Jump to content
v.m@rek

Vzduchový filtr 1.2 TSI

Recommended Posts

tak a teraz si to od atnarfus a jipol57 vyžerieme :D

Nevyžerete. Mě je celkem fuk jak často co kdo mění. Já mám ale za ta léta zkušenost, že má bývalá auta končí ve šrotu v pokročilém stáří a stále v poměrně solidním stavu. Teď zrovna ségra nechává sešrotovat mého bývalého Favorita, pořád spolehlivě jezdí, ale kupuje nové auto a Favorita už díky eko poplatku nikdo nechce. Zdá se tedy, že servis provádím přiměřeně, když Favo jezdí i po 24 letech.

 

PS: Zetor má filtr plechový-odstředivý, mění se v něm olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem si naivně myslel že to víte. Tehdy všechno dělali tak, aby se to dalo servisovat na poli. Olejový filtr také nemá výměnnou vložku. Tlak oleje tam roztáčí odstředivku a jednou za čas se to rozebere, vykydá se bordel a opět se to složí. I tak ten motor vrčí několik desetiletí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já spíš myslel tu Felicii (nebo teď Favorita). Na firemní Feldě servis měnil taky až to cukalo. Jenže TSI je něco jiného, to by se asi turbu moc nelíbilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslím,že 30000 je na vzducháč u turbomotoru akorát,stejně jako svíčky,než odrovnají zapalovací modul.Fabrikama nastavené servisní intervaly jsou pro dlouhodobý bezproblémový provoz nesmyslné.

A radím nepoužívat u přeplňovavých motorů sportovní filtry.Po tom,co jsem viděl nekolik "opískovaných" vrtulek na turbech bych to svému autu a hlavně sobě neudělal.Sportovní filtr potřebuje stoprocentní péči a tu mu dá málokdo.U motorky jsem ho čistil max. po 10000 a nakonec tam je zpátky papírák.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak já mám KN vložku už 43 tis. km a ještě jsem jí nepral :) Jednou za čas když není co dělat, tak to rozeberu, vyfoukám a jede se dál... A ty "opískované" vrtulky bych teda chtěl vidět :D To turbo je malinký a tlačí strašně málo, oproti tomu jak je ten vzducháč velikej. Samozřejmě něco jinýho je to u nafty, ta vysaje vzduchu a bordelu, až to neni hezký  :kol-32:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak múžeš foukat KN filtr?V návodu k němu je výslovně zakázáno čistit stlačeným vzduchem.Musí se prát a napouštět spec. olejem.Tvůj přístup o něčem nedobrém svědčí.Jestli máš tsi,tak sundej hadici a podívej se na vrtulku.Turba ve všech autech maji plus mínus stejné otáčky,tlak reguluje buď obtokový ventil nebo naklapěcí lopatky a samozřejmě elektronika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdo mluvil o stlačeném vzduchu? Jasně, tlak reguluje elektronika, ale rozhodně nebude foukat 1,5 baru ;) 11 příspěvků a expert na všechno, že...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A myslíš,že pusou z toho něco vyfoukáš?Možná tak mouchy.A k těm příspěvkum.20 let opravuju auta,za tu dobu jsem už viděl ledacos.Čim se živíš ty?Podle péče o tak zásadní věc jako je vstup vzduchu do motoru bych to viděl na kuchaře a to je asi urážím.To si tam navlíkni punčochu a výsledek bude stejnej.

A co mě je vlastně do toho,je to tvoje auto.

Edited by standavfr
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem KN z mladické nerozvážnosti v motorce,zanesený byl po 5000 a po tom,co jsem si začal všímat prachu v airboxu a na šoupátkách jsem ho vyhnal.Nic takového mi už do vozidel nesmí!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je fakt, že 30 tis. je tak akorát ale je provoz a provoz...jezdit služebákem po prašných stavbách, po polňačkách, na Ostravsku atd bude určo pro filrt mnohem víc náročnější než jinde...pak klidně i 15tis...a i značka filtrů...čínský, polský, sportovní?...ehm, ehm...nevím, nevím, já už xxlet jen MANN a to uvšech filtrů...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vložku vzduch. filtra som menil nedávno po 59500 km, tá vrchná časť bola podobná ako u príspevku č. 26, a čo sa značky týka... tiež preferujem Mann, lebo by to mali byť nemci... Pôvodný od výroby tam bol UFI made in India a ja som tam dal "nemecký" Mann - made in China... to isté mám aj na benzinovom - palivovom filtri - made in China. Ten Mann už asi tiež robia tam kde je lacnejšie... či dohliadajú na kvalitu filtračného papiera sa asi nedozvieme...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dle mého sídlí fi.MANN+HUMMEL v Přibyslavicích - Nové Vsi...kde se vyrábí i filtrační vložky vlastní značky MANN-FILTER...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...