Přejít na obsah

Vytlumení - montáž, materiály


Doporučené příspěvky

Andre,na co jsi pridelaval repro-mdf, nebo plastovy adapter? A ke dverim jsi to chytl samorezkami?po puvodnich repro tak je doura,jak krava,tak se obavam,ze bude trochu problem...ty puvodni plastove nyty se mi k pridelani redukce nehodi,tak resim,jak to prichytit[emoji39]

Odesláno z mého HUAWEI GRA-L09 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak u me nejak takto. I pri investici cca 40.000kc je to porad neuveritelne hlucnej vuz, coz se pri kvalite materialu (kdo da dolu tapacir, vrati se v case hodne, ale hodne daleko) vlastne mozna ne v case. To je blbost. 

Holt, prijde mi ze muj focus v roce 2001 mel tloustku tapciru vlastne tlustsi. 

Koncernove cuttovani costu je opravdu znat.)

 

(jizda kolem 200km/h je uz hodne, ale hodne slysitelna, nicmene Canton Cantonuje vyrazne lip.) 

 

kdo to dela kvuli tichu v aute, tak v nem uz skoro jde konverzovat nas 180km/h. Kvuli hudbe se to ale vyplati.

 

 

736A9A53-EBC2-45DC-99DA-34F5EAC29BC2.jpeg

929C5024-BECE-49CE-92A2-552BD22A3B5C.jpeg

532C6211-77AB-46F9-A52C-FD860EC6DC07.jpeg

A2D95FCD-1B40-4036-B8CB-F45EB89D3B7A.jpeg

050E6742-7A1B-41F8-A273-15BCA58BE7B4.jpeg

F30DE837-2A87-4CAE-A193-85EB91C49272.jpeg

AE7C9C94-721B-4D70-8B7C-2A0463E474B9.jpeg

E7F67F73-C432-4B27-BDCC-57F23FE51E99.jpeg

9F84E38A-DFC3-4F51-AEEC-61DD0CEA5A55.jpeg

F2DC1D93-6031-4296-A771-5FDD952F7D46.jpeg

9022D09F-949E-454F-9C72-18A4B5E7EF72.jpeg

2CC38621-1732-4343-ABEA-C1305C7C30C6.jpeg

25B01BED-6DA1-4A77-B1BD-872787920DBD.jpeg

93D222B8-145F-41EA-A4CD-19E3495A9424.jpeg

60AB22AA-20B9-457B-8A4D-9A731003BCF6.jpeg

1A574E8C-1E89-4015-A854-993ACB1AD9E2.jpeg

68243233-8120-400A-8615-402C8517A586.jpeg

Editováno: , autor: Strabag
  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lidičky mám dotaz, též se chystám na vytlumení a chci se zeptat, vyplatí se polepovat vnitřní stranu sundaného tapecu ze dveří? Díval jsem se na inspiraci na ahifi a ne u všech aut je to děláno. Zajímalo by mě jestli je velký rozdíl s polepením nebo bez.

Jinak bych rád vytlumil všechny dveře + pouze prostor kolem Canton Subwooferu v kufru.

To by snad mělo být dostačující, co myslíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proc jsi vypocital 5, a ne 7, nebo 3? 

Co kdyz ma pro me ticho cenu i jenom rok? Nicmene vuz je planovan jeste na rok a pul, tak snad vydrzi. 

 

Nekdo jezdi na dovcu na Machac, a nekdo do 5* na Bali. 

 

Kdyz ti reknu, ze lidi holkam kupuji kabelky v cene te octavie, to bys mohl treba dostat anafylakticky sok ;)

 

Nicmene, to, ze ani tato investice z octavie neudela auto jsem tusit nemohl.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavní problém je, že úprava nepřinesla to co si představoval nebo mu bylo dokonce tvrzeno ze strany prodejce, že tak bude....to už jen hádám.

