Přejít na obsah

Zapojení autorádia


agino

Doporučené příspěvky

Myslím že je to ten žlutej, kterej by měl zůstat trvale pod napětím - je to ten, na kterým je silnější pojistka. Ono si přes něj rádio cucá i ten hlavní výkon když hraje, ale když se odpojí ten červenej, mělo by se rádio "uspat" a ze žlutýho odebírat jen několik mA - ty jsou právě na "živoření" pamětí, ve kterých je to nastavení uloženo. Když vypneš všecko, vymažeš si zároveň i tu paměť s uloženým nastavením i naladěnými stanicemi. Vyzkoušej, co se stane, když necháš žlutý drát připojený na +12V a červený odpojíš - a po chvíli zase připojíš, jestli se nastavení smaže nebo ne. Samozřejmě že po celou dobu musíš mít připojenou kostru - černý drát na záporný pól baterie. Dávej si pozor při zapojování repráků - většina dnešních rádií má můstkově zapojené konce, u kterých NESMÍ BÝT SPOJENÝ S KOSTROU ŽÁDNÝ PŘÍVOD K REPRŮM - kdybys některý vývod ukostřil, upečeš si koncák jedna dvě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Neádvno jsem si do Favorita pořídil nové autorádio. Konkrétně Sencor SCD-5025MR. Známý mi to zapojil tak že je to pořád připojené s tím, že jediné co něco odebírá je blikající LED dioda, která má odběr minimální. Někdo mi zas říká, že to musím připojit k zapalování jinak mi to vytříská baterku. Co mám to rádio tak auto stálo nejvíc asi 4 dny a pak se nijak neprojevila slabší baterka tak nevím. Můžu to nechat jak to je nebo by bylo vážně lepší to připojit k zapalování?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radit se dá jedině podle toho, jak velkej má ten Sencor klidovej odběr = ve vypnutým stavu. Jestli odebírá míň jak asi 20-30mA, tak bych nic neřešil a nechal ho tak - jedině kdyby odebíralo například 50mA a nebo ještě víc, pak by se mělo pořešit, jestli tam nevložit nějakej odpojovač...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj, mám dotaz, který si chci ujasnit.... Chystám se do Fáva (135L, 1990) dodělat rádio, poměrně současné, s ISO konektory. Nikdy tam nebylo a nevím jak tam táhnout proud,(do spínačky bych to asi nedával, nejdřív bych zkusil bez), jestli z 1. pojistky ? (normálně připájet drátky na měděný plíšek, který ji drží ?) nebo byste doporučily jiný postup ? Koukal jsem do auta, které máme na nd a tam je nějaké původní rádio, tam je červený kabel "píchnutej" do jednoho kontaktu u pozice pro relátko př. mlhovek. Hledal jsem různě po netu a úplně nenašel. Díky za každou radu, snad je to napsáno srozumitelně. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napájení vytáhnout ze 2 míst - na ISO konektoru jsou 2 samostatný dráty pro +12V, jeden je červenej, druhej žlutej, mívají samostatně oddělený pojistky. Normálně se dává ten se silnější pojistkou (až 15A) na trvalý napájení +12V - na baterku nebo u pojistek na přívod od baterky, ten se slabší pojistkou (2-3A) se zapojuje za spínačku = do místa, odkud jde proud pro větrák topení, blinkry, stěrače.... Silnější bejvá žlutej, slabší červenej. Popis někdy chybí, někdy je "main power" u žlutýho, "Ignition" ("zapalování) u červenýho. 

 

Funguje to tak, že se žlutým přivádí do rádia trvale +12V od baterie a dokud není to samý napětí i na červeným (od klíčku), tak rádio "spí" = nejde zapnout, ale drží se naladění stanic i nastavení zvuku, hlasitosti, ekvalizéru... Po zapnutí zapalování = přivedení +12V na červenej drát se rádio aktivuje a začne hrát. Proud pro svou činnost si přitom ale bere z toho žlutýho drátu = z toho se silnější pojistkou, takže to, že v červeným drátu je 2A pojistka NEZNAMENÁ, že to rádio z toho drátu ty 2A taky bude cucat - to j jen pojistka, nic víc... Spínačku to tím pádem skoro vůbec nezatěžuje.

 

Některý výrobci doporučujou červenej drát spojit se žlutým a tvrdí, že to tak je lepší, že se tak rádio dá používat i s vypnutým motorem - jenže pak to rádio jednou zapomeneš vypnout - a přijdeš a baterka vydudaná... Když ty dráty spojíš a připojíš je na místo "až za spínačkou" (aby zapomenutý rádio nevybilo baterku), tak se zase po každým vypnutí zapalování ztratí všecko nastavení - a co horšího, protože na ten žlutej drát (výkonový napájení) půjde napětí z místa, odkud jsou napájený další spotřebiče, budeš jejich zapínání i provoz slyšet v rádiu jako lupance nebo vrčení/bzučení = bude v tom rušení.

 

Prostě to zapojení pomocí dvou drátů "každej jinam" je vlastnostma nejlepší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...