Přejít na obsah

EGR ventil


DavidSpanel

Doporučené příspěvky

Ahoj, špatný egr ventil nepodceňuj, neproběhne ti regenerace filtru, protože pokaždé když se bude chtít spustit, hodí to závadu egru, můžeš ho tak nenávratně odrovnat (DPF) EGR je sice drahý ale EGR a DPF je ještě dražší, těch pár km navíc než ti to hodí permanentní nouzák kvůli tomu že už bude DPF zacpaný a špatně průchozí za to podle mě nestojí.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

určitě to nepodceňuji,...ještě si něco zjistím o té regenereci DPF a zkusím s kámošem podívat na stav zanesení,....když jsme ho kontrolovali při tom prvním problému,..tak byl zhruba na 60 procentech,....mám tedka nějaké vyjíždy před sebou,....aby tvé tvrzení bylo správné tak by další regenerace měla přijít cca za 200-300 km,..jestli to tak bude,...tak už to nebudu dál rozebírat,..jak se říká 3x a dost,....dám vědět,..

Editováno: , autor: Rischwon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 1. 2017 at 16:23, 15degren napsal:

Ahoj, špatný egr ventil nepodceňuj, neproběhne ti regenerace filtru, protože pokaždé když se bude chtít spustit, hodí to závadu egru, můžeš ho tak nenávratně odrovnat (DPF) EGR je sice drahý ale EGR a DPF je ještě dražší, těch pár km navíc než ti to hodí permanentní nouzák kvůli tomu že už bude DPF zacpaný a špatně průchozí za to podle mě nestojí.

 

Prosimtě ještě jednu věc k té regeneraci DPF? Vím že regenerace DPF by se měla pouštět každých 600-1500km automaticky podle stavu zanesení DPF. Není to ale i o stylu jízdy, jakým způsobem člověk jezdí? Když jedu po dálnici nebo prostě budu hodinu dvě držet otáčky kolem 2500,..tak se přece filtr taky musí regenerovat nebo se pletu??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm nevim, nemůžeš mě brát jako slovo svaté. Jen ti tu sepisuji co jsem tu vyčetl v jiných tématech.

 

Dle všeho se regenerace pustí nejpozději do ujetých 750 km a to i když nebude filtr zanesený.

Styl jízdy na to má velky vliv, podle všeho když jezdíš dálnice tak je interval  regenerace o cca. třetinu delší než když kuckáš po měste. Není to o tom že by se jízdou filtr vyčistil, ale pravděpodobně v ideálních otáčkách se stabilně vyšší teplotou vzniká méně sazí...

 

Jestli se ptáš proto že by jsi pro jistotu jezdil ve vyšších otáčkách s vadným egrem aby se nezaneslo DPFko, tak to podle mě nebude fungovat.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ti to zkusím nějak sepsat:

 

Když je vše v pořádku tak v závislosti na stylu jízdy se zanáší DPF filtr mezi 300 a 750 ujetých km, když stoupne tlak a podmínky teploty motoru tomu vyhovují pustí se pasivní regenerace, během které nejspíš dochází předvstřiku nafty do pístu a tím motor zvyšuje pracovní teplotu motoru a teplotu výfukových plynů přičemž saze vyhořívají na DPFku a na oxydační katalyzátor je podpaluje, teplota je mezi 600 a 800 stupni během toho by se měl snížit obsah popela, dokud počítač pocituje snižování tlaku na DPFku tak regenerace probíhá, když se tlak vyrovná nebo už nelze dostat na původní úroveň regenerace se ukončí, zpravidla je to po 10 minutách. Je to celkem jasně poznat, motor má víc traktoroví zvuk a na volnoběh má vyšší otáčky, při stání to docela i smrdí. Ideální podmínky filtru při vypalování je kolem 2500 otáček cca 50 % výkonu motoru, při tom by se údajně měl filtr ideálně regenerovat a zároveň taková jízda zvyšuje teplotu plynu i pře běžné jízdě, takže filtr by se teoreticky měl méně zanášet. Když budeš jezdit primárně město tak samozřejmě stabilního výkonu nedosahuješ a teplota plynu prostě nebude ideální filtr se dřív zanese takže se pustí třeba po 300 km.

