Jump to content

Nestartuje (motor se vstřikováním)


radek 1

Recommended Posts

Ahoj FAVORIŤACI.Mám velký problém se startem.Mám Favo r.v.1994,vstřikování BOSCH a dnes odpoledne nechytil.Včera jsem normálně jezdil,dneska odpoledne v garáži jenom točil a ani neškytnul.Zkoušel jsem to po cyklech až do konce aku a nic.Mám nové svíčky,kabely,rozdělovač.Až do včera bylo auto v kondici,dneska jenom motá.Zkuste mi poradit,u stříkaček takovou závadu neznám.Díky RADEK

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Já sem měl jen karburátorovou verzi ale viděl bych to,pokud je všude napájecí napětí a pod. na čidlo otáček motoru,to když odejde tak to nejde nastartovat,ale možná se pletu,zkus ho změřit za to nic nedáš.

Ahoj. Mám podobnej problém jako radek1 - po umytí v myčce si ani neškrtne - nehází jiskru. Jak mohu změřit to čidlo otáček?

Dík za odpověd.

Link to comment
Share on other sites

Čidlo má tři přívody,označený číslicema 1 2 3 mezi 2 3 je napájecí napětí 5V,na pólu 2 je plus. Na pólu 1 sou výstupní impulzy proti 3. Podle toho jestli je u snímače zub tak je tam log jednička a pokud je mezera tak je log nula,na osciloskopu je při chodu obdélníkový průběh. Dalo by se to jednoduše vyzkoušet na stole při odpojeným čidle z auta,stačí nějakým feromagnetickým materiálem (třeba stranovej klíč) přejíždět po čele čidla a na výstupu se bude měnit napětí.Samo že to musíš napájet těma 5V.Ale jestli ti ta voda nenatekla někam jinam :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Forman stříkačka nechce startovat, Elektrika je v pořádku, jiskra je dobrá. Po odkrytí vzduchového filtru jsem zjistil, že tam asi nejde benzín. Má někdo typ kde je chyba? Zítra začnu od čerpadla v nádrži. Ví někdo co všechno je ještě potřeba prověřit a přes kterou pojistku je palivové čerpadlo zapojeno? Dík

Link to comment
Share on other sites

pokud to haze jiskru tak cidlo otacek by melo byt OK. Po zapnuti zapalovani by se melo cerpadlo nachvili rozbehnout, je to slyset uchem. Rele cerpadla a pojistky jsou tusim na drzaku ridici jednotky v motorovem prostoru. Kdyby bylo vadne cerpadlo tak doma jedno mam.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dobrý den
Mám Formana rok výroby 1995, 40kW, vstřikování

Mám problém se startováním.

Když je motor studený, bezproblému naskočí. Když je ale ohřátý, tak točí strašně dlouho.

Přišel jsem na to, že když je teplý motor a točím, tak to nehází jiskru. Jakmile jí to nahodí, tak hned motor nastartuje.

Výměnil jsem zapalovací cívku, víko rozdělovače, palec, zapalovací kabely (od cívky do rozděl. a do svíček). Svíčky jsou rok staré.

Stále po této výměně furt přetrvává problém. Začalo to zničeho nic. Startér normálně točí. Baterka 3 mesíce stará.

Vždy když k němu přijdu (studený), tak naskočí, někam dojedu, vratím se k němu (teplý) za 5 minut tak už nechce chytit. Točí strašně dlouho, nakonec naskočí ale po dlouhé době. cca 3 dlouhé starty. Dost to vybijí baterku.  Když motor už naskočí, tak jezdí bez problému. Na jízdu to nemá vliv. Jde jen o ty starty. Takže jak řikám teplý motor nehází jiskru a když jí už po delší době hodí, tak okamžitě naskočí. Otázka je proč jí to tedy nehází než naskočí?

Děkuji za rady :)

Link to comment
Share on other sites

Luďa: děkuji za radu, ale tam už jsem kouklal, a řeší se tam favorit s karburátorem, který má jinou  cívku, i rozdělovač.
Tento má má řidící jednotku. A rozdělovač je tam ten, že je tam palec a to víko. Neumím to popsat, moc tomu nerozumím.

 

EDIT:

Všude se na forech řeší jen s karburátorem, se vstřikováním pomlau žádný.

