Přejít na obsah

Autobaterie


xx30

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...
V 14. 2. 2022 na 20:00, Sumrak83 napsal:

Zdravím chcem sa opýtať stalo sa mi to už asi 3-4x že pri otočeni kľúča nachvíľu vyskočí hláška slabý stav akumulatoru a zhasne. Keď dám kontrolu stavu akumulátora tak je 50%.  Štartuje normálne. Viete poradiť či to je len anomália. 

S největší pravděpodobností se ti akumulátor díky "inteligentnímu" nabíjení nabíjí jen na max. 80% a proto dostáváš hlášku o nízkém napětí akumulátoru.
 

Doporučuji změřit napětí na akumulátoru druhý den po jízdě den předtím. Pokud je napětí nízké cca. pod 12,45 V není baterie nabíjená na 100%.
 

100% standardní nabíjení akumulátoru lze u vozů Škoda snadno zajistit rozpojením malého konektoru u "-" pólu akumulátoru. Jde o sondu měření proudu, která posílá údaje do řídící jednotky auta. Ta je nastavena tak, aby vám "úsporou" několika gramů CO2 zničila akumulátor jeho nabíjením na max. 80%, což způsobuje sulfataci akumulátoru, snížení jeho kapacity a životnosti a jeho nízké napětí pak neumožní spustit spotřebiče, které jsou na nízké napětí citlivé - jde zejména o přídavné topení.
 

O nabíjení na 80% Škoda-Auto záměrně mlčí a v návodu k auto o tom není jediné zmínka... V USA by to bylo na hromadnou žalobu. Všichni výrobci akumulátoru v návodu samozřejmě požadují jeho nabíjení vždy na 100%.

Čidlo proudu - konenektor 2:
d-c-jednotka.jpg

Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, dafro napsal:

Dovolím si ne zcela souhlasit. I při rozpojeném konektoru se baterie nabíjí na max. 80%. Nabití na 100% zajistí pouze použití externí nabíječky. Jinak souhlasím s @Caster.


To je nesmysl, řidídí jednotka nemá potřebné informace. Rozpojení konektoru spolehlivě zajistí 100% nabíjení - ověřeno zde ve fóru "x" řidiči ;-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, Caster napsal:


To je nesmysl, řidídí jednotka nemá potřebné informace. Rozpojení konektoru spolehlivě zajistí 100% nabíjení - ověřeno zde ve fóru "x" řidiči ;-).

Si najprv ujasnite co znamena 100%, lebo jeden pocita s baterkou nabitou na 100% a druhy s nabijanim 14,4V. Ak sa bude akumulator nabijat napatim 14,4V nikdy nedosiahne 100% ale len cca 80%. Ak chcete nabit aku na 100% bude treba externy zdroj cca 16V ale najvecsi problem je ze pri tom bude bateria varit a ak nevybuchne tak minumalne sa bude odparovat elektrolit, a ten sa u novych bateriek neda doplnit (ako zvycajne sa zadky najdu pod nalepkou) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, atlan napsal:

Si najprv ujasnite co znamena 100%, lebo jeden pocita s baterkou nabitou na 100% a druhy s nabijanim 14,4V. Ak sa bude akumulator nabijat napatim 14,4V nikdy nedosiahne 100% ale len cca 80%. Ak chcete nabit aku na 100% bude treba externy zdroj cca 16V ale najvecsi problem je ze pri tom bude bateria varit a ak nevybuchne tak minumalne sa bude odparovat elektrolit, a ten sa u novych bateriek neda doplnit (ako zvycajne sa zadky najdu pod nalepkou) 


Nesmysl. Před nástupem elektroniky v autech se akumulátor nabíjel alternátorem a jednoduchým regulátorem na 100% bez problémů. Dnes je to stále to samé, pokud se vypne "inteligentní nabíjení". Pro 100% nabití nepotřebuješ 16 V viz skutečný průběh napětí při jízdě na mém akumulátoru (max. nabíjecí napětí z alternátoru je cca 14,75 V):

Screenshot-2020-12-11-202-WS01-Thing-Spe

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi by to šlo nabíjet do 100%. Vždy bylo 100% při dosažení 2.8V na článek tj.16,8V baterka. Povolené zátky a potom dolejt destilku, jde to i s uzavřenou ale proudem tak 0,5 A a možná ještě míň třeba několik dní a hlídat napětí! A hlavně mimo auto nejlépe v zavařovacích hrnci co kdyby!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Caster napsal:


Nesmysl. Před nástupem elektroniky v autech se akumulátor nabíjel alternátorem a jednoduchým regulátorem na 100% bez problémů. Dnes je to stále to samé, pokud se vypne "inteligentní nabíjení". Pro 100% nabití nepotřebuješ 16 V viz skutečný průběh napětí při jízdě na mém akumulátoru (max. nabíjecí napětí z alternátoru je cca 14,75 V):

Screenshot-2020-12-11-202-WS01-Thing-Spe

Znaky nabití baterie viz návod k baterii Exide na straně 4 navod EXIDE.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, McMatej napsal:

Znaky nabití baterie viz návod k baterii Exide na straně 4 navod EXIDE.pdf


"celkové napětí se pohybuje v rozmezí 15,3 - 16,5 V a nemění se, měření se provede v rozsahu dvou
hodin," v navod EXIDE.pdf je chybně uvedeno. Napětí při nabíjení akumulátorů nabíječkami EXIDE je v rozsahu 13.7–15.5 VDC at 25°C viz prospekt (má poznámka: v závisloti na typu baterie a okolní teplotě).