 

Kvalita lidského života se dle mého názoru úplně nepočítá jen cenou kabelek....spíš bych řekl, že naopak. Každý má jiné priority a hezká dovolená s nejbližšími je důležitější než dovolená "s kabelkou v ceně Octávie".

 

Moderní auta nejsou kvalitnější než starší, to spíš naopak, všude je vidět jak se šetří. Moderní auta jsou alespoň pro mě hlavně technologicky zajímavá. Co se děje ve vývoji moderních vozů nyní si nikdo před deseti lety nedokázal ani představit. Pokud chceš technologicky zajímavé auto a současně auto, které je ještě poctivě dělané musíš se podívat spíš po Audi A6 nebo A7. Dnešní Superb3 je na tom kvalitou hůř než Octávie2. Výrobce není schopen ani odladit softwary jednotek, aby vše vždy fungovalo, tak jak tomu bylo u starších vozů. To byl taky jeden z důvodů proč si je lidi kupovali - každé jiné auto si dělalo trochu co chtělo(francouzi, italové....), ale u koncernu vše vždy fungovalo a každá změna, znamenala skoro vždy nějaký problém. To už se dnes v rámci koncernu vidí jen u Audi A6.

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ferdo mas pravdu, ucel to splnilo tak napul, ale uz jenom proto, ze to poslalo Canton o uroven vys bych do toho sel znovu.

 

s A6/A7 (4G) mas pravdu. Tam jsem si s ni  hral, nechaval jsem dodelavat softclose, elektrokufr, night vision, navi, TV, head up (vcetne jineho celniho skla), full led, webasto... a komplet interier.

Delal jsem to pro kamarada, co to dostal firemni, a nikdy vuz nekupoval. Mel dojdem, ze mu urcite bude zakladni vybava A6 stacit. No nestacila...

(delal jsem to v navitechnik.pl)

 

Koncern opravdu krom A6 a A8 (obe jezdim, jednu ma tchan, druhe tata) nema auto, ktore by bylo na omak “kvalitni”.

 

citim se star, protoze moje zena ma po Q7 ktera v 4.2tdi s upravama byla na to, ze byla autobus fakt vybavena raketa radeji MB GL. A asi u toho zustaneme. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 7 měsíců později...

Akustika je fakt zajímavá věda a ztišit auto asi nebude jen tak (vytlumit není problém)...

Já jsem si o víkendu pohrál s kufrem O3 combi. Protože jsem měl víc prozíravosti jak Strabag, nacpal jsem do toho jen 1300 bez daně. A musím říct, že to dopadlo přesně jak jsem očekával. Hluk z kufru de-facto zmizel.....ale nahradil ho jiný. ? Podle mobilu klesla hlučnost z 80 na 75db na stejné silnici a rychlosti. Pocitově ne. Celková hlučnost auta podle mě neklesla, ale aspoň už tam vzadu můžou děcka cestovat...

 

Proč asi nejde 03 opravdu ztišit jsou přímé rázy do karoserie a hluk od oken. A minimálně ty rázy od podvozku jdou fakt celým autem. Například nový Focus byl pocitově o dost tišší..ale po vytlumení jsem si uvědomil, že nejspíš kvůli tišší práci podvozku = krásná suchá asfaltka znamená stejnou hlučnost. Klasická česká okreska znamená obrovský rozdíl.

 

Můj závěr je, že do toho nemá cenu moc investovat. Maximálně kufr skrz děti a možná dveře. 

 

Doplnění:

Vytlumil jsem i dveře zbytkem materiálu. Polepil jsem odhadem 60% volných plechů + 20% pokrývala jedna antivibrační deska z výroby. Výsledek mě překvapil. Společně s vytlumením kufru auto znatelně ztichlo a co víc, o dost se utlumily i rázy do karoserie. Nechci aby to vyznělo, že je z O3 pohodlné a tiché auto, ale už se to dá akceptovat a zlepšení je znatelné.

