Přejít na obsah

Rozšiřující podložky pod kola


mcsolle

Doporučené příspěvky

Plne súhlasím so stihackou !

Dočkám sa normálneho argumentu proti podložkám? Nehovorím o extrémoch ale o zdravých 1 až 2 cm.

Pridaním každého "cudzieho" prvku medzi disk a náboj zvyšuješ riziko zmeny jazdných vlastností a riziko mechanického poškodenia disku, náboja, tlmiča, nápravy atď. ...

Fyzikálne sily, ktoré pôsobia na disk a náboj majú určitú charakteristiku s ktorou rátajú projektanti ale pridaním podložiek sa ich charakteristika mení čo môže vyústiť v zmeny uvedené vyššie.

Ak už to chceš mať širšie tak je lepšie ísť cestou širších diskov, je to drahšie ale určite bezpečnejšie riešenie... :)

Když bude dobře provedená podložka a šrouby se správnou pevností, tak se nic nezmění a namáhání bude stejný jako by bylo s jinejma kolama. Jednoduše, je to všechno dostatečně předimenzovaný a udrží se to pohromadě i kdybys tam nechal jenom třeba 3 šrouby, rád bych ale slyšel názor těch radilů jakej je podle nich rozdíl v tom když dám na kola podložky nebo kola s jiným ET? Tak co? Řeknu vám to, žádnej...

Nejde o namáhání náboje,ale rozhodně se zvýší zatížení jednotlivých prvků nápravy..myslím tím hlavně její uložení apod. A ten vliv je stejný, pokud použiju ráfky s jiným ET nebo tomu odpovídající podložku. Tak je pak otázka,na kolik je dimenzované dané uložení nápravnic a s jakým koeficientem bezpečnosti je celé ústrojí navržené. Na to by mohl odpovědět jen někdo, kdo se na konstrukci přímo podílí..pokud se s namáháním dostanu za určitou mez, může se snížit životnost, popř může dojít i k poškození. Ale jak říkám,zjednodušeně závisí na tom,jak moc je ta konstrukce předimenzovaná, protože každopádně ať menší ET nebo podložky z té rezervy něco ukrojí.

Souhlas, jednoduše je to úplně to samý, jestli podložku nebo kola s jiným ET... Jestli někdo chce říct, že 18kola s nějakým ET nebudou tolik namáhat uložení oproti 18kolům s podložkou, tak je to blbost, samozřejmě pokud se nedaj podložky jen proto aby byly kola vystrčený, podložky jen v případě potřeby změny nevyhovujícího ET...

Konec týhle diskuze, protože to se mele pořád to samý, doufám že už je to všem jasný a odpůrci podložek si konečně uvědoměj jak to je...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych zase řekl, že rozložení sil bude jiné. Bude posunuté o tu podložku zato s jiným ET bude pořád v tom samém místě. Jinak nejsem odpůrce podložek.

Presne tak! That´s it! :palec2:

Tak to určitě ne.

Pro názornost,vezmi dvě identická kola pouze s rozdílným ET.Jedno ET 35 druhé ET 20.Aby jsi docílil shody použiješ podložku 15mm.Souhlas?

A teď ji -samozřejmě obrazně-přivař na kolo s ET 35 a máš dvě stejná kola s ET 20.

Zatížení prvků népravy je stejné v obou dvou případech.Můj názor.

Pouze zatížení šroubů bude asi větší a možná i kombinované,ale o tom se přít nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych zase řekl, že rozložení sil bude jiné. Bude posunuté o tu podložku zato s jiným ET bude pořád v tom samém místě. Jinak nejsem odpůrce podložek.

Presne tak! That´s it! :palec2:

Tak to určitě ne.

Pro názornost,vezmi dvě identická kola pouze s rozdílným ET.Jedno ET 35 druhé ET 20.Aby jsi docílil shody použiješ podložku 15mm.Souhlas?

A teď ji -samozřejmě obrazně-přivař na kolo s ET 35 a máš dvě stejná kola s ET 20.

Zatížení prvků népravy je stejné v obou dvou případech.Můj názor.

Pouze zatížení šroubů bude asi větší a možná i kombinované,ale o tom se přít nebudu.

Jsem rád že už to pár lidí konečně pochopilo, jediný co je víc namáhaný jsou šrouby a ty jsou dostatečně předimenzovaný...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych zase řekl, že rozložení sil bude jiné. Bude posunuté o tu podložku zato s jiným ET bude pořád v tom samém místě. Jinak nejsem odpůrce podložek.

Presne tak! That´s it! :palec2:

Tak to určitě ne.

Pro názornost,vezmi dvě identická kola pouze s rozdílným ET.Jedno ET 35 druhé ET 20.Aby jsi docílil shody použiješ podložku 15mm.Souhlas?

A teď ji -samozřejmě obrazně-přivař na kolo s ET 35 a máš dvě stejná kola s ET 20.

Zatížení prvků népravy je stejné v obou dvou případech.Můj názor.

Pouze zatížení šroubů bude asi větší a možná i kombinované,ale o tom se přít nebudu.