 

Edited by Wojnar
Edituj příspěvky!!
Link to comment
Share on other sites

Tohle vypadá na vadnej spínací tranzistor, musí se vyměnit taková ta cca 1cm tlustá "podložka" pod zapalovacím trafem (mezi samotným trafem a podběhem v motorovým prostoru), do který vedou kabely od baterky a od ŘJ a vevnitř který je vlastní spínací součástka. Jak se ohřeje, začne mít svod a nedokáže se správně uzavřít, jak by měl. Následkem toho cívka nedostane ostrou "vypínací" hranu a nedá správnou jiskru...

Link to comment
Share on other sites

to Ekkar_z_Bastlírny:
Jak mám podběh, tak je na něm přidělaný plech. Na něm je to trafo. Ten plech asi namysli nemáte, ale na tom trafu je jak řikáte nějaká podložka, to bude asi ono. Dávál jsem tam z jineho favorita trafo i s tou jinou podložkou, ale to samé. Muže být nějaká zavada na tom plechu co drží to trafo s podložkou? Přes ten plech (držák) se asi to trafo ukostřuje je to tak?

Link to comment
Share on other sites

Jestli je špatná kostra, nebo jestli se kvalita ukostření mění (může klidně i s tou teplotou), tak při horším ukostření nebude cívka dostávat dost proudu = nedostatečně se nasytí její jádro magnetickým tokem a energie výsledný jiskry bude samozřejmě nižší až úplně nedostatečná. Chtělo by to mít možnost aspoň základní věci změřit, jinak je to jen "Ekkarova krištálová guľa".

Link to comment
Share on other sites

Tak dnes jsme se v tom cely den hrabali. Bez výsledku.
Poznatky:

Kabeláž od cívky do svíček dobrá. Vyzkoušeli jsme 3 cívky, (2x favorit, 1 felicie) vysledek stejný. Vyměnili jsme řidící jednotku, vysledek stejný. Koukli jsme na snímač otáček. Vytáhli jsme ho z teplého motoru a ochladili a dali zpět. Výsledek stejný.

Studený motor naskočí hned, teplý nestartuje. Teplý motor nastartuje na 3x. První točení nic. Druhý točené už trochu škube a na potřetí už většinou naskočí. Když vyndáme svíčku tak to na první točení nehodí jiskru. Na druhe to hodí, ale slabou no a na třetí už je to lepší. Nakonec se to pohádá a naskočí. Když naskočí, motor běží uplně vpohodě. Vypadá to jako kdyby cívka naindukovala male napětí/proud. Ale civky tam byly 3. a furt nic.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Dobry deň,

mám problem s mojim favom. Nechce štartovať. Stavalo sa mi občas,že som nemohol naštartovať svoj favo, stačilo niekedy len popohybovať kablikmi pri radiu, a auto znova štartovalo. NIkedy sa stavalo, že som prišiel sadol štartlo na prvy šup, vypol som šiel znova štartnnuť a už opať nešlo. Neviem si s tym dať rady, teraz už som skušal všetko a nejde stale, pri otačani klučikom relatko v poistkovej skrinke cvaká.

dakujem,

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Zdravim, mam problem.

 

Mam favorita monotronic BMM a nemozem nastartovat. Auto je po vymene motora (funkcneho) z felicie mpi, ale len blok s hlavou, ostatne ostalo povodne.

 

Predpokladam ze problem bude v elektrike, kedze pri startovani nepusti tryska palivo. Diagnostika vypisuje chybu G40 hallov snimac (ziadny signal), predpokladam ze to je snimac na zotrvacniku, mam 4 snimace a ani s jednym to nejde. Podavacie cerpadlo pocut a po odpojeni hadicky pekne daleko dostriekne, teda tlak ako taky tam bude.

 

Teras to zaujimave: ked snimac vytiahnem prilozim ku kostre a jeho oddialenim pustim aj vstrek aj iskru, teda funguje ako ma. Tak isto ked snima zotrvacnik (klucik je v prvej polohe) a otacam kolesami, otvara pravidelne trysku a pravidelne hadze iskry, tak ako ma. Akonahle zacnem startovat tak vstrek neotvori, ale iskry hadze pekne.

 

 

uz si fakt neviem pomoct ako to ozivit, nejake rady? Dakujem.

 

post-65883-0-35542000-1442560180_thumb.jpost-65883-0-42696300-1442560191_thumb.jpost-65883-0-65593200-1442560196_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...