Přejít na obsah

Výběr motoru


Tomas_TDi

Doporučené příspěvky

V 13. 5. 2019 na 12:04, stanmar napsal:

Porovnání motorů :

...

1,8 TSI vs 2,0 TSI DSG                       

 

Zapomněli tam zmínit, že motor 2.0TSI (EA888 Gen.3B) přišel o nepřímý vstřik, takže majitelé se zřejmě mohou těšit na postupné zanesení ventilů sazemi.

 

Kombinace přímého a nepřímého vstřiku je největší výhoda 1.8TSI (spolu s původním dvoulitrem z RS) oproti ostatním motorům v O3.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
V 2. 5. 2019 na 4:42, Filip Nagy napsal:

Dobrý deň prajem, chcem sa spýtať či máte niekto skúsenosti so Škodou Octaviou III 2014 1.8TSI rozmýšľam, že by som si toto auto zaobstaral ohľadom spotreby tu chápem chcem vedieť aké to má vady? Čoho sa mám obávať? Mám vôbec rozmýšľať nad týmto motorom ? A samozrejme prevodovka DSG 7 stupnova, veľa ľudí na ňu nadáva že sa kazí ako to naozaj je ? Budem rád za každu pravdivú a podstatnú informáciu :) ďakujem 

 

1.8TSI 132kW DSG 2014 najeto cca 80tis. km. Jediné závady, pokud si vzpomínám, byla vadná řídící jednotka světlometu (výměna na záruku) a tuhnoucí dotykový display Bolera v zimě (vyřešeno aktualizací FW). Možná tam byly ještě nějaké blbosti, celkově je to auto stále prakticky bez závad.

 

S motorem je sice velmi příjemné svezení, ale je zbytečně složitý, rozdíl v dynamice oproti 110kW benzínu není příliš velký a spotřeba je tak o litr horší. Ideální benzínová motorizace pro O3 je podle mě 110kW 1.4TSI, nově 1.5TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Já jsem řešil auto do firmy a vlastně i pro mě (aktuálně mám O3) a Scala byla osobně prostorově moc malá. Skoro jsem šel i do Superbu, ale touha jezdit s automatem byla větší. Ta 1.5 nebude špatná a pokud ti jde o prostor, asi není co řešit. Scala je novější, modernější, ale ten prostor (taky mám 2 děti) ničím nenahradíš. Budeš ho sice potřebovat párkrát do roka, ale pak tě to bude štvát. Tak přeji pevnou ruku při vývěru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím, v blízké dobře chci pořídit OIII a přemýšlím jakou vybrat motorizaci.

Jezdím z velké části na dálnici nebo rychlostkách. Jsou to trasy od nějakých 20km do 150km.

Předpokládám, že by se si pak víc hodila nafta, aby mě to auto nesežralo, ale nejsem si jistý, jestli ta 1.6 je na dálnice v pohodě. Přece jenom má jenom pět kvaltů a bude určitě při cca 140km/h točit už celkem dost. Zase ale u té 2.0 mi přijde, že jich je méně a jsou znatelně dražší.

Co byste mi poradili? ?

Předem díky za pomoc!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám cca 1800km nájez na měsíc. No...momentálně jezdím O1 1.9 66kW a mám průměrnou cca 5,5l-5,8l, tak aby to nebylo při nejlepším víc než to. A na ní je cítít, že ta šestka tam chybí - na dálnici ten motor je fakt hlučný...ale už jsem si na to zvykl.

Osobně mi je celkem jedno, jestli to bude benzín (I ta 1.4 TSI se mi celkem líbí, ale bude asi chlastat víc), nafta nebo CNG, hlavně pokud budu mít podobné nebo nižší náklady celkově :D


Určitě ojeté, maximálně do nějakých 350 tisíc. Přemýšlel jsem původně nad O2, ale to podle mě už nemá cenu.

Editováno: , autor: Kllrt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám sice rapida, ale se stejným motorem jako má O3. Převodovka má poměrně dlouhý spřevodování, a vzhledem k pěti rychlostem větší přeskoky mezi stupni,

ale motor se s tím pere velmi slušně. Při 140 km/h točí 2500 ot/min. a je k dispozici ještě slušná výkonová rezerva pro další zrychlování a motor je tichý.

Dlouhodobá spotřeba se dá v pohodě udržet do 5 litrů, bez nějaké velké snahy. Myslím, že u O3 to bude jen nepatrně horší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud člověk jezdí sám, tak ta 1.6TDi stačí, ale naložený je to trošku utrpení (na hory do Alp s plnou posádkou a rakví na střeše bych s tím asi jet nechtěl). Ale jak psal kolega přede mnou, na ten 5 kvalt to má slušně zpřevodovaný a je schopný to jezdit v průměru min. o 0,5L/100 mín, než dvoulitr (jezdil jsem předtím sdílenou 1.6 jako služební, teď mám tu 2.0). Možná i líp. Na to, že to má papírově tuším psanou stejnou spotřebu, tak já nejsem schopný se dlouhodobě dostat v průměru pod 6L, v TP je tuším kombinovaná 4.9L (což je reálně tak při 80km/h v závětří za kamionem).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.6TDI EA288 je velmi dobry motor, zvlast v 81 nebo 85kW variante. Do peti litru by ses mel vejit uplne bez problemu. Benzin ma svoje vyhody, ale pokud jezdis primarne po dalnici a nejezdis jako snek, uz se bude rozevirat rozdil ve spotrebe. CNG zere v prepoctu o 1 litr mene a ma o neco levnejsi palivo. Ale silne zalezi na tom, jestli bys musel zajizdet k plnicce a tankuje se zhruba 2,5x casteji nez u nafty. Ma polovicni interval vymeny oleje (15 tis. km). Celkove je OIII nad ocekavani spolehliva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak otázkou, jestli chce hrát na spotřebu. Je pravda, že s tou 1.6 se dá fakt jezdit o litřík míň, což při ročním nájezdu 30tis. km udělá už slušnou cifru (kolem 10tis., podle aktuální ceny paliva), zaplatí se z toho aspoň pojistka na auto :)

