tím myslím v těch nynějších příšerných vedrech. Mám černé auto:aggressive:, takže to asi bude větší problém, musím nejdříve i tak nastartovat, AC hned na maximum, a pořádně to odvětrat. Ale ano, určitě bych to bez NT nebral, to jsem se vyjádřil již mnohokrát.

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, BUBUBU napsal:

@omicron : přesně tak. Taky mi vadí, že když už to nejde propojit s klimoškou, tak tam alespoň mohli zachovat různé stupně intenzity vetrání!

 

 

Úplně přesně si to již nepamatuji, ale právě u O2FL LK jsem mohl režim větrání před vypnutím motoru nastavit, a potom mě to NT dodrželo. Tzn., když jsem nastavil na Climatronicu nastavil např. režim ofuku skla, tak to potom aktivace NT nezměnila, a myslím, že respektovala i nastavení stupně větráku.  Určitě v režimu topení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 32 minutami, BUBUBU napsal:

@Clerfayt : Nastavení si děláš v menu kde si zadáš čas zapnutí větrání/topení, žádný předstih není. Pokud si nenastavíš natvrdo v menu tyto časy tak si to dle potřeby zapínáš/vypínáš přes dálkové ovládání, alespoň tak to dělám já. Časy a dny, které mi menu nabízí vůbec nevyužívám, páč nikdy nevím, kde kdy budu odjíždět a vše řeším operativně přes dálkové ovládání

 

V návodu pro nastavení přes infotainment je:  Doba odjezdu - den v týdnu a čas, kdy má být vozidlo připraveno k jízdě.

Taky jsem to bral jako dobu zapnutí, než jsem jednou přišel k autu o 10 min. dřív než nastavená doba a NT bylo zapnuté.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mě připadá chytřejší, než je jen holý čas zapnutí, protože předpokládám, že bude NT brát v úvahu pro výpočet času zapnutí vytápění i okolní podmínky, resp. venkovní teplotu určitě... Nicméně jak psal @BUBUBU, ani já nemám obvykle přesné časy odjezdů, proto se mě více hodí dálka, byť někdy zapomenu a zapínám to pár minut před odjezdem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 35 minutami, BUBUBU napsal:

 nastavit natvrdo v menu čas a uvidíme jak to zafunguje :-)

Funguje to na hovno. Nastavím dobu odjezdu v 15:05, trošku se opozdím a v 15:10 už to nefouká. A ten předstih, kdy to začne foukat taky není žádná sláva.... 

Raději bych nastavil dobu sepnutí ventilátoru na 14:45 a dobu provozu 30 min. a bylo by. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takto to fungovalo u všech NT u předchozích Oktávek a Superbů, to je fakt divné. Mám v zimě nastavenu dobu provozu např. na 1/2 hoďky, a tak dálkou těch půl hodiny předem to zapnu, a je to vyhovující. Ten plánovač jsem používal omezeně také jen u předchozích aut, v O3FL již nikdy... Větrání zapnu dálkou, jen když si vzpomenu, nebo vím, že tam bude peklo.kol109

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, omicron napsal:

A jinak si opět postesknu po O2FL (L&K), kde se mě subjektivně zdála celá větrací/klimatizační soustava o dost účinnější. Climatronic tam měl i dvě různé intenzity účinnosti (to nevím proč zrušili :feve:), aniž bych musel opouštět AUTO nastavení a měnit např. ručně otáčky větráku - to mě v O3FL, stejně jako vrstvená/pokovená SunSafe skla velmi chybí...

A tohle není ono?

Provozní režimy
Automatický provoz pracuje ve třech režimech - mírný, střední, intenzivní. Nastavení jednotlivých režimů se provádí funkčním tlačítkem D » obr. 136 na straně 106. Po zapnutí automatického provozu Climatronic pracuje v naposledy zvoleném režimu. Aktuálně zvolený režim se zobrazuje na displeji infotainmentu.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl na mysli fyzické tlačítko přímo na panelu Climatronicu. To o čem píšeš ty, dělá asi to samé (dokonce ve 3 krocích), je to ale volba skrytá v infotainmentu, což není příliš ergonomické, a řekl bych, že slouží spíše pro nějaké základní nastavení výkonu režimu AUTO.

Tlačítkem jsem to mohl bez potíží přepínat (takřka poslepu) za jízdy (i velmi rychlé), a hned cítit odezvu klimatizace. Na tom mém Columbusovi se to, byť je moc krásný, tak snadno nedělá, a žádná haptická odezva. Prostě HW tlačítko na panelu je o něčem jiném...

 

Ale díky za upozornění, toto mě zcela uniklo.

Jinak se zapatlaným displejem Columba (denně několikrát čistím !) nemáme problémy jen my, viděl jsem test nové A8 a ….:angry:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...