 

Na ty rázy taky pomohlo (před vytlumením) přezutí na 16"..což asi nechám i na léto.

 

 

Editováno: , autor: jazd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@jazd "...Podle mobilu klesla hlučnost z 80 na 75db...".
Asi netušíš, že tato stupnice je logaritmická, takže při takových naměřených hodnotách poklesu hluku jak popisuješ, by si "ztišení" musel pocítit dostatečně. Pochybuji o přesnosti měření nějakým mobilem, to bude dost zavádějící, maxim. informační.

A čím to proboha jezdíš - dlouhodobá expozice hluku nad 70 - 80 dB způsobuje poškození sluchu, vypadá to jako měření někde v tanku a ne v autě O3....
80 dB je vysavač puštěný za hlavou (!)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, omicron napsal:

@jazd "...Podle mobilu klesla hlučnost z 80 na 75db...".
Asi netušíš, že tato stupnice je logaritmická, takže při takových naměřených hodnotách poklesu hluku jak popisuješ, by si "ztišení" musel pocítit dostatečně. Pochybuji o přesnosti měření nějakým mobilem, to bude dost zavádějící, maxim. informační.

A čím to proboha jezdíš - dlouhodobá expozice hluku nad 70 - 80 dB způsobuje poškození sluchu, vypadá to jako měření někde v tanku a ne v autě O3....
80 dB je vysavač puštěný za hlavou (!)

Nechci tu vyvolávat flame ale reagovat na to musím. Sám hovoříš o měření mobilem jako o hlouposti a pak se ptáš, čím jezdím, když mobil naměří 80dB? :-)

 

Moc se v tom nevyznám, ale jak jsem napsal..i když mobil ukázal úbytek o 5db, k žádnému ztišení nedošlo = mobil kecá.. ok?

 

Na forech 1000x omílanou pravdu, že akustický tlak v dB je logaritmická jednotka jsem si přečetl taky..

 

Editováno: , autor: jazd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem zejména na mysli ten rozdíl 5 dB, což je v logaritmické stupnici této veličiny strašně moc. Takový rozdíl by jsi jistě slyšel.

A ano, pochybuji o přesnosti měření nějakým mobilem, konkrétně o to, zda-li takový mobil dokáže právě změřit ten 5 dB rozdíl správně. Ale že by měřil +- 20dB asi ne. Takže bez rozpoutávání flame je hodnota 75-80 dB pro interiér osobního auta pro mě podivně moc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten mobil je samozřejmě úplně mimo... ale i když naměřil pokles dejme tomu o 6% - a věřím, že změně v měření se věřit dá (na rozdíl od absolutních hodnot) - stejně nebylo nic poznat, jen se objevily jiné zvuky.

Jinak je to TDI 110kW DSG a v odhlučnění to není žádný rekordman..na rozdíl od např. manželčiny nové CX-5 nebo nového Focuse (na tři dny)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, jazd napsal:

Ten mobil je samozřejmě úplně mimo... ale i když naměřil pokles dejme tomu o 6% - a věřím, že změně v měření se věřit dá

 

Víš co je to logaritmická stupnice ? Rozdíl 5 dB není 6%! Pokles o 5 dB je snížení toho hluku skoro o polovinu...(!)
Nastuduj si to něco k tomu, je to středoškolská fyzika...:wacko:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, omicron napsal:

 

Víš co je to logaritmická stupnice ? Rozdíl 5 dB není 6%! Pokles o 5 dB je snížení toho hluku skoro o polovinu...(!)
Nastuduj si to něco k tomu, je to středoškolská fyzika...:wacko:

 

 

Nárůst o 6db je 4x vyšší akustický tlak...když jsme u té fyziky.

