Přejít na obsah

Motorový olej - výměna


rodolfo

Doporučené příspěvky

Ty dvě deci bych vůbec neřešil. To tomu motoru nijak neublíží. Jestli mezi rysky nebo na max je dle vkusu každého soudruha, je to úplně jedno.To že je ten olej tak brzo po výměně černý je dobře. Je to tím že dobře rozpouští karbon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že je absolutně zbytečné bavit se o tom kolik, kdo oleje dolévá. Je předepsaná oblast A což, je zhruba od 1/3 měrky po max. Realita je taková, že pokud máš olej mezi minimem až maximem, tak se vlastně nic neděje. Rozhodně i tyto rysky nejsou vyloženě hraniční, je tam z výroby nějaká tolerance, kterou asi nikdo neznáme a proto jsem se ptal.

 

Pokud, ale budu hnidopich a budeme se bavit o středu nebo maxu. Tak max. má pro mě více výhod:

1. větší množství oleje dokáže zachytit více bordelu, tím myslím hlavně oxidaci.

2. větší množství oleje se hůř ohřívá, což může být výhoda i nevýhoda.

3. TSI pravděpodobně spíš olej žere než, aby se natolik ředil benzínem, takže je tam větší rezerva.

4. Při nějakých brutálních náklonech a odstředivých silách je menší riziko nenasátí oleje.

Po dnešním odsátí odhaduji, že rozdíl mezi středem a maxem je tak 0,4L, což není úplně málo.

 

Jinak to auto mám krátce, jezdilo na olej každé dva roky. Teď mám najeto 74K a výměny byly 21k - 42k - 63k - 74K. Nalil jsem tam momentálně Ravenol SMP 5w-30 a plánuji ho tam nechat jen chvilku ať posbíra bordel a naleju tam VMP. 

 

BTW: když je olejová náplň 4,5L a vymění se vlastně jen cca. 4L, kde zůstává ten zbytek oleje? V hlavě?

Editováno: , autor: vfi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem byl dnes na stk a byl jsem nemile překvapen. Teče mi olej kolem výpustného šroubu. Olej měněn před 500km, použil se nový šroub i podložka, utaženo na 30nm. Otázka, co s tím. Trochu se obávám, že novej šroub s podložkou tomu nepomůže. Před výměnou bylo sucho.IMG_5165.thumb.jpeg.ee2220c4cae322ab357bb569365208f2.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdy jsem nepochopil "nutnost" měnit šroub a podložku při každé výměně, nedává mi to smysl, naopak každý nový šroub bude mít trochu jiný závit a opotřebí závit v hliníkové vaně.
Na jednom autě měním olej už 12 let, pořád stejný šroub a pořád všechno OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co to "po instalatérsku" pojistit teflonovou páskou na závitu??? A nebo těsnicí kroužek natřít těsnicím tmelem na motory??? Možnosti jsou .....

 

Blbý je, že to, že to "teče" zjistíš, až když tam naleješ olej a já bych kvůli tomu olej nevypouštěl. 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, ejveen napsal:

Nikdy jsem nepochopil "nutnost" měnit šroub a podložku při každé výměně, nedává mi to smysl, naopak každý nový šroub bude mít trochu jiný závit a opotřebí závit v hliníkové vaně.
Na jednom autě měním olej už 12 let, pořád stejný šroub a pořád všechno OK.

Ja mením olej po 3-7000km s vždy ide nova skrutka, stojí originál 1euro.

Na octavii 2 mi kvôli nej raz tiekol olej nie je to sranda. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vyřešeno asi. Jsem blbec. 
1. Plechová vana má mírně zdeformovanou dosedací plochu pro podložku. Buď je takto z výroby a prý se to stává, nebo to někdo utáhl více.

2. Špatná podložka, má tu být dutá hliníková, která se zdeformuje při utažení, vždycky tedy novou.

 

Upřímně pásku ani tmely používat nechci. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...