Přejít na obsah

Motorový olej - výměna


rodolfo

Doporučené příspěvky

13 hours ago, Clerfayt said:

Podle rad na foru, prodejců a hlavně na infolince škodovky. Nakonec jsem vzal vzorek oleje ze svého motoru a porovnával. 

 

Moje rada, nalej tam 5w30 LL a neřeš to :-)

Rád vím jak se věci mají a taky mi to nedalo. Porovnával jsem teď olej co mám v autě s novým 5W30 i s novým 0W20. Vydáno po hodině z mrazáku. A výsledek? Mám v autě už 0W20. 

Nechal jsem porovnat i jinou osobu. A shoda s mojí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci,dnes byl u nás v servise technik a zároveň distributor Oleje Eni(Agip) a já s ním probíral,co mám dát do Supa III 2,0 TSi jestli 0W30 nebo 5W30 a říkal rozhodně 5W30 a né řídkou sračku a vysvětloval nám to.Ve zkratce.5W30 má ve vyšších teplotách daleko lepší mazací filmy.Řídké sračky se dělají na popud EU kvůli ekologii(je v tom jak emise ruru v ruce se spotřebou atd).Aby byl olej schopen dosahovat mazacích schopností je to doháněno aditivy atd.Vysvětloval to docela dlouho,já to napsal ve zkratce.

Řekl také pěknou věc.Ano,ten olej je za studena řídší,ale jen idiot jezdí se studeným autem jako prase.Rozumný počká až se olej ohřeje.Potom,jak má olej 90 a více st.má navrch 5W30,což si myslím,je důležitější

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@cosby mohl bys trochu rozvést ten rozdíl? Možná jsem to špatně pochopil, taky jsem jen uživatel a do problematiky vidím jen toliko co si načtu, ale vždy jsem měl za to, že první číslo je pro studený olej a to druhé pro zahřátý. Z toho mi plyne že u 0w30 a 5w30 by po zahřátí mělo být vše stejné, nebo se pletu? Samozřejmě ta ekologická voda 0w20 je o nečem jiném...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

8 minutes ago, Martab said:

@Joker 85 Ano, právě na ten příspěvek se ptám, jestli může rozvést, co je příčinou tak diametrálně rozdílných vlastností u dvou olejů se stejnou viskozitou v letní třídě -xxW30.

Myslím že ti odpověď nedám. Jsem pouze uživatel. Ne výrobce. Samozřejmě že reálné vlastnosti a hodnoty kterým se dá věřit jsou od nějakýho specialisty, Který je schopen hodnoty namerit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O olejích je toho plný net.osobně myslím,že stačí googlit.

Já osobně olejář nejsem,ale pán,co nám vozí oleje to dělá 25 let a myslím,že ví,o čem mluví.Podle mě nějaká odpověď z infolinky škoda může být někdy i zavádějící.

Jinak když jsem koukal do mazacích plánů tak u mého Superba je i jak 0W30 tak 5W30

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4 hours ago, Martab said:

Ano, najít se toho dá spoustu, ale nikde jsem nenašel, že by i index viskozity za "studena"  výrazně ovlivňoval viskozitu po zahřátí, proto jsem se ptal, ale nevadí :)

Určitě něco o tom nějaký základní informace najdeš. Matně si myslím že jsem na to taky někde narazil při několika hodinovém čtení informací. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi neměnili jste teď v poslední době někdo olej Shell? Já ano a vzhledem k tomu, že je již nelze koupit 5W30 ale pouze 0W30, která jej dle vyjádření Shellu nahrazuje, musel jsem jej tam dát, ale popravdě dobrý pocit z toho nemám. Ten olej je VELMI výrazně řidší za běžné teploty a přijde mi, že ta 5W30 byla prostě pro ten motor lepší (já mám 1,6TDI, což do této sekce vůbec nepatří, ale dotaz zní spíše obecně právě na ty oleje 0W30 vs. 5W30 tak jak píše Cosby)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechno je to tady

Co vám vadí na 0W30.??? Při 20 °C je viskozita tj. tekutost cca 10 x menší než při provozní teplotě. A HLAVNĚ viskozita má jen velmi málo společného s kvalitou mazání a s pevností olejového filmu! Důležitá je výkonostní specifikace. Viskozita je jen hluboce zakořeněný mýtus do IV. cenové.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 48 minutami, Joker 85 napsal:

Můj osobní názor je že to ten olej dá v pohodě do deseti tisíc. 

Dneska dělám výměnu a půjde tam to co tam bylo a budu měnit po cca 7tis.14, 21,A pak ve třiceti v autorizovaným kvůli záruce. 

Jak jsi poznal, co tam máš za olej? Co máš za motor?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 0W30 mi vadí to že motor je až do zahřátí rozhodně nyní o něco (o fous) hlučnější než byl předtím s 5W30 (taktéž Shell, ale měněn před rokem, tedy ještě byl dostupný normální 5W30).

Je to asi dáno tím že auto až moc poslouchám jestli se někde neozve něco co tam být nemá, nebo se nějaký zvuk nezmění, ale právě proto tuto změnu pozoruji.

 

Proto mi přijde, že motor nyní pracuje z počátku s "většími vůlemi" než se dostane do správné provozní teploty i když by se měl dostat na všechna místa možná o něco dříve než ten původní.

 

Nejsem ale odborník na oleje samotné, proto jen popisuji svůj osobní názor po provedené výměně oleje 5W30 na 0W30 totožná značka i "řada" oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...