 

Druhá verze když se rozsvítí kontrolka DPF, tak se buď to sama zapne vynucená regenerace filtru a nebo jí bude nutno vyvolat přes VAG. V takovém případě motor posune spalování nafty tak aby se nespálená nafta dostala přímo do DPF filtr na oxidační katalyzátor na kterém se nafta následně zapálí a začne vypalovat DPFko pravděpodobně vyšší teplotou, ale ten to druh regenerace jsem zatím nenašel tak podrobně rozebraný, podstatné je že dost lidem ten to typ regenerace dokázal ještě vyřešit problém s DPF když už motor šel do nouzáku a regenerace se sama nespustila. Podle všeho pokud je problém s čištění DPF filtru může za to v 99 % oxidační katalyzátor, které už nefunguje jak má jedná se o nějakou drátěnou mřížku s nanesenou vrstvou nějaké zápalné sračky. Někteří rozumný výrobci dělají tyhle oxidační mřížky zvlášť od DPF a nechají se vyměnit aniž by jsi vyhodil DPF, bohužel škodovka to má součástí celého filtru. Osobně si myslím že vynucená regenerace pomůže jen lidem co jezdí hodně po městě a rozsvítí se jim DPF kontrolka proto že se nedokáže cukavou jízdou filtr pořádně vyčistit. Lidi co jezdí po dálnici a tato kontrolka mrkne, tak bývá problém jinde. nebo už je prostě DPF nenávratně v tahu.

 

Podle regenerace se taky dá odhadnut stav DPF filtru. Jak jsem psal v jiném threadu, po výměně špatného oleje kdy mi předtím DPFko regenerovalo po 750 km protože jezdím po dálnici, mi ted nejčastěji spíná mezi 400 a 500 km to značí že DPF už není co bývalo a tento posun byl skokoví, protože co sem s autem jezdil tak to vždy regeneroval až na km limitu...

 

Snad jsem ti to trochu přiblížil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo díky pěkně si to rozepsal,... jinak já tam budu mít jen problém s tím EGR,...kontrolku DPF jsem zatím neviděl,...blikající kontrolka žhavení + nouzák a vypis s VAGu jasně říká že EGR není v kondici,...jak jsem říkal,..tedka musím ještě někam vyjet a jak to uvidím ještě jednou,...tak půjde na výměnu,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jak už se tady zmínilo tak už mi to přešlo do fáze že to dělá mnohem častěji cca při každém druhém třetím startu. Když už vyjedu z města ven a nerozsvítí se to tak už je klid. Ale jak mi to tam skočí tak už se toho nezbavím až když nechám auto "vychladnout" třeba na hodinku tak je chvilku klid, ale jak jsem zkoušel vypnout a zapnout motor, tak mi do toho skočila kontrolka motoru (Systém kontroly výfukových plynů) a od včera mi to už svití furt,...už jsem to jednou viděl ale na druhý den to zmizlo. Stále čekám než se dostanu na řadu v jednom kvalitním servise. Ten EGR je jasný, ten bude chtět vyměnit. Jen mi vrtá hlavou jestli jsem tím že sem tam to auto projedu nerozjel další problém. Nemáte někdo stejné zkušenosti??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 7 měsíců později...

Co tahle chyba.

2 TDI 81KW

Adresa 01: Motor (J623-CFHA) Labely: SVO\03L-906-018-CFF.clb
Řídící jednotka SW: 03L 906 018 BP HW: 03L 906 018 BR
Díl: R4 2.0l TDI H20 9977
Revize: 42H20--- Seriové číslo:
Kódování: 00110012040400080000
Dílna #: WSC 02004 260 00000
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018BP 003008
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018BP.rod
VCID: 79FDAB27F8B3DA8AE7-802C

1 nalezena chyba:
4871 - obvod chladiciho ventilu zpetneho vedeni vyfukovach plynu
P2425 00 [040] - preruseni
Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čus,

co se týká EGR ventilu. Vypadá to takto?

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03l131512dq-chladic-zpetneho-vedeni-spalin-egr-ventil-skoda-19622.html

 

Na faktuře mám, že mi měnili chladič zpětného vedení zplodin. Ale závada taky ukazovala na EGR ventil. Tak mi spíš zajímá, jestli je to součást EGRU (jak tu někdo psal, že spodek je chladič prostředek EGR a vršek nějaký servopohon). Nebo jsou to samostatné díly? Já žil v domnění, že to je obyčejná klapka, která přepouští část zplodin zpět do motorového prostoru.

 

Něco jako tady:

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03l128063t-klapka-regulatoru-oe-16999.html

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj,

 

mám OII Fl 2.0 TDI CR 103 kW, r.v. 2010, 156 tis. km. a jsem na tom dost podobně jako Rischwon (stejné chyby na diagnostice). Jsem tedy zatím v té první fázi - rozsvítilo se mi to jednou, při dalším startu už nic od té doby najeto cca 100 km a zatím nic. Za 2 měsíce se s autem chystám do Portugalska (cca 8000 km) a nerad bych, aby mě to potkalo tam, ale zase ho nechci měnit zbytečně, pokud se jednalo jen o nějakou chybu a ventil ještě vydrží. I když podle toho co tu čtu není moc pravděpodobné...Myslíte, že má cenu to zkoušet rozebrat a vyčistit, nebo se výměně nevyhnu?