Já celou dobu mluvím o poklesu hodnot v mobilu a bohužel jsem je označil jako dB, rozumíš?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel jsi jednotku dB použil (a to několikrát) od počátku ty, s tím, že jsi takové hodnoty naměřil a žádné změny v hluku přitom nepozoroval. Tak je nyní zbytečné šermovat něčím, co jsi si mezitím vygooglil.  To jen pro připomenutí těch tvých iPhonů se 70 a 80 dB ? Takový tryskáč bych tedy v autě mít nechtěl?

Bych to uzavřel s tím, že k měření jakýchkoliv akustických veličin v autě je lepší použít vlastní ucho, resp. kvalitní přístrojové vybavení, než přeceňovat v tomto iNěco a nějakou apku... Chápu, že majitelé iNěco jsou ke svým strojkům velmi důvěřiví, ale ponechal bych je hlavně k telefonování. Nic ve zlém...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj pánové,

 

jsem tu nový a zhruba měsíc mám Octavii III FL liftback, jelikož jsem trochu úchyl na různé funkční úpravy (hlavně co se týče audia), tak přidávám mou zkušenost s tlumením podběhů a pátých dvěří a částečně kapoty.

Materiál jsem kupoval od carmedia.cz

VBF Noise Neoprene 4  5ks,

VBF Noise Protection 15  9ks

přítlačný váleček CHP Roller Polyuretan V2  1ks

Cena: 2645,-

 

Podběhy je dobré umýt kolem kol wapem na myčce, poté na zahradě auto zvednu, sundám kolo, následně podběh.

Prostor pod podběhem včetně brzd a nápravy, jsem v rámci jarní očisty od soli, umyl silným APC + aktivní pěnou, následně veškerou špínu uvolnil štetcem a kartáčem a spláchl vodou. 

Po vysušení následovalo opravdu kvalitní odmaštění povrchu IPA roztokem (1:4), vosk z výroby jde opravdu hodně težce sundat a ke všemu jen mechanicky, takže jsem ho tam nechal a lepil jsem tlumení i přes vosk. Podle výlisků v plastovém podběhu, jsem pro jistotu na karoserii obkreslil místa, kde by tlumení mohlo překážet při zpětné montáži podběhu. Teď už bylo vše připraveno pro aplikaci tlumení.

 

Osobně jsem se rozhodl podběhy vpředu vytlumit přímo na karoserii, rozhodl jsem se tak z důvodu snížení rezonance samotné karoserie. Jednodužší varianta je lepit tlumení na plastový podběh, tento úkon například nejde vzadu, protože tam je textilní podběh a na tom by tlumení nedrželo.

IMG_20190417_093934.thumb.jpg.6fc6f7c91c546d0fdefc49e73b0193dd.jpgIMG_20190417_093936.thumb.jpg.705e6614a2327fe0c345c96ec315d16e.jpg

Teď ta aplikace, nejdříve jsem lepil VBF noise protection (ten má právě za úkol tlumení rezonancí), plát jsem si nařezal zhruba na čtverce 15x15. lepení začíná od spodu a v řadách postupujem nahoru zhruba s 1 centimetrovými přesahy, jako když se pokládá střecha, aby následně stékající voda neměla tendenci téct za materiál. Důležité je každý plát důkladně přiválečkovat!!! Aby se zabránilo vniknutí vody za materiál.

IMG_20190417_093930.thumb.jpg.8693007e805056cada3d4b632deb36cb.jpgIMG_20190417_101657.thumb.jpg.cb39e96d75bef9edb5242e7625e91573.jpgIMG_20190417_101704.thumb.jpg.7a83964b6bb0d34970d5cc28d44acde8.jpgIMG_20190417_101710.thumb.jpg.aa6f35c625164e7a7e4225b544373060.jpgIMG_20190417_101717.thumb.jpg.b6959b2e8bf8d1cc282e77b927ea2a51.jpg

Poté jsem si nařezal na stejné čtverce VBF noise neoprene 4 (ten tlumí hluk). A stejně jako předtím, lepil v řadách s překrytím a důkladně přiválečkoval.

