Přejít na obsah

Nezávislé přídavné topení


boban1108

Doporučené příspěvky

Nezávislé topení jsem měl asi rok a kromě tepelného komfortu je perfektní právě prohřátí motoru. Po nastartování není hlučný a potvrzuji, že bilance spotřeby byla podle amatérského měření nejhůř nulová. Hlasoval bych pro dvě věci:

 

- u někoho vypnout nebo minimálně potlačit rekuperaci

- používat klasickou nabíječku na kostřící bod (na póly se u aut se startstopem nedává)

 

Bude to sice otrava připojovat ju obden, ale co se dá dělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na základě odpovědi guest100 jsem koupil CTEK MXS 5.0 a k tomu originální koncovku do autozapalovače.  

 

Ale z dnešní reakce uživatele bojler jsem zmatený.... 

Z jakého důvodu je vhodné vypnout nebo potlačit rekuperaci? 

 

A mohu, nebo nemohu nabíjet baterii (v mém případě třeba každou noc) připojením nabíječky do cigaretové zásuvky (CL) ?

 

Omlouvám se za laické dotazy, autům moc nerozumím a nerad bych svému autu ubližoval ... :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, MainB napsal:

Ale z dnešní reakce uživatele bojler jsem zmatený.... 

Z jakého důvodu je vhodné vypnout nebo potlačit rekuperaci? 

 

Na předchozím voze (O2FL) bez rekuperace a s nezávislým topením jsem za dobu provozu auta (7 let) měnil baterii pouze 1x. NT provozováno v zimě několikrát denně, s obdobným provozem jako ty.

 

Nyní přes 2 roky O3FL opět s NT, vypínání rekuperace jsem dosud neřešil, ani SS systém nemám deaktivovaný. Obě zimy NT používáno opět naplno, několikrát denně, ráno každý den cca 20 minut, možná i více, když s tím jezdí manželka, ta má ráda teplo :-) .

 

Baterie je ve velmi dobré kondici, tedy slovy servisu, předpokládám, že si nevymýšlejí. Rovněž baterii stále kontroluji v reálném čase pomocí chytré nabíječky ZUS

Tak nevím, proč bych měl rekuperaci kvůli NT nějak řešit, opravdu jsou tak ve Škodě hloupí, že by auta s NT toto neměla nijak ošetřené? Samozřejmě znám celou kauzu kolem rekuperace a SS.

 

Pokud je možnost to pravidelně dobíjet, je to asi nejlepší varianta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že většina řidičů používá buď dálku, nebo nějaký druh vzdáleného přístupu, ať už origo aplikaci od Škody, resp. některý z rozšiřujících modulů pro vzdálený start NT.
Používání kalendáře v infotainmentu není moc komfortní, je velmi omezující a použil bych ho jen pro nějaké pravidelné zahřívání interiéru/motoru např. ve velké zimě. Ale někdo to možná používá, když jezdí pravidelně a přesně někam do zaměstnání...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, guest100 napsal:

Rekuperaci bych neřešil, protože ty budeš dobíjet v zimě, kdy je rekuperace převážně v potlačeném stavu.

 

To sice Aleši ano, ale topení umí v létě větrat. Na podzim nebo na jaře pak může být přes den 15 stupňů a ráno minus 3. A to ty algoritmy nepoberou, že nemají baterku vyždímat na 40%.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, guest100 napsal:

Naopak...nechci se dohadovat...a v podstatě nikdy sebou DO nenosím...nedovedu si představit ráno vstavat dřív podle venkovní teploty abych si včas zapnul NT před DO v autě, to opravdu ne.

Tak se tedy "nedohaduj", a respektuj i názory a zkušenosti jiných, každý má jiné preference. 

Asi jsi to nedočetl - v 3. větě mého příspěvku jsem tu možnost připustil, tady citace "...Ale někdo to možná používá, když jezdí pravidelně a přesně někam do zaměstnání......" Tvá výjimka bývá potvrzením... A já si naopak nedokáži představit, že bych někdy ráno musel do auta dojít přesně na nějaký konkrétní čas (nejsem zaměstnanec).

