Přejít na obsah

Vibrace motoru


Cecil67

Doporučené příspěvky

Ahoj

dnes po příjezdu z výletu jsem jen tak otevřel kapotu motoru a všiml si poměrně silných vibrací motoru na volnoběh. Nevím, zda jsem si toho minule nevšiml nebo co.Uvnitř kabiny jsem to neregistroval. Motor byl zahřátý, máme najeto 26000km. Chtěl bych se proto zeptat, zda to dělá i vám, zda je to normální....A ještě něco, pár vteřin po startu stud.motoru se ozývá takové silné kovové cvakání, ale po pár vteřinách zmizne. Jinak City jezdí dobře a bez závad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Byl jsem se za srandy zeptat ještě v jednom aut.servisu v jiném městě a opravdu mi potvrdili, že je to normální. Otec má Fabii 1.2 HTP a tomu ten motor vibruje ještě víc, jak mě a taky je to prý normální, jak se píše na jiné stránce fóra....Takže se s tím musím naučit žít :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to se mi vůbec nelíbí. nové auto a už je porouchaný od výroby. Myslím si, že na takové vady by si měli dávat pozor. Můj taťka je inženýr pro hluk a vibrace. Kdysi mi řekl, že každá vibrace se dá odstranit, jenom záleží na penězích ve výzkumu. Tak se mi zdá, že tu city trochu odflákly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U tříválce to nemusí být nic neobvyklého, vibruje už z principu.

 

"Při návrhu klikového mechanismu je hmotnost pístů a ojnic rozhodujícím faktorem v redukci vibrací. U motoru EA211 se konstruktérům podařila odtučňovací kůra natolik, že bylo možno vypustit vyvažovací hřídel. To představuje velkou úsporu na poli třecích ztrát a u tříválcového motoru je klíčem k dosažení vysoké mechanické účinnosti. Samozřejmě to neznamená kompletní eliminaci nevyváženosti (u tříválce momentů prvního řádu) a přenos vibrací do karosérie je potřeba řešit sofistikovaným uchycením motoru do vozu."

 

"Eliminácia nežiadúcich otrasov a vibrácií z motora je teda zabezpečená len silentblokmi v závese priamo na karosérii. V praxi sa toto riešenie ukázalo ako celkom účinné, problémy však robí voľnobeh, kde sa predsa len nejaké vibrácie do karosérie vozidla prenášajú. Pri vyšších otáčkach je však chod veľmi kultivovaný."

 

To by ovšem měl znát i tvůj otec. Musíš si také uvědomit jaký motor a pro jaké auto a za jaké peníze je určený. Nic moc o tom nevíš, tak tady nešiř bludy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Jako koupit si nové auto s tím, že vibruje jak traktůrek při volnoběhu je podlě mě oklamání zákazníka a auto bych vrátil, reklamoval, prostě řekl, že tohle není normální projev nového moderního auta. Mimo jiné, jaktože to u tříválce toyota yaris jde bez velkých vibrací a u citiho nejde? Opět se šetřilo a opět se zneužilo loajality českého zákazníka. Buď si Škodu vychováme dělat dobré kultivované motory nebo budeme jak stádo říkat, že si zvykneme :-)

Já sám kupuji 20 let jen škodovky, ale poté co zažívám s HTP motory a nejenom já, beru Škodu trošku jako podovníka. Ono je rozdíl udělat konstruční chybu a pak se to snažit napravit a je rozdíl dát na trh motor, který vědomě není úplně ok a počítat s tím, že loajální zákazník to nějak zkousne! To už je není fair-play hra:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No hele. Pawouk ma pravdu v tom, ze to je zakladni motor do zakladniho vozu za startovaci cenu. Samozrejme ze skoda setrila, kdyby nesetrila, byla by tam vyvazovaci hridel a bylo by to lepsi reseni. Gumicky vytvrdnou a to pak budes koukat ;). Na druhou stranu, kdo ti branil pujcit si citinu na testovaci jizdu, pripadne obdobi? Pak muzes jit ke konkurenci a porovnávat. Takhle jsem to udelal ja a uz jsem u konkurence zustal. Respektive jsem nejdřív sel ke konkurenci a uz jsem neodesel.

Editováno: , autor: Radius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím, 
Citigo sem si koupil na začátku měsíce a zatím jsem spokojený, jediné co se mi asi po 200 km začalo ozývat je, že při rychlosti mezi 60-95 km/h , když mám zařazenou pětku, tak při sešlápnutí více plynového pedálu se ozývá takový kovový zvuk, chrčení, nevím jak to více popsat. Při rychlosti nad 95 km/h ten to zvuk ustane. Olej tam mám. Vím, že na pětku takhle se rozjíždět ze 60 neni ideální ale ten zvuk se ozve, když zařadím pětku i třeba v 80 km/h a přidám více plynu. Přitom auto neztrácí výkon a jede normálně. Zatím sem neměl čas se někde s tím zastavit v servisu. Auto kupované jako ojeté, rok výroby 2/2015, 55 kW, najeto 58 tisíc při koupi,  momentálně jen o 1 tisíc víc najeto. Jinak žádný jiný problém nemám. Na dojíždění do města ideální, úsporný auto. Tak než si najdu čas to vzít do servisu, zajímalo by mě, jestli měl někdo podobný problém. 

Děkuji všem za odpověď.

Editováno: , autor: TomášP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ty vibrace jsou normální a základem by vždy měla být vyvažovací hřídel. Poznám rozdíl mezi tříválcem s a bez a uložení může být jakkoliv vymakané...

No, roztahovat 5 ze šedesátky je velmi špatné. Může to být něco v převodovce. Já u Fábie takto řešil dvojložisko, které při čtvrtém a pátém stupni hučelo. Dělá to i na jiných rychlostech?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Zdravím, při otáčkách kolem 3 tis. mi motor v Citigu začne citelně dunět (hlavně pokud jede motor pod zátěží) a auto je v těchto otáčkách výrazně hlučnější. Pod těmito otáčky a nad nimi dunění přestane. Je to vlastnost tohoto motoru? Jak to vnímáte ve svých autech? Auto mám zatím je krátce, proto nemám srovnání s projevem motoru od novoty. Mám verzi 44KW v manuálu. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za info. Mám r. v. 2017, najeto 85 tis a mám zato, že se mi dunění ve 3 tis. začalo projevovat po výměně katalizátoru v rámci záruky  před 4 měsíci (byla tam prasklina mezi svodem motoru a katem a v kabině  šly cítit spaliny). Od té doby se mi zdá zvuk motoru víc brumlavější (sportovní a tuningoví nadšenci by zaplesali) a ve zmiňovaných otáčkách dost duní. Hned po výměně katu jsem to řešil s autorizákem, ale řekli mi, že je vše OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...