Chystám se ještě koupit VBF noise neoprene 6 a nalepit ho na přední plastové podběhy a ještě trochu zvýšit odhlučnění, protože místa je mezi podběhem a karoserií dost a s montáží podběhu po vytlumení nebyl absolutně žádný problém. Takže ten neoprene 6 se tam ještě v pohodě vejde.

IMG_20190417_104036.thumb.jpg.f68bf42a471483d5c6e591490abc8295.jpgIMG_20190417_104043.thumb.jpg.8ff85bd3a378e3494c2c3f3e0fb51a3e.jpg

Zadní podběhy, tam byla trochu větší spotřeba materiálu, jelikož jsem tlumil celý podběh, aby tolik nevnikal hluk i do kufru.

 IMG_20190417_143218.thumb.jpg.823c133fbde41aee4e489b09ed8fcce4.jpgIMG_20190417_143223.thumb.jpg.5e166cbd9863caa4acd9ae176f8d7c38.jpgIMG_20190417_143226.thumb.jpg.2bb14326688e3d72ae50c8e107bbe320.jpgIMG_20190417_154713.thumb.jpg.6861f5b2ae952bcb4d5a78308e3b3f61.jpgIMG_20190417_155444.thumb.jpg.d6b822b06e02e218b604d749563dae14.jpg        

Teď k víku kufru, ten tapec víka kufru, jde docela blbě sundat a ještě hůř nasazovat, chce to trpělivost a ideálně někoho k ruce.

Povrch zevnitř jen dobře odmastit, přístup je ale dost mizerný, ale jde to nalepit témeř všude, tam kam se nedostanete válečkem, tak poctivě rukou všude přitlačit..

Víko je o něco těžší, ale zas tak hrozné to není, kdo chce ušetřit trochu té váhy, nemusí to lepit i na ty příčné výztuhy a vnější plech.

IMG_20190417_145715.thumb.jpg.31040b33dd2fd62c8c56943b4de53497.jpgIMG_20190417_145723.thumb.jpg.0af93efd3792367541dfbbb4e86a5acc.jpgIMG_20190417_152257.thumb.jpg.3a023e73918464bb548782ecec5b878e.jpgIMG_20190417_152244.thumb.jpg.07681bde0dca5750484ddc5a29ca65e6.jpgIMG_20190417_152235.thumb.jpg.789508f107d3ab357498f954adbb58e2.jpg   

A naposled jsem zbytkem VBF noise protection 15 vytlumil kapotu a nainstaloval dodatečně kryt kapoty, ať to nějak vypadá (mám 1.4 tsi, takže tam kryt nebyl). Až koupím neoprene 6 na ty podběhy, nalepím ho ještě na kapotu.

IMG_20190425_130501.thumb.jpg.07f499a0deced9ba3b4d120eecddd0cd.jpg

No a teď k výsledku, rány od podvozku na ostrých nerovnostech jsou moc pěkně utlumeny a je to takové decentní bouchnutí. Nejvíc je to znát na kostkách. Na dálnici je tahle octavia slušně odhlučněna oproti octavii II už z výroby ale i přes to, je tu prostor ke zlepšení. Hluk je od silnice po vytlumení znatelně menší a při tempomatových 150km/h si s drahou polovičkou povídáme bez zvýšení hlasu, ne že to předtím nešlo, jen to od silnice trochu víc rušilo, až se pustím do dveří bude to zas úplně jinde. Poměr cena/výkon za mě určitě doporučuji. 

 

PS: VBF noise protection je hliníková fólie s vrstvou gumoasflatu, velmi dobře drží a má antikorozní účinky, takže při správné a poctivé montáži není třeba se bát že to bude za tím korodovat.

 

Doufám že se Vám můj stručný návod líbil a když to někomu pomůže při montáži, budu jenom rád. 

 

 

      

  • Líbí se mi 2
  • Díky 1
  • Pozitivní 7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...