 

A naopak, je velmi pohodlné si v autě dálkově zatopit podle venkovní situace třeba těch 15-20 minut před předpokládaných odchodem k autu. To je velmi jednoduché a funkční, bez žádného "...vstavat dřív podle venkovní teploty abych si včas zapnul NT...", to je úplný nesmysl co píšeš. Ale nevím, jak ti topí tvé naftové NT, ale moje benzinové udělá slušné teplo max. do 15-20 min. v jakémkoliv běžném českém mrazu, tak jaképak vstávání dříve?

 

A pokud si chceš poměřovat pindíky, s NT jezdím od cca 2007, tomu jsem tedy moc nerozuměl. Jestli tedy nemyslíš, že když ty jezdíš od 2008, tak to víš nejlépe?

A DO nosím, proč bych ho neměl nosit, to nové od O3 je malinké, a používání letního větracího režimu je bez DO celkem nemyslitelné, s tím schedulerem to bude asi docela podivné.

 

Ale podstatné je to, že NT používám opravdu intenzivně jak v zimě, tak v létě, bez ohledu na chytrou rekuperaci - pro mě je ten tepelný komfort důležitější než životnost baterie, která se dá znovu koupit. Z toho se nepodělám. A ani 2 letech žádný problém s ní.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potlačit rekuperaci a vypnout sss je povinnost u každého auta. 

Proč zapínat webasto hodinu předem? I v mrazech mi stačí 20 min a mám teplotu vody 90°. Motor se prohřeje rychle, kor benzinový hliníkový. Olej se ti neohřeje nikdy a převodovka taky ne. Takže první kilometry stejně jezdím volnou. 

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když není moc velká zima, vystačí i 15 minut provozu NT, za těch 20 minut je většinou dole i námraza ze skel.

 

Aleš si kvůli ospravedlnění svého ovládání NT přes ten scheduler dokáže vymyslit cokoliv.

Prej vstávat dříve [emoji1787]

Ale je to možné, protože si nějak nedokážu představit provoz NT v té jeho garáži...

 

Ale nezapomene hned rozdat mínusy jen za jiný názor, to je fakt nějaká nemoc...

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s omicronem, používání NT je fakt bezva a praktické v zimě i v létě. Naprogramování je dobré opravdu pro pravidelné výjezdy. Já ovladač nenosím, používám mobilní aplikaci Škoda Connect - zapínám si v ní jak topení, tak i v létě větrání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak mi nikdo nedokáže říct čím to může být. Jezdím trasu Rokycany-Praha, takže krátká trasa to není. A auto startuje v pohodě, baterie ok. Nejspíš asi budu muset do škodovky na diagnostiku. 

Nemáte někdo na Plzeňsku, nebo Praha diagnostiku od webasta ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 8 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...

Ahojte, chcem sa opytat na cinnost webasta ak to ma niekto poriadne odsledovane. Mam v aute webasto od vyroby a zaujimalo by ma ako to vlastne pracuje. Konkretne zapnutie cez dialkove.... auto sa vyhrieva na teplotu, ktora bola posledne nastavena na klimatroniku + otacky ventilatora, alebo si to webasto nastavi podla seba? Predpokladam, ze po dosiahnuti pozadovanej teploty sa webasto vypne.... Co v pripade ze klimatronik je vypnuti? vtedy webasto ohreva len motor? a klimatronik si nezapina?do akej teploty???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že tu je již někde téma pro nezávislé topení (NT - "webasto")...

 

NT při zapnutí pomocí DO vytopí interiér na předvolenou dobu (v nastavení NT), a respektuje poslední nastavení "Climatronicu" před vypnutím zapalování, tj. teplotu a nastavení výdechu vzduchu. Po dosažení přednastavení doby výhřevu nebo nastavené teploty se vypne.

A co je to "vypnutý klimatronik" ? Tomu nerozumím, ty si nějak úplně vypínáš klimatizační (ventilační) systém ? Opravdu? Proč?

Jinak je vše k tomu velmi dobře popsané v manuálu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...