Přejít na obsah

Nezávislé přídavné topení


boban1108

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Ahoj, s nez. topením nemám zkušenost nicméně v jiném vláknu zde na foru (tuším pro SUPERB) se popisovala "vlastnost", že neexistuje z výroby možnost vypnutí automatické zapínání nezávislého topení? Platí tohle i pro OIII MR19? Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych se toho nebál, souhlasím s @Aleš_BX, nová možnost si nastavit automatické zapnutí NT je velmi příjemná, a myslím, že se jedná o automatické zapnutí NT jen v přítomnosti řidiče, tzn. že asi netřeba se obávat jeho nekontrolovaného automatického zapnutí např. někde v uzavřeném prostředí, jako je garáž apod... Aspoň jsem to neregistroval, že by se to tak chovalo. 

A samozřejmě, že to jde vypnout, když to jde aktivovat (z fabriky to apropo aktivované nebylo). A velmi pochybuji, že by tomu bylo u S3 jinak, byť ten ještě nemá FL...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Prosim vas nevie niekto co to mize byt , zapol som nezavisle kurenie cze dialkove nato 5min som siel k autu a auto mi blikalo zo 4rmi smerovkami. Otvoril som auto a prestalo blikat. Moze to mat suvis s nezavislim kurenim? Po vymene bcm sa mi stalo aj to ze sa mi pri spusteni kurenia cze ivladac spustil alarm. Plasty mam odstrojene v interieri ale to asi nemoze byt vada. Alarm sa odvtedy nespjstil ale dneska sa stalo ze blinkre blikali. Moze to mat aj suvis s baterkou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám NT již na 3. koncernovém autě, nikdy jsem nic takového nepozoroval. Pokud by auto melo v nepořádku baterii, NT by se nespustilo, stejně jako v případě nedostatku paliva (rezerva).  Viděl bych to v nějakém problému v elektronstalaci, neaktivoval jsi si např. ten pseudoalarm, jak zde bylo někde popisováno, tím myslím ten tovární alarm, ale jen to nějaké nakodovani? Nebo máš tovární autoalarm ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dalsi mudry... pytal som si radu a nie mimo temy pisat... a co u nerozumiem take slova si vaz... 

 

takze robi to alarm ked auto vychladne a soustim webasto po 4min cca dosialne teplotu na zapnutie klimatronicu. Jak spusti tak po chvilke pusti alarm. Ked vypnem a zapnem webasto znova tak uz to nespravi. Mam pocit ze ja je auto vychladene a pusti sa webasto klesne na baterke napetie ale pre webasto dostacujuce alebo nieco na ten sposob ale pre alarm asi nie. Ked som dal baterku na merane hodnoty pri vypnutom zapalovani 11.7V ale pri zapnutom zapalovani 11.1V . Ci nemoze tento pokles sposobit ze spusti alarm.

 

pris spusteni alarmu hlasilo chybu:

E63DEBEE-31E8-4859-BCD3-1654C828E6DD.jpeg

Editováno: , autor: Xfire
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak po 4 a půl roku bezproblémového provozu začalo zlobit:

 

1. Pustil jsem dálkou, dlouhá zelená, tedy vše OK, ale přijdu k autu a topení nešlo. 

2. Pustil jsem tlačítkem a jelo. 

3. Po několika hodinách opět dálkou, dlouhá zelená, ale přesto topení nešlo. 

4. Už nejde spustit ani tlačítkem. Kontrolka se rozsvítí asi na 3 vteřiny, zhasne a nic. 

5. Teď už i dálkové ovládání jen rychle zeleně bliká. 

 

Baterie v autě je rok stará, nádrž plná. 

Než půjdu do servisu dva dotazy:

1. Třeba ucpaný výfuk topení? Nějaký kamínek?

2. Mám zkusit něco pomocí VCDS? 

 

Dík za odpovědi a zdravím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při nízkém napětí baterie topení nezapne. Změř napětí druhý den ráno po jízdě a dej vědět. U moderních aut je problém "inteligentní nabíjení", kdy se v rámci úlitby ekoteroristům (emise) nebíjí baterie jen na max. 80% což ji ničí (sulftace), podstatně to snižuje kapacitu baterie (lze ověřit zátěžovým testem, např. 30 A, do poklesu napětí na 10,5 V) a ve svém důsledku baterie ztrácí schopnost udržet napětí i když běžným změřením v servisu vám budou tvrdit, že je v pořádku.

