Přejít na obsah

Autobaterie


xx30

Doporučené příspěvky

Před hodinou, rudasn napsal:

@dafro Ale to jsi na omylu, já "trvale nenabíjím baterii nabíječkou". V tomto případě jde o docela inteligentní jednu z nejlepších nabíječek, která (dle výrobce) vyhodnocuje stav AKU a podle potřeby dobíjí, jak sám jistě víš. A na otázku "A co čekáš za odpověď" odpovím poslední větou mého příspěvku, která je zcela jasná...... "Snad mi někdo, kdo je znalec oboru, k tomu řekne seriózní názor. " Ten jsem se, bohužel, nedozvěděl.

Pokusím se ti odpovědět:

Podle tvého popisu pracuje nabíječka správně, je to celkem známý výrobce, takže budu předpokládat, že dělá pro akumulátor to nejlepší možné.

Rekuperaci vypnutou nemáš a to podle mě akumulátoru nesvědčí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, rudasn napsal:

@dafro Ale to jsi na omylu, já "trvale nenabíjím baterii nabíječkou". V tomto případě jde o docela inteligentní jednu z nejlepších nabíječek, která (dle výrobce) vyhodnocuje stav AKU a podle potřeby dobíjí, jak sám jistě víš. A na otázku "A co čekáš za odpověď" odpovím poslední větou mého příspěvku, která je zcela jasná...... "Snad mi někdo, kdo je znalec oboru, k tomu řekne seriózní názor. " Ten jsem se, bohužel, nedozvěděl.

Jestli se pletu, tak se omlouvám, ale nemohu s tebou souhlasit. Sám tu nabíječku vlastním. Není to ale o nabíječce. Pokud zalistuješ alespoň pár stránek zpět v tomto tématu, tak zjistíš, že pokud nemáš potlačeno inteligentní dobíjení (a co jsem pochopil tak nemáš), tak po každé jízdě se vracíš do garáže s vybitou baterií. A co udělá nabíječka? Logicky nabíjí do plné kapacity. Tzn., že ji neustále udržuješ v nabitém stavu, což je samozřejmě dobře! Pokud ti to za to stojí, a na to asi narážel @Petran,  tak prosím. Je to věcí názoru. Nic to ale nevypovídá o stavu baterie.  Jak jsem řekl, jediný objektivní způsob jak zjistit, jestli je baterie v pořádku, je zátěžový test.

Editováno: , autor: dafro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@dafro V tomto s tebou naprosto souhlasím. Jistě máš zcela pravdu. Jen by mě zajímalo, zda když jezdím málo, je lepší používat "můj způsob", anebo způsob "vytažení konektoru u AKU" a tím k vyřazení inteligentního nabíjejí. Rekuperace se tímto ale nezruší, že? Ta je dále v provozu a jak jsem četl, nejde ani zrušení nakódovat. Tak by mne tedy zajímalo (z odborného hlediska vůči AKU), zda je dostačující mé "inteligentní" dobíjení či "udržování" AKU, anebo je lepší zmíněné vytažení konektoru, i když mám S-S za jízdy elektronicky vyřazen modulem deaktivace. K tvé poznámce o tom, že se "vracím po každé jízdě do garáže s vybitou baterií" dodám jen to, že jsem sice neměřil napětí po dojezdu, nedělal zátěžový test, jen jsem mockrát vsunul do konektoru zásuvky adaptér na měření stavu AKU od zmíněné firmy nabíječky CTEK a vždy mi svítila zelená dioda, která ukazovala nabitý stav. Než jsem začal zmíněné dobíjení (udržování) AKU, po týdnu či 10 dnech se mi již rozsvítila dioda oranžová - potřeba dobít. Jistě je to vlivem samovybíjení ale spíše neustálým odběrem. Proto můj dotaz a celá úvaha.  Nehodnoťte v ní četnost mých jízd, jezdím, kdy potřebuji, ale dennodenní jízdy to zdaleka nejsou a není to z úspornosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobíjení baterie po každé jízdě je to nejlepší, co můžeš udělat. Já osobně to ale odmítám ... nejsem otrokem auta. Jezdím podobně jako ty. Pokud by jsi chtěl pro baterii udělat maximum, tak už zbývá jedině potlačit to inteligentní dobíjení. Jsou dvě možnosti, buď vytáhnout konektor nebo nechat nakódovat. Já jsem vytáhl konektor. Před jeho vytažením se klidové napětí pohybovalo mezi 11,9 - 12,V. A to mám nové auto. Nyní je stabilně 12,7V. Co jsem se dočetl tady na fóru, tak kódováním se to inteligentní dobíjení také zcela nevypne, ale napětí se udržuje v takových hodnotách, že to baterii tolik neškodí. Tím se eliminují neustále se střídající stavy vybití a přebíjení. Druhá věc, která jí škodí je dlouhodobé vybití, což ty eliminuješ pravidelným dobíjením. Takže asi tak. 