Jsem rád že už to pár lidí konečně pochopilo, jediný co je víc namáhaný jsou šrouby a ty jsou dostatečně předimenzovaný...

Jsem rád že jsi rád,ale problematika ET a podložek je mi už nějaký ten pátek jasná. :palec2:-_-

Jinak taky nejsem jejich příznivec,Zatím co jsem viděl,tak si lidi pověsí jakékoliv podložky bez ohledu na jejich průměr a průměry dosedacích ploch kola a kotouče.

Potom tam mají schody ,opravdu hnus.Když u,tak je necht udělat na míru,aby to nějak vypadalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych zase řekl, že rozložení sil bude jiné. Bude posunuté o tu podložku zato s jiným ET bude pořád v tom samém místě. Jinak nejsem odpůrce podložek.

Presne tak! That´s it! :palec2:

Tak to určitě ne.

Pro názornost,vezmi dvě identická kola pouze s rozdílným ET.Jedno ET 35 druhé ET 20.Aby jsi docílil shody použiješ podložku 15mm.Souhlas?

A teď ji -samozřejmě obrazně-přivař na kolo s ET 35 a máš dvě stejná kola s ET 20.

Zatížení prvků népravy je stejné v obou dvou případech.Můj názor.

Pouze zatížení šroubů bude asi větší a možná i kombinované,ale o tom se přít nebudu.

Jsem rád že už to pár lidí konečně pochopilo, jediný co je víc namáhaný jsou šrouby a ty jsou dostatečně předimenzovaný...

Jsem rád že jsi rád,ale problematika ET a podložek je mi už nějaký ten pátek jasná. :palec2:-_-

Jinak taky nejsem jejich příznivec,Zatím co jsem viděl,tak si lidi pověsí jakékoliv podložky bez ohledu na jejich průměr a průměry dosedacích ploch kola a kotouče.

Potom tam mají schody ,opravdu hnus.Když u,tak je necht udělat na míru,aby to nějak vypadalo.

Tak samo že by podložky měly být přímo podle rozměrů součástí se kterými budou ve styku, mělo by to vypadat jako by tam nebyly...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak samo že by podložky měly být přímo podle rozměrů součástí se kterými budou ve styku, mělo by to vypadat jako by tam nebyly...

Některé ráfky se středí na střed na náboji, potom tam jsou šrouby jinak namáhané než když se tam dají podložky rovné, pak se taky můžou šrouby ustřihat.

Jinak nic to nemění na faktu, že použití menšího ET (popř.odpovídajících podložek) vnáší další namáhání do celého ústrojí nápravy..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Mate niekto skusenosť aka max. hrubka rozširovacích podložiek môže isť na prednu nápravu, a aká na zadnú nápravu, tak aby pri tvrdšom perovaní vozu nedochadzalo k stretu pneu s falcom blatniku, elektrony origo škoda päťcipe 15 pneu 195/65 v plane 17 205/50 vďaka za typy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mate niekto skusenosť aka max. hrubka rozširovacích podložiek môže isť na prednu nápravu, a aká na zadnú nápravu, tak aby pri tvrdšom perovaní vozu nedochadzalo k stretu pneu s falcom blatniku, elektrony origo škoda päťcipe 15 pneu 195/65 v plane 17 205/50 vďaka za typy.

Nejmenší je ET35, které můžeš použít na svém voze bez kolize s lemem blatníku.Plánované disky si kup jen od prodejce, který ti dodá i typový list a homologaci TUV abys je mohl legalizovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
Zdravím, chtěl jsem se zeptat na podložky pod kola, nemáte někdo na prodej? nebo nevíte někdo kdo je dělá, za dobrou cenu??...a jinak jestli máte kolik tam máte?..1,5cm???

ahoj.podložky mám(auto kúpené s podl.,takže cenu ti neporadím),vpredu 1cm a vzadu 1,5cm. nemám aktuálnu fotku tak pripájam starú ;) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypadá to s nima daleko líp!...a co máš za kola a pneu?..to vzadu je ten 1,5cm akorát vid?

ano,vzadu to je tak akurát(auto je aj znížené) a prst tam určite nevopcháš.kolečka sú origo z laurina 205/55 R16 ET43.pneu Continental premium contact 91 H.

Editováno: , autor: Laci Pecze
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano,vzadu to je tak akurát(auto je aj znížené) a prst tam určite nevopcháš.kolečka sú origo z laurina 205/55 R16 ET43.pneu Continental premium contact 91 H.

Ale vypadá to dobře!..o snížení byhc taky uvažoval, ale bojím se našich silnic už takhle s těma kolama je to dost debilní a pak když se to auto naloží jako třeba na dovču a tak....o kolik to máš snížený?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale vypadá to dobře!..o snížení byhc taky uvažoval, ale bojím se našich silnic už takhle s těma kolama je to dost debilní a pak když se to auto naloží jako třeba na dovču a tak....o kolik to máš snížený?

sú tam Eibachy pružiny a podla faktúry je to mínus 3cm.toho naloženia na dovču sa neboj,mne to klesne max.2-3cm a tvrdé to je tak akurát ;) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...