Jump to content
boban1108

Nezávislé přídavné topení

Recommended Posts

Předpokládám že by to také mohla být žhavící svíčka. Já mám octavia 3 2.0 Tdi 110kW. Celou zimu pohoda ted zapnu a v aute smrad od nafty než to naběhne. Dik za info.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dobrý den, prosím o váš názor na tuto záležitost.

 

Mám vůz Octavia 3, 4x4, TDI 2.0, 110 kW. V autě mám nezávislé topení (teplovodní), což hodnotím jako naprosto fantastickou věc, protože žiju v oblasti kde jsou dlouhodobé a silné mrazy. 

 

Zhruba polovina mých jízd autem jsou bohužel krátké trasy - cca 5 km (odvezu děti do školky a popojedu do práce, kde auto celý den stojí venku na mrazu a odpoledne zase stejným kolečkem zpět domů). Jsem si vědom toho, že v takovémto režimu auto strašně trpí (krátké jízdy + zima).

Utěšuji se tím, že když používám nezávislé topení před vlastní jízdou, tak motor už není tolik zmrzlý a škodím mu méně ... Toto bych od vás potřeboval potvrdit, nebo vyvrátit.

 

Pří výše popsaném  provozu se ale nestihne dobíjet baterie, takže po několika dnech takovéhoto krátkého ježdění se mi stává, že nezávislé topení se nezapne, protože auto má (vlivem každodenního používání nezávislého topení) nízký stav kapacity baterie a zbývající kapacitu si asi rezervuje pro startování.

 

Takže mne napadlo následující řešení, které bych rád s vámi konzultoval - koupím si nabíječku auto baterii s výstupem do autozapalovače (CL). Když přijedu z práce, tak nabíječku připojím na CL zásuvku v kufru auta a nechám auto celou noc nabíjet. Tím pádem bych měl každý den ráno dostatek el. energie a mohl bych zvýšit délku ranního vytápění nezávislým topením z 30 minut třeba na 60 minut.

 

Kýženým výsledkem by bylo toto:
a) nezávislé topení bych mohl používat každý den i v období krátkých jízd
b) prodloužením délky vytápění na 60 minut by byl ještě více prohřátý motor, takže bych mu krátkými jízdami neškodil vůbec (nebo jen minimálně).

 

Pokud jsou moje závěry správné, tak zbývá jen koupit nabíječku s výstupem do autozapalovače (CL) - např. http://www.prohifi.cz/nabijecky-autobaterii/keepower-medium  Ale připadá mi celkem drahá :-(

Nestačilo by koupit levnější nabíječku bez CL výstupu a svépomocí si na ní přibastlit CL hlavici do autozapalovače .... ? 

 

Jen pro vysvětlení - nabíječku do autozapalovače chci proto, abych si to celé zjednodušil a hlavně aby to bylo jednoduché i pro manželku (nemůžu po ní chtít, aby otevírala přední kapotu, sundavala kryt baterie a odpojovala/připojovala konektory nabíječky na baterii). Auto parkuji venku před zahradním domkem ve kterém je elektřina, takže bych pouze otevřel kufr auta, do něj bych dal konec el. prodlužky a do něj zapojil nabíječku připojenou do CL zapalovače. 

 

Předem děkuji za Vaše názory ;-)

Edited by MainB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Webasto (výrobce toho topení) ve svých materiálech doporučuje dodržet stejnou dobu dobíjení aku jízdou jako je doba topení, tedy pokud chceš nahřívat auto 60 minut, měla by jízda trvat také 60 minut. U dnešních aut s rekuperací a divným způsobem dobíjení ( i když v zimě je rekuperace potlačena) je to takové všelijaké. Prohřátí nejen motoru je super věc a určitě to motor výrazně šetří, dokonce jsem někde četl vyjádření Webasta, že je u naftových motoru (nad)spotřeba při topení nižší, než kolik by spotřebovával efektivní jízdou studený motor a to i s ohledem na předpokládaný čas té efektivní, tedy pomalejší jízdy. 

 

Každopádně se při tvých jízdách evidentně dobíjení neubráníš, ale neřešil bych to "nějakou" CL dobíječkou, ale vzhledem k tomu že máš nejspíš baterku AGM řádnou dobíječkou, minimálně tou červenou z Lídlu, ale nejlépe značkovou nabíječkou CTEK MXS 5.0, ke které se dají dokoupit prodlužovací kabely a různé koncovky, např i ty do zapalovače a výjde to mnohem levněji, než to co jsi dal odkaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezávislé topení jsem měl asi rok a kromě tepelného komfortu je perfektní právě prohřátí motoru. Po nastartování není hlučný a potvrzuji, že bilance spotřeby byla podle amatérského měření nejhůř nulová. Hlasoval bych pro dvě věci:

