Přejít na obsah

Motorový olej - výměna


rodolfo

Doporučené příspěvky

O chvilu bude mat moja OIII rok a tak by som chcel vymenit olej v neautorizaku. Mam QI6, teda premenlivy interval a specifikacia 504 00 / 507 00. Je niekde uvedene, aky je  olej z vyroby ?, myslim znacku. Vaham medzi Castrol a Shell - predpokladam, ze asi nie je velky rozdiel medzi nimi. Pripadne mi poradte, aku znacku ste kupili vy, co ste uz menili...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No na to jakou značku oleje, to se radši neptej :D to akorát vždycky strhne bouřlivou diskuzi. Prostě tam dej nějakou z kvalitních značek, které budou splňovat požadovanou VW normu a nemůžeš tomu uškodit.

 

(Jinak v závorce uvedu svoje preference :D Za sebe dávám do aut buď Shell nebo příště zkusím Mobil1, Castrol čtu na internetu ze všech stran, že není dobrý (hlavně řada Magnatec) a i můj známý, který dělá v autorizovaném servisu Volvo mi Castrol nedoporučuje, že prý pro benzinové motory obzvlášť ne, protože je zakarbonizovává.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Pawouk:

Ano mam taku skusenost, ze to co dava fabrika pri vyrobe je casto najkvalitnejsie, napr vyfuk aj ked sa kupi ako original uz nikdy nevydrzi tolko ako z vyroby, podobne brzdove dosticka apod...

 

To HjM:

"Prostě tam dej nějakou z kvalitních značek" a co je kvalitna znacka? Ja viem je to tazke.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš pravdu s těma dílama, do prvovýroby se dělá jiná kvalita jak do těch aftermarketových náhrad, ale u těch olejů to je si myslím něco jiného.

 

Tak kvalitní značky by podle mého měly být např. Shell, Mobil, Total, Elf, Selenia, Millers Oils, Q8, i ten Valvoline třeba... je toho moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já dávám léta Castrol a nikdy jsem neměl problém, někdo tady psal že Magnatec je špatný ale ten stejně nemá normu pro OIII, tam se dává Edge, dával jsem ho i do OII a v pohodě. V dokumentaci k OIII je, že doporučují Castrol Edge tak u něj zůstanu ale stejně si myslím, že když koupíš správnou normu a nějakou všeobecně uznávanou značku tak to je v pořádku, hlavně ne bezejmenný 507.00 z Lidlu, i když kdo ví co je to zač, třeba to někde tankují ze stejného kohoutku jako věhlasné značky  :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ano měnit čím dříve tím lépe. Takže výměna po 15 Tkm je to jistota delší životnosti motoru protože olej je dost teplotně namáhanej v OIII a jak jsem vypozoroval zde na foru tak i přes 100 C .

V mém případě u Soriho jsem výměnu posunul za 15 na 10 Tkm a to přitom mám teplotu oleje jen do 90 C. Motor je stále díky tomuto řešení uvnitř čistej a po výměně je dlouho ještě světlej a s minimem karbonu. A ten škodí velice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měnit po 15 tisíc je ideál, víc ne. Značku bych tolik neřešil, pokud olej splňuje normu, tak je víceméně značka jedno...jednotlivé oleje jsou si dnes už hodně podobné. Osobně se mi ale příčí platit za předražený Castrol např. Shell je o poznání levnější a kvalita stejná. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Mám u auta nastavený proměnlivý servisní interval,olej long life a výměnu oleje předepsanou po 30000km...

Když jsem kupoval auto,tak přímo ze škodovky a bylo čerstvě po servisu ve 30000km,nyní mám kolem těch 45000km najeto a právě nevím,jestli si tedy mohu vyměnit olej sám,než pojedu na ten předepsaný servis v 60000km snad není možnost jak by to ve škodovce poznali,použiji samo přesnou specifikaci oleje předepsaného,asi se budu držet značky Castrol a model Edge,mám to i v papírech k autu...filtr originál!Jen co jsem koukal na netu,tak ten originál je buď podle označení černý nebo stříbrný barvy...momentálně tam mám origo a barva stříbrná...zajímalo by mě,jestli je rozdíl ve filtru pro long life olej tedy výměna po 30000km a filtr pro běžnou výměnu,tedy po 15000km...Mám auto splácet 5let,jezdíme docela dost,tak jen jestli to vůbec řešit,v plánu je po 5letech co auto splatím poslat dál...tak jestli cca do 200000km to řešit nemusím a klidně dodržovat long life servisní interval a nebo těch 5let raději měnit po 15000km v důsledku,že opravdu ten long life je svinstvo a nebo to tak horké nebude,když to schvaluje i továrna...nejsem ten typ který auto bude mít nějaký dlouhý časový interval,tak cca 5let,tedy měnit přesto po 15000km a nebo long life předepsaný a neřešit???Když už měnit tak nechat z finančních důvodů servis oleje na 30000km long life a v mezidobý v 15000km si jej vyměnit sám???

Editováno: , autor: lh13
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už je to tady zase... Podívej se po dalších tématech o výměnách olejů - nikde se nikdy nedovíš "pravdu", zda používat flexibilní interval (žádný interval 30 000 km totiž neexistuje a neexistoval - správně je to max. 30 000 km a to je rozdíl...), nebo přejít na pevný po 15 000 km. Na tuto věc má každý svůj názor a podle toho se řídí. Opakuje se to tady pořád dokola.  :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...