Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

http://www.novinky.cz/domaci/333502-staceci-tachometru-maji-zelenou-zakon-je-bezzuby.html

 

Tohle už je vážně moc.

Sice jsem ojetinu zatím nekupoval, ale tohle trpíme my všichni.

Pár nápadů jak věci zlepšit:

 

- při prodeji auta do bazaru trvat na zapsání stavu km do smlouvy

- při nákupu trvat na opsání stavu km do smlouvy, a nechat si potvrdit, že bazar ručí za stav km.

- nechat při nákupu napsat do smlouvy možnost vrácení v případě zjištění zásahů do tachometru.

 

a podobně. Tohle by mělo být asi automaticky, ale český zákonodárce to nepovažuje za důležité, tak je třeba vše vypsat ve smlouvě.

 

Pokud zjistíte, že bazar prodává vaše bývalé auto s nižším počtem km - obraťte se na čoi.

 

Pokud budou všichni na podobných podmínkách trvat a bez nich auto nekoupí / neprodají - bazary budou muset změnit svůj postoj.

Editováno: , autor: runner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

i tak jde o podvod, umyslne by te uvedli v omyl ve snaze ziskat takovym jednanim penize... Ale neda se dokazat kdo to byl. Proto je lepsi kdyz to je primo ve smlouvach prodavajiciho i kupujiciho. Nasledne dle napriklad technickeho prukazu nebo v servise zjistit prechoziho majitele a doptat se ho. Pak muze byt jasne ze stoceni vzniklo v bazaru a mas k tomu i podepsany dukaz...

Editováno: , autor: runner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud Vám někdo bude prodávat třeba kradené auto, v životě mu nedokážete že za to může. Musíte mu dokázat úmysl. Hodně lidí dává za vzor Německo jak takové přestupky řeší. Jenže druhá věc je, že V Německu paradoxně stoupá počet aut s přetočenýma km, který jsou pak při servisce "zlegalizovaný" aníž by se servis něco dozvěděl/poznal to. Může za to tam určitá komunita...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak pisu, pokud existuje smlouva o prodeji auta do bazaru a nasledne smlouva o prodeji z bazaru nejake osobe a na obou smlouvach se najete km neshoduji ve stylu ze ma najednou o 100 000 min, pak je dokazovani jednoduche a nehleda se konkretni vinik... vinikem je proste autobazar [ organizace ]... Navic pokud si do smlouvy o koupi auta od bazaru prosadis ze pocet najetych km odpovida tachometru a bazar za ne ruci, a rozdil muze byt duvodem k vraceni auta - take po pravni strance neni co resit... jenze tohle v jejich "stadardnich" smlouvach samozrejme neni. ale kazdy by to mel vyzadovat jinak proste tise souhlasi s tim ze pokud je tachometr stoceny neni to problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tohle ti podle me zadnej bazar ani prodejce do smlouvy dobrovolne nepodepise :D

Jinak moje alfa byla taky  z německa dovežená (mým kolegou), od něj jsem ji koupil pak ja a pak potom co sem se ji zbavil tak se zjistilo že byla stočená (ca 80tis dolů) - koelga ji nestočil, ale i v tech 270tis km realnych jezdila jak drak a dokonce mela puvodni spojku ...nechapu ze nekdo dneska veri stavu tachometru (ja automaticky vzdycky pridaval 100tis) :D

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, proto to sem pisu, kdyby to kazdy vyzadoval, tak holt budou muset casem na to pristoupit... a tak se jim bude zuzovat prostor pro sachovani s tachometrem.

Nedovedu si predstavit ze bych v bazaru koupil auto a oni by mi pisemne nerucili za kilometry, ktere to ma najete.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic proti ale na to ti opravdu žádný bazar nepřistoupí.. Pošlou tě někam.. Já auto v bazaru nedávno kupoval, takže relativně vím co a jak..  Lepší než nějaké úpravy s km ve smlouvě, na kterou ti téměř žádný větší bazar nepřistoupí je prostě kupovat takové auto, u kterého ten technický stav a stav tachometru máš 100% jistý..

V této době to není téměř žádný problém si zajet s autem s někým z bazaru před koupí do servisu, zaplatit si tam důkladnou prohlídku, proklepnout si jej tam v jejich databází, kdy jezdilo do servisu, jaké mělo opravy a podobně.. Všechny tyto informace se do online systému zadávají, pokud auto jezdí do autorizáku... Já sám byl před koupí se svým autem v servise, trvalo zhruba hodinu, stálo to pár stovek ale jsem si 100% jist stavem auta.

 

Prostě nekupovat první pěkné auto, ale kupovat takové, o kterém si jsem jeho stavem jistý, prostředky na ověření a zjištění stavu auta jsou, jen se musí lidem chtít a ne to kupovat podle toho jak je to auto pěkné a kolik stojí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jakoze se mam smirit s tim ze me okradaji a podvadeji nebo ze se o to alespon pokouseji ? ze je to muj problem ze jsem si auto neproklepl ? Presne proto co tady pises se ty bazary tak chovaji... proste ti to nevadi a zadnou zaruku po nich nechces... kdyby to lidi vyzadovali pak by to tak nebylo.