To CNG není špatné, máme verzi před FL, ale to bych doporučil asi taky spíš někomu, kdo v týdnu dojíždí do práce po městě a o víkendech jezdí na výlety.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím z velký většiny sám, občas ve dvou, proto koukám jak na liftbacky, tak i na kombíky, osobně mi to je jedno, oboje to jsou pěkný auta.

(O naloženém autě mi ani nepovídejte, minule jsem jel dálnici s plným autem a myslel jsem, že mi motor umře pod kapotou.)

 

Jde mi samozřejmě nejenom o spotřebu, jestli ji budu mít jak s 1.6 nebo s 2.0 podobnou, jako s 1.9 co mám teď, tak budu happy. Ale taky mi jde o tom, jestli to jsou oba spolehlivé motory. A jestli ano, tak asi budu vybírat podle toho, co se zrovna naskytne. Samozřejmě chápu, že ten dvoulitr pojede líp a líbilo by se mi to, jsem ještě mladej a blbej ?

Jako šnek bohužel teď jezdím, ale proti své vůli, ale to už je jiný problém (motor v 66kw) ?

 

Hlavní problém je, že za těch 350k se dá sehnat už i rok nebo dva stará 1.6 ve FL, ale ty 2.0 většinou před FL a s celkem mizernou výbavou.

 

Ještě jsem přemýšlel, jestli dává smysl čekat, až bude venku O4, jestli nepůjdou ceny O3 dolů nebo tak.

 

Editováno: , autor: Kllrt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 3. 2. 2020 na 9:41, Čečulák napsal:

1.6 je dobra, ale za sebe musim rict, ze 2.0 103 nebo 110 kw je pro radost ze svezeni neco uplne jineho. Pokud bych ty prachy mel a vedel o necem vhodnem, tak bych si priplatil.  

 

Nevim jak nové 110 kW verze, ale vím že pokud umíš s benzínem jezdit, tak v akceleraci fifty fifty103 kW i 1.0 TSi, nebo 1.2 TSi 81 kW, nemá to krouták ale když to točíš tak to jede lépe.

 

Pokud se tu budeme bavit o 1.4 Tsi tak tak podle mě klepne i nové TDička se 110 kW.

 

Krouták samozřejmě ten efekt přihrává pocitově na stranu TDi, ale nenech se vysmát. Pokud se bude po dálnici honit 1.2 TSi 81kw s 1.6 TDI 77/81 kW, tak nafta nestíhá. V případě opovrhovaného tříhrnku s 85 kW se už 1.6 TDi absolutně nechytá a  starší 2.0 TDi 103 taky nestíhá.

Nutno podotknout že v případě 1.2 TSi vs 1.6 TDi za to benzín hodně vděčí šesti kvaltu.

 

Pokud bych si měl vybrat co je na víc hravější a dynamičtější na okreskách tak bych si vybral 1.2 TSi o proti 2.0 TDi. Pokud bych měl rozpočet tak bych neváhal sáhnout po 1.4 TSI 103-110 kW ty motory prostě chtějí jet. Si myslím že pokud nemáš nájezd přes 15K ročně, je nafta ze všech pohledů dnes blbost.

 

V takovém leonu jsou hodně podceňované 1.5 TSi s 96 kW. Nevím o tom že by tam byl klokan jak u škodovky a Sw se nechá velmi dobře upravit.

Leon 2020 s 1.5 TSi v plné výbavě s najetými 5K km se dnes nechá sehnat do 400 tisíc s tovární zárukou, nevidím důvod dívat se po škodovce.

Podvozek stejný, karoserie víc aerodynamická, není problém s klokanem a to auto každý v čr nemá. Opravdu nechápu proč se dnes někdo v čr vůbec po benzínové škodovce dívá. 

 

Kdo nezkusí nevěří.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předem konstatuji, že nemám s 1.5 TSI 96kW osobní zkušenosti, ale prakticky ve všech recenzích zaznívá, že tato výkonová verze (Miller) působí dost přidušeně, líně a jede jako atmosféra, tedy až ve vyšších otáčkách. Z toho důvodu si nemyslím, že se vyplatí příplatek oproti 1.0 TSI 85(1) kW, ten rozdíl nebude v praxi zásadní. Připlácel bych pouze za 110kW variantu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Uvažuji o koupi O3 FL s benzínovým motorem, pravděpodobně DSG, přední pohon. Ve hře vlastně asi jen 1,5TSI 110kW, nebo 2,0TSI 140kW. Papírově se mi zdá nejlíp 1,5TSI s ohledem na spotřebu. Jezdím v současné chvíli S3 2,0TDI DSG 110kW. Dost mi za poslední rok klesl nájezd, teď nedám ani 10tis km za rok. Převodovka DSG mě vlastně často štve, ale na druhou stranu mě manuální řazení nebaví🙂. No a nafta mě už taky úplně nebaví. Takže, co si myslíte o těchhle dvou benzínech s DSG v O3 díky? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...