NABÍJENÍ AUTOMOBILOVÉ BATERIE - TAKTO TO PROVEDETE SPRÁVNĚ!:
Jakou nabíječku potřebuji?
Obecně platí pravidlo, že pro nabíjení baterií nainstalovaných ve vozidle jsou velmi vhodné plně automatické nabíječky (omezení nabíjecího napětí na 14,8 V).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro celkem relevantní informace skoro o všem, co se týče autobaterií a jejich nabíjení doporučuji, jak jsem již několikrát zmínil ten web Banneru.

Obecně je musím pochválit, najdeme tam vyčerpávající množství informací a má to na rozdíl od jiných výrobců baterií a i od prodejců baterií "hlavu a patu" a člověk se v tom neztrácí a takový komplexní souhrn informací nikde jinde nenajdete.  Mají tam taktéž informace, které ostatní výrobci nejsou vůbec ochotni přiznat.

Nechci někoho urazit, ale  začíná to v tomto tématu vypadat jako někde na fóru "oleje.cz", kde je pomalu každý přispívatel erudovaný odborník na všechno. Pokud si uděláte delší volno a čas na ten Banner, tak průměrně inteligentní člověk pochopí skoro všechno a vlastně tohle téma na fóru nebude prakticky již ani potřebovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, cosmicboy napsal:

Ono nabíjení na 80 % je specialita jen koncernu a jen modelů poslední doby?

Nabijanie na 80% je koli vlastnostiam a spravaniu sa PB akumulatora, proste pri konstantnom napati 14,4V tam viac ako 80% kapacity nedostanes. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Caster před pár příspěvky uvedl: "O nabíjení na 80% Škoda-Auto záměrně mlčí a v návodu k auto o tom není jediné zmínka... V USA by to bylo na hromadnou žalobu. Všichni výrobci akumulátoru v návodu samozřejmě požadují jeho nabíjení vždy na 100%."

 

Z toho jsem vydedukoval (ale asi mylně), že to je jen specialita Škody, resp. koncernu.

 

Takže na 80 % se jízdou nabíjejí akumulátory všech aut bez ohledu na značku či start/stop?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, atlan napsal:

Nabijanie na 80% je koli vlastnostiam a spravaniu sa PB akumulatora, proste pri konstantnom napati 14,4V tam viac ako 80% kapacity nedostanes. 


Jediný důvod nabíjení pouze na max. 80% je nesmyslná úlitba ekofašistů z řad Pirátů (Pexa), STAN a dalších, aby se kvůli pár zdánlivě "ušetřeným" gramům CO2 stromy více zelenaly 😡.

Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?

EU odhlasovala ještě radikálnější snížení emisí, má to pomoci ekonomice

Komentář: Za drahou elektřinu může německá Energiewende

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, cosmicboy napsal:

Z toho tedy vyplývá, že všechna nová auta to tak mají. Ale od kdy se toto začalo "praktikovat"? Týká se to i mého S2 bez S/S z roku 2010?


Poznáš to jednoduše pohledem na "-" pól svého ukumulátoru. Pokud tam máš sondu proudu (konenektor 2), tak se ti akumulátor nabíjí jen na 80%. Rozpojením konektoru přepneš nabíjení na konvenčních 100%.

d-c-jednotka.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, atlan napsal:

Nabijanie na 80% je koli vlastnostiam a spravaniu sa PB akumulatora, proste pri konstantnom napati 14,4V tam viac ako 80% kapacity nedostanes. 

1.) Rozhodně nabíjení na 80% není kvůli vlastnostem a chování se PB akumulátoru, ale kvůli zakomponovanému algoritmu jednotky řídící tzv. inteligentní nabíjení (ano, ty emise) , vlastní akumulátor s tím nemá zhola nic společného.

2.) To, že při konstantním napětí 14,4 V tam dostaneš max. jen 80% kapacity je taky nesmysl, nepleteš si tak trochu schopnost samotného akumulátoru se 100% nabít, se schopností  auta se zapnutým  tzv. inteligentním nabíjením nabít baterii na většinově obvyklých 80%?  Trochu tady mícháme hrušky s jabkama, já jsem tě sice pochopil co jsi chtěl říci, ale vyjádřil si se po technické stránce velmi nepřesně, méně znalé tím jedině pomýlíš. 

Sežeň si někde klasické trafo, nastav si na něm konstantní napětí třeba těch 14.4 V, pohlídej si hodnotu proudu, aby tě zbytečně nešla přes 1/10 hodnoty kapacity (vše si můžeš změřit multimetrem) a uvidíš, jestli se ti baterie dobije, nebo nedobije do 100%.  Hodnotu nabití si změř hustoměrem, pokud ti to ukáže hustotu elektrolytu 1.28g/cm3 na všech článcích , tak ji máš 100% dobitou.

Hodnota dobíjecího napětí nad 12.8 V ti zaručí dobití baterie na 100%, samozřejmě bude to delší dobu trvat a baterie musí být  v dobrém stavu a bez výraznější sulfatace, nebo jiné podstatné degradace.  To, že dle tvého tvrzení ti napětí 14,4 V zaručí jen nabití do 80% je nesmysl.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...