 

Jinak u mě to probíhalo takto:
V sobotu jsem jel delší trasu (230 km tam, půl hodiny pauza, 230 km zpět), téměř celou po dálnici a při cestě domů se mi na sjezdu z dálnice rozsvítila kontrolka žhavení, zpráva "Porucha motoru! Do servisu!" a auto spadlo do nouzáku. Dojel jsem domů, zkusil znovu nastartovat a závada zmizla (do teď jsem najezdil cca 100 km a závada se znovu neobjevila).

 

Díky za názory. :)

Editováno: , autor: Petr888
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj, mám 2.0 TDI cfhc, najeto poctivých 132 tisíc. Už pár tisíc km jsem sledoval , že po krátce po startu, cca 1km při lehkém plynu auto pocukava, jen mírně. Po tom cca 1 km už je vše ok. Pokud slapnu na plyn více, necuka.. V kazdem pripade dnes se mi rozsvítila kontrolka žhaveni, auto do nouzaku nepadlo. Po zhasnutí auta jsem si vyčetl závady přes Caristu, viz screen. Vše se tyka EGR. Závady jsem vymazal a nastartoval, vše v pořádku. DPF vypaluje korektně. Mám to řešit nebo mam zatím jezdit a až se to bude objevovat častěji , tak vyměnit Egr?

 Screenshot_20181016-174114.thumb.jpg.095978510ead31c6f6fc32112884fe32.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No podobně se mi chovalo auto, když jsem měl přerušenou podtlakovou hadičku k EGR ventilu (ovládá tam nějakou klapku pro rychlejší ohřátí). Jen se mi to nehlásilo jako EGR ale jako špatná poloha natáčení lopatek turba (protože celé je to na stejném podtlakovém rozvodu). Projevovalo se mi to nejvíc při dojíždění v malé rychlosti na volnoběh. Jen se mi rozblikalo žhavení a servis. Auto jelo normálně jen při lehkém plynu to lehce škubalo jako tobě. Mám 4x4 takže přístup k té hadičce byl docela porod, musí se nejlépe na rampu nebo zvedák a prostrčit ruku kolem kardanu.

Editováno: , autor: Ota Rákosník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Co jezdis za trasy ? V jakych otackach motor provozujes ? Nehazej hned flintu do zita. Ve vysledku to nemusi byt EGR, ale jen podtlakova hadicka a nebo cokoliv jineho. Chce to prve diagnostiku :) Ja menil EGR ve 130k a tipuju, ze kdyby s mym autem predtim nejezdila zenska a kazdy den navic po Praze, tak bych ho menil az ve 200k...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, jan.machalik napsal:

Co jezdis za trasy ? V jakych otackach motor provozujes ? Nehazej hned flintu do zita. Ve vysledku to nemusi byt EGR, ale jen podtlakova hadicka a nebo cokoliv jineho. Chce to prve diagnostiku :) Ja menil EGR ve 130k a tipuju, ze kdyby s mym autem predtim nejezdila zenska a kazdy den navic po Praze, tak bych ho menil az ve 200k...

Tak to je DPF. Vymazáno a mám ted motor vytáčet

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Zdravím ve spolek, tak jsem měl stejnej problém. Mám Yeti 2,0TDI 83kW. Rosvítila se mi kontrolka filtru pevných částic, podle návodu jsem to jel projet na delší trasu, jelikož teď jezdím jen couráky do dvou km, jak jsem dojel a znovu nastartoval kontrolka zhasla,  jsem si říkal, že je vše ok. ale po chvilce se mi rozblikala spirála žhavení a oranžová kontrolka motoru, auto se přeplo do nouzového režimu a vic jak osmdesát to nejelo .Domu jsem teda dojel krokem. pak jsem auto ještě potřeboval do práce, tak jsem dva dny jezdil na nouzovej režim, ale třetí den jsem už neodjel, nastartoval jsem a hned to zhaslo a bylo vymalováno, tak že odtah a do Škodovky. Za dva dny bylo hotovo, zaplatil jsem 16tisic a jezdím vesele dál. Byl to ten EGR ventil, zakarbonovanej, jak prase a jelikož je to nedemontovatelnej díl, je to i s klapkou a chladičem, proto to stálo takovej balík. Tak doufám, že to byla poslední taková oprava, nerad bych se auta zbavoval, jsem s ním spokojenej

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Tak i nás dostihla výměna EGR ventilu a váhy vzduchu. Najeto necelých 134000. Motor se začal občas v zátahu dusit a netáhl, po vyšlápnutí spojky šel do otáček normálně. Někdy to spadlo do nouzáku, jindy ne. Po diagnostice následovala výměna a zatím - ťuk, ťuk, ťuk - vše OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...