 

Ještě doplním, že inteligentní dobíjení a rekuperace jsou dva rozdílné pojmy. Jestli je rekuperace vypnutá po vytažení konektoru si tvrdit nedovolím, to fakt nevím. Ale myslím si že ano, protože baterie je dobíjena konstantně. Třeba mě někdo doplní,

Editováno: , autor: dafro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@dafro Tak dík za podrobnější popis. Domníval jsem se, že postačilo elektronické vypnutí S-S, ale mýlil jsem se a zřejmě nejjednodušší a nejméně nákladná metoda je vytažení konektoru. Inteligentní nabíjení během jízdy mi modul deaktivace S-S nezruší a AKU mi to za jízdy nechrání..

P.S. Zapnutí udržovacího nabíjení mi nevadí, protože autem vždy zajíždím do garáže a je to otázka 20 vteřin při použití přes konektor  ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

1,5 roku stará O3, 1.6TDI

Řeším to stejně. Mám garáž, čili dojedu, zasunu zástrčku do zapalovače a nabíječka přes spínací hodiny přes noc lehce nabíjí 400mA v létě na cílové napětí 13,1V, v zimě na 13,4V.

A těch 15 sekund tomu obětuji :-)

Podle monitoringu Ctek Baterry Sense a bluetooth monitoru v mobilu mi tak nikdy nejde napětí pod 12,6 V.

Všechno v autě zapojeno, vše funkční, pohoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny,

 

Mám 2.0tdi 135kw rok 2015.

Originál baterie agm Varta 68A /680Ah, cena ve Škoda 8.500,- Fakt každý 4-5 rok nedám.

Přímo na stránkách originálního výrobce Varta dle mé specifikace vozu dodává POUZE tuto baterii, agm Varta 70A/760Ah.

Na přiložené fotce vidíte, že výrobce udává kompatibilitu se systémy BMS i IBS.

Škoda servis tvrdí že baterie bez loga Škoda nejdou kódovat.

Máte někdo povědomí o oprávněném přístupu servisu, případně nutnosti samotného kódování?

Do vozu jsem ji koupil, namontoval a auto se tváří a jezdí naprosto normálně. Dokonce funkce auta, zjišťování stavu nabití baterie, si myslím funguje, ukazovala hned po montáži 90%, což stará baterie neměla. Cena včetně výměny v neautorizovaném servisu 4.800,- ovšem žádné kódování neproběhlo.IMG_20210111_191620.thumb.jpg.27e3758e4910d6e64b6fa92123ed4253.jpg20201126_190634.thumb.jpg.e480cb23cd20b441686650222fde1a77.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kódování je nutné jen při použití jiné baterie než je OEM výrobce (např. ne AGM, 90Ah ..).

V tvém případě bych použil např. tuto bez nutnosti kódovat:

Autobaterie EXIDE START-STOP AGM 70Ah, 12V, EK700 - Battery Import (battery-import.cz)

Cena 3 290,- Kč

Alternativa k OEM číslům (originálním číslům automobilky):
AUDI, VW (000915105CC); (5GM915105AA); (7P0915105);

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk uzamkl následující téma

Není třeba hledat na webu, stačí mrknout do návodu k obsluze.  Kdyby byl nutný zásah servisu, tak by to tam bylo napsáno. Je pouze uvedeno, že nová autobaterie musí mít shodné parametry jako původní. Zbytečně v tom hledáš vědu.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahojte. Poprosil by som o radu. Mám O3 Cuna 135kw s webastom. Dlhšiu dobu pozorujem problém s batériou Varta AGM, ťažšie štarty. Odpojil som ten káblik na batérií a takto jazdím už asi mesiac. Par krát som hneď po jazde (cca 120km) meral napetie a viac ako 12,2V som na baterii nenameral. Po víkende keď auto stalo a v mraze - 17 som už nenastaroval. Idem objednať novú batériu rovnakú ako mam teraz.

Otazka: ako som sa dočítal tak nie je potrebné nič kódovať ak mením za uplne rovnakú. Správne? 

Druhá otázka : ak nabíjam batériu s odpojený káblikom dávam mínus pol na svorku alebo na - pol batérie? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...