Ja to vyzadovat budu a rozhodne se nesmirim s tim, ze se me nekdo bude pokouset okrast a podvest.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak že jsem s tím smířený jsem to nemyslel, jen jde o to, že tím co jsem napsal můžeš takové situaci úplně předejít.. Protože i kdyby si toho docílil a měl stav kilometrů ve smlouvě, auto koupil a časem se domákl, že bylo auto stočené... Tak pak co? Dát to k soudu, soudit se - protože prodejce by určitě peníze vrátit odmítl, to jsem si téměř jistý a vymlouval by se.. Nevim, těch peněz a času co by to obnášelo.. Proto si stále myslím, že je lepší tomu předcházet a udělat před koupí všechno proto, abych si byl kupovaným autem jistý,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem před cca 2 lety koketoval s tím, že si pořídím novější auto. Chtěl jsem s přítelkyní Polo ( protože je fakt krásný ) a 1 - 2 roky max starý. Byl jsem se většinou koukat na auto který jsou od Škody plus. Co víc chtít za jistotu, když odkazy na tyta auta nabízí i sama Škodovka. 8 z 10 aut bylo buď bouraných nebo z jiného důvodu přelakovaných. Vždy jsem se přijel podívat na nějaký auto, 1 majitel, perfektní stav, najeto 20 - 30. Ptám se jestli to bylo bouraný, prej ne, vytáhnu měřák z práce, pán se podrbal na bradě, oťukávám všude kolem 90 micronů a na zadním blatníku 1200 micronů :) A takhle to probíhalo asi u 7 aut... takže mi došla trpělivost a než riskovat, starat se a bát se, tak jsme si radši koupil nový a méně vybavený...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ověřoval sis co s autem bylo, že bylo lakované? Hodně aut má laky opravované od odřenin z parkovišť a podobně, které jdou na havarijko a tak se z vesela lakují... Mamě na novém Golfu 14 dní po koupi nějaký závistivý kokot udělal přes půlku přední kapoty obrovskou *** (znak Renaultu) a auto šlo na lak kapoty.. Takže to že nesedí tloušťka ještě nutně neznamená bourané  ;)

Pokud máš známého v pojištovně nebo natrefíš na někoho ochotného, tyto informace obvykle ví a někdy mají i fotky s popisem co a jak..

Editováno: , autor: Galvi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono kolikrát ani to ověření v databázi v servisu nemusí prozradit vše o historii auta, dnes bazarníci úmyslně vyhledávají auta málo stará s vysokým nájezdem km, stočí to a hrabou na tom...

viz články na Auto.cz:

http://www.auto.cz/staceni-tachometru-osobni-zkusenost-nehoraznym-podvodem-78877

http://www.auto.cz/staceni-tachometru-dil-2-sokujici-pribehy-ceskych-autobazaru-79573

 

Jak píše runner, tlačit na ně zespodu a nenechat se ojebávat. Jenže to je těžko, pokud kupující v dnešní době hledají zejména podle stavu tachometru a celkový stav vozu je nezajímá a radši vezmou auto, která má nižší nájezd než auto s vyšším nájezdem v pěkném stavu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše runner, tlačit na ně zespodu a nenechat se ojebávat. Jenže to je těžko, pokud kupující v dnešní době hledají zejména podle stavu tachometru a celkový stav vozu je nezajímá a radši vezmou auto, která má nižší nájezd než auto s vyšším nájezdem v pěkném stavu...

 

jo já vždycky hleděl jen na to jak auto vypadá opticky, jakou má výbavu a jestli je výbava funkční tak jak má, opotřebovanost interiéru a pak jak se s tím jede a cena..co víc? Kilometry mi byly vždycky jedno pže mi bylo jasný že jich bude dvojnásob :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Co je na tom uzitecneho? Opet nedotazeno, staci stocit po troskach pred stk (za rok muzu najet 100000 nebo jen 2000km)... Zakazat upravy stavu tacho, poruseni = trestny cin pro upravce. Jedine tak lze zlikvidovat.

Editováno: , autor: adoks
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dokonalého není nic. Nicméně koho by před lety napadlo stáčet před každou STK auto? No a dnes jsou ty údaje k dispozici...Udělat trestný čin ze stáčení také moc nepomůže, nedokážu si představit, jak by se to někomu dokazovalo, to by tě museli chytit při činu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nejde to většinou dokázat kdo vlastně stočíl tachometr :( což je problem , jediné jak stačení tachometru zabránit je aby výrobce znemožnil zapis do řj a tachometru , jinak to nepujde , další věc je třeba výmněna tachometru za jiný z min Km , to by šlo řešit viditelným seriovým číslem tachometru které by bylo zapsáno v TP a vyraženo do kastle auta

 

A co sy týká postihu za přetačení tachometru a nebo vymněnu za tachometr z min Km , pokud by to dělala firmy doživotní zakaz činosti ! a pokud někdo jen tak "doma" tak třeba flastr 500 tisíc kč a 5 let na tvrdo :)

Ono kdyby za to byly pořadné postihy a fizly by fungovaly tak by si to par vychcancu rozmyslelo

Editováno: , autor: vikyviky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...