 

Nabíjení na 100% zajístíte rozpojením konektoru sondy proudu na kabelu u "-" pólu baterie (pokud ho tam nejdete). U aut, která jsou jím vybavena, se současně vypne Start/Stop.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napětím baterie to nebude. Protože se mi ho nedaří zapnout ani za jízdy s běžícím motorem. Teď se k tomu 2 dny nedostanu, ale snad někdy v týdnu to napíchnu pomocí  kabelu (myslím VCDS, ale už jsem to 4 roky po počátečním nadšení a nastavení nepoužíval ;)) a uvidím co to řekne. Ty chyby zkusím pak vynulovat a uvidíme. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to dal na svou zastaralou diagnostiku. Chyba oběhového čerpadla. A samozřejmě chyba topení  - zablokováno.

Vynuloval jsem chyby. To nepomohlo, jak správně předpokládal Aleš_BX. Takže servis.

Tam dali profesionální diagnostiku se stejným výsledkem - chyba oběhového čerpadla. 

Pak mi volali, že to tím je určitě, že tam dali jiné (použité) a že hned naběhlo. Samozřejmě mi nezbývalo než jim věřit. Takže zajeli do skladu a dali tam nové. Staré mi vrátili a ještě mi ukazovali, že když ho připojí na 12V, že se nerozbíhá. Teda pokud je to skutečně to moje staré. 

Cena 6039 za čerpadlo i s prací. 

Docela se divili, že u OIII se s tím sice již párkrát setkali, ale spíš výjimečně. Spíše to prý dělají u OII. Dle nich to čerpadlo asi dostalo nějaký elektrický šok, který ho odpálil. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ja tam byl za 15tkc, ale měnil jsem celé (komoru+část se svici) mám benzínové. Nechtěl jsem dávat starej a novej díl k sobě;takhle vím,že je to nové a měl by být chvíli klid.
Chce to udělat nejdřív diagnostiku,já měl ucpanej i přívod paliva sairajtem. Když se to vycistilo,tak to spalovalo líp, ale výměna byla nevyhnutelná. Pp vyndani měla svíčka cca 2mm funkční části-špatné spalování =smrad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Dobrý den, prosím o váš názor na tuto záležitost.

 

Mám vůz Octavia 3, 4x4, TDI 2.0, 110 kW. V autě mám nezávislé topení (teplovodní), což hodnotím jako naprosto fantastickou věc, protože žiju v oblasti kde jsou dlouhodobé a silné mrazy. 

 

Zhruba polovina mých jízd autem jsou bohužel krátké trasy - cca 5 km (odvezu děti do školky a popojedu do práce, kde auto celý den stojí venku na mrazu a odpoledne zase stejným kolečkem zpět domů). Jsem si vědom toho, že v takovémto režimu auto strašně trpí (krátké jízdy + zima).

Utěšuji se tím, že když používám nezávislé topení před vlastní jízdou, tak motor už není tolik zmrzlý a škodím mu méně ... Toto bych od vás potřeboval potvrdit, nebo vyvrátit.

 

Pří výše popsaném  provozu se ale nestihne dobíjet baterie, takže po několika dnech takovéhoto krátkého ježdění se mi stává, že nezávislé topení se nezapne, protože auto má (vlivem každodenního používání nezávislého topení) nízký stav kapacity baterie a zbývající kapacitu si asi rezervuje pro startování.

 

Takže mne napadlo následující řešení, které bych rád s vámi konzultoval - koupím si nabíječku auto baterii s výstupem do autozapalovače (CL). Když přijedu z práce, tak nabíječku připojím na CL zásuvku v kufru auta a nechám auto celou noc nabíjet. Tím pádem bych měl každý den ráno dostatek el. energie a mohl bych zvýšit délku ranního vytápění nezávislým topením z 30 minut třeba na 60 minut.

 

Kýženým výsledkem by bylo toto:
a) nezávislé topení bych mohl používat každý den i v období krátkých jízd
b) prodloužením délky vytápění na 60 minut by byl ještě více prohřátý motor, takže bych mu krátkými jízdami neškodil vůbec (nebo jen minimálně).

 

Pokud jsou moje závěry správné, tak zbývá jen koupit nabíječku s výstupem do autozapalovače (CL) - např. http://www.prohifi.cz/nabijecky-autobaterii/keepower-medium  Ale připadá mi celkem drahá :-(

Nestačilo by koupit levnější nabíječku bez CL výstupu a svépomocí si na ní přibastlit CL hlavici do autozapalovače .... ? 

 

Jen pro vysvětlení - nabíječku do autozapalovače chci proto, abych si to celé zjednodušil a hlavně aby to bylo jednoduché i pro manželku (nemůžu po ní chtít, aby otevírala přední kapotu, sundavala kryt baterie a odpojovala/připojovala konektory nabíječky na baterii). Auto parkuji venku před zahradním domkem ve kterém je elektřina, takže bych pouze otevřel kufr auta, do něj bych dal konec el. prodlužky a do něj zapojil nabíječku připojenou do CL zapalovače. 

 

Předem děkuji za Vaše názory ;-)

Editováno: , autor: MainB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...