 

- u někoho vypnout nebo minimálně potlačit rekuperaci

- používat klasickou nabíječku na kostřící bod (na póly se u aut se startstopem nedává)

 

Bude to sice otrava připojovat ju obden, ale co se dá dělat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U CTEKu se dá připojovací zásuvku vyvést pod kapotou ke steračům, viděl jsem někde realizací, pak není potřeba otevírat kapotu. Připojovací zásuvka má votěsný uzávěr a ke konektoru a zemnícímu bodů se připojí pod šroub. V prodeji jsou i připojovací zásuvky k CTEKu se semaforem, který ukazuje stav nabití akumulátoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na základě odpovědi guest100 jsem koupil CTEK MXS 5.0 a k tomu originální koncovku do autozapalovače.  

 

Ale z dnešní reakce uživatele bojler jsem zmatený.... 

Z jakého důvodu je vhodné vypnout nebo potlačit rekuperaci? 

 

A mohu, nebo nemohu nabíjet baterii (v mém případě třeba každou noc) připojením nabíječky do cigaretové zásuvky (CL) ?

 

Omlouvám se za laické dotazy, autům moc nerozumím a nerad bych svému autu ubližoval ... :-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekuperaci bych neřešil, protože ty budeš dobíjet v zimě, kdy je rekuperace převážně v potlačeném stavu.

 

Otázkou spíš je to, jak se to přes CL bude chovat, protože pokud je mi známo, zásuvka se po vypnutí zapalování po nějaké době odpojí, nic z ní neteče, takže otázkou zůstává, zda poteče něco obráceně, tedy zda přes CL poteče něco do akumulátoru auta. Podle mě to dobíjení přes CL je spíše pro hloupá auta, kde je zásuvka stále aktivní.

 

edit: Teď se dívám, v popisu k tomu Cig Plugu to je uvedeno:

 

image.thumb.png.fcfc5506b2969f410537a4d7b93d924c.png

 

Každopádně je vždy lepší dobíjet přímo na baterce a zemnícím bodu, a to nejen s ohledem na možné ztráty, ale důvodů může být více.

 

 

Edited by guest100

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 12 minutami, MainB napsal:

Ale z dnešní reakce uživatele bojler jsem zmatený.... 

Z jakého důvodu je vhodné vypnout nebo potlačit rekuperaci? 

 

Na předchozím voze (O2FL) bez rekuperace a s nezávislým topením jsem za dobu provozu auta (7 let) měnil baterii pouze 1x. NT provozováno v zimě několikrát denně, s obdobným provozem jako ty.

 

Nyní přes 2 roky O3FL opět s NT, vypínání rekuperace jsem dosud neřešil, ani SS systém nemám deaktivovaný. Obě zimy NT používáno opět naplno, několikrát denně, ráno každý den cca 20 minut, možná i více, když s tím jezdí manželka, ta má ráda teplo :-) .

 

Baterie je ve velmi dobré kondici, tedy slovy servisu, předpokládám, že si nevymýšlejí. Rovněž baterii stále kontroluji v reálném čase pomocí chytré nabíječky ZUS

Tak nevím, proč bych měl rekuperaci kvůli NT nějak řešit, opravdu jsou tak ve Škodě hloupí, že by auta s NT toto neměla nijak ošetřené? Samozřejmě znám celou kauzu kolem rekuperace a SS.

 

Pokud je možnost to pravidelně dobíjet, je to asi nejlepší varianta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Výše jsem psal, že v zimě je rekuperace potlačena (myšleno v klasické zimě, kdy je zima a tedy i třeba topit), tedy to opravdu netřeba řešit. Řešit je třeba nabíjení, pokud vozidlo nejede cca tak dlouho, jak topí před jízdou. Je třeba si ale uvědomit ještě jednu věc, pokud topím po naprogramování času, doba topení nastavená v infotainmentu do toho nevstupuje! Nastavená doba se uplatní po manuálním zapnutí dálkovým ovladačem nebo tlačítkem na Climatroniku. Při automatickém spuštění v přednastavený čas odjezdu si topení samo dopočítává podle rozdílu teplot, kdy má topení začít topit a tedy i jak dlouho má topení topit tak, aby v autě v době nastaveného odjezdu byla příjemná teplota.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslím, že většina řidičů používá buď dálku, nebo nějaký druh vzdáleného přístupu, ať už origo aplikaci od Škody, resp. některý z rozšiřujících modulů pro vzdálený start NT.
Používání kalendáře v infotainmentu není moc komfortní, je velmi omezující a použil bych ho jen pro nějaké pravidelné zahřívání interiéru/motoru např. ve velké zimě. Ale někdo to možná používá, když jezdí pravidelně a přesně někam do zaměstnání...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naopak, nechci se dohadovat, ale nejen pokud odjíždím v pravidelnou dobu, nebo jsem mimo dosah vysílače DO, tak je pohodlnější použít nastavení v autě a to i s ohledem na použitou logiku topení, což ani aplikace v mobilu nedovede a je třeba odhadovat nastavení kdy zapnout, aby bylo vytopeno, naopak aby topení nejelo zbytečně. DO pak může posloužit k znovuzapnutí když se třeba zdržím na schůzce atp. ale to zase podmiňuje dosah DO, podobně aplikace, kterou ale vzhledem k tomu kolik uživatelů má v autech ŠKODA Connect, neb to např Octávie mají  s výrobou až od cca 1/2 roku 2017 o rozšiřujících modulech ani "nemluvě", to je zcela minoritní podíl.

 

Já mám v autě NT od roku 2008 a v podstatě nikdy sebou DO nenosím, když chci topit, před odchodem z auta topení nastavím. nedovedu si představit ráno vstavat dřív podle venkovní teploty abych si včas zapnul NT před DO v autě, to opravdu ne.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, guest100 napsal:

Rekuperaci bych neřešil, protože ty budeš dobíjet v zimě, kdy je rekuperace převážně v potlačeném stavu.

 

To sice Aleši ano, ale topení umí v létě větrat. Na podzim nebo na jaře pak může být přes den 15 stupňů a ráno minus 3. A to ty algoritmy nepoberou, že nemají baterku vyždímat na 40%.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, guest100 napsal:

Naopak...nechci se dohadovat...a v podstatě nikdy sebou DO nenosím...nedovedu si představit ráno vstavat dřív podle venkovní teploty abych si včas zapnul NT před DO v autě, to opravdu ne.

Tak se tedy "nedohaduj", a respektuj i názory a zkušenosti jiných, každý má jiné preference. 

Asi jsi to nedočetl - v 3. větě mého příspěvku jsem tu možnost připustil, tady citace "...Ale někdo to možná používá, když jezdí pravidelně a přesně někam do zaměstnání......" Tvá výjimka bývá potvrzením... A já si naopak nedokáži představit, že bych někdy ráno musel do auta dojít přesně na nějaký konkrétní čas (nejsem zaměstnanec).

 

A naopak, je velmi pohodlné si v autě dálkově zatopit podle venkovní situace třeba těch 15-20 minut před předpokládaných odchodem k autu. To je velmi jednoduché a funkční, bez žádného "...vstavat dřív podle venkovní teploty abych si včas zapnul NT...", to je úplný nesmysl co píšeš. Ale nevím, jak ti topí tvé naftové NT, ale moje benzinové udělá slušné teplo max. do 15-20 min. v jakémkoliv běžném českém mrazu, tak jaképak vstávání dříve?

 

A pokud si chceš poměřovat pindíky, s NT jezdím od cca 2007, tomu jsem tedy moc nerozuměl. Jestli tedy nemyslíš, že když ty jezdíš od 2008, tak to víš nejlépe?

A DO nosím, proč bych ho neměl nosit, to nové od O3 je malinké, a používání letního větracího režimu je bez DO celkem nemyslitelné, s tím schedulerem to bude asi docela podivné.

 

Ale podstatné je to, že NT používám opravdu intenzivně jak v zimě, tak v létě, bez ohledu na chytrou rekuperaci - pro mě je ten tepelný komfort důležitější než životnost baterie, která se dá znovu koupit. Z toho se nepodělám. A ani 2 letech žádný problém s ní.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buď rád, že ti nepíše sprosté soukromé zprávy. Jediná cesta je ignorovat. Jaké jezdíš trasy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potlačit rekuperaci a vypnout sss je povinnost u každého auta. 

Proč zapínat webasto hodinu předem? I v mrazech mi stačí 20 min a mám teplotu vody 90°. Motor se prohřeje rychle, kor benzinový hliníkový. Olej se ti neohřeje nikdy a převodovka taky ne. Takže první kilometry stejně jezdím volnou. 

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když není moc velká zima, vystačí i 15 minut provozu NT, za těch 20 minut je většinou dole i námraza ze skel.

 

Aleš si kvůli ospravedlnění svého ovládání NT přes ten scheduler dokáže vymyslit cokoliv.

Prej vstávat dříve

Ale je to možné, protože si nějak nedokážu představit provoz NT v té jeho garáži...

 

Ale nezapomene hned rozdat mínusy jen za jiný názor, to je fakt nějaká nemoc...

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlasím s omicronem, používání NT je fakt bezva a praktické v zimě i v létě. Naprogramování je dobré opravdu pro pravidelné výjezdy. Já ovladač nenosím, používám mobilní aplikaci Škoda Connect - zapínám si v ní jak topení, tak